Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Nieuwe baan, nieuw topic.

Gestart door EKdesign donderdag 06 mei 2010, 11:44:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Heren dank u voor de reacties,

Citaat van: daanknoben op vrijdag 14 mei 2010, 10:14:09
Hoi Erik,

Indrukwekkend hoor. Volgens mij heb jij stiekem het team van Eigen-Huis&Tuin ingehuurd. Je gaat razendsnel. Wel mooi hoor die enkelsporige vloeiende boog op die 4e foto van onder.
Ga zo door.

Groeten,
Daan

@Daan,  :D nee ik heb geen eigen huis en tuin ingehuurd, lol. Gewoon goed voorbereiden is belangrijk, weten wat je wil maken en zorgen voor de juiste materialen. Meten is weten. Meeste tijd gaat zitten in het solderen en aansluiten van de blokken, ringleiding en wissels.

Wat ik wel heb gedaan vandaag zijn de mallen besteld bij C-Rail Maikel, deze persoon kende ik al van marktplaats, goeie service en scherpe prijzen.
link is: http://verkopers.marktplaats.nl/6739798 Ik hoop dat ik ze volgende week binnen heb, leuk klusje voor mijn zoon om te gaan stoeien met gips.

Vandaag niet veel gedaan, veel weg geweest en net pas terug, morgen gaan we weer verder met de bouw van niveau 3.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo allemaal,

Hier weer even een update van de verrichte werkzaamheden, eerlijk gezegd kan ik geen hout en soldeer apparaat meer zien  :shock: Maarja, het is wel super mooi hobby weer op de zolder, condities zijn 20 graden, koffie en s`middags een koel biertje, hehehe, wat wil je nog meer.

Zaterdag en zondagmorgen flink bezig geweest met het aansluiten van de blokken en wissels, dat was een aardige klus al het trekken van draden, ringleidingen en wissels, gelukkig gaat alles naar wens. Vanmiddag proberen om het laatste gedeelte van niveau 3 aan te leggen en aan te sluiten. De bedoeling is om van mijn oude baan het stationsgedeelte her te plaatsen, dit staat nu schuin tegen de muur, wordt een lastige klus omdat de plank 80 cm breedt is en 3,5 meter lang, zal wel wat hulp troepen moeten inhuren om dit te realiseren, maar dat later.
Hier eerst 3 foto`s van de baan en als laatste de beloofde foto van koploper, de blokken zoals ik ze heb gedefineerd.








Zo, dat was het weer voor nu, tot de volgende update.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik,

Wederom indrukwekkend wat je weer allemaal gemaakt hebt:). Ga zo door.

Groeten Daan
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik,

Ziet er weer goed uit, prachtig dat beeld van de blokken in Koploper.

Gr.
Piwie.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Die flauwe bogen in het midden zijn gelegd met K-rails??
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Heren dank voor uw reacties.

Citaat van: mDDM op zondag 16 mei 2010, 22:02:32
Die flauwe bogen in het midden zijn gelegd met K-rails??

@mDDM, nee hoor, alles is C-Rails, deze flauwe bochten op het parade gedeelte van niveau 3 zijn de 24912 bochten, eigenlijk zijn het tegenbogen voor de slanke wissels. :D Maar omdat ik van ruime bochten hou, zeker in het zichtbare gedeelte, heb ik deze gebruikt als dubbelspoor, in mijn baanplan kun je het goed zien dat er ook een korte rechte rails tussen zit want anders kom je niet uit.

Vanmiddag met mijn vrouw en zoon het stations gedeelte, van mijn vorige baan, op de baan getild, zal morgen wat foto`s plaatsen.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Je bouwt tegen een zeer goed tempo!!! Prachtig gewoon!! Ben benieuwd naar de rest!!!
Ik heb echt geen woorden ervoor
Gr kenny
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo modelspoorliefhebbers,

Zoals beloofd wat foto`s van de werkzaamheden van afgelopen zondag. Ik had een mooi station gemaakt op mijn vorige baan, dit wilde ik intact houden en hergebruiken op onze nieuwe baan. Tijdens de opbouw stond hij op zijn zijkant tegen de muur, maar nu was het moment aangebroken om het te plaatsen op de baan. Aangezien het best lang is hebben mijn vrouw en zoon geholpen met het plaatsen, daarna passen en meten waar hij uiteindellijk komt te liggen, de aansluitingen moeten nog worden gemaakt maar het begin is er.
Hieronder wat foto`s van de handelingen en hoe het op dit moment is. :D

Hier het stationgedeelte dat op zijn zijkant staat, paarse draden zijn aansluitingen van de blokken.



Voorbereiding om geen schade aan de rails te krijgen.



Mijn vrouw en zoon komen helpen tillen.



Het stationgedeelte geplaatst op de baan, ligt nog niet op zijn plek hier.



Het midden gedeelte, de baan krijgt gelijk al vorm  :D



De linkerkant, moest wel wat worden gezaagd aan de rand, dit voor de hoogte.



Het leuke is gelijk dat de baan al vorm krijgt, nu op naar de aansluitingen met rails aan de rechter en linker kant, dit is nu de volgende klus, dan blokken en wissels aansluiten.

Tot de volgende update!! :D
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
In Rotterdam doen ze veel langer over om een station te bouwen  :D.

Maar jij hebt ook veel hulp gekregen, dat stopkontakt achter het station ga je daar nog iets mee doen ???
Het is zo in beeld en leid erg af.

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik,

Ziet er meteen al anders uit zo met die stationmodule erop gemonteerd.

Je boft maar met zo'n hulp :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: degeluidsman op maandag 17 mei 2010, 20:10:17
In Rotterdam doen ze veel langer over om een station te bouwen  :D.

Maar jij hebt ook veel hulp gekregen, dat stopkontakt achter het station ga je daar nog iets mee doen ???
Het is zo in beeld en leid erg af.

Succes met de verdere bouw.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

@ Peter,

De stopkontakten aan de muur vallen straks weg in de bergen die ik ga maken, in beide hoeken, dus links en rechts komen de bergen. Aan de muurkant heb ik 50 cm breedt en 5,5 meter lang de ruimte voor een dorp en bergen, de bergen lopen door naar de voorkant, dus van hoog (achter) naar laag (voorkant.) Onder vandaan kan ik bij de stopkontakten om indien nodig stekkers te verwijderen.

@ Piwie,
Ziet er inderdaad gelijk anders uit, moet wel nog alle blokken aansluiten, dat zijn die paarse draden die je ziet, wordt uiteraard allemaal in kabelgootjes weggewerkt.

Dank voor uw reacties.  :D
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik,

Toch goed om te zien dat je nog een deel van die prachtige vorige baan hebt gebruikt.

Je gaat zo snel dat ik denk dat je al een tijdje bezig bent met deze opbouw. Op je eigen site had je het erover dat je in december begon met de opbouw.

Als dat niet zo is dan heb je vast geen tijd meer om te slapen, zoveel werk je in een zo korte tijd hebt verzet :lol: :lol:

Je treft het in ieder geval wel zo'n enthousiast team. :P

Succes met het volgende deel

Groet
Ronald
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik,

Jeetje, sommige mensen zijn maanden bezig, jij bent met de zomervakantie helemaal klaar zo haha.
Mooi gemaakt dat station, vind alleen die twee kopspoortjes tegenover elkaar een beetje vreemd. Verder vind ik de combi met scherpe en slanke wissels wel iets hebben. Hoewel des te slanker hoe beter.

Groeten Daan
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: daanknoben op maandag 17 mei 2010, 22:40:56
Hoi Erik,

Jeetje, sommige mensen zijn maanden bezig, jij bent met de zomervakantie helemaal klaar zo haha.
Mooi gemaakt dat station, vind alleen die twee kopspoortjes tegenover elkaar een beetje vreemd. Verder vind ik de combi met scherpe en slanke wissels wel iets hebben. Hoewel des te slanker hoe beter.

Groeten Daan

Hallo Daan,
ik denk niet dat ik met de zomervakantie klaar ben  8), ik stop er nu alle vrije tijd die ik heb ik zodat ik de zolderkamer lekker kan schoonmaken en stofvrij zien te krijgen, ook zit het weer mee en we hebben vaak lange weekenden, als het straks 30 graden op zolder is zit ik toch echt lekker in de tuin.
Zodra het timmerwerk is gedaan lekker rijden en fijnafstemmen van Koploper e.d..

Wat betreft die 2 kopspoortjes, als je de foto bekijkt is er ook geen perron aan gelegen, dit is een goederenspoor. Tevens zullen treinen met personenrijtuigen ook over dit spoor rijden als de andere sporen bezet zijn, spoor 1-2-3-4, dan stopt hij dus niet, alleen als er net al een trein vertrekt vanaf bv spoor 2 zal hij toch afremmen en stoppen op dat spoor, maar zodra het volgende spoor weer vrij is vertrekken, elk spoor heeft 3 secties (1 blok). Goederen treinen krijgen prioriteit / voorrang bij het stations gedeelte.

@ Ronald,

December was de bedoeling, wegens prive omstandigheden is dit er helaas niet van gekomen, voordeel is dat ik daardoor veel langer ben bezig geweest met de voorbereiding. Voordat er maar 1 schroef was gedraaid was koploper al gevuld met niveau 1-2. Alle uitwerkingen wel al op papier wat wissel nummers betreft, bezetmeldingen, aansluitingen etc ook van de andere niveaus. Tevens veel hulp van mijn zoon gehad, vele handen maken licht werk :D tenslotte.
Gisteravond ook weer van 19.00 - 22.30uur bezig geweest met de aansluitingen bij het station, gaat dus veel tijd in zitten nu, maar dat is een bewuste keuze. De bouw is echt pas bijna 2 weken geleden begonnen.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Franeker

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik.
Ik heb je gehele verslag even doorgelezen ,door dat je, voordat je begon alles goed op tekening had staan kan je lekker opschieten.Jouw baan vindt ik wel wat in mijn stijl met die hoogte verschillen,lekkere rijlengten en slingerende sporen.
Het laatste gedeelte ging lekker vlot zo met die klaarstaande plaat.Ik ga je verder volgen en ben benieuwd wat het eindresultaat zal laten zien met de aankleding van bergen en verdere scenario.
Groet Harrie
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi

Datziet er al goed uit ik ben benieuwd naar de verdere vorderingen en houd dit draadje zeker in de gaten

succes Michael
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Dag naamgenoot.

Dat ziet er indrukwekkend uit allemaal. Wat een werktempo!
Wel een heel mooi baanontwerp hoor, met veel rijmogelijkheden.
Ging de hulp vrijwillig op de foto? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik,

Zo zie je maar weer een goede voorbereiding is het halve werk.

Vervelend trouwens dat je door privé omstandigheden niet aan je hobby toe kwam. Soms gaan dingen nou eenmaal anders dan gepland.

Je hebt trouwens gelijk als het 30 graden is lijkt mij ook de tuin een betere optie dan de zolder.

Groet

Ronald
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik,

Ik heb jullie verrichtingen van de laatste tijd gezien, en ik ben onder de indruk van jullie prachtige baan.! Kan je nagaan hoe mooi het zal zijn als alles "af" is. Dat heb ik maar tussen aanhalingstekens gezet, want wanneer is iets af ?.......er is altijd wàt te doen. Zo te zien heb je genoeg hulp, dus dat scheelt weer. Nog veel succes, en ik blijf je volgen....

groeten, Willem.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo allemaal,

Hartelijk dank voor de reacties weer, leuk dat er mensen mijn opbouw volgen, ook al gaat het snel.  :D

De linkerkant is nu volledig aangesloten op het station gedeelte, alles wissels en blokken zijn aangesloten en werkt weer perfect. Dat betekent dat het zaagwerk aan de linkerkant nu klaar is wat de baanbouw betreft. De rechterkant eerlijk gezegd heb ik wat moeten aanpassen, althans dit moet ik nog doen, heb in Wintrack wat zitten tekenen / puzzelen om het daar aan te passen. De reden van aanpassing is dat ik net 10 cm tekort kom om het huidige plan te verwezelijken betreft niveau 4, het schuine dak ligt te dicht op de rails om er met de scenery nog iets van te maken, wil er absoluut wat ruimte naast hebben, bomen etc, jammer maar helaas. :shock:

Ik heb nog bochtwissels die ik ga gebruiken, mijn industrie moet minimaal dubbelspoor zijn.

Elke tip is welkom, ben er nog niet uit.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik,

Is een lastig vraagstuk, maar wellicht is een optie (je zal die waarschijnlijk als laatste doen) om de rechte sporen allemaal met een halve raillengte in te korten. Dit scheelt ongeveer 90 mm.

Groet

Ronald

Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
hoi Erik, Ik zie je draadje nu pas, wat een mooi plan en razendsnelle uitvoering, ik ben benieuwd naar de scennery, vr gr Arie
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: M.user op woensdag 19 mei 2010, 21:39:11
Hoi Erik,

Is een lastig vraagstuk, maar wellicht is een optie (je zal die waarschijnlijk als laatste doen) om de rechte sporen allemaal met een halve raillengte in te korten. Dit scheelt ongeveer 90 mm.

Groet
Ronald

@ Ronald,

Dit kan ik niet doen, moet ik teveel afbreken van het station, is helaas geen optie, zal het met bochtwissels moeten doen denk ik, op zich heb ik er geen moeite mee, alleen wordt het wat minder vloeiend. :(
We puzzelen gewoon nog even verder, ieder geval bedankt voor het mee denken.

Hieronder nog even een kiekje van de linkerkant, zojuist nog even gemaakt. tevens wat huisjes langs het spoor, geeft gelijk alweer een heel ander gezicht. 8)



Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Erik,

Dan zul je inderdaad met extra bochtwissels moeten beginnen alleen kan ik zo niet zien of je daar 10 cm mee kan winnen.
En hoe kom je dan met die twee korte doodlopende spoortjes uit?

Succes met de puzzel.

Groet
Ronald
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hi Erik,

Ik heb eens zitten puzzelen in wintrack. Is onderstaande misschien een oplossing?

Groeten Daan

edit: nieuwe tekening gemaakt, had je probleem niet goed gelezen.

Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: daanknoben op woensdag 19 mei 2010, 23:27:08
Hi Erik,

Ik heb eens zitten puzzelen in wintrack. Is onderstaande misschien een oplossing?

Groeten Daan

@ Daan,

Ik vind dit te rommelig eerlijk gezegd, ga toch proberen om het hoofdspoor met bochtwissels te leggen, vanavond wat tijd om te puzzelen. :) Tevens wil ik proberen zo min mogelijk de scherpe bochten 24130 te gebruiken, kan wel maar heb het liever wat ruimer.
In ieder geval bedankt voor je tijd en meedenken in dit probleempje. 8)

@ Ronald,
Die 2 doodlopende spoortjes horen bij mijn industrie, elk spoor heeft daar ook 3 bezetmeldingen. Ik vind dit minder belangrijk dan de wissels in de bochten, dit moet makkelijk berijdbaar zijn en zonder ontsporingen uiteraard, bedankt voor je reactie.

Nog tijd nu om te puzzelen op naar wintrack.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hoi Erik
Misschien is dit wat
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Dit vind ik persoonlijk goed gevonden.Zo kan je eventueel rangeren zonder de hoofdbaan te belasten.Of een lokje wegzetten.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Beste Hermanus,

Dit vind ik een zeer goede oplossing, ben onder de indruk, ik ga morgenavond dit eens uileggen op de baan op zolder.
Dank voor de tekening en meedenken Hermanus, wordt zeer gewaardeerd, top. :lol:

Zoals Bellejt schrijft:

Citaat van: bellejt op donderdag 20 mei 2010, 21:54:18
Dit vind ik persoonlijk goed gevonden. Zo kan je eventueel rangeren zonder de hoofdbaan te belasten of een lokje wegzetten.

Hier ben ik het absoluut mee eens, weinig 24130 bochten, 1 maal en de rest is ruimer. Wat ook inderdaad belangrijk is het ontlasten van het hoofdspoor. Ik ben hier erg positief over, morgen even uitleggen, ik hou je op de hoogte. Top nu toe de best gevonden oplossing in mijn optiek.  :P
Heren bedankt.

Uiteraard zijn alle suggesties welkom.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo allemaal,

Toch kon ik het niet laten om bovenstaand idee even te verwerken in Wintrack, hieronder een foto van de rechterkant van de baan, morgen even uitleggen.

Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Als je het zo ziet, lijkt de oplossing ineens zó simpel . . . :lol:

Mooie oplossing!

Groeten,

Erik
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
ik zou tussen je 2de spoor onderaan en het derde nog wat meer plaats maken door een klein railstukje na je kruising en de 24180 te leggen.Vind dat die 2 stationssporen kort bij elkaar liggen.Is vrij onnatuurlijk en je kan er geen perronnetje tussenleggen.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: bellejt op donderdag 20 mei 2010, 23:11:40
ik zou tussen je 2de spoor onderaan en het derde nog wat meer plaats maken door een klein railstukje na je kruising en de 24180 te leggen.Vind dat die 2 stationssporen kort bij elkaar liggen.Is vrij onnatuurlijk en je kan er geen perronnetje tussenleggen.

Volgens mij is het ook niet de bedoeling om daar een perron tussen te leggen, want dat is een doorgaand goederenspoor en als je op de foto's kijkt zie je dat er wel redelijk veel ruime tussen de sporen zit.

MVG Dewey
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: Alves op vrijdag 21 mei 2010, 16:17:37
Citaat van: bellejt op donderdag 20 mei 2010, 23:11:40
ik zou tussen je 2de spoor onderaan en het derde nog wat meer plaats maken door een klein railstukje na je kruising en de 24180 te leggen.Vind dat die 2 stationssporen kort bij elkaar liggen.Is vrij onnatuurlijk en je kan er geen perronnetje tussenleggen.

Volgens mij is het ook niet de bedoeling om daar een perron tussen te leggen, want dat is een doorgaand goederenspoor en als je op de foto's kijkt zie je dat er wel redelijk veel ruime tussen de sporen zit.

MVG Dewey

Hallo allemaal,

Dewey dat klopt, er komt absoluut geen perron tussen, dit is echt een goederen spoor, er komt wel aan 1 kant een laad perron, misschien wel een container terminal van Heljan ofzo, dat blijft mooi vind ik. Die 2 spoortjes vind ik persoonlijk nu nog niet de prioriteit hebben ten opzichte van de hoofdbaan en wisselstraten. Bovenstaand idee vind ik tot nu toe een goede oplossing, net even uitgelegd en ik win er voldoende ruimte mee, dus wat dat betreft is het goed. Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Vandaag ook de eerste rubberen mallen ontvangen die ik bij C-rail Maikel heb gekocht. De tunnelportalen set komt begin juni binnen, leuke klus voor mijn zoon.  :lol:


Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik,

De Heljan containerterminal blijft ook een droom van mij, ik vind hem fantastisch.
Ik hoop hem ooit op mijn baan te kunnen toepassen.

Gr.
Piwie.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo allemaal,

Hierbij even een update van de bouw van onze modelspoorbaan, na het probleempje aan de rechterkant van het station is de rest goed verlopen. Op dit moment ligt alle rails op het industriegebied na. Rechterkant van het station is de rails nog niet vast gezet, dit als ik toch nog wat wil wijzigen. Iedereen bedankt voor het meedenken, reacties en prive berichten, is zeer gewaardeerd van onze kant. Alle wissels zijn nu aangesloten en werken perfect, ook alle blokken zijn gemaakt en alle bezetmeldingen werken.
Nu is het een kwestie van proefrijden, loks moeten leren remmen en optrekken, het is weer een genot om naar dit moois te kijken hoe het steeds beter gaat lopen, in het begin stopten de loks eigenlijk abrupt op het stop sectie gedeelte van het station, nu remmen ze keurig netjes af.  :D

Hieronder 4 foto`s, de eerste laat zien dat de treinen nu keurig afremmen en stoppen, de tweede en derde laten zien dat ze te vroeg stopten, binnenkort eens een filmpje plaatsen. De laatste foto is van Koploper, inclusief aanpassing met bochtwissels en bloknummers, ja dat moest ook worden aangepast.









Mooi weer vandaag, dus er zal weinig gebeuren op zolder, tot de volgende update. 8)
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Ik zie wel eens vaker staan, ik heb dit topic gemist of ik zie het nu pas.
Dan denk ik altijd hoe kun je dat nu missen?
Maar nu moet ik het ook zeggen, ik zie dit topic nu pas.

Wat heb jij een leuke baan liggen !!!!
Vanaf nu blijf ik je volgen.
Ik ben nogal weg van het, kruip door sluip door, baanplan.

Geniet van het mooie weer.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Mooie baan :wink:
Dat station is echt prachtig, maar ook je combinatie wagons en loks zijn fantastisch.
Ik blijf dit zeker volgen.

MvG

Mario
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Mooi hoor!
mooie oplossing ook :D

echte een geweldig station!!

Groeten,
Martijn
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo allemaal,

Ik heb toch nog gisteravond wat opnamen gemaakt met mijn fototoestel in de video modus, de kwaliteit is niet super, maarja, beter iets dan niets. Ik laat met dit filmpje zien dat de treinen al lekker hun rondjes rijden en druk aan het leren remmen en optrekken via Koploper. Ik heb de sporen van de schaduwstations handmatig geblokkeerd zodat ze ook echt aan het rijden zijn, ze moeten tenslotte leren remmen en optrekken bij het station. De ene trein gaat al goed en de ander minder, moet dus nog leren. Ik kan ook niet alle treinen tegelijk laten rijden, komen ze in de file voor het station omdat ik eerst 1 kan bewust op rij en straks de andere kant. :)

Ik heb er zelfs een account bij YouTube voor aangemaakt, alles is een beetje nieuw op gebied van video, zal wel mijn video camera eens uit de kast halen en kijken of ik daar betere opnames mee kan maken, maar het gaat om het idee. Ook was ik nieuw in windows movie maker, dus de modelspoor wereld laat een mens nog wat leren ook. 8)
Hieronder een filmpje, is wel 65 mb, of dat groot is weet ik niet, duurt ongeveer 4 minuten.

Veel plezier.

http://www.youtube.com/watch?v=uv_WlBmHa7Y
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Goed bezig Erik.

Je kunt zien dat je er een tijdje mee bezig bent geweest.
Door het dak raam komt in eerste instantie nog daglicht naar binnen, aan het eind van je filmpje is het al aardig donker aan het worden.

bedankt voor het delen van het filmpje
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hey Erik,

Gaaf filmpje idd, echt dag en nacht haha. Wel een droog muziekje eronder zeg :lol:. Het wordt erg mooi, en mooi materieel heb je ook. Die 460's zijn gave locs.

Groeten Daan
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Erik,

Mooi filmpje, je hebt prachtig materiaal rond rijden.

Succes met het restand van leren remmen en optrekken.

Gr.
Piwie.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
als dat een eerste poging was..... ziet er top uit zeg! Meer ;-)
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Dag Naamgenoot,

mooi filmpje met ditto muziek . . . . echt een genot om naar te kijken!
Volgende keer wel even het beeldscherm uit zetten of afdekken. :wink:

Groeten,

Erik
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Citaat van: Wasmi op maandag 24 mei 2010, 11:00:06
als dat een eerste poging was..... ziet er top uit zeg! Meer ;-)

Helemaal mee eens!

wen over de grootte.., ik upload regelmatig filmpjes van tegen de 1.5 GB  :wink:

Hendrik (keesie75)
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Heren modelspoorliefhebbers,

Hartelijk dank voor uw reacties, dacht echt dat dit al een aardige film was wat grootte betreft maar als ik de reactie van Hendrik (keesie75) lees: ik upload regelmatig filmpjes van tegen de 1.5 GB  :) is het nog niks.

Ik heb vandaag besloten dat ik toch een booster ga kopen, mis gewoon vermogen op de baan als ik met meer dan 5 treinen rij. Ik heb een Ecos dus lijkt me het logisch een Ecos Booster erbij te kopen Ik ga voor de Ecos Boost 4 amp.

Aansluitingen op mijn baan zal dan zijn:
-niveau 1 en 2 via de Ecos 4 amp.
-niveau 3 en 4 via de Booster 4 amp.

Ik hoop dat het dan beter werkt. Hieronder een afbeelding.



ESU50010 ECoSBoost ext. Booster. 4A. MM/DCC/SX/mfx.   ?229.00
Technische specificaties:

Hardware:
: H4 Booster met 4.0A continue-stroom
: Uitgang beschermd tegen overbelasting en kortsluiting. Thermisch beveiligd tegen overbelasting. Galvanische scheiding van railuitgang en ECoSlink.
: NMRA DCC BiDi terugmelder met geïntegreerde Cutout-device.
: Met geïntegreerde mfx feedback functie (alleen beschikbaar met Märklin Central Station®)

Gebruiksmogelijkheden:
: Te gebruiken met ESU Command Station (ECoS)
: Te gebruiken met Märklin Central Station®

Ondersteunde protocollen:
: NMRA DCC. Motorola®. Selectrix®. mfx® (afhankelijk van de gebruikte centrale)

Afmetingen:
(L) 180 x (B) 76 x (H) 40 mm

Dit artikel bestaat uit:
: 1 x ECoSBoost met 4.0A uitgangsspanning
: Netadapter 18V / 5A (90VA)
: Aansluitklemmen voor aansluiting aan de rails
: Uitvoerige gebruikershandleiding

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag. 8), positief of negatief. Ook suggesties zijn welkom.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Als je goed rondsurft kan je deze vinden onder 200 euro.
klik
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Hallo Eric,

Leuke film heb je ervan gemaakt  :D

Het movie maker programma, zit dat standaard in windows?? dit lijkt mij ook wel leuk om op deze manier een film tot stand te brengen.

De muziek was top ( zal mijn leeftijd wel zijn  :lol: ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Modelspoorbaan Oberndorf, Marklin H0
Leuk filmpje inderdaad.

65 mb valt best mee, ligt ook aan je instellingen, ik upload net een filmpje van de 01 1075, was 1 minuut 11 seconden, 227 MB groot.........