Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Marklin 37790 TGV Pos

Gestart door cyberbeast41 woensdag 05 mei 2010, 21:23:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
FunnyMedia
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Helaas heb ik geen ander mobile station dus die optie kan ik helaas niet proberen.
Heb de tip om het aan aantal keer te proberen inmiddels ook uitgevoerd echter zonder reactie.
Op het spoor waar de koploper wel gezien wordt staat nu de TGV echter geen resultaat (tot nu toe)
Wat mij overigens ook opvalt is dat 1 wielstel van de motor wagen "hoger" hangt dan de rest waardoor de draai bijna niet gemaakt kan worden... wellicht is dat een (mede) oorzaak

Wil eigenlijk nu gaan proberen de decoders te gaan verwisselen (tussen de TGV en de koploper)
Kan ik in ieder geval zien of het de trein of de decoder is.
Ben alleen bang dat dit ten koste gaat van mijn garantie.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
 :)

Dat niet aanmelden met MFX decoders heb ik ook gehad.
Ik had eind vorig jaar mijn E-lok E 70 22 art.37483 ook binnen.
Echter op mijn MS1 (esu ECos) melde hij zich ook niet aan.

De doos klaargezet voor retourzending...

Na 6 keer de stekker uit / in het stopcontact te hebben gehaald, ging hij zich spontaan toch maar eens aanmelden :warning: 

Dus NIET opgeven, probeer het nog eens met stekker uit/in het stopkontact.
Wel elke keer 2/3 minuten wachten.
Raar..., maar waar..

Sterkte
Groet,
Jan

Re:Marklin 37790 TGV Pos
FunnyMedia
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ik geef het op..
Iemand in de buurt van Rotterdam die digitaal rij en wil kijken of het aan de trein of mijn baan lig?
Anders morgen even kijken of ik naar de marklin store in Rotterdam kan gaan voor de test anders gaat die retour voor reparatie / garantie.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Het ligt vermoedelijk aan de MFX decoder die even onwillig is. Aanmelden op een Central Station of andere Mobile Station zal je helpen. De decoder reset zich dan. Vervelend als je die zelf niet hebt, want dan kun je weinig met dit advies. Even langs iemand in de buurt die er ook een heeft of naar een winkel en vragen of ze je willen helpen.

Had laatst iemand met een nieuwe Thalys die zich niet wilde aanmelden op een CS2. Laten aanmelden op een Mobile Station wat ie wel deed en het was voor elkaar.

Suc6
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2008

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Is de loclijst misschien vol? Zo ja, minstens eentje wissen.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: mDDM op woensdag 30 maart 2011, 22:51:04
Is de loclijst misschien vol? Zo ja, minstens eentje wissen.

Bij mijn ms1 gaat het mfx symbool dan wel knipperen, maar hij doet er verder niks meer omdat hij al vol is.

Gr Eddie
Re:Marklin 37790 TGV Pos
FunnyMedia
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Vnadaag even naar de modeltreinexpress gereden en daar keurig geholpen.
Decoder waarschijnlijk overleden, trein nu afzender retrour.

Alleen een vraag, als een Marklin trein, maakt niet uit welke, defect is wordt deze dan niet gemaakt door keuterman (onder garantie) omdat deze van een niet door Marklin erkende shop gekocht is?
Beetje vreemde uitleg moet ik zeggen zeker als het waar is...
Marklin geeft toch garantie op zijn producten...

PS, Brigitte, thanks voor je poging de TGV te reanimeren  :P
Re:Marklin 37790 TGV Pos
@FunnyMedia,
Volgens mij repareert ene Kneuterman geen Märklinspulletjes.
Bedoel je hem? ===> Klik
Re:Marklin 37790 TGV Pos
FunnyMedia
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Hoi Wim,

Excuus voor de verwarring, naam in mijn bericht aangepast!
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: FunnyMedia op donderdag 31 maart 2011, 15:15:20PS, Brigitte, thanks voor je poging de TGV te reanimeren  :P
Geen dank  ;) Pas op he... als je 'm zelf naar Keuterman terugstuurt, zonder aankoopbon van een erkende dealer krijg je alle verzend en reparatie kosten gepresenteerd!!! Volg mijn advies op en reclameer bij de webshop waar je hem gekocht heb!! Zij moeten het voor je oplossen.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
FunnyMedia
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Hoi Brigitte,

Ik heb hem ook retour gezonden naar de webshop zojuist, ik verwacht wel een oplossing wat dat betreft.
Blijf het alleen raar vinden, maar dat hoort in een ander topic wellicht, dat Marklin de garanite / reparatie uitgeef aan Keuterman en deze alleen met erkende bonnen werkt ondanks dat de trein gewoon origineel van Marklin is...
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Hoi,

Er lopen al vele discussies over dit onderwerp op het forum in verschillende topics.

Een aankoop is een overeenkomst met de (web)winkelier, die is als eerste verantwoordelijk voor wat hij jou verkoopt niet de fabrikant. Dat hij garantie gevallen volgens afspraak met Marklin naar Keuterman stuurt is zijn ding. De winkelier behoort jou een oplossing voor je garantie artikel aan te bieden.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
cyberbeast
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ik vraag me af of Marklin met een model komt van de snelheidsrecord TGV. Dat zou pas een insider-model zijn.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Citaat van: cyberbeast op maandag 11 april 2011, 20:10:20
Ik vraag me af of Marklin met een model komt van de snelheidsrecord TGV. Dat zou pas een insider-model zijn.

Dan moet ie ook representatief snel zijn, dat is wat ik van het huidige model hoor niet het geval.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2010

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ook bij de TGV pos zitten, net zoals bij de Thalys pbka, de wielen zeer los, eentje is er bij het opnemen er uitgevallen.  Dit is geen toeval meer, deze treinstellen hebben een serieus ontwerpfout.

Zal er soms een verband zijn tussen de trage topsnelheid van deze treinen en de gebrekkige wielophanging ???

Geert
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lucien,
Bedoel je de TGV met de 2 frontruiten: TGV reseau??

Andre
Re:Marklin 37790 TGV Pos
nu ben ik benieuwd hoor :p
Groeten Tim
Re:Marklin 37790 TGV Pos
gerardje
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
hallo
heb een tgv pos en een thalys beiden van marklin.
maar de tgv pos rijdt veel langzamer als de thalys
waar en hoe kan ik de max.snelheid veranderen
heb een marklin CS2 als besturing
kan iemand mij uitleggen hoe ik de max.snelheid van de tgv pos kan veranderen met behulp
van de marklin CS2
bij voorbaad mijn dank

m.v.g...gerardje
Re:Marklin 37790 TGV Pos
gerardje
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
hallo
weet niemand hoe ik de max.snelheid kan veranderen
op de decoder met een CS2

m.v.g...gerardje
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Spoorman
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Bij je trein zit een boekje, zie blz 26. Daar staat dat je met CV5 de snelheid kan veranderen.

Als je deze link naar je balk sleept kun je het boekje downloaden: http://medienpdb.maerklin.de/product_files/1/pdf/37790_betrieb.pdf

In je CS2 zit vast een menu daarvoor, ik kan je niet verder helpen maar misschien een ander wel.

Gr, Ben.
Re:Marklin 37790 TGV Pos
gerardje
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
hallo ben
zover was ik ook al gekomen en dat boekje heb ik ook
wist dus al dat CV5 de snelheid is,maar wat moet ik dan doen.??????
dan weet ik het niet meer

m.v.g...gerardje
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Dat zou leuk zijn. Dank je.

Andre
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2011

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Dan hoop ik wel dat ze de koppen als set uitbrengen, zodat ze te combineren zijn met de huidige thalys (Als ze een thalys versie uitbrengen)

Nog een complete thalys krijg ik er niet doorheen bij vrouwlief  ;)

Martijn
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Ze zullen vast wel iets bedenken in Goppingen dat dit net niet mogelijk is. Dat je hem helemaal moet kopen.
Als er geld in het laatje moet komen, hebben ze meestal wel een idee daar. Een oplossing voor ontevreden klanten over losgeraakte assen moet nog komen.

Andre
Re:Marklin 37790 TGV Pos
AlfaRent
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Sinds deze week heb ik 'm ook. Meldde zich eerst niet aan. Op aparte rail met een ms gezet. Die pakte m meteen. Weer terug op de baan met cs1. Niets. Cs1 geprobeerd te resetten. Geen mogelijkheden. Dan maar batterijen eruit. Die verbruiken trouwens nagenoeg niets. Maar resetten lukt zo niet. Ik gaf het op en liet een andere loc rijden. Wellicht dat daardoor dataverkeer ging stromen want direct ging de mfx-button in het scherm knipperen. Hij rijdt geweldig. Echt heel solide. Een van de best lopende locs die ik ooit heb gezien. Alleen de 39573 BR 103 liep nog beter. Topsnelheid valt tegen, de ice loopt harder. Maar dit is realistischer door bochten. Ik ben blij!
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Zo,

2 weken geleden mijn TGV geruild tegen een Thalys :). Ben der heel blij mee :).
Re:Marklin 37790 TGV Pos
Blausee-Mitholz
gast

Re:Marklin 37790 TGV Pos
Slechts alleen een ander kleurtje Marcel  ;)

Mvg, Johan