Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Weer eens iets heel anders...

Gestart door Gerard woensdag 12 mei 2010, 22:24:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weer eens iets heel anders...
Het project ?van schoenendoos naar...? loopt zo?n beetje op zijn einde, dus wordt het tijd voor iets nieuws. Ik schrijf ook deze keer weer een prijsvraag-zonder-prijzen uit. Een paar forumleden weten al wat ik deze keer wil gaan maken, dus die zijn bij deze van deelname uitgesloten :lol:. Deze keer beperk ik me tot iets kleins, er zijn al genoeg grote projecten langs gekomen :cool:.

Om te beginnen een paar hints: in de 1:1-wereld zie je ze soms staan langs snelwegen en spoorbanen in weilanden rondom ?belangrijke? steden. Vroeger hadden ze een belangrijke functie, nu zijn het vaak hinderlijke obstakels die bovendien niet makkelijk af te breken zijn. Daarom staan de meeste ervan er nog steeds en  sommige staan er al bijna 100 jaar :shock:.
Van de grotere zijn er die nu bijvoorbeeld als champignonkwekerij dienst doen vanwege hun redelijk stabiele vochtige atmosfeer en temperatuur binnen.
Anderen zijn opgewaardeerd tot monument en een enkele daarvan is op bepaalde dagen voor het publiek opengesteld.

Ook Driehoven is al sinds jaar en dag als verkeersknooppunt zo?n ?belangrijke? stad en krijgt er nu ook een en hier:


komt die te staan. Jawel, tegenover de schaapsweide :lol:. Toeval? Ik weer het niet, ik laat het aan jullie over om dat te beoordelen... :P

Dit zijn de eerste 2 onderdelen voor het object:


die ik voor de duidelijkheid maar even heb genummerd :lol:.

De prijsvraag-zonder-prijzen van de maand mei is: ?wat gaat dit worden?. Ook voor deze wedstrijd geldt: schrijf het antwoord op een briefje en bewaar dat briefje op een veilige plek.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
een Bunker met geschuts koepel?

Re:Weer eens iets heel anders...
ik ga ook voor een bunker maar dan zonder koepel

mvg rowan
Re:Weer eens iets heel anders...
Watertoren?
Re:Weer eens iets heel anders...
Kerncentrales??? :mrgreen:
Re:Weer eens iets heel anders...
Een fort?



Die ligt vooral (of alleen) om Amsterdam, de zogenaamde vesting Amsterdam.



De forten om Amsterdam liggen allemaal langs wegen, de spoorbaan en kanalen, en kan dus ook heel goed langs de spoorbaan op zolder!
En de liefhebber die graag een kanon op zijn fort wil hebben moet maar eens googlen op fort spijkerboor. (Foto's fort Krommeniedijk)
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Hoi Gerard.

Leuk, weer een nieuw topic van jou: dat wordt dus weer het bewonderen van de foto's en kostelijk vermaak door het ge-OH van mede-forumleden . . .  :lol: :lol: :lol:

Aan de hand van je beschrijving zou ik denken: een oorlogsbunker.
Maar de 'echte' bunkers komen uit WO II en dat is nog geen 100 jaar geleden . . . .
Aan de andere kant denk ik dan: vestingwerken, maar die zijn volgens mij weer veel ouder als 100 jaar !
Toch zou het zoiets moeten zijn, want die dingen zitten 'in' het landschap en zijn verdomde lastig weg te halen.

Groeten,

Erik
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: nkeer3 op woensdag 12 mei 2010, 22:31:45
een Bunker met geschuts koepel?
Nee, dat gaat het niet worden.

Citaat van: rowan op woensdag 12 mei 2010, 22:37:45
ik ga ook voor een bunker maar dan zonder koepel
Kijk, nu gaan we het ergens over hebben :D.

Citaat van: catzeiler op woensdag 12 mei 2010, 22:51:58
Watertoren?
Nee, daar begin ik niet aan :shock:. Wie moet de zolder aandweilen als er lekkage ontstaat? Juist, en daar heb ik dus geen zin in :(.

Citaat van: Baardo op woensdag 12 mei 2010, 23:00:25
Kerncentrales??? :mrgreen:
Nee dank je, dan krijg ik ook al die Preiser- en Noch-demonstranten hier over de vloer als er weer afval afgevoerd moet worden. Nee daar bedank ik toch echt voor.

Citaat van: frank-103 op woensdag 12 mei 2010, 23:22:41
Een fort?

<foto>

Die ligt vooral (of alleen) om Amsterdam, de zogenaamde vesting Amsterdam.

<foto>

De forten om Amsterdam liggen allemaal langs wegen, de spoorbaan en kanalen, en kan dus ook heel goed langs de spoorbaan op zolder!
En de liefhebber die graag een kanon op zijn fort wil hebben moet maar eens googlen op fort spijkerboor. (Foto's fort Krommeniedijk)
Op zich zou dit helemaal niet zo'n gek idee zijn, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben op je baan.

Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 13 mei 2010, 00:09:56
Hoi Gerard.

Leuk, weer een nieuw topic van jou: dat wordt dus weer het bewonderen van de foto's en kostelijk vermaak door het ge-OH van mede-forumleden . . .  :lol: :lol: :lol:
Zoals gewoonlijk probeer ik het altijd erg serieus te houden, maar om de één of andere reden lukt me dat nooit :(. Ik heb geen idee hoe dat toch komt en waar dat aan ligt 8).
CiteerAan de hand van je beschrijving zou ik denken: een oorlogsbunker.
Maar de 'echte' bunkers komen uit WO II en dat is nog geen 100 jaar geleden . . . .
Aan de andere kant denk ik dan: vestingwerken, maar die zijn volgens mij weer veel ouder als 100 jaar !
Toch zou het zoiets moeten zijn, want die dingen zitten 'in' het landschap en zijn verdomde lastig weg te halen.

Nu bijna al de gokkers liggen te slapen kan ik het wel vertellen :D, het wordt een klein bunkertje zonder geschutskoepel. Meer dan een jaar geleden vond ik op internet deze 2 sites: deze en deze. Waarom ik ze toen besloot op te bewaren weet ik niet meer, maar nu zijn het 2 inspiratiebronnen voor wat ik wil gaan bouwen.

Iets wat hier op lijkt wil ik na gaan maken. Dat past (enigszins aangepast) aardig op de plek die ik ervoor "gereserveerd" heb.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Nou, ik lig nog niet te pitten en dacht toch ook wel aan zoiets  :lol:
Maar zijn die dingen dan uit WO I, dat wist ik niet!

Weltrusten, Gerard, droom je straks over je bunkertje? :mrgreen:

Groeten,

Erik
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 13 mei 2010, 00:58:46
Nou, ik lig nog niet te pitten en dacht toch ook wel aan zoiets  :lol:
Daarom zei ik ook dat bijna alle gokkers lagen te slapen. Ik zag jou nog over en door het forum struinen :wink:.
CiteerMaar zijn die dingen dan uit WO I, dat wist ik niet!
Of dit model uit WO 1 stamt weet ik eigenlijk ook niet, maar dat vind ik ook niet zo belangrijk. Het gaat er mij om dat ik dat "verloren" hoekje op de baan toch ergens mee kan vullen.

CiteerWeltrusten, Gerard, droom je straks over je bunkertje? :mrgreen:
Dat gaat helemaal goed komen :lol:.
Re:Weer eens iets heel anders...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Ha die Gerard.
Leuk onderwerp! 8)
Dit zijn van die alledaagse en veelvoorkomende bouwwerken, dat ze vaak niet eens meer opvallen.
Soms kom je ze tegen op plaatsen waar je ze niet verwacht.
Zo was ik eens bij een kennis in een naoorlogse nieuwbouwwijk, in zijn toch bescheiden achtertuin was zijn schuur een echte bunker!
Deze werd gebruikt als schuur! :shock:

Geweldig dat jij deze onopvallende bouwwerken een bijzonder plaatsje gaat geven!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Weer eens iets heel anders...
dus het word een kebap kraam :lol: :lol: :lol: :lol:
Re:Weer eens iets heel anders...
Zat ik er toch niet ver naast met mn kerncentrale. De reactor lijkt op een bunker............................ :lol:
Re:Weer eens iets heel anders...
ik denk aan 2 dingen

een telefoonpaal ofzo
of een molen

maar een molen is volgens mij wat die gaat maken
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: marklinfan op donderdag 13 mei 2010, 10:41:13
ik denk aan 2 dingen

een telefoonpaal ofzo
of een molen

maar een molen is volgens mij wat die gaat maken

Citaat van: Gerard op donderdag 13 mei 2010, 00:50:00

Nu bijna al de gokkers liggen te slapen kan ik het wel vertellen :D, het wordt een klein bunkertje zonder geschutskoepel. Meer dan een jaar geleden vond ik op internet deze 2 sites: deze en deze. Waarom ik ze toen besloot op te bewaren weet ik niet meer, maar nu zijn het 2 inspiratiebronnen voor wat ik wil gaan bouwen.

Iets wat hier op lijkt wil ik na gaan maken. Dat past (enigszins aangepast) aardig op de plek die ik ervoor "gereserveerd" heb.

Tja, volgende keer even beter kijken  :?


Mvg,
Wilco
Re:Weer eens iets heel anders...
Owjee helemaal vergeten mee te doen met de prijsvraag zonder prijzen.....
Was dan ook bezig iets in elkaar te zetten (stel zwenkbare waterkranen en een stukje dak van een huisje repareren) en ondertussen Oh'en op msn met Gerard..... :lol:

Misschien vergeeft hij het me als hij ziet dat ik toch de eerste CJAG'er ben die reageert? :mrgreen: :roll:

In ieder geval gaan we dit natuurlijk ven aandachtig volgen als zijn schoenendoos ( en dus ook evenveel OH'en :lol:)

Mathijs
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: AlbertJan op donderdag 13 mei 2010, 09:03:19
Geweldig dat jij deze onopvallende bouwwerken een bijzonder plaatsje gaat geven!
Hij krijgt zeker een opvallende plaats: op één van de hoeken van de treintafel.

Citaat van: marklin1992 op donderdag 13 mei 2010, 09:11:50
dus het word een kebap kraam :lol: :lol: :lol: :lol:
:twisted:

Citaat van: Baardo op donderdag 13 mei 2010, 10:15:26
Zat ik er toch niet ver naast met mn kerncentrale. De reactor lijkt op een bunker............................ :lol:
Maar dan wel een hele kleine :roll:.

Citaat van: Mathijs op donderdag 13 mei 2010, 12:26:10
Owjee helemaal vergeten mee te doen met de prijsvraag zonder prijzen.....
Was dan ook bezig iets in elkaar te zetten (stel zwenkbare waterkranen en een stukje dak van een huisje repareren) en ondertussen Oh'en op msn met Gerard..... :lol:
En toen had je het daarmee heel erg druk hè 8), je vergat de wedstrijd :lol:.
CiteerMisschien vergeeft hij het me als hij ziet dat ik toch de eerste CJAG'er ben die reageert? :mrgreen: :roll:
Jawel hoor, het is je bij deze vergeven :D
CiteerIn ieder geval gaan we dit natuurlijk ven aandachtig volgen als zijn schoenendoos ( en dus ook evenveel OH'en :lol:)
Ik dacht een klein projectje te starten, snel klaar dus weinig of geen ge-OH. Maar ik vrees dat het weer ijdele hoop is van mijn kant :( :mrgreen:.
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: marklinfan op donderdag 13 mei 2010, 10:41:13
ik denk aan 2 dingen

een telefoonpaal ofzo
of een molen

maar een molen is volgens mij wat die gaat maken
Een molen heb ik al op mijn baan staan, wat zeg ik: ik heb een compleet "Molenpark".


:mrgreen:
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
ik wou ook bunker gokken, maar ben alweer te laat zie ik :lol: maar geen geschutskoepel? ikz ou dat wel plaatsen, ik ben bang dat de grote boze reus de tanks wel aan kan, dus een geschutskoepel heeft wel zin :lol:
Re:Weer eens iets heel anders...
Ik denk aan een:

wandel & Fietscafe!
Gr kenny
Re:Weer eens iets heel anders...
Je hebt niet goed gelezen :(, de oplossing staat hierbij:
Citaat van: Gerard op donderdag 13 mei 2010, 00:50:00
Nu bijna al de gokkers liggen te slapen kan ik het wel vertellen :D, het wordt een klein bunkertje zonder geschutskoepel. Meer dan een jaar geleden vond ik op internet deze 2 sites: deze en deze. Waarom ik ze toen besloot op te bewaren weet ik niet meer, maar nu zijn het 2 inspiratiebronnen voor wat ik wil gaan bouwen.

Iets wat hier op lijkt wil ik na gaan maken. Dat past (enigszins aangepast) aardig op de plek die ik ervoor "gereserveerd" heb.
Re:Weer eens iets heel anders...
Ook op Hemelvaartsdag gaat de bouw aan de verdedigingswerken van Driehoven gewoon verder; er schijnt een "grote reus" naar Driehoven onderweg te zijn om de complete treintafel mee te nemen :(. Hij zal uit moeten kijken, ik lust hem rauw :twisted:.


<een overzicht>


<de "voorzijde"...>


<... en de "achterzijde">

(Ik heb wat geëxperimenteerd met de foto-grootte, maar dit bevalt me toch niet echt :(. Volgende keer doe ik het maar weer op de normale manier.)
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Gerard op donderdag 13 mei 2010, 20:02:11
Ook op Hemelvaartsdag gaat de bouw aan de verdedigingswerken van Driehoven gewoon verder; er schijnt een "grote reus" naar Driehoven onderweg te zijn om de complete treintafel mee te nemen :(. Hij zal uit moeten kijken, ik lust hem rauw :twisted:.

Nou nou jij hebt er zin in dan :P

Maar gestaag ga je verder en nu is er al weer meer te zien, je gaat lekker :)

Mathijs
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Gerard op donderdag 13 mei 2010, 20:02:11
Ook op Hemelvaartsdag gaat de bouw aan de verdedigingswerken van Driehoven gewoon verder; er schijnt een "grote reus" naar Driehoven onderweg te zijn om de complete treintafel mee te nemen :(. Hij zal uit moeten kijken, ik lust hem rauw :twisted:.


aight, ik word bang :oops: :oops: zorgt ervoor dat hij een koploper vol extra manschappen meeneemt, plus een dubbeltractie van een v100, ns2200, br86, om 100 tanks mee te nemen :lol:
Re:Weer eens iets heel anders...
Hoho dat gaat te ver :twisted:

In dat geval kom ik met Gerard zijn "vrienden".

Ook wel bekend als straaljagers van de KLU :evil:

Mathijs
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Haha, een sigaren-bunker . . . . hmmm, dat hout dat ruikt altijd zo lekker!

Groeten,

Erik
Re:Weer eens iets heel anders...
Die Gerard,  Probeert ons altijd de verkeerde kant opo te sturen.
Het enige goede antwoord is, Fort Pampus, welke zodanig verkleint wordt dat hij gemakkelijk in de baan van Gerard Past   :P

groetjes,

(opa) Ton
Re:Weer eens iets heel anders...
En de shoarmarollen als oefenobject :(
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Mathijs op donderdag 13 mei 2010, 20:14:06
Hoho dat gaat te ver :twisted:

In dat geval kom ik met Gerard zijn "vrienden".

Ook wel bekend als straaljagers van de KLU :evil:

Mathijs

sorry heb net de klu omgekocht............. 8)
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Als ik de reactie's zo zien, zijn er toch gasten die een bunker voor hun kop hebben.
Of heb ik dat mis.



                                                                    Arie



                                                             
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: wijbe op donderdag 13 mei 2010, 22:15:34
Citaat van: Mathijs op donderdag 13 mei 2010, 20:14:06
Hoho dat gaat te ver :twisted:

In dat geval kom ik met Gerard zijn "vrienden".

Ook wel bekend als straaljagers van de KLU :evil:

Mathijs

sorry heb net de klu omgekocht............. 8)

Geen probleem. Alle leden van het CJAG komen wel opdraven. En die zijn niet omkoopbaar.  :mrgreen:


Gr.  Charlie
Re:Weer eens iets heel anders...
ik zie dat je al begonnen bent,anders wou ik je wijzen op www.fortificatieforum.nl

een andere hobby van me ;)

@degene die vroeg over de bunkers uit WO1

de meeste bunkers in NL langs rivieren zijn bunkers uit de 18de eeuw,om de waterwegen te beschermen,meestal zitten daar duitse aanbouwen of opbouwen aan vast uit WO2
bijvoorbeeld de hele duitse kustbatterie vineta,in hoek van holland is gebouwd op nederlandse kazematten uit de 18de eeuw

@gerard,leuk idee,ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden :P

Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Charlie op vrijdag 14 mei 2010, 12:40:31
Citaat van: wijbe op donderdag 13 mei 2010, 22:15:34
Citaat van: Mathijs op donderdag 13 mei 2010, 20:14:06
Hoho dat gaat te ver :twisted:

In dat geval kom ik met Gerard zijn "vrienden".

Ook wel bekend als straaljagers van de KLU :evil:

Mathijs

beld R.A.F.

sorry heb net de klu omgekocht............. 8)

Geen probleem. Alle leden van het CJAG komen wel opdraven. En die zijn niet omkoopbaar.  :mrgreen:


Gr.  Charlie
Re:Weer eens iets heel anders...
Gerard,

Ik heb het nog eens goed overdacht wat dat moet worden. Het zou toch niet....ik

denk aan een molen, met 4 wieken die draaien !

Kan je daar wat mee ?  Je hebt ruimte genoeg op dat plekje

(opa) Ton
Re:Weer eens iets heel anders...
Hallo Gerard,

Zeer goed idee om dergelijk niet alledaagse constructie na te bouwen. Zie je inderdaad niet vaak op modelbanen. Dergelijke kleine bunkers (of het nu observatieposten of de echte grote verdedigingsbunkers zijn) komen in de regio onder de Voerstreek heel veel voor. Vaak tref je ze in de buurt van bruggen, tunnels aan.

Waarom ben ik niet zelf eerder op het idee gekomen zo iets na te bouwen voor een vrije plek op de baan. Zo zie je maar, we leren hier op het forum heel wat bij.

In de buurt van Charneux (zo'n 10 km van Voeren) is er een bunker die als een kleine kapel gecamoufleerd is. Je merkt van buiten echt niet dat het om een observatiebunker gaat.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Vriendelijke groeten

Christophe Janssen
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: main-unit op vrijdag 14 mei 2010, 12:53:31
ik zie dat je al begonnen bent,anders wou ik je wijzen op www.fortificatieforum.nl

een andere hobby van me ;)

@degene die vroeg over de bunkers uit WO1

de meeste bunkers in NL langs rivieren zijn bunkers uit de 18de eeuw,om de waterwegen te beschermen,meestal zitten daar duitse aanbouwen of opbouwen aan vast uit WO2
bijvoorbeeld de hele duitse kustbatterie vineta,in hoek van holland is gebouwd op nederlandse kazematten uit de 18de eeuw

@gerard,leuk idee,ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden :P
Ik wilde een klein bunkertje bouwen die op een "verloren" hoekje komt te staan. Het is de bedoeling dat die daar onopvallend opvallend (opvallend onopvallend mag ook) staat te staan. Voor een grote bunker -zoals er bijvoorbeeld eentje op Railz staat- is daar geen plaats en het mag ook weer niet teveel opvallen, vind ik. Vandaar de keuze voor dit kleine bunkertje.

Citaat van: atkort op vrijdag 14 mei 2010, 14:05:13
Ik heb het nog eens goed overdacht wat dat moet worden. Het zou toch niet....ik

denk aan een molen, met 4 wieken die draaien !

Kan je daar wat mee ?  Je hebt ruimte genoeg op dat plekje
Scroll eens naar boven en kijk eens in post # 17. Daar kun je zien dat ik al een molen (met draaiende wieken) heb staan op mijn baan.

Gezien sommige reacties hierboven lukt het alweer niet om dit topic serieus te houden :(, hoe zou dat toch komen :mrgreen:. Goed, dan maar weer over naar de orde van de dag met de daily update:


<de "doos" met het karton voor de dakconstructie>


<de dakconstructie>


<de dakconstructie op zijn plaats, nog niet vastgelijmd>


<en hier komt die te staan als die klaar is>

Tot de volgende keer maar weer :lol: met meer nieuws over de vorderingen van de bouw.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Leuk idee!!!
wordt het ook zo'n bouwval zoals ze er nu bijstaan?, of wordt het een nieuwe?
wordt die ook zo begroeid?
of is het een onderhouden toeristendingetje?
lollig idee!

Veel succes ermee!
Groeten,
Martijn
Re:Weer eens iets heel anders...
gerard ga je hier mee je schapen beschermen
Re:Weer eens iets heel anders...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Ik denk dat het kadaster maar weer eens moet worden ingeschakeld, want volgens mij is dat bouwwerk niet conform het bestemmingsplan.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
ik had blijkbaar iets verkeerd gedaan bij het citaat :P

er hoort onder te staan, beld de r.a.f.   maar goed, ik bel de us navy er wel bij, om je schapen aan te vallen:D
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Marklin5 op vrijdag 14 mei 2010, 16:21:16
Leuk idee!!!
wordt het ook zo'n bouwval zoals ze er nu bijstaan?, of wordt het een nieuwe?
Laten we het houden op een "nieuwe" bouwval :).
Citeerwordt die ook zo begroeid?
Dat moet ik nog even bekijken.
Citeerof is het een onderhouden toeristendingetje?
Nee, niet echt. Daar is die eigenlijk te klein voor.
Citeerlollig idee!
Vond ik eerlijk gezegd zelf ook, dus ben ik maar aan de slag gegaan.
CiteerVeel succes ermee!
Dank je.

Citaat van: Kappa op vrijdag 14 mei 2010, 17:50:37
Ik denk dat het kadaster maar weer eens moet worden ingeschakeld, want volgens mij is dat bouwwerk niet conform het bestemmingsplan.
Ik kan je geruststellen: dankzij de "C-C-C"-formule is dat ook weer geregeld 8).

We bouwen verder want de dreiging van de "grote reus" is nog steeds van kracht :(.
Citaat van: wijbe op vrijdag 14 mei 2010, 18:09:24
...  maar goed, ik bel de us navy er wel bij, om je schapen aan te vallen:D
Alleen kan hij het blijkbaar niet alleen af en heeft hij hulp nodig :roll:.


<het "dak" is nu ook klaar...>


< ... maar zal nog geschilderd worden>

Voor het "dak"deel heb ik weer een paar roerhoutjes gebruikt. De naden die daardoor ontstaan accentueren het gebruik van de bekisting die voor het beton storten tijdens de bouw van de bunker gebruikt is. De muren heb ik gewoon ingekerfd met een hobbymesje.
Re:Weer eens iets heel anders...
Hallo Gerard,

Dit is een hardstikke leuk idee van jou, die bunker.!
Moet je eens opletten als je in de trein zit, hoe vaak je van die dingen ziet, maar je moet er maar opkomen om zoiets te maken.!
Ik blijf je in ieder geval volgen.

groeten, Willem.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Mooi dak!
je kan dat toch ook doen met lucifers?

Groeten,
Martijn
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: wilsma op zondag 16 mei 2010, 01:33:21
Dit is een hardstikke leuk idee van jou, die bunker.!
Moet je eens opletten als je in de trein zit, hoe vaak je van die dingen ziet, maar je moet er maar opkomen om zoiets te maken.!
Ik blijf je in ieder geval volgen.
Precies, het zijn van die opvallende bouwsels die je vooral in het westen zo vaak tegenkomt dat ze niet meer opvallen.

Citaat van: Marklin5 op zondag 16 mei 2010, 11:13:58
Mooi dak!
je kan dat toch ook doen met lucifers?
Dat kan ook, maar die moet je dan wel in huis hebben :?. Ik had de wanden al om de 5 mm ingekerft en de roerhoutjes zijn 4 à 5 mm breed, dus dat kwam mooier en beter uit. Bovendien moet je vanwege de lengte van de bunker dan van die BBQ-lucifers hebben en die heb ik al helemaal niet in huis.
Re:Weer eens iets heel anders...
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Weer eens iets heel anders...
Voor diverse bunkers en maatvoeringen kun je hier ook eens gaan kijken. KLIK        KLIK
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Rieske op zondag 16 mei 2010, 13:05:52
Voor diverse bunkers en maatvoeringen kun je hier ook eens gaan kijken. KLIK        KLIK
Bedankt voor de linkjes. Ik ken dat soort gebouwen wel een beetje. In de tijd dat ik op Vlb. Deelen en later op Vlb. Gilze-Rijen zat, zat ik ook in gebouwen die nog door de Duitsers gebouwd zijn. Het gebouw op Vlb. Gilze-Rijen (het Stafgebouw) was in de Duitse tijd het "Fliegerhorstlazaret". (Overigens zijn op meerdere KLu-bases nog restanten te zien uit de Duitse tijd.)

Het blijft rustig van de kant van de "grote reus", maar dat kan de spreekwoordelijke stilte voor de storm zijn. Dus gaan we verder.


<de hele bunker is donkergrijs geschilderd...>


< ... maar zal uiteraard nog geweatherd worden>

Natuurlijk komt er eerst nog wat graffity op de bunker. Want zeg nou zelf, wat is een afgelegen bunker zonder een "kunstzinnige beschildering"?

Mocht er ooit een projectontwikkelaar op het onzalige idee komen om hier iets van industrie te vestigen:


<de protestborden liggen al klaar 8)>
Re:Weer eens iets heel anders...
Hendrik_marklin
gast

Re:Weer eens iets heel anders...
Hoi Gerard,

ziet er weer helemaal top uit. Netjes gebouwd!!!

tipje: dry-brush hem nog even met lichtgrijs en daarna heel licht met mosgroen. Dan is ie helemaal perfect.

mischien nog een rolletjes consertina (prikkeldraadrol voor de leek) erom heen. Lekker overwoekerd door wildgras e.d. zie link

Maar dat gaat bij jouw wel goed komen :lol:
Re:Weer eens iets heel anders...
Als je er een paar wielen onder zet, is het net een loempia-kraampje. :D
Re:Weer eens iets heel anders...
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 16 mei 2010, 15:00:44
ziet er weer helemaal top uit. Netjes gebouwd!!!
Dank je.
Citeertipje: dry-brush hem nog even met lichtgrijs en daarna heel licht met mosgroen. Dan is ie helemaal perfect.
Eerst moet er nog even wat graffity op, dan komt het lichtgrijs en daarna het mosgroen. Maar die moet ik nog even mengen vrees ik.
Citeermischien nog een rolletjes consertina (prikkeldraadrol voor de leek) erom heen. Lekker overwoekerd door wildgras e.d. zie link
Nee, dat doe ik niet. Dat bunkertje komt ergens is het open veld of in een weiland te staan. Ik heb weinig zin in aanklachten van de boer of anderen vanwege dat prikkeldraad.

Citaat van: Baardo op zondag 16 mei 2010, 15:07:47
Als je er een paar wielen onder zet, is het net een loempia-kraampje. :D
Soms, heel soms... :cry:
Re:Weer eens iets heel anders...
De "kunstschilders" zijn langs geweest en zie hier het resultaat.


<geen idee wat het betekent, maar het staat wel leuk>


<niet duur en je hebt weinig inkijk van buren, iemand interesse?>


<de bijna zwarte achterzijde: hier ga ik misschien nog een meer kleurrijke beschildering op maken>

De volgende stap was een lichte wheatering; de bunker staat tenslotte al vele tientallen jaren in weer en wind en dat heeft zijn weerslag op het uiterlijk.


<en de resultaten daarvan zie je hier...>


< ... en hier>

Nu gaan we het bunkertje op zijn plaats zetten en inpassen in het landschap (of het landschap aanpassen aan het bunkertje, net wat je wilt), maar dat is voor de volgende keer.