Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video

Gestart door impulsief dinsdag 04 mei 2010, 22:04:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Eerder in dit topic, heb ik al aangegeven dat ik aan het testen was met de belichting, geen vitrine, zonder dat je modellen mooi zijn uitgelicht natuurlijk

Eerst geprobeerd met licht van onderuit, maar daarbij wordt het model niet volledig belicht.


Ook de gewone lantaarnpaal opstelling, levert niet het gewenste resultaat


Maar als je de lantaarnpaal kantelt en boven de baan aanbrengt, heb je in een keer spotlicht.


Daarom naar de bouwmarkt een lat gekocht, en aan de achterzijde een sleuf gemaakt om de bedrading in weg te laten vallen


op de hoek ook nog wat extra ruimte gemaakt met een boor zodat er ook ruimte is voor de decoder


Eerst een test/meet opstelling ivm max. stroom decoder.  en dan de montage van de lantaarns op de lat


De bedrading aansluiten en de Tams decoder plaatsen en programmeren, zodat de verlichting met de computer geschakeld kan worden


Dan nog een kokertje plaatsen, dat voorkomt dat de schroef, de bedrading kapot trekt.             En een foto van de gebruikte lantaarn


Later nog een foto met het eindresultaat, ben nog niet helemaal tevreden.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Leuk idee van die lantaarnpalen
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Hoi peter hoe ver ben je al op geschoten ?
Ik Ben best wel benieuwt hoever je bent op dit moment.

Mvgr Ger
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Citaat van: gerrie op dinsdag 11 januari 2011, 18:13:40
Hoi peter hoe ver ben je al op geschoten ?
Ik Ben best wel benieuwt hoever je bent op dit moment.

Mvgr Ger

Hoi Ger
Ben erg druk geweest met andere dingen, maar de helft van de baan is klaar en rijd min of meer op koploper, ik probeer het weekend een filmpje te plaatsen

groet,

Peter
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Oke  dat vind ik fijn .
Ik ben eerlijk gezegt wel nieuwsgierig.

Groetjes Ger

Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Vet!
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Vet ! Gaaf ! Kick ! Cool ! 8)
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
zoals belooft hier de eerste video, niet professioneel maar het gaat er dan ook om dat je een idee krijgt :D

"
"
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
Dat is weer eens iets anders dan een baan op een plaat hout.

Erg apart maar in mijn huiskamer hoef ik dit niet te proberen  :lol: :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
Hoi Peter het ziet niet slecht uit , vooral als de trein langs de muur rijd vind ik mooi.
Alleen langs het venster, hier vind ik het minder mooi overkomen als ik eerlijk mag zijn.
Maar ja je hebt geen andere keus.
Ik zie wel dat je Zeer handig bent vanwegen de afwerking.
Bedank voor het fimje te maken .

Mvgr Ger
 
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
Ha die Peter.
Erg leuk dat je met een filmpje laat zien wat de bedoeling van deze bijzonder "hooggelegen" baan wordt!
En met deze bijzondere Koploper is jouw vitrinebaan echt een Olympisch hoogstandje! 8)

Veel succes en plezier met de verdere afwerking van deze bijzondere baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.