Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Winrail gebruikers

Gestart door Populier zaterdag 08 mei 2010, 08:26:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Winrail gebruikers
Populier
gast

Winrail gebruikers
Heb net winrail versie 10 inmiddels aangeschaft om een baanplan te maken. Ben al een paar uur aan het stoeien geweest maar loop tegen een probleem op om mijn werktafel te maken. De h vorm is lastig maar door drie rechthoeken te maken (rugleuning, zitting en poot) en één deel te kantelen kom ik daar wel uit. Ik snap echter niet hoe je er vervolgens een geheel van maakt zodanig dat het onderling niet meer verschuift. :x Om niet nog meer tijd te verspillen vraag ik om de 'gouden' tip. Kan ik nu rustig mijn voorraad rails gaan tellen en in het programma invoeren. Alvast bedankt.

gr. Hennie
Re:Winrail gebruikers
rorail
gast

Re:Winrail gebruikers
Hallo Hennie,

In de eerste versies van Winrail (versie 3) kon je de werktafel opbouwen door alle hoekpunten in te voeren. Latere versies deden dat op een andere manier, maar de oude opgezette werktafels waren nog wel in te laden. Kun je het niet op die manier doen? Elke vorm is daarmee te realiseren.

Groet,
Ronald
Re:Winrail gebruikers
Populier
gast

Re:Winrail gebruikers
Je kunt een vierkant, een u vorm, een l vorm en een gesloten vorm met mangat maken door hoekpunten in te voeren. Daarmee krijg ik geen h vorm. Dan kan je ook vrije vormen tekenen maar dat snap ik (nog) niet. Heb de h gemaakt met drie vierkanten is goed te doen. Maar hoe krijg ik nu alles netjes aan elkaar zodat er geen overlappingen plaatsvinden en het één geheel is, daar zit mee. Het is wel de basis om verder te werken. Vandaar mijn probleem. Eerst nu proberen de prijzen van de artikelen in guldens 1990 in te voeren.( die lijst heb ik). Maakt het ontwerp niet zo prijzig.  :lol:

gr. Hennie
Re:Winrail gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Winrail gebruikers
je kan toch een basisvorm nemen en daarna lijnen toevoegen ? Als je dan het scherm wat groter zet dan kan je deze mooi aan elkaar aansluiten door ze te verplaatsen.Zo heb ik ook mijn tafel opgebouwd in W 7.01.
stuur anders de gegevens door en ik maak ze welin wintrack 7.01.Je kan ze dan mss inladen in wintrack 10.
Re:Winrail gebruikers
Populier
gast

Re:Winrail gebruikers
heb hetzelfde probleem: het zijn 3 losse objecten die aan een gevoegd moeten worden om één geheel te worden. Begin het uitlijnen te snappen maar nog niet helemaal dus gewoon doorstoeien.
Heb je dit nu in wintrack gemaakt en opgeslagen als?? zo ja kan je dan eerst de boel aan elkaar smeden?? dan ben ik snel klaar.

gr. Hennie
Re:Winrail gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Winrail gebruikers
in winrail heb ik je via PB een bestand doorgestuurd.Ik kan het ook in wintrack maken.
Re:Winrail gebruikers
Populier
gast

Re:Winrail gebruikers
ben ik ook mee bezig. zie mijn vorig bericht
(leer mij eens hoe je met pb bestand kunt sturen???? :)
Re:Winrail gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Winrail gebruikers
via het prive mail adres gewoon invoehen of attach in outlook ofzo.
Re:Winrail gebruikers
Populier
gast

Re:Winrail gebruikers
@Bellejt
Alvast weer bedankt voor de moeite en het meedenken.
Winrail ligt noodgedwongen even stil. Ben nu eerst de koploper testbaan even aan het neerleggen. Wil eerst ervaring met het indelen en de werking van het schaduwstation opdoen. Als die baan functioneert dan weer verder met winrail. Is toch niet zo intuïtief als ik heb aangenomen. Bijv. een rails even beetpakken en draaien, ben ik nog niet achter. Misschien moet ik ook een deel van de handleiding uitprinten want dat werkt toch beter. Morgenmiddag ook geen tijd: formule 1 start bekijken en dan snel naar de Darling Market in Rijswijk om mijn broer te bezoeken die daar staat met 2e WO spul.  Motoren,vrachtwagens een kraanwagen, jeeps e.d.
Ps. Ik dacht dat je via een PB een bestand kon meesturen, vandaar mijn vraag. Via email weet ik wel.

groet Hennie
Re:Winrail gebruikers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re:Winrail gebruikers
via PB weet ik ook niet of het kan.Ben ff aan het zoeken geweest met winrail maar is 1000 maal moeilijker dan wintrack.In wintrack is alles zeer eenvoudig.