Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper 7.0 / 0 beschikbaar

Gestart door Spoorman woensdag 05 mei 2010, 12:53:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Is te downloaden op http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hoi Ben, wat fijn voor de gebruikers.

Dus toch niet gestopt waar velen bang voor waren ?

Veel plezier allemaal met de nieuwe versie :D

Groeten,
Gijs
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Thanks Ben en natuurlijk Paul.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Gijs op woensdag 05 mei 2010, 13:04:47

Dus toch niet gestopt waar velen bang voor waren ?


Lees nou effe op de site wat Paul schrijft....... :wink:

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Beste Ben, had ik al gedaan.

Op dit forum en ook andere fora word hevig gespeculeerd dat koploper stopt.

Velen zijn daar van geschrokken.

Op die berichten word dus nu ook officieel gereageerd door paha-soft.

Als ik dit bericht  lees ben ik gewoon blij voor de gebruikers van koploper.

Zo simpel is het.

Groeten,
Gijs
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Gijs,

Jij hebt veel gemist de laatste tijd. :P

Never mind. De laatste versie 7.0 is er zoals Paul reeds had aangekondigd. Weer met de nodige nieuwtjes. Goed werk dus.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Heel mooi voor de Koploper gebruikers en als ik een advies mag geven aan "nieuwelingen", gewoon doen, het programma is gewoon goed en uitgebreid genoeg om elke modelbaan mee te besturen (als je met een pc wilt rijden!), problemen gaan pas ontstaan als er nieuwe centrales komen en misschien ook wel als er een nieuwe computer/ echt nieuwe softsware komt.

Bij mij in Heusden starten de orgelconcerten weer in de Grote Kerk, ik zal met belangstelling de spelende organisten volgen.

Groet, Anne W
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: spoorman op woensdag 05 mei 2010, 15:41:07
Gijs,

Jij hebt veel gemist de laatste tijd. :P

Never mind. De laatste versie 7.0 is er zoals Paul reeds had aangekondigd. Weer met de nodige nieuwtjes. Goed werk dus.

Gr, Ben.

Hallo Ben, ik kan je verklappen dat dat reuze meevalt.

Heb de door jou eerder gestarte discussie ook gevolgd en die op het koploperforum.
Die discussies met name op het koploper forum liepen soms danig uit de hand met name met ene Paul.


Iedereen die deze discussies heeft gevolgd zal blij zijn dat deze informatie nu duidelijk op de koploper site staat.


Nog even voor de duidelijkheid : ik gebruik geen koploper maar het lijkt mij een interessant programma waar velen lekker mee stoeien.

Voor die mensen ben ik gewoon blij dat ze niet worden losgelaten.

Groeten,
Gijs
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Gijs op donderdag 06 mei 2010, 10:15:52
Nog even voor de duidelijkheid : ik gebruik geen koploper maar het lijkt mij een interessant programma waar velen lekker mee stoeien.

Voor die mensen ben ik gewoon blij dat ze niet worden losgelaten.
Groeten,
Gijs

Helaas Gijs, de werkelijkheid is toch net even iets anders. Mijn indruk is dat je niet weet waar je over mee spreekt. Mijn advies is dan ook lees je even beter in, en je ziet hoe het werkelijk is.

Versie 7.0 is de laatste versie, verdere ontwikkelingen zijn er niet. Er is nog een ondersteuning voor eventuele bugs, en die is voor een periode van maximaal 1 jaar.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Neemt niet weg dat ik ook net de versie 7.0 binnen heb gehaald. Blijft toch jammer dat er geen vervolg meer komt. :cry:

groet Hennie
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hallo Sprinter, ik bedoel dat volgens mij de meeste al niet hadden gedacht om nog een versie 7 te kunnen downloaden.
Ook de duidelijkheid die nu verschaft word door paha-soft is er niet altijd geweest en dus ontstonden er vaak felle discussies tussen met name ene Paul en anderen.

Ik weet echt wel wat ik lees, ik vraag me af of jij de discussie wel eens gevolgd hebt op bijvorbeeld het koploper forum

Maar ik ben gewoon blij voor de gebruikers dat 7 er is en dat eventuele bugs nog aandacht krijgen.

Groeten,
Gijs
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Update Buildnr 1.

http://www.pahasoft.nl/


Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Blausee-Mitholz
gast

Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Anne W op woensdag 05 mei 2010, 22:45:33
problemen gaan pas ontstaan als er nieuwe centrales komen

Welnee de IB stamt uit de vorige eeuw en raakt nu pas een beetje verouderd dus de ECoS kan met Koploper nog ruim een eeuw mee  :wink: :lol:

Mvg, Johan
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Maar voor diegene met een CS2 kunnen het wel shaken.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Blausee-Mitholz
gast

Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Kappa op donderdag 06 mei 2010, 23:46:03
Maar voor diegene met een CS2 kunnen het wel shaken.

Met dank aan de grillen van Märklin  :(
Trouwens CS2 is dan je eigen keuze..........

Mvg, Johan
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Kappa op donderdag 06 mei 2010, 23:46:03
Maar voor diegene met een CS2 kunnen het wel shaken.
In combinatie met Koploper wel, maar er zijn ook nog andere besturingsprogramma's zoals itrain en Rocrail.


Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Blausee-Mitholz op donderdag 06 mei 2010, 23:15:37
Citaat van: Anne W op woensdag 05 mei 2010, 22:45:33
problemen gaan pas ontstaan als er nieuwe centrales komen

Welnee de IB stamt uit de vorige eeuw en raakt nu pas een beetje verouderd dus de ECoS kan met Koploper nog ruim een eeuw mee  :wink: :lol:


Zo is het. Typische Anne R* reactie.

Geen paniek. Koploper ondersteunt zo'n 15-16 centrales of systemen, waar hebben we het over.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Koploper is een zeer uitgebreid programma. Wat de programmeur niet heeft ingebouwd kun je vaak voor elkaar krijgen met logische acties. Het is nauwelijks te verzinnen wat er niet mee kan. En andere centrales dat kan een punt zijn. Echter, persoonlijk ben ik alleen geinteresseerd in het geautomatiseerd rijden met Koploper. Mijn Tams kan op dit moment alles goed aan. Ik gebruik het ding soms 'los' en dan voldoet het ook. De Ecos is geen probleem met Koploper, dus we kunnen nog lang vooruit. En commerciele software is echt niet altijd beter. Ik wacht al anderhalf jaar op de update van het dure Light at Night.
Wel jammer dat de ontwikkeling van Koploper mede gestopt is door externe factoren. Koploper heeft jarenlang veel energie opgeslokt van Paul Haagsma en ik vind het slot niet goed voelen..

mvrgr

Tom Prins
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: tomprins op vrijdag 07 mei 2010, 13:01:39
Wel jammer dat de ontwikkeling van Koploper mede gestopt is door externe factoren. Koploper heeft jarenlang veel energie opgeslokt van Paul Haagsma en ik vind het slot niet goed voelen..

Dat gevoel kan ik alleen maar onderschrijven. Overigens groot respect dat Paul deze beslissing niet veel eerder heeft genomen!  :shock:
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hallo Allen,

ik ben zelf al een flink aantal jaren aktief met koploper, en voldoet het aan mijn veeleisende eisen voor de besturing van mijn baan. Dit gaat absoluut verder dan een blokken systeem en rondjes rijden.

Net zoals er na een 10 tal jaren nog een flinke schare gebruikers zijn die met een baan met een Dos programma sturen, verwacht ik zeker over een lange tijd nog steeds Koploper gebruikers tegen te komen. De treinen op Railz Miniatuurwereld zullen toch ook doorrijden.

Voor een freeware programma is Paul Haagsma erg ver gegaan in support en ontwikkeling van zijn programma Koploper, waarvoor mijn compliment. Paul veel plezier met je andere hobbies, en orgelspelen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Beste Ben,

Ik snap je opmerking niet erg????

Groetjes, Anne W
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Wordt het dan niet eens tijd dat je die oogkleppen afzet, en wat ruimer om je heen gaat kijken, misschien dat je de opmerking dan wel begrijpt.  :lol:
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
De actuele versie van Koploper is 7.0 / 2.

Bij snelheid ijken wordt nu bij ieder digitaal systeem rekening gehouden met de eventuele rustperiode voor de keeropdracht,

http://www.pahasoft.nl/


Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Heel goed van Paul. Het was een issue tenminste in de CS1 althans zo begrijp ik een topic op het Koploperforum.

http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=2778

Gr, Ben.

Citaat van: Anne W op vrijdag 07 mei 2010, 22:21:21

Ik snap je opmerking niet erg????


Jawel, je snapt het wel. :wink: Vertoon nou eens het gedrag wat hoort bij je leeftijd.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Nee hoor, ik blijf het niet snappen, mijn aanbeveling was zeer open/positief (en gemeend), en er onstaan inderdaad pas problemen als er een nieuw soort centrale komt, zie als voorbeeld CS2, of een nieuwe computer, bijvoorbeeld computers die hun software en documenten op internet hebben staan i.p.v. in de computer zelf, iets wat in de toekomst echt gaat gebeuren, eens zal de huidige "pc" gedegradeerd zijn tot een terminal waarbij alle intelligentie op internet zal staan.

En voor de duidelijkheid: ik verdedig R* omdat het ontwerp een aantal van deze (toekomstige) uitdagingen ondervangt en ook geen moeilijkheden zal krijgen in de communicatie tussen centrale en besturingssoftware, waar ik toch geregeld over lees op ons forum (ook met de Ecos).

Opmerkingen over oogkleppen maak je niet over een collega forummer en zeker niet over een modelbaanbouwer, voor wie de "regelaar" van zijn treinverkeer slechts een hulpmiddel is.

Groet, Anne W

Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Anne W op zondag 09 mei 2010, 22:01:56
Opmerkingen over oogkleppen maak je niet over een collega forummer en zeker niet over een modelbaanbouwer, voor wie de "regelaar" van zijn treinverkeer slechts een hulpmiddel is.

Misschien kun je je beter beperken tot modelbouwen en stoppen met de Raptor promotie. Velen storen zich hieraan, hier maar ook bij de buren dring je in vele discussies binnen hetgeen je niet in dank wordt afgenomen.

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,27171.msg424048.html#msg424048

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Je bent toch vrij om artikelen die je niet wilt lezen niet aan te klikken?  :wink:

Overigens, promotie maken we allemaal voor wat we mooi/praktisch/aangenaam/handig/nuttig/etc. vinden?  8)

Het gaat erom dat we niet commerciëel bezig zijn.  :D

Daarbij, ik zie niets verkeerd in de opmerking van Anne. Is toch echt geen promotie voor een andere centrale.  :wink:

Maar weer eens tot tien tellen. :D

BTW, nooit van Massoth gehoord. Ga maar eens kijken wat dat is.


Groeten

Olav
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: spoorman op dinsdag 11 mei 2010, 09:08:02
Velen storen zich hieraan,
Ik niet.
Citaat van: spoorman op dinsdag 11 mei 2010, 09:08:02
Misschien kun je je beter beperken tot modelbouwen en stoppen met de Raptor promotie.
Dit hoort ook bij modelbouw.

Ik ben zelf ook meer gecharmeerd van koploper. Neemt niet weg dat er bij ons op een van de clubbanen gereden wordt met R*, ik kan je melden geen euro centje pijn.

Volgens mij is het zo: als je ergens heel tevreden over bent, dan draag je dat uit.
En die vrijheid is, neem ik aan, op dit forum toch te verkrijgen?
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Net even bij Massoth gekeken.

Best mooi spul. Zeker de verdamper, en dan speciaal bij de diesel. jammer dat dit bij mij niet past.

Groeten

Olav
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: spoorman op dinsdag 11 mei 2010, 09:08:02
Misschien kun je je beter beperken tot modelbouwen en stoppen met de Raptor promotie. Velen storen zich hieraan
Wie dan ?. Ik niet.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Ik ook helemaal niet.

Groeten,
Gijs
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Freak op dinsdag 11 mei 2010, 12:01:47
Citaat van: spoorman op dinsdag 11 mei 2010, 09:08:02
Misschien kun je je beter beperken tot modelbouwen en stoppen met de Raptor promotie. Velen storen zich hieraan
Wie dan ?. Ik niet.

Ik wel en ik ben niet de enige.

Inmiddels heb ik weer de nodige "haatmailtjes" in mijn emailbox van een gmail adres. Dat zegt iets over hoe er met meningen omgegaan wordt. Ik denk te weten uit welke hoek het komt maar kan het niet aantonen. Het is voor mij de 2e keer en meer dan genoeg. Ik zal me van verdere bijdragen op dit forum onthouden.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Ben,

Ik begrijp je reactie.

ik kan alleen maar zeggen, laat je niet door een paar van die mafk...n tegenhouden. Degene die een dergelijke mail stuurt, moet zelf eens nadenken.

Eerlijk voor je mening uitkomen is ieders goed recht, de jouwe of de mijne of wie dan ook. Maar dan wel recht in het gezicht en niet via dat anonieme gedoe.

Dus hopenlijk kom je terug op je besluit.

Groeten

olav

P.s.: dit staat los van of we het met elkaar eens zijn.  :D
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: spoorman op dinsdag 11 mei 2010, 12:52:15
Inmiddels heb ik weer de nodige "haatmailtjes" in mijn emailbox van een gmail adres. Dat zegt iets over hoe er met meningen omgegaan wordt.
Ieders mening, maar om dan "haatmailtjes" te sturen gaat wel een beetje ver.
Maar het lijkt me gek dat de afkomst niet te achterhalen is.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2008

Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Ik ook,

En het gaat me eigenllijk alleen om het feit dat een verhaal of discussie onderbroken wordt door dat Raptor gedoe.
begin een draadje over "Wat vinden jullie van Raptor" op alle site's.
Maar nu meng je je op alle forum's (met andere onderwerpen) er tussen met Raptor.
Ik vindt dat ook zeer vervelend.
Meng je in de discussie waar het Topic over gaat, of begin zelf een draadje.

Dave
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Vraagje aan de deskundigen:
Ik ben pas opnieuw begonnen met het modelspoor gebeuren.
Ik heb een IB Basic aangeschaft en rij met Koploper. Ik heb net Koploper 7.0 gedownload. Ik ken Raptor niet en ben ook niet van plan dat aan te schaffen. Betekent dat nu dat alle investeringen die ik thans doe in de bouw en de aanschaf van materiaal in de toekomst waardeloos worden als de ondersteuning van Koploper wegvalt? Zijn er eventueel alternatieven te bedenken voor de IB of voor Koploper of moet ik toch maar overstappen naar het 2 rail gebeuren. Of is het verstandiger maar gewoon terug (cq. verder) te gaan met het analoge gebeuren.
Verder zit ik ook nog met het volgende: Stel mijn PC gaat kapot: blijven mijn treinen dan met Koploper bestuurbaar of moet ik dan een nieuwe PC aanschaffen? Ik kan eventueel via mijn broer nog een oude Viditel terminal krijgen. Zou die misschien met enige aanpassingen voor de besturing kunnen worden ingezet? Helaas zit daar geen USB aansluiting op zoals aan de IB basic. Zou die er dan wel aangemaakt kunnen worden. Ik hoop dat het niet teveel vragen ineens zijn. :wink:

met vriendelijke modelspoor groeten

Hennie
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Beste Hennie,

Aan jouw materiaal mankeert niets en kan voorlopig nog lang genoeg mee gaan in de techniek.
Kijk maar eens naar het Märklin 60xx materiaal dat gaat volgens mij al mee vanaf de jaren '80 (is dus al ruim 30 jaar)
En ja, de techniek kun je toch niet voor blijven want dat verander per dag (overdreven gezegd).

Daar komt bij, wat willen de mensen, wat hebben zij te besteden, welke eisen stellen zij en ja, tot hoever wil men gaan?

Ik zou mij niet gek laten maken en wat de toekomst betreft, wie dan leeft, die dan zorgt. :wink:
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hennie, het zijn niet alleen veel vragen, maar ook vragen die je helemaal niet hoeft te stellen.
Natuurlijk blijft alles werken, ook koploper blijft werken, er komen alleen geen nieuwe opties meer in.
Die zullen ook niet in het digitale systeem wat ji gebruikt komen, dus helemaal niets aan de hand.

Verder als een PC geen USB heeft, dan is die wel heel erg oud, en kun je je afvragen of je die nog wel wil gebruiken. Maar ook dat is geen probleem er zijn ook interface die je aan kunt sluiten op de Intellibox Basic die een RS232 aansluitiing hebben. Dus al die leeuwen en beren op je pad!!!?? Ze zijn er niet.

Lekker blijven werken met de Intellibox-Basic en met Koploper je kunt nog tientallen jaren vooruit.
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hallo Hennie,

Citaat van: Populier op dinsdag 11 mei 2010, 13:41:19
Ik heb een IB Basic aangeschaft en rij met Koploper. Ik heb net Koploper 7.0 gedownload. Ik ken Raptor niet en ben ook niet van plan dat aan te schaffen. Betekent dat nu dat alle investeringen die ik thans doe in de bouw en de aanschaf van materiaal in de toekomst waardeloos worden als de ondersteuning van Koploper wegvalt?
Zoals Riny al aangaf mankeert er niets aan je materiaal en kun je daar nog lang plezier van hebben.

CiteerZijn er eventueel alternatieven te bedenken voor de IB of voor Koploper of moet ik toch maar overstappen naar het 2 rail gebeuren.
Voor beide zijn er alternatieven.

CiteerStel mijn PC gaat kapot: blijven mijn treinen dan met Koploper bestuurbaar of moet ik dan een nieuwe PC aanschaffen? Ik kan eventueel via mijn broer nog een oude Viditel terminal krijgen. Zou die misschien met enige aanpassingen voor de besturing kunnen worden ingezet?
Een terminal is geen PC maar een scherm(pje) met toetsenbord.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Citaat van: Populier op dinsdag 11 mei 2010, 13:41:19
Vraagje aan de deskundigen:
Ik ben pas opnieuw begonnen met het modelspoor gebeuren.
Ik heb een IB Basic aangeschaft en rij met Koploper. Ik heb net Koploper 7.0 gedownload. Ik ken Raptor niet en ben ook niet van plan dat aan te schaffen. Betekent dat nu dat alle investeringen die ik thans doe in de bouw en de aanschaf van materiaal in de toekomst waardeloos worden als de ondersteuning van Koploper wegvalt? Zijn er eventueel alternatieven te bedenken voor de IB of voor Koploper of moet ik toch maar overstappen naar het 2 rail gebeuren. Of is het verstandiger maar gewoon terug (cq. verder) te gaan met het analoge gebeuren.
Verder zit ik ook nog met het volgende: Stel mijn PC gaat kapot: blijven mijn treinen dan met Koploper bestuurbaar of moet ik dan een nieuwe PC aanschaffen? Ik kan eventueel via mijn broer nog een oude Viditel terminal krijgen. Zou die misschien met enige aanpassingen voor de besturing kunnen worden ingezet? Helaas zit daar geen USB aansluiting op zoals aan de IB basic. Zou die er dan wel aangemaakt kunnen worden. Ik hoop dat het niet teveel vragen ineens zijn. :wink:

met vriendelijke modelspoor groeten

Hennie

dat hele koploper is een stuk stabieler dan windows

met versie 7.0 maak je wat trein bewegingen betreft in 2020 ook nog de wel blitz.

over ondersteuning etc etc maak ik mij geen zorgen, dat is voor het niveau waarop ik koploper gebruik niet nodig.
Ik denk dat de continuiteit van dat programma, ondanks de berichten en sensatie verhalen die je af en toe leest nog altijd een stuk groter is dan een willekeurig stukje software van microsoft...

Tog ben ik ook wel benieuwd naar Raptor, moet wel een mooi programma zijn, het maakt een hoop emoties los.. :)
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hallo Lucy,

R* is geen programma, maar een Centrale rond een softwareprogramma,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Hallo Walter,

Citaat van: wissels op dinsdag 11 mei 2010, 21:49:05R* is geen programma, maar een Centrale rond een softwareprogramma,
Klopt, maar heb je de nieuwe R* software (met eigen OS) voor op de PC al gezien en wat dan mogelijk is ?.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
De mens is een dier die de natuur een denkvermogen heeft gegeven, dit is één van de filosofiën over het ontstaan van de mens, ik denk dan wel eens: dat is de grootste fout die de natuur ooit gemaakt heeft, want de mens is nogal eens (zeer) schadelijk voor de medemens en voor de natuur zelf.

Dit denkvermogen heeft dus zijn positieve kanten, zoals onze mooie hobby, maar ook zijn negatieve kanten zoals de overtrokken reacties en de daaropvolgende reacties zoals "haatmails".

Ik heb een welgemeende en positieve reactie gegeven op het verschijnen van de nieuwe Koploper versie, en vergis je niet, als Ra* er niet geweest was, had ik met Koploper gereden, en meer zeg ik er niet over.

Over de laatste reacties van Wissels en Freak zal ik in een ander topic wat gaan zeggen, hierbij ga ik er van uit de deelnemers van ons Forum alles willen weten wat er in onze hobby speelt, voor diegenen die dat niet willen weten is er maar één advies: gewoon niet lezen (net zoals bij de tv, niet kijken als het een programma is wat je niet aan staat).

Groet, Anne W

Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Beste medespoorders,

Het analoge gras bij de buren blijkt toch niet zo goed te zijn als het digitale gras van het 3railforum. Ik bedank iedereen voor de welgemeende adviezen en hoop dat we nog vele jaren met deze hobby verder kunnen gaan. De vraag welke centrale of welke software daarvoor het beste is zal waarschijnlijk nooit beantwoord kunnen worden. Een ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren en meningen. Als we elkaar desondanks met respect bejegenen in de discussies blijven we met z'n allen plezier beleven. Over "haatmails" maar te zwijgen.

gr. Hennie

ps. ik heb ook nog een Olivetti m4-40 486 DX met coprocessor staan die onder MS-Dos 5.0 draait  dus als mijn pc kapot gaat hoef ik niet terug te vallen op een Viditel terminal :mrgreen:
Re:Koploper 7.0 / 0 beschikbaar
Leerzaam topic is dit geworden :wink: