Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

On30 baantje (eigen rails (bielzen) maken)

Gestart door pixon donderdag 13 mei 2010, 16:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (kleuren met airbrush)
Hallo Pixon,

Het is ineens een stuk anders dan zonder kleur.  :thumbup:

Mmm.. terracotta kleur, dat moet ik echt onthouden.  :D


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (kleuren met airbrush)
Citaat van: lesley001 op maandag 14 februari 2011, 08:31:45
Hallo Pixon,

Het is ineens een stuk anders dan zonder kleur.  :thumbup:

Mmm.. terracotta kleur, dat moet ik echt onthouden.  :D


Groet, Lesley
Inderdaad  het word steeds mooier heb ook meer bouwvakkers aangenomen om de klus teklaren.
     
 

Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (van alles wat)
Waar de huizen gaan komen.
 

Vandaag  mallen gemaakt voor de kozijnen en voor het trottoir die staan nu te harden.
verder is het de beurt voor de verlichting.
De verlichting wordt gedaan met wittewarme smdledjes omdat ik die mooi op het plafond kan lijmen en je ze niet ziet vanaf de buitenkant.
hier de eerste.
  hier de draadjes aan het smdledje gesoldeerd.
  hier het smdledje vast geplakt met secondelijm en klaar om geplaatst te worden in de stadhuizen.
En de eerste gips afdrukken van de kozijnen is gelukt ondanks dat de afdruk klein en fijn is hier de foto,s van de mal en afdruk
   


Het plan van het binnenwerk/verlichting is veranderd, wat ik nu ga doen is segmenten maken die ik per verdieping in de huizen kan hangen/zetten het voordeel is dat je altijd nog dingen kunt gaan veranderen dat komt ten goede met de dingen die ik nog wil gaan doen maar dat blijft nog een verrassing maar het word leuk en mooi als het klaar is  als het lukt ten minste.
Hier de foto van de segmenten


Hier stop ik het segment boven in het gebouw en je ziet gelijk verlicht op de 3e etage


Hier op de foto is het segment al gezakt naar de eerst etage


twee segmenten op de begane grond

Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (van alles wat)
Hoi Pixon,

Je bent lekker bezig zie ik wel, ziet er veel belovend uit hoor  :) :thumbup:

Wat kan ik anders zeggen...dan,ga zo door !!  :)

Groeten,

Hans
Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (van alles wat)
Citaat van: Hansje op zaterdag 19 februari 2011, 08:27:06
Hoi Pixon,

Je bent lekker bezig zie ik wel, ziet er veel belovend uit hoor  :) :thumbup:

Wat kan ik anders zeggen...dan,ga zo door !!  :)

Groeten,

Hans
Dankje wel, dit motiveert echt goed.
Ik leer steeds meer dingen  bij en hoe meer je zelf maakt hoe leuker het wordt.
Vandaag naar beurs in Goes geweest wat een mooie trein banen daar ik heb weer veel geleerd ook was er veel over airbrush.
Re:baan van pixon (Het bouwen van stadshuizen (van alles wat)
Hallo Pixon,

Je schiet lekker op, ziet er steeds mooier uit.  ;)
Dit is erg leuk gedaan.  :D



Groet, Lesley
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
nieuw project
Zo de stads huizen naderd  hun einden, die dingen die er gebeuren zijn te klein voor een topic update dus als ze hellemaal klaar zijn komt er een laatste update.

Wat gaan we bouwen een spoorweg werkplaats ook hellemaal uit gips.
 
 
   
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Nou Peter,

dat gaat weer als de gesmeerde bliksem!
Mooie opstelling/indeling v.w.b. de gebouwen
van de spoorwerkplaats, dat spreekt nu al aan.

Het forum heeft al een "klei-man" (Einte), maar
ik denk dat bij jou de betiteling : "Gips-man" wel
op z'n plaats is . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 28 februari 2011, 12:42:27
Nou Peter,

dat gaat weer als de gesmeerde bliksem!
Mooie opstelling/indeling v.w.b. de gebouwen
van de spoorwerkplaats, dat spreekt nu al aan.

Het forum heeft al een "klei-man" (Einte), maar
ik denk dat bij jou de betiteling : "Gips-man" wel
op z'n plaats is . . . :wink:

Groeten,
zo de gipsman dat klink goed dankje

Erik.
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
je voelt de stoom en roet op de gebouwen
De gebouwen een kleurtje gegeven en verouderd ik heb geprobeerd om de roet van de stoomlocs te laten zien en te voelen ik hoop dat het op de foto's is te zien
   
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Bij het hoogste gebouw (dak) mag nog wel een extra bakje roet overheen...heb je mijn gebouwen al eens gezien, hoe smeriger hoe beter is mijn motto  :D

Mooi gemaakt hoor  :thumbup:

Groeten,

Hans ;)
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Hoi Pixon,

heel mooi wat je allemaal aan het maken bent maar ik moet zeggen dat het zich niet fijn leest met al deze kleine fotootjes :?

Groetjes, John
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Citaat van: Hansje op dinsdag 01 maart 2011, 07:54:32
Bij het hoogste gebouw (dak) mag nog wel een extra bakje roet overheen...heb je mijn gebouwen al eens gezien, hoe smeriger hoe beter is mijn motto  :D
Inderdaad jou gebouwen en creaties zijn bijna zwart ik ben zelf altijd een beetje argwanig met het zwart  het gaat best wel snel mis maar goed ik heb weer de verfpot gepakt en zie


Citaat van: Tilly op dinsdag 01 maart 2011, 15:18:59
heel mooi wat je allemaal aan het maken bent maar ik moet zeggen dat het zich niet fijn leest met al deze kleine fotootjes :?
Is het formaat van boven beter, dan zal ik het voortaan maar zo doen. :D
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
\

De plaats op de baan nu is het tijd voor de aankleding en details en deze week nog de eerste rijdende stoomtrein deze heb ik speciaal gekocht hiervoor die komt vandaag
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Dat dak is een stuk beter  :thumbup: ...poeder wil ook nog wel eens helpen  ;)

Ik heb veel naar oude foto's gekeken...bij en rondom loodsen bijv. vergeleken is mijn baan zo smerig nog niet  :-)

Kijk ook maar eens naar gebouwen uit die tijd dan zul je zien wat ik bedoel.
Of daken in een vervuilde stad  8o

Tip: Je zou de voegen er best meer uit mogen laten springen !!
Ik gebruik altijd hele dunne zwart/grijze verf en veeg het daarna af, bijna waterachtig en die strijk ik met een brede kwast over heel de muur waarna ik vlot met een doek de verf weer van de stenen veeg.
Bij mij is het wel vaak plastic, bij jouw gips ?? ...dit zuigt misschien de verf weer eerder op.
In dit geval is het een kwestie van een proefstukje, Wim is daar een meester in  :)

Komt wel goed zie ik...SUCCES !!

Groeten,

Hans
Re:baan van pixon (k-rails solderen)
In navolging van de m-rails soldering is het tijd voor de k-rails waar dan vannacht mee ben begonnen zo dat we ook weer lekker digitaal kunnen rijden.
Ik had al een mfx digitalen railbus maar ik heb van de week ook een mfx digtalen stoomlok gekocht (marklin 37037) en daar wil ik toch heel graag mee rijden dus moest er k-rails worden neergelegd en natuurlijk ook weer een ringleiding ik maak nu om de 4 railsen een stroompunt voor optimaal rijden
Het eerste gedeelte is nu gesoldeerd en nu moeten ze worden vast gelijmd met hete lijm en om de rails te stellen dat ze evenweidig lopen heb ik een klosje gezaagd wel makelijk.
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Citaat van: Hansje op woensdag 02 maart 2011, 09:03:04
Dat dak is een stuk beter  :thumbup: ...poeder wil ook nog wel eens helpen  ;)

Ik heb veel naar oude foto's gekeken...bij en rondom loodsen bijv. vergeleken is mijn baan zo smerig nog niet  :-)

Kijk ook maar eens naar gebouwen uit die tijd dan zul je zien wat ik bedoel.
Of daken in een vervuilde stad  8o

Tip: Je zou de voegen er best meer uit mogen laten springen !!
Ik gebruik altijd hele dunne zwart/grijze verf en veeg het daarna af, bijna waterachtig en die strijk ik met een brede kwast over heel de muur waarna ik vlot met een doek de verf weer van de stenen veeg.
Bij mij is het wel vaak plastic, bij jouw gips ?? ...dit zuigt misschien de verf weer eerder op.
In dit geval is het een kwestie van een proefstukje, Wim is daar een meester in  :)

Komt wel goed zie ik...SUCCES !!

Groeten,

Hans
bedankt voor je tips die ga ik zeker gebruiken.
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Hallo,
Een tijdeje niets van me laten horen maar ben nog steeds bezig met me treinwerkplaats  alle hoofd gebouwen zijn zo goed als klaar.
Wat zo lang geduurd heeft, zijn de kozijnen en het lukte niet om ze van gips te maken dus heb ik giethars (polyuretiaan) gebruikt .
Ook hier voor moest ik nieuwe mallen maken en een paar x over moeten storten , maar het is gelukt
en de lantaarn palen moest ik verzien van smd ledjes wndt de oude gloeilampjes vind ik niet mooi (zie foto)
nu de foto.s de laatste fotos is hoe het nu is



















tot de volgende update
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Zo zeg, je hebt al heel wat staan! Het verschil in verlichting zie ik niet zo maar meer storend is het scheefhangende zadeldak. Is daar nog wat aan te doen. Knap dat je werkt met giethars, ga zo door!

groet,
Michiel
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
hallo pixon,

dat word ook een knappe baan,je huisje's zijn mooi gemaakt doe zo verder.

groeten en succes verder;

peter(ke33)
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Citaat van: Golfer op zaterdag 09 april 2011, 19:00:36
Zo zeg, je hebt al heel wat staan! Het verschil in verlichting zie ik niet zo maar meer storend is het scheefhangende zadeldak. Is daar nog wat aan te doen. Knap dat je werkt met giethars, ga zo door!

groet,
Michiel
Ik heb er wat licht foto's bijgeplaatst ik hoop dat het nu beter is te zien verder ingangspoort geplaatst en het zadeldak word later nog iets bijgewerkt hoe dat weet ik nog niet.
bedankt voor de reactie.
Re:baan van pixon (trein werkplaats bouwen)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 09 april 2011, 21:00:18
hallo pixon,

dat word ook een knappe baan,je huisje's zijn mooi gemaakt doe zo verder.

groeten en succes verder;

peter(ke33)
dank je voor de comp ik ga zeker verder komen vandaag nog meer updates maar dat later.
Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
In het maandje dat ik niks heb gepost op het forum heb ik toch meer gemaakt dan ik had verwacht.
Op een van de vorig foto's van de treinwerkplaats zag je hem in de verte al staan namelijk station drubeck in gips.
station drubeck Was het eerste bouwpakketje wat ik ik 3 jaar geleden al had gekocht met de bedoeling om het te maken van gips.

Nou na 3 jaar is het dan toch gelukt alleen voor de afwerking moet ik nog wat materiaal kopen dat doe ik deze week in dortmund.










Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
Hallo Pixon,

Erg leuk zo'n station van gips. ;)

Aan de afwerking moet inderdaad nog wat gebeuren.

Ik zou ook nog even die ramen eruit snijden waar dat gips zit, en dan met bijvoorbeeld Cristal Clear ramen maken.  :D


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
Ik heb altijd waardering als mensen zelf iets in elkaar knutselen  :thumbup:

Niet onaardig bedoeld, maar jij zou perfect een vervallen gebouw kunnen maken..zag laatst ook een foto van zo'n vervallen en verlaten stationsgebouw.
Met van die struiken en klimmers die alles overwoekeren, lijkt me geweldig !!
Vooral het tweede plaatje RECHTS.

Succes en groeten,

Hans  ;)
Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
Citaat van: lesley001 op maandag 11 april 2011, 07:45:16
Hallo Pixon,

Erg leuk zo'n station van gips. ;)

Aan de afwerking moet inderdaad nog wat gebeuren.

Ik zou ook nog even die ramen eruit snijden waar dat gips zit, en dan met bijvoorbeeld Cristal Clear ramen maken.  :D


Groet, Lesley


het worden geen cristal clear ramen  maar lekkere matte stofige ramen alleen weet ik nog niet wat voor model dat ga ik zoeken in dormund ( Intermodellbau)
net zoals de regenpijpen deuren perron etc.
Re:baan van pixon (station drubeck in gips)
Citaat van: Hansje op maandag 11 april 2011, 09:13:18
Ik heb altijd waardering als mensen zelf iets in elkaar knutselen  :thumbup:

Niet onaardig bedoeld, maar jij zou perfect een vervallen gebouw kunnen maken..zag laatst ook een foto van zo'n vervallen en verlaten stationsgebouw.
Met van die struiken en klimmers die alles overwoekeren, lijkt me geweldig !!
Vooral het tweede plaatje RECHTS.

Succes en groeten,

Hans  ;)
Dat is ook precies de bedoeling om het een beetje er uit te laten zien als leegstand gebouw maar toch bewoond  (lekker sfeervol) als je  ziet als het klaar is dan is het al een heel ander gezicht.

Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)

De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.

De doos met schildpadden  :P


het veertje van de schildpad die op de wissel komt.


Gat geboord en  de tortoise geplaatst



hier de bovenkandt van de wissel waar de veer is aangesloten op de handbedieninghendel.



Zo nu nog het electra aansluiten,maar dat komt morgen.



Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Hallo Pixon,

Heb die schildpadden nog nooit gezien en heb er nog nooit van gehoord.  :P
Zijn dat een soort van servo's voor wissels?

Nog veel asucces met de elektra aansluiten.  ;)


Groet, Lesley
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Hallo Pixon,

ik kan ze ook niet maar heb ze wel al eens eerder gezien. Ben ook wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van Lesley.

Groetjes, John
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
De schilpadden zijn wisselmotoren. Ze moeten met een motorendecoder aangestuurd worden, een korte puls zal niet gaan. Ze zijn behoorlijk sterk en worden veel gebruikt bij wissels die geen draaipunt hebben bij de tongen maar doorlopende spoorstaven.

Groeten Ronald.
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Hallo Ronald,

Bedankt voor je antwoord, heb ik er weer wat bijgeleerd.  :D


Groet, Lesley
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Tortoise 6000 Wisselmotor( ? 19,95)


Wisselmotor: Lowest Current Drain Switch Machine Available (4 ma. during operation, 15 ma. at stall). Motor stalls at each end of throw?No Cutoff Contacts Necessary. Precision Engineered Gear-Drive Mechanism (superior to screw-drive machines). Enclosed Construction. Constant Tension on the Switch Points. ? ULTRA-SIMPLE MOUNTING! No Additional Brackets or Linkage Necessary. Fulcrum adjusts for use in all Scales - Z to G. FEATURES ? PROTOTYPICAL SLOW MOTION ACTION! 3 Seconds to Complete Throw. ? CONVENIENT AUXILIARY CONTACTS! 2 Sets SPDT Provided for Powering the Frog or Signals. ? SIMPLIFIED WIRING! ? ALSO IDEAL FOR GRADE CROSSING GATES AND SEMAPHORES!

De DR4010 DIGICOIL is in combinatie met de DR4101 instaat elke gelijkstroom motor aan te sturen die gebruikt kan worden voor het aansturen van bv wissels ( Conrad, Tillig, Tortoise etc).
Zie www.digirails.nl.

Mvg,
Peter
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Citaat van: lesley001 op zondag 08 mei 2011, 11:10:47
Nog veel asucces met de elektra aansluiten.  ;)
Groet, Lesley
Daar is nog niet veel van te recht gekomen, moest weer heel veel werken de laatste dagen dus het zal waarschijnlijk pas het weekend worden maar ik hou jullie op de hoogte
Citaat van: ronaldk op maandag 09 mei 2011, 22:50:05
De schilpadden zijn wisselmotoren. Ze moeten met een motorendecoder aangestuurd worden, een korte puls zal niet gaan. Ze zijn behoorlijk sterk en worden veel gebruikt bij wissels die geen draaipunt hebben bij de tongen maar doorlopende spoorstaven.
Ik had het niet mooier kunnen uitleggen,thanks
Citaat van: Freak op dinsdag 10 mei 2011, 19:32:57
Tortoise 6000 Wisselmotor( ? 19,95)
Wisselmotor: Lowest Current Drain Switch Machine Available (4 ma. during operation, 15 ma. at stall). Motor stalls at each end of throw?No Cutoff Contacts Necessary. Precision Engineered Gear-Drive Mechanism (superior to screw-drive machines). Enclosed Construction. Constant Tension on the Switch Points. ? ULTRA-SIMPLE MOUNTING! No Additional Brackets or Linkage Necessary. Fulcrum adjusts for use in all Scales - Z to G. FEATURES ? PROTOTYPICAL SLOW MOTION ACTION! 3 Seconds to Complete Throw. ? CONVENIENT AUXILIARY CONTACTS! 2 Sets SPDT Provided for Powering the Frog or Signals. ? SIMPLIFIED WIRING! ? ALSO IDEAL FOR GRADE CROSSING GATES AND SEMAPHORES!
De DR4010 DIGICOIL is in combinatie met de DR4101 instaat elke gelijkstroom motor aan te sturen die gebruikt kan worden voor het aansturen van bv wissels ( Conrad, Tillig, Tortoise etc).
Zie www.digirails.nl.
Ik ga ze eerst (teminste de wissels die aan de voorkandt liggen (waar ik nu mee bezig ben)) analoog aan sluiten gewoon met een 3 wegschakelaar en de wissels verder op de baan worden digitaal aangesloten door middel van  de lenz ls150 decoder.
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Die "Schildpadden" werken erg mooi. Treinenbert gebruikt ze ook. Ze passen helaas niet overal op mijn baan omdat ze vrij diep onder de tafel komen te hangen. Op sommige plekken heb ik daar geen plaats voor omdat een verdieping lager treinen met pantografen omhoog voorbij komen. Toch zou ik ze wel eens ergens willen toepassen. Ze zijn ook betaalbaar, alhoewel de conrad servo's die ik ga gebruiken plus alle hulpmiddeltjes eromheen wel een stuk goedkoper zijn, maar dat mag de pret niet drukken!
Groeten Jake
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Pixon, Ronald, Peter,

bedankt voor de info over de "schildpadden" :thumbup:

Groetjes, John
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
Citaat van: reinier98 op vrijdag 13 mei 2011, 19:07:38
WErken die zo dat de wisseltongen langzaambeweegt.
Kijk zelf maar even hoe mooi de schildpad beweegt,even met een batterij laten lopen.
Re:baan van pixon ( De schildpadden zijn aangekomen en poging tot installeren.)
De Circuitron Tortoise motoren lopen inderdaad erg mooi en kunnen erg langzaam om.
Ik gebruik ze zelf met een wisselspanning en 2 diodes, zodat ik slechts 1 draadje naar de wissels nodig heb met een gezamenlijke retour. Gewoon een normale Marklin trafo, waarvan ik de lichtuitgang gebruik.
Zie ook mijn draadje over dit onderwerp:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=11152.0

De motoren zijn erg betrouwbaar. Binnen onze club zijn er al modules, die meer dan 15 jaar oud zijn en de wisselmotoren werken nog steeds goed.

Ik heb net weer 60 stuks in Amerika besteld.

Groet,
Bert
Re:baan van pixon (van alles wat.)
Zooooooooo dat is lang geleden dat ik weer en update ga doen Ben, bezig geweest met met mijn ringleiding voor de krails wat tot gevolg heeft dat ik heerlijk kon rijden en rangeren met mijn nieuwe lok.
namelijk een deense stoomlok vol met geluid en stoom prachtig  :thumbup: alleen is nu al weer de geluidsdecoder kapot (misschien wel een los contact daar kijk ik weer later na).
maar aanschouw deze mooie lok die vijf groot volume tankwagens trekt.

Nu de treinen door het spiraal kunnen rijden most ik voor het stion wat in het spiraal bevind een perron hebben dus hebben we een groot plastiek plaat genomen daar klei over heen gerold/gesmeerd en in de afdruk gips gegoten (staat nu nog te drogen).

En bij mijn fabriek ( zie eerder in mijn topic) moest een steen overslag komen, dus ik was genoodzaakt een plastic bouw pakket te kopen :(.
Eerst had ik het inelkaar gezet en toen met een penseel geschilderd maar adt werkt niet dus weer uitelkaar gesloopt en alles apart met de airbrush gespoten wat gewoon veel mooier word  : :) :).
De voet van het gebouw vond ik echt lelijk dus heb ik maar een gipse variant gmaakt als dat is pespoten is het net echt.
tot later.

nu de foto's
plastic plaat voor perron

klei afdruk van de plaat in vorm gesneden

en gips gieten.

En dan id het perron klaar
foto komt later.
gips is nu droog dus het klei kan er af


Faller 130961

geschilderd boven
airbrusch onder plus gipse voet


en heb nog een nieuwe ingang in het spiraal gemaakt

Re:baan van pixon (van alles wat.)
Zo het perron gieten is goed geslaagd  ;)heb het grijs geairbrusht en geplaatst in het spiraal.




























Re:baan van pixon (van alles wat.)
Erg knap hoe jij dat allemaal voor elkaar krijg met je zelfgemaakte mallen en gietsels!
Groeten Jake
Re:baan van pixon (van alles wat.)
Citaat van: jakeman op zondag 19 juni 2011, 21:16:50
Erg knap hoe jij dat allemaal voor elkaar krijg met je zelfgemaakte mallen en gietsels!
Groeten Jake
Dank je wel ik doe me best sorry dat ik zo laat reageer maar ik had geen inspiratie meer tot gisteren na de beurs in houten  ik heb hier  nieuwe foto's geplaatst.
van een te bouwen flatgebouw en het maken van nieuwe perons hoop dat je/jullie  dit ook leuk/mooi vinde ik vind het hellemaal te gek worden. :P
De perronnen krijgen zo hun vorm








Het dak zit er op nu nog schilderen


het heeft een kleurtje update 12-07-11


spoorweghut




Re:baan van pixon (van alles wat.)
Voor de liefhebbers heb ik weer een aantal foto's van de vorderingen gemaakt zie hierboven   :thumbup:

Het  flat gebouw is geschilderd en ben nu bezig met de ramen er inte zetten alleen het zijn er een beetje veel.
het spoorweghutje is gemaakt van styreen in combi van gips en karton verf en krijt
Re:baan van pixon (van alles wat.)
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re:baan van pixon (van alles wat.)
Hallo Pixon,

Het ziet er goed uit.

Leuk dat je veel dingen zelf maakt!  ;)


Groet, Lesley
Re:baan van pixon (van alles wat.)
Citaat van: lesley001 op vrijdag 15 juli 2011, 11:45:32
Het ziet er goed uit.
Leuk dat je veel dingen zelf maakt!  ;)

dankje dat geeft de burger weer wat moed verder vind ik dat het knutselen van eigen dingen veel leuker is dan een bouwpakket.
Re:baan van pixon (grond rond station aanbrengen)
Ben begonnen met de grond (gemaakt van klei) rond het station aan te brengen. Klei moet een dag drogen veel kijk plezier
plakken klei aanbrengen

Met behulp van een deeg roller wordt de steentjes mal in het klei gedrukt

Zie hier het resultaat van de mal









Re:baan van pixon (grond rond station aanbrengen)
en nog even een filmpje










Re:baan van pixon (weghelling achter station aanbrengen)
Door de vele regen kon ik lekker aan mijn baan werken  heb een begin gemaakt aan de weg helling (die later met fallercarsysteem wordt op gegraad ) Had al eerder wat foto's geplaatst  in eerdere berichten dus kijk ook daar nog even naar de foto,s.





Re:baan van pixon (Gips en klei zijn twee goede vrienden)
Gips en klei zijn twee goede vrienden

Bij de spoor werkplaats moest nog een stuk straatwerk worden aangebracht  omdat met  gips te doen word moelijk om het passend te maken dus nemen we klei.
Klei in een malletje, er uit halen en op de baan passend snijden.






Nu zelfs nog een filmpje

let op is macro film dus alles ziet er grover uit

Na een nacht de klei laten drogen was het vandaag tijd om het met de airbrush de klei steengrijs te spuiten.

foto links is de grond van klei en de foto rechts van gips gemaakt vind de gips toch beter.
Re:baan van pixon (Gips en klei zijn twee goede vrienden(verweren))
Na gisteren het station en het spoorwerkplaats grijs te hebben gespoten is het tijd om te gaan verweren en dat heb ik vanmorgen gedaan.