Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Marklin 37790 TGV Pos

Gestart door cyberbeast41 woensdag 05 mei 2010, 21:23:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Remie op maandag 16 augustus 2010, 20:16:28
Citaat van: kippie usa op vrijdag 13 augustus 2010, 08:25:28
De uitlevering van de eerste setjes is begonnen  :P

fotofotofoto :D
ik ben zeer benieuwd. Leuk dat er zo'n filmpje van de productie is. Alleen ik ben geen insider, jammer.

dat ben ik ook niet, jammer. Kan je dat filmpje niet als link ofzo hier neer zetten? :oops: (:()

Ik ben ook benieuwd, alhoewel ik het model een beetje TE duur vind. en het toch niet op mijn baan past :lol:

Groetjes Daniël
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ik denk niet dat Märklin dat op prijs stelt als je die filmpjes die alleen voor Insider leden te zien zijn, openbaar maakt voor iedereen... Of in elk geval voor mensen die gèèn Insider zijn. :wink:

Martijn
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: M. Lankhaar op maandag 16 augustus 2010, 21:09:14
Ik denk niet dat Märklin dat op prijs stelt als je die filmpjes die alleen voor Insider leden te zien zijn, openbaar maakt voor iedereen... Of in elk geval voor mensen die gèèn Insider zijn. :wink:

Martijn

Alle andere spulletjes kunnen niet-insiders toch ook al zo maar kopen via Ebay.
Waarom dan geen filmpje linken?  :lol:
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Jurgen op dinsdag 17 augustus 2010, 19:19:50Waarom dan geen filmpje linken?  :lol:

Voorop gesteld: ik weet niet hoe dit zou moeten. Ik ben een leek op het gebied van dit soort "link" activiteiten.

En: als ik het wel zou weten zou IK het nog niet doen. Als je weet wat het lidmaatschap per jaar kost ga ik jou echt niet "op mijn kosten" dat filmpje laten zien.

Maar let op: ergens op dit forum zegt iemand de "sleutel" te hebben gevonden. Zoekt en gij zult vinden...

Succes.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ik word nu zo nieuwsgierig ik ga ook maar eens kijken op de goede pc  :D

Gr Eddie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Remie op maandag 16 augustus 2010, 20:16:28
fotofotofoto :D
ik ben zeer benieuwd. Leuk dat er zo'n filmpje van de productie is. Alleen ik ben geen insider, jammer.

Wordt dan gewoon lid. Kan je alle filmpjes bekijken. Ja kost wel geld natuurlijk. :)

Gr.  Charlie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Voor de nieuwschierigen:
http://maerklin.de/de/service/erlebnis/clubs.html

Dit is een preview van de actuele uitgave, en daar komt ook hèèl even de TGV in voor. (niet rijdend helaas, alleen dat hij in Györ in elkaar wordt gezet) :D

Martijn
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
aan die 3d tekening te zien zijn ze al druk bezig om een thalys te ontwerpen....

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lijkt er inderdaad wel op ja, nu je het zo zegt... :D Maar wie weet komt de Thalys ook nog eens aan bod. Misschien wel als ''Herbst-Neuheit''...

Martijn
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Dat is wel een goede inkopper van marklin. Dan moet de stations mededeling wel in het nederlands. Ik wil wel een thalys.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 17 augustus 2010, 20:22:00
Lijkt er inderdaad wel op ja, nu je het zo zegt... :D Maar wie weet komt de Thalys ook nog eens aan bod. Misschien wel als ''Herbst-Neuheit''.

Martijn

ik hoop het niet want dat gaat me weer veel geld kosten ;)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Dat is dan de negatieve kant van `t verhaal... Maar wees gerust, dan ben je vast niet de enige hoor. :)

Gr, Martijn
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: M. Lankhaar op dinsdag 17 augustus 2010, 20:26:41
Dat is dan de negatieve kant van `t verhaal... Maar wees gerust, dan ben je vast niet de enige hoor. :)

Gr, Martijn

Voor het geval marklin mee leest... laat maar komen haha!
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 17 augustus 2010, 19:33:50Maar let op: ergens op dit forum zegt iemand de "sleutel" te hebben gevonden. Zoekt en gij zult vinden...

Normaal gesproken citeert men zich zelf niet maar toch: stop maar met zoeken want de "bijdrage" is plots verdwenen. Door wie dan ook...
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Spoorman
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Wie de filmpjes wil zien zoekt even op het web. Hoef je geen lidmaatschapgeld te betalen.

En nee: ik ga hier geen link van neerzetten want die zal snel verwijderd worden.

Gr, Ben.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: bolkoppie op dinsdag 17 augustus 2010, 21:04:59
En nee: ik ga hier geen link van neerzetten want die zal snel verwijderd worden.

En om teneinde misverstanden te voorkomen: met "iemand" werd door mij jouw persoon nadrukkelijk NIET bedoeld.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Hans Biere op dinsdag 17 augustus 2010, 19:33:50
Citaat van: Jurgen op dinsdag 17 augustus 2010, 19:19:50Waarom dan geen filmpje linken?  :lol:

Voorop gesteld: ik weet niet hoe dit zou moeten. Ik ben een leek op het gebied van dit soort "link" activiteiten.

En: als ik het wel zou weten zou IK het nog niet doen. Als je weet wat het lidmaatschap per jaar kost ga ik jou echt niet "op mijn kosten" dat filmpje laten zien.

Maar let op: ergens op dit forum zegt iemand de "sleutel" te hebben gevonden. Zoekt en gij zult vinden...

Succes.

Ik weet inderdaad wat een lidmaatschap kost. Vandaar dat ik ook sinds dit jaar geen lid meer ben.
Het was trouwens ook maar om te lachen dat ik het zei, dat zou de smiley duidelijk moeten maken.  :wink:

Wat de filmpjes betreft, voor mij zijn dit onnodige kosten voor Märklin. Ik heb liever een correct en betaalbaar model zonder filmpje dan een veel te duur en niet correct model met filmpje.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Jurgen op woensdag 18 augustus 2010, 19:04:14Wat de filmpjes betreft, voor mij zijn dit onnodige kosten voor Märklin. Ik heb liever een correct en betaalbaar model zonder filmpje dan een veel te duur en niet correct model met filmpje.

Hallo Jurgen,

op dit punt ben ik zo vrij het niet met je eens te zijn. Ik waag te betwijfelen of de kosten van het maken van de ongeveer 10 minuten durende filmpjes, die ik tot nu toe zeer informatief vind, in de modellen worden doorberekend. Het zou net zo goed kunnen dat deze kosten uit de lidmaatschapsgelden worden gedekt. De filmpjes zijn immers ook alleen maar door Insiders te zien?

Jouw bewering, als niet lid, dat het onnodige kosten (lees: kosten die de modellen voor jou duurder maken) zijn, is voor mij een vooralsnog niet gestaafde bewering.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
En misschien trekt zo een film wel de twijfelaars over om het model te kopen. 
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Mensen, we kunnen wel aan de gang blijven van ''Filmpje dit en filmpje dat, misschien dit en misschien dat''.
Het is eenmaal zo: die filmpjes zijn alleen voor leden te bekijken, en als je ze als niet-lid ook wilt zien, zul je toch echt lid moeten worden. :wink: Of iemand moet zo vriendelijk zijn om zijn wachtwoord etc vrij te geven, zodat meerdere het kunnen bekijken, maar zoals Hans Biere ook al ong. zei: Ik verwacht niet dat iemand dat doet....( ik tenminste niet op mijn kosten)

Misschien dat Märklin dit in de toekomst voor iedereen toegankelijk gaat maken, wie weet, maar voorlopig zit er weing anders op dan lid te worden.

@ Jurgen:
Ook ik ben het hier niet mee eens. Ik denk niet (weet eigenlijk wel zeker) dat die filmpjes invloed hebben op de prijs en/of het model. Het is gewoon interessant om het reilen en zeilen ''achter de schermen eens te zien''.

De laatste tijd vond ik, (en anderen) de Insider Club persoonlijk iets minder worden, m.a.w: Niet zo hèèl veel, voor redelijk veel geld. Met de komst van Märklin TV, 2x per jaar jaarkronieken etc, is het voor mij wat  interessanter geworden, en ik denk voor andere ook wel. :wink:

En dus ben ik van menig: dit zijn gèèn onnodige kosten voor Märklin!

Met vriendelijke groet,
Martijn Lankhaar
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Waar ging dit topic ook alweer over? ;-)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
De TGV en het insider filmpje waar de tgv in voorkomt :wink:
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: EgMaf op donderdag 19 augustus 2010, 13:09:07
Waar ging dit topic ook alweer over? ;-)


Sorry, ik liet me even meeslepen door het filmpje. Feit is dat het ergens van betaald moet worden en dat het uiteindelijk altijd de consument is die ervoor moet opdraaien, door lidmaatschap, een model of op welke manier dan ook.


Hoedanook, de TGV hoef ik niet, maar de Thalys mag altijd langskomen!
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Misschien betaal ik daar 80 per jaar voor :?
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Jurgen op zaterdag 21 augustus 2010, 18:39:47
Hoedanook, de TGV hoef ik niet, maar de Thalys mag altijd langskomen!
sluit ik mij bij aan. :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Uitlevering gestart!!!
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: kippie usa op vrijdag 13 augustus 2010, 08:25:28
De uitlevering van de eerste setjes is begonnen  :P


Al een helepoos geleden :)

Gr Eddie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Nog nergens andere plaatjes gezien dan die van M* zelf....

Ben benieuw. Misschien zie ikm morgen wel.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ik zelf ook niet, ook niet op youtube :(

Gr Eddie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
ik ben ook benieuwd naar foto's en filmpjes  :)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
cyberbeast41
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
De eerste modellen zijn sinds vandaag in de Franse winkels te bewonderen.
Enkele fans hebben er ondertussen 1 thuis staan. Foto's en filmpjes zullen binnenkort wel te bewonderen zijn.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Dan zullenn we hopelijk snel iets zien hier. :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Plaats gerust :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
cyberbeast41
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Zo, geen gezeur meer over Insider filmpjes :p De TGV is op Youtube te bewonderen en hij ziet er echt fan-tas-tisch uit. Volgens de berichten het mooiste TGV-model op de markt. Op een Duits forum zijn de eerste berichten positief. Ik ben benieuwd. Een doorn in het oog voor mijn persoonlijk is de gapende ruimte tussen de lok en de eerste wagon.

http://www.youtube.com/watch?v=eX7Kx1Q9w2o
http://www.youtube.com/watch?v=KIoUEHM_Ztc
Re:Marklin 37790 TGV Pos
mooi mooi!

Citaat van: cyberbeast41 op donderdag 02 september 2010, 20:13:18
Een doorn in het oog voor mijn persoonlijk is de gapende ruimte tussen de lok en de eerste wagon.
dan toch zeker geen R1 bochten gebruiken op je baan  :D
mijn TGV Duplex van Mehano heeft dit ook...

wat mij verrast is de aankondiging in het frans... waar is die mooie vrouwelijke computerstem die in heel frankrijk te horen valt?
Re:Marklin 37790 TGV Pos
cyberbeast41
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Hier nog een link waarop heel wat foto's staan.
Tja, het ligt idd aan die R1 bochten. Dat heeft ieder model wel. Zoals iemand al in deze topic zei heb je ook een enorme ruimte tussen stoomloks en hun tender in R1's.
Maar goed, hier is de link:
http://www.3rails-forum.org/news-f10/info-tgv-t4446.htm
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: cyberbeast41 op donderdag 02 september 2010, 20:13:18
Een doorn in het oog voor mijn persoonlijk is de gapende ruimte tussen de lok en de eerste wagon.

Dit heeft Märklin zelf ook gemeld in één van haar Märklin TV-filmpjes. Dit konden zij niet oplossen en daarom hebben ze dat opengelaten en de rest van de trein dicht.

Bedankt voor de filmpjes!!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Gek dat er nog steeds geen filmpjes bij zijn. Zeker een hele geringe uitlevering.

Gr Eddie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2009

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Vanmiddag de TGV POS opgehaald bij mijn hofleverancier, Willies in Eindhoven. Thuis natuurlijk meteen uitgepakt en proberen. Alles werkt prima en de trein ziet er perfect uit. Ik verwacht niet anders van M. Leuk is dat er zowel een Duitse als Franse stationsmededeling in zit. Ook leuk is dat deze TGV vorig jaar het station van Stuttgart binnenreed toen ik daar was en op weg was nar de opendag van Marklin in Goppingen. Nu nog wachten op de aanvullende rijtuigen.
Joan,
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Gefeliciteerd, ik durf het haast niet te vragen; foto's? Filmpjes? :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
De geluiden over dit model zijn in het algemeen juichend, zelfs in het doorgaans zeer kritische Frankrijk. Enige minpuntje lijkt te zijn dat de snelheid veel te laag is, en dat voor een hogesnelheidstrein....
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: mDDM op donderdag 23 september 2010, 23:02:05
De geluiden over dit model zijn in het algemeen juichend, zelfs in het doorgaans zeer kritische Frankrijk. Enige minpuntje lijkt te zijn dat de snelheid veel te laag is, en dat voor een hogesnelheidstrein....

Op een modelbaan kun je over het algemeen toch niet scheuren i.v.m. naar verhouding zeer krappe bochten, dus aan een wat lagere snelheid kan ik mij niet storen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: RMW op vrijdag 24 september 2010, 14:18:42Op een modelbaan kun je over het algemeen toch niet scheuren i.v.m. naar verhouding zeer krappe bochten, dus aan een wat lagere snelheid kan ik mij niet storen.

Wat ik altijd zeg: een treinbaan is geen racebaan... :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Hans Biere op vrijdag 24 september 2010, 15:24:18
Wat ik altijd zeg: een treinbaan is geen racebaan... :D

Inderdaad :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Heb je anders die hoge-snelheidstreinen gezien bij Railz ???
Die kruipen niet echt....
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: huub op vrijdag 24 september 2010, 16:39:35
Heb je anders die hoge-snelheidstreinen gezien bij Railz ???

Nee, nog niet helaas. Maar ik ga er eerdaags wel heen.  :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
@ Huub,

Citaat van: huub op vrijdag 24 september 2010, 16:39:35
Heb je anders die hoge-snelheidstreinen gezien bij Railz ???
Die kruipen niet echt....

Heb je ook goed naar de afmetingen gekeken?

Volgens mij hebben ze daar geen ruimtegebrek,om de TGV/ICE treinen op volle snelheid over de baan te jagen 8)

Als jij een dergelijke situatie thuis hebt kom ik graag kijken :D

Mvg Hans V200.0
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 24 september 2010, 21:29:36
@ Huub,

Citaat van: huub op vrijdag 24 september 2010, 16:39:35
Heb je anders die hoge-snelheidstreinen gezien bij Railz ???
Die kruipen niet echt....

Heb je ook goed naar de afmetingen gekeken?

Volgens mij hebben ze daar geen ruimtegebrek,om de TGV/ICE treinen op volle snelheid over de baan te jagen 8)

Als jij een dergelijke situatie thuis hebt kom ik graag kijken :D

Mvg Hans V200.0

Ik ga een stukje hsl maken met r4/5 bochten 8)
Maar1 probleem: de keerlus :?
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2007

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Er zijn sowieso maar weinig modelbanen waar een volledige TGV echt tot zijn recht komt. Zo'n ding heb je altijd voor de leut en zelden voor een geloofwaardige inzet. Laat zie die leut.  :D
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Mijn ICE NS is wel snel (marklin duhhhh)  8)

Gr Eddie