Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video

Gestart door impulsief dinsdag 04 mei 2010, 22:04:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met de eerste video
Omdat mijn woonkamer al vol staat met kasten en ik toch een vitrine wil om mijn mooiste modellen te showen, heb ik het plan opgepakt om op een hoogte van 2.10 mtr. een baan te bouwen die de hele woonkamer rond gaat (zie foto)



Het plan is om de baan aan te brengen tegen de muur op een doorzichtig hoekprofiel, ik ben hiervoor een leverancier aan het zoeken en zal binnen kort foto's plaatsen van mijn woonkamer en de hele bouw van deze baan, met uiteindelijk natuurlijk een filmpje met het eind resultaat


vandaag is de bestelling van de polycarbonaat de deur uit gegaan
24-05-2010 het eerste materiaal is binnen en gelijmd
09-06-2010 de eerste rails is binnen
17-06-2010 het zagen van de bochten uit polycarbonaat
05-07-2010 afgelopen week zijn er weer wat onderdelen binnen gekomen
15-08-2010 de testopstelling
16-10-2010 IB-Com is binnen en besloten geen K-rail maar C-rail te gaan gebruiken voor de vitrine
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Citaat van: impulsief op dinsdag 04 mei 2010, 22:04:56
Omdat mijn woonkamer al vol staat met kasten en ik toch een vitrine wil om mijn mooiste modellen te showen, heb ik het plan opgepakt om op een hoogte van 2.10 mtr. een baan te bouwen die de hele woonkamer rond gaat (zie foto)

Dag Peter.
Een héél bijzonder en leuk idee!
Ik heb ooit al eens eerder (kan niet meer vinden waar) over zo'n soortgelijk plan gelezen.

Veel succes met de realisatie hiervan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Een baan door je woonkamer :D
Maar als hij 2.10 hoog zit kan je hem toch niet zo goed zien?

Groeten,
Martijn
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Citaat van: Marklin5 op woensdag 05 mei 2010, 08:16:59
Een baan door je woonkamer :D
Maar als hij 2.10 hoog zit kan je hem toch niet zo goed zien?

Groeten,
Martijn

hoi Martijn
ben zelf 1.97 dus bijna op oog hoogte ga met doorzichtig materiaal werken en de strook wordt maar 6 cm breed, binnen kort wat foto's die het een en ander verduidelijken
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Een doorzichtige modelbaan langs de muur, de hele huiskamer rond?

Is dat niet erg 'impulsief' ?  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heb jij geen huisgenoten die hier iets tegen hebben?
(Niet dat het mij zou tegenstaan :D, maar ik geloof
nooit dat ik mijn vrouw zover zou krijgen . . . )

Verder wel een erg leuk idee, ik ben dat inderdaad ook
wel eens eerder op internet tegengekomen.
Volgens mij was het een buitenlands filmpje op YouTube.

Groeten,

Erik
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer

ik ga het mijn moeder ook maar eens vragen .........  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 05 mei 2010, 17:53:12
Een doorzichtige modelbaan langs de muur, de hele huiskamer rond?

Is dat niet erg 'impulsief' ?  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Heb jij geen huisgenoten die hier iets tegen hebben?
(Niet dat het mij zou tegenstaan :D, maar ik geloof
nooit dat ik mijn vrouw zover zou krijgen . . . )

Verder wel een erg leuk idee, ik ben dat inderdaad ook
wel eens eerder op internet tegengekomen.
Volgens mij was het een buitenlands filmpje op YouTube.

Groeten,

Erik

nee het is niet impulsief, hadden een jaar of 6 geleden ook een baan in de woonkamer van 4 x 1.20 mtr
was een jaar geleden bij een vriend die een moderne woonkamer had met de helft van de muren glas van boven tot onder daar kreeg ik het idee om over die vensterbank van in totaal 12 mtr een trein te laten pendelen.
omdat verhuizen naar een dergelijke woning er voorlopig niet inzit, ben ik thuis gaan kijken wat de mogelijkheden in mijn woonkamer zijn.

ja heb wel een vrouw, die het een goed plan vindt mits ik de rail maar zelf afstof, hiervoor heb ik een Dapol in bestelling staan :D
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Waarom op doorzichtige glasplaten als je met 1.97 ook óp de baan kan kijken? :wink:
In een ander topig hebben ze nog wel ideetjes voor scenery.. iets met digitaal gras... Das dé hype van dit jaar :)
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Veel sukses met de baan, ik blijf dit volgen.


                                                                      Arie
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
vandaag is de bestelling van de polycarbonaat de deur uit gegaan
5x3050x60x6mm   
1x 3050x400x6mm
1x1270x1270x6mm
10x3050x20x2mm

Timmer fabriek van den heuvel levert deze op maat en aan huis af

zodra de bestelling binnen is zet ik er een paar foto's bij.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
nog update's? ik ben hier namelijk zeer benieuwd na, ga je hier ook werken met digitale besturing? zodat je per blok een trein kan laten rijden? :D en dan ongeveer 6/12 op het spoor?
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Ik ook :D :mrgreen:
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer
Hallo Peter,

Ik ben zeer benieuwd hoe dit er allemaal gaat uitzien, want ik kan mij er eerlijk gezegd geen enkele voorstelling van maken.!
Het zal zonder meer heel spectaculair worden, maar dat zien we dan wel..!
We blijven het in ieder geval volgen....

groeten, Willem.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Eerst maar een filmpje van de kamer waar het gaat gebeuren, het begin en het einde van het filmpje is waar het schaduw station komt, baan komt op +/- 20 cm onder het plafond
View My Video

dan is de polycarbonaat binnen gekomen,          en de clips waarmee ik deze aan de muur vast ga zetten bij de gamma 8.69 op internet 2,50
 


eerst een proefopstelling gemaakt hieruit bleek dat de stijfheid van het materiaal tegen viel en dat ik ipv om de geplande 120 cm om de 60 cm een clip aan zal moeten brengen, om doorzakken te voorkomen, als ik het nog een keer zou doen, zou ik hout nemen.



dan eerst de stoken lijmen, ik heb gekozen voor een stook van 6 cm breed met een opstaande rand van 2 cm, dit is voor K-rail voldoende om een plons in het diepe van een lok te voorkomen voor C-rail zou ik 1 cm hoger pakken, ik zal later nog wat foto's erop zetten met het verschil
                                                                                                                 zoals beloofd het verschil bij C en K rail





beschermlaag van de smalle strook af                            lijm op de zijkant van de andere strook
            


aandrukken                                                   latten ernaast                                              en een paar lijmklemmen erop




en dan is dit het resultaat, in de proefopstelling
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Als je de opstaande strips eraan hebt gelijmd zal je zien dat de stijfheid enorm is toegenomen. Kijk dan nog maar eens.  ben je overigens niet bang dat de lijm onder de beschermfolie kruipt???

Suc6!

Walter
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen

Op 2.10 meter hoog? Lijkt mij wat aan de onpraktisch hoge kant. Wel begrijpelijk qua deuren, maar mooi? Op en afzetten, ook lastig.


Wat betreft de anti-valrand hoogte: uit proeven bij mij bleek een rondje hoger dan de rails, al is het maar 2 mm, meestal voldoende. Maar helaas zijn er uitzonderingen: zelf aanstoten (en over de rand heen wippen), ontspoord materieel doorduwen... 

Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Citaat van: Wasmi op maandag 24 mei 2010, 16:49:58
Als je de opstaande strips eraan hebt gelijmd zal je zien dat de stijfheid enorm is toegenomen. Kijk dan nog maar eens.  ben je overigens niet bang dat de lijm onder de beschermfolie kruipt???

Suc6!

Walter

klopt Walter de stijfheid is inderdaad toegenomen polycarbonaat is heel goed te verwerken (zagen, zetten verspanen) maar heeft het nadeel dat het niet zo stijf is, ik denk dat ik voor een stabiele baan een afstand van 1 mtr. aan kan houden tussen de clips, nee folie is dusdanig aangehecht dat daar niets tussen kruipt, ik heb bij mijn andere project wel gehad dat de polycarbonaat te lang met de folie in het licht had gelegen, dan gaat de folie er niet meer in 1 beweging af en ben ik dagen bezig geweest het zonder te krassen te verwijderen
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Citaat van: AnalogDriver op maandag 24 mei 2010, 17:04:43

Op 2.10 meter hoog? Lijkt mij wat aan de onpraktisch hoge kant. Wel begrijpelijk qua deuren, maar mooi? Op en afzetten, ook lastig.


de exacte hoogte moet ik nog bepalen, maar het moet voor de oversteek bij de ramen, en inderdaad de deuren hoog genoeg zijn, opzetten van de treinen is geen dagelijks werk bovendien ben ik zelf 1.97 en hety blijft natuurlijk een vitrine, ook al heb ik dan voor een open vitrine kast  gekozen, de polycarbonaat is in een U te vouwen en van dit materiaal een dichte kast maken zou dus goed mogelijk zijn
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
i.p.v. lijm, zou je ook chloroform kunnen gebruiken om ze te verlijmen.
Met een penseeltje de zijkant insmeren van je "liggende" plaat, en dan je zijplaat er stevig tegen drukken.
Dit materiaal "smelt" dan als het ware in mekaar, komt nooit meer los :-)
Ik heb "zomaar" een fles van anderhalve liter bij de apotheek verkregen, toen m'n vrouw vertelde waarvoor het moest dienen :-)
(maar ik kan me voorstellen dat niet elke apotheek dit wil geven zonder voorschrift)

P.S. Wel goed verluchten als je met chloroform bezig bent hé :-)
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Hoi Peter,

Leuk idee. 8)
Succes met de verdere bouw.

Gr.
René
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Hallo Peter,

Alles goed aan die kant ???
We hebben niets meer gehoord sinds je met chloroform bezig ben ! Graag even een berichtje.....

groeten, Willem.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Hallo Peter ik vind dit een mooi idee met een baan op  +/- 2,10 m hoogte toen ik dit las keek ik ,aleens op deze hoogte rond.
Maar mijn vrouw zag dit en bakerde direct haar teratorium af en zij , op zolder heb jij je baan maar in de woonkamer ho maar. :(
Denk dat als je op een afstand van 2.5m staat ,dat de hoogte dan geen belemmering is kwa zicht op de baan.
kijk er naar uit als het klaar is susses.

mvgr ger
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Hallo Peter,

Dit is een uitzonderlijk idee, vind het wel gaaf.
Mijn vrouw zou dit niet willen in de woonkamer.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Blijf dit zeker volgen.

Gr.
Piwie.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Citaat van: wilsma op zaterdag 29 mei 2010, 00:02:55
Hallo Peter,

Alles goed aan die kant ???
We hebben niets meer gehoord sinds je met chloroform bezig ben ! Graag even een berichtje.....

groeten, Willem.

alles prima hier maar ben ook met veel andere dingen bezig waaronder werk, probeer wekelijks een upgrade te plaatsen
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
en dan staat de TNT aan de deur met een gedeelte van de rail




Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Was het zoveel dat ze het in twee keer komen brengen  :D :D.

Wanneer start de bouw van dit project.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Hoi Peter,

Is wel een leuk idee, maar bij de meeste vrouwen hoef je daar niet mee aan te komen :lol: :lol: :lol:

Ik heb het al eens eerder gezien, maar dan was het in spoor 1 formaat met bruggen boven de deuren. Was een zeer apart gezicht. De baan was rondom opgehangen aan het plafond.

Succes en ik kijk al uit naar een filmpje met een rond tuffende lok.

Groet
Ronald
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Citaat van: degeluidsman op woensdag 09 juni 2010, 22:01:21
Was het zoveel dat ze het in twee keer komen brengen  :D :D.

Wanneer start de bouw van dit project.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

ik winkel meestal bij de voordeligste en dan komen de spullen van diverse leveranciers, bovendien ben ik nog aan het sparen voor het schaduwstation, dus alles is nog niet binnen dat zal wel fase 2 worden
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, eerste materialen zijn binnen
Ik ben ook wel benieuwd naar de bouw. Vraag mij ook af hoe je het aan het raam met de gordijnen gaat oplossen maar dat zien we wel van zodra de werken vorderen.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Hebben jullie dat ook, dat je opziet tegen een bepaalt klusjes, maar dat je er uiteindelijk niet meer onderuit kunt, dat had ik vandaag
Klus om de bochten te zagen uit de vierkante polycarbonaat plaat die samen met de strips bezorgd waren (zie foto hieronder) had ik al een aantal weken voor me uit geschoven.
Maar vandaar ben ik er toch maar aan begonnen, en het is redelijk gelukt, vind ik zelf

op de foto de plaat voor het schaduwstation (onderin) en de plaat waar ik vandaag de bochten uit gezaagd heb


De dop uit de tuintafel gehaald hier kon de passer punt mooi in, en dan met een stift de cirkels trekken


Ik heb niet zo'n vertrouwen in mijn meetkunde dus eerst de cirkel maar eens op de plaat gelegd, en gekeken of het allemaal klopt voordat ik de zaag erin heb gezet, ook gekeken of de wagons wel binnen de lijnen bleven, van wegen de opstaande rand wel belangrijk dit vooraf te controleren


En dan toch maar de zaag erin, de polycarbonaat zaagt net zo makkelijk als hout, en is met een zetbank zelfs koud te zetten


dan in vieren delen en de binnen cirkel uit zagen
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Zo het begin is er  :D.

Meten is weten, prima dat je eerst wat testjes hebt gedaan zo weet je teminste wat er wel en niet kan.

Ik hou je scherp in de gaten  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Een dergelijke baan van polycarbonaat zal niet ieders smaak zijn,maar ik vind wel dat het een iets high tech uiterlijk heeft.

Wel jammer dat als je op deze manier de bochten maakt,je wel veel materiaal over houd waar je (soms) niets meer mee kan doen.
Maar zo heb je wel weer een nieuw tafelblad :D

Veel succes met de opbouw van deze bijzondere baan!

Mvg Hans V200.0
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 18 juni 2010, 00:16:46

Wel jammer dat als je op deze manier de bochten maakt,je wel veel materiaal over houd waar je (soms) niets meer mee kan doen.
Maar zo heb je wel weer een nieuw tafelblad :D

Mvg Hans V200.0


We hadden nog een raam nodig voor het konijnenhok, dus heeft al een bestemming gevonden, ik zal binnen kort ook nog wat foto's plaatsen van mijn baan boven waar ik dit materiaal ook in verwerkt heb

bovendien gaat het om een vitrine, materiaal past daar prima bij toch?
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Afgelopen week zijn er weer wat onderdelen binnen gekomen

Om te beginnen een stillere voeding voor de oude PC die de vitrine aan gaat sturen


dan de voeding voor de baan zelf


en als laatste de aluminium profielen die als brug gaan functioneren op de plaatsen waar de vitrine baan de kamer oversteekt
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, polycarbonaat zaag je net zo makkelijk
Leuke aanwinsten, ben benieuwd naar het resultaat.

Gr.
Piwie.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Zo het is even stil geweest maar achter de schermen druk geweest met de belichting uit proberen, daar kom ik later nog op terug.

Ondertussen waren alle spullen binnen en gelijmd om aan de test opstelling te kunnen beginnen.

Eerst maar eens uitlijnen, we willen natuurlijk niet dat een losgekomen wagon op hol slaat omdat de baan niet waterpas is.


Dan boren en de klemmen erop schroeven, is wel erg zwart op die witte muur, mogelijk dat daar dus nog iets anders voor komt, maar ja een test opstelling is natuurlijk niet voor niets, en daarna de kabel achterin de klem, zodat deze achter de plaat wegvalt.


De kabel op de plaats achter de klem verdikt, zodat deze goed vast getrokken kan worden, en dan dit als eindresultaat


En dan willen we natuurlijk zien hoe het zicht op de vitrine is, eerst staand.


Zittend vanuit mijn stoel.


en ingezoomd.

Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
De proefopstelling ziet er al heel leuk uit. Volgens mij gaat dit een geweldige baan worden!  :D
Ik ben al heel nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat. 
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Dit zie je niet elke dag  :D :D

Wel erg apart, ik hoop niet dat er iets naar beneden valt, want dan is het zeker kapot en niet meer te maken.

Werk fijn, zo'n laser je kunt eigenlijk niet zonder.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Erg origineel!!
Leuk om te lezen en de foto's te bekijken!!
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
zo chill zeg :D
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
moetie niet ontsporen  :shock: :shock:

julian
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Dat moet zeker niet! :O

Gelukkig is er een vangrail.

Ziet er al erg mooi uit zeg!

Ik ben benieuwd.

Groetjes Daniël
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Het is wel origineel, maar hoe ga je dat schoonhouden? Op dat perspex zie je alle stof liggen net als op een glasplaat.

Zou maar vast een interieur verzorgster inhuren :lol: :lol: :lol:

Ga zo door wordt zeker heel apart.

Groet

Ronald
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 19:11:58
Het is wel origineel, maar hoe ga je dat schoonhouden? Op dat perspex zie je alle stof liggen net als op een glasplaat.

Zou maar vast een interieur verzorgster inhuren :lol: :lol: :lol:


   :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Die klemmen van Duraline,heb je in verschillende kleuren,ik dacht zelfs ook wit.

Maar dat wist je natuurlijk al,persoonlijk vind ik een aluminium kleurige klem ook wel passen bij het perspex 8)

Dan hoef je niet tegen al die zwarte klemmen aan te kijken,als je met de treinen langs je gevlamde plafond rijdt :) 

Ach ik maak maar gekheid,jou idee om het bij jou thuis toe te passen blijft toch orgineel :D

Mvg Hans V200.0
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Een paar weken geleden een ingrijpende beslissing genomen, K-rail is niet mijn ding, daarom de vitrine-baan opnieuw getekend met C-rail, de K-rail verkocht, en een nieuwe bestelling gedaan.

Ondertussen was de centrale binnen gekomen een IB-Com, wat me verbaasde is dat deze standaard geleverd wordt met besturingssoftware, vergelijkbaar met de IB-Multicontrol  dus uitpakken aansluiten en rijden, dan heb je voor nog geen ? 200.- een centrale met computer besturing, de software beperkt zich wel, zo zit er bijvoorbeeld geen memory op, en kun je met deze basis uitvoering ook geen decoders programmeren, verder kun je met de IB-Com max 34 treinen gelijktijdig laten rijden, LET OP als je de IB-Com aanstuurt met bijvoorbeeld koploper dan tellen de treinen die in het schaduwstation staan te wachten en aangemeld zijn ook mee!


de volgende update zal gaan over de belichting
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Hoi Peter.
De vitrine baan begint nu al aardig vorm te krijgen.
Mooi dat de centrale nu ook al gekozen is.

Citaat van: impulsief op zaterdag 16 oktober 2010, 14:59:26
Een paar weken geleden een ingrijpende beslissing genomen, K-rail is niet mijn ding, daarom de vitrine-baan opnieuw getekend met C-rail, de K-rail verkocht, en een nieuwe bestelling gedaan.

Wat was het probleem met de K-rails?

Veel succes en plezier met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.



Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Dat ziet er goed uit. Hier droom je allemaal van als je een jaar of 16 bent en met je baantje bezig bent. En jij doet het gewoon!

Op de overzichtsfoto lijkt het net of er een knik in zit, maar dat zal wel gesichtsbedrog zijn doordat de rails schuin ligt, want ik kan mij niet voorstellen dat met zulke goede apparatuur er iets scheef loopt!

Ik kijk uit naar de voortgang, succes.

Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Citaat van: Veer op zaterdag 16 oktober 2010, 15:23:06

Op de overzichtsfoto lijkt het net of er een knik in zit, maar dat zal wel gesichtsbedrog zijn doordat de rails schuin ligt, want ik kan mij niet voorstellen dat met zulke goede apparatuur er iets scheef loopt!


klopt, het is gezichtsbedrog doordat er een stuk flexibele K-rail in ligt die niet helemaal recht is
Re:Een vitrine zo groot als mijn woonkamer, nu met foto's van de test opstelling
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 16 oktober 2010, 15:19:06


Citaat van: impulsief op zaterdag 16 oktober 2010, 14:59:26
Een paar weken geleden een ingrijpende beslissing genomen, K-rail is niet mijn ding, daarom de vitrine-baan opnieuw getekend met C-rail, de K-rail verkocht, en een nieuwe bestelling gedaan.

Wat was het probleem met de K-rails?


De flex rail 2205 was mij te flexibel, ondanks dat ik de rail aan elkaar had gesoldeerd had ik een slecht contact, en ook het in elkaar schuiven van de railstukken ging mij niet goed af, maar natuurlijk heeft ieder zo zijn voorkeur, wat door de een gezien wordt als een nadeel, ziet een ander als voordeel