Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ontwerp dienstregeling

Gestart door Marklinbaan.nl donderdag 29 april 2010, 11:02:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontwerp dienstregeling
Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed in welk topic dit thuis hoort!

Ik loop al een poosje met het  plan om een dienstregeling te maken (ontwerpen :D).
Ik wil in excel een blad maken waarin mijn treinen worden beschreven en wat ermee moet gebeuren.
Omdat ik met de computer rij kan ik naast koploper dat excelblad open hebben.
Ik wil een dienstregeling maken die een bepaalde tijd duurt.
Als ik dan stop met rijden maak ik een aantekening waar ik ben gebleven en ga dan de volgende keer
zo verder. En een voorwaarde is dat aan het einde van de dienstregeling alle treinen met wagens
weer op hun oorspronkelijke plaats staan zodat ik weer overnieuw kan beginnen.

Heeft iemand al een keer zoiets gemaakt of maakt altijd al gebruik van een dienstregeling.
Als iemand mij de juist tips / aanwijzingen kan geven hoor ik het graag.

Groeten Martin
Re:Ontwerp dienstregeling
Hallo Martin,

Ik heb ooit eens een freeware programmaatje gedownload waarbij een dienstregeling voor een modelbaan kan worden gemaakt, lijkend op een echte dienstregeling (van de DB). Dat programma (duitstalig) zat behoorlijk lastig in elkaar. Ik heb het helaas niet meer beschikbaar (verwijderd bij het opschonen van mijn PC). Wellicht schiet me weer eens te binnen waar ik dit programma vandaan heb gehaald.

Groet,
Ronald
Re:Ontwerp dienstregeling
Lid sinds: 2008

offline
Re:Ontwerp dienstregeling
CiteerWellicht schiet me weer eens te binnen waar ik dit programma vandaan heb gehaald.

Ronald, was dat van de site van RailWare?

Martin, daar is een dergelijk programmaatje te downloaden. Niet perfect in gebruik, maar het helpt je mogelijk wel op weg op de juiste manier het probleem te benaderen. Hier te downloaden (Grafischer Fahrplan)

Succes en laat eens weten hoe het gaat? Ikzelf zou uiteindelijk ook wel met een dienstregeling aan de gang willen.