Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie

Gestart door Bob R maandag 10 mei 2010, 08:26:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie
Dit jaar bestaan de spoorwegen in Belgë 175 jaar (net als in Duitsland).
Allhoewel er geen vieringen zijn van de NMBS, steunen ze wel alle initiatieven van anderen door aanwezig te zijn b.v met hun 29 013.
Zaterdag was één van de eerste activiteiten, namelijk  stoomritten tussen Schaarbeek en Leuven met een bezoek aan de museumbewaarplaats.

Ik ben mee geweest en het was een leuk maar rustig ritje

hier mijn filmpje op youtube.

Voor alle andere activiteiten kun je hier de folder downloaden
Re:stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie
"Jammer" dat de 29 013 geen Belgisch fabrikaat is, maar ze hebben het beter voor elkaar als in Nederland wat de aktieve hoofdlijn stoomlocomotieven betreft.

Ik had de eerste trein, zo dat ik rustig kon rondkijken en fotograferen in de bewaarplaats, maar je kon niet alles zien.
Zo stond de Benelux hondekop in een ander deel van het depot en daar zag je alleen het dak van .

Binnenkort zet ik mijn foto's online (maar eerst nog die van Bebra)
Re:stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie
Wat die hondekop betrefd circuleren er geruchten dat deze in bruikleen naar Nederland zal komen, want het complex waar deze nu staat word immers met de grond gelijk gemaakt voor een pendelparking. De 29.013 is idd. geen belgisch fabrikaat maar wel ontwerp
Re:stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie
Citaat van: factageklerk op woensdag 12 mei 2010, 19:15:04
Wat die hondekop betrefd circuleren er geruchten dat deze in bruikleen naar Nederland zal komen, want het complex waar deze nu staat word immers met de grond gelijk gemaakt voor een pendelparking. De 29.013 is idd. geen belgisch fabrikaat maar wel ontwerp

die hondekop moet behoorlijk gerisiveert worden als je de staat ervan weet..... volgens vele is ie niet meer zo goed :(
Re:stoomritten Schaarbeek-Leuven 175 jaar spoorwegen in Belgie