Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3003 loopt weer als nieuw

Gestart door peter zondag 09 mei 2010, 21:42:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3003 loopt weer als nieuw
Dag forumleden

Mijn vrouw heeft voor mij een paar weken geleden een doosje met oude marklin spullen gekocht. Hierin zat een oud lokomotiefje een 3003. Waarschijnlijk al jaren niet meer gebruikt.Nieuwsgierig als ik was heb ik hem onmiddelijk uitgeprobeerd. Hij liep gelukkig nog wel maar vraag niet hoe. Hortend en stotend ging hij vooruit.Ook werd hij erg warm en stonk. Wat te doen. Ik ben nog niet zo handig met treintjes dus eerst eens op dit forum gezocht wat te doen. Al snel werd het mij duidelijk dat schoonmaken wel het eerste was wat er gedaan moest worden. Dus wasbenzine gekocht en de motor uit elkaar gehaald.Bij dit slopen vielen de koolborsteltjes er uit en hier was nog maar weinig van over dus die moesten ook vervangen worden. Ook dit nog nooit gedaan dus alweer een leermoment. Vervolgens de rotor goed in de wasbenzine gespoeld en alle wielen en radartjes goed schoongemaakt. De boel weer in elkaar gezet. Ook nog wat draadjes moeten solderen die bij de sloop los geraakt waren.Koolborstels opnieuw gemonteerd en nieuwe slipbandjes erop.Vanavond was het moment van de waarheid. Ik had niet verwacht dat het mij zou lukken maar wat schetst mijn verbazing, hij loopt weer als de brandweer. Hij wordt niet meer warm en maakt een bescheiden geluid.Ik vind het zo leuk dat het mij gelukt is. Dankzij de tips die ik op jullie forum heb kunnen vinden.Voor jullie techneuten is het waarschijnlijk peanuts maar dit geeft mij een beetje meer zelfvertrouwen om hiermee verder te gaan.
Groet
Peter
Re:3003 loopt weer als nieuw
Lid sinds: 2006

offline
Re:3003 loopt weer als nieuw
Hoi Peter,zelf doen en dan nog werkend krijgen is het leukst.Veel plezier met je 3003.

groetjes Huib.