Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?

Gestart door P@tje donderdag 09 maart 2006, 11:09:52

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ik denk niet dat ze het merk gaan uitkleden.
ze zullen er zeker eerst winst uit trekken.
Maar je weet het maar nooit dus we zullen zeker afwachten.

Groetjes Antal.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: locomofiel op dinsdag 31 oktober 2006, 08:01:06
Ik zou inderdaad ook een betaalbare 1500 op mijn baan zien, wat dachten jullie van een oude Benelux trek-duw combinatie met Belgische 2500?
Ik heb zojuist de ELD 343 (hondekop 2tje) van Piko, wisselstroomversie :D, aangeschaft, die komt waarschijnlijk met meer varianten (groen 4tje, blauwe benelux 220901/2/3 0f 1201 t/m 1204) en deze zijn iig. betaalbaar.

jammer dat Marklin failliet is en de aasgieren het merk waarschijnlijk gaan "uitkleden" :x. Afwachten maar

Marklin is niet failliet ze hebben zelf geen uitstel van betaling gehad. Ze zijn alleen overgenomen door een andere Engels/ Oostenrijkse groep. Roco heeft wel uitstel van betaling gehad en heeft een doorstart gemaakt, maar is in feite in handen van de bank. Alleen Fleischmann is nog een zelfstandig familiebedrijf maar lang zal dat ook niet meer duren.

Voor de rest zowat alle andere modeltrein bedrijven zijn in handen van andere bedrijven of vormen een onderdeel van een groter bedrijf. Alleen weten wij dit niet allemaal.

Wat Marklin moet maken voor Nederland. Ik weet het niet. Zo groot is de Nederlandse markt niet meer. Maar wie wat wat ze doen. Over een tijdje zullen we het wel weten. Wel zal er door de nieuwe eigenaren meer aandacht zijn voor exportmodellen.

Dus we moeten nog even wachten wat dit voor Nederland zal kunnen betekenen.

Wel zal er door de Marklinshops in Nederland af en toe een variant op een bestaande Nederlandse Marklinloc worden uitgebracht. Dit wordt betaald door de shops zelf en ik vind elke samenwerking tussen treinenwinkels klasse. In Belgie doen de grote winkels dit al jaren lang. In Nederland kon of wilde men dit niet doen.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Helemaal mee eens. Ik vindt niet dat we echt verwent zijn door Marklin en de zijnen op het Nederlandse gebied. Het is alleen maar verschil in uitvoering en niet in model. Kijk naar wat er gebeurt als Piko een Nederlands treinstel uitbrengt! Het is natuurlijk wel een risico wat ze nemen, maar ze spelen niet op zeker zoals Marklin dat doet! Daarom wens ik voor mijn Nederlands baan graag een NS 1500, NS 3700, NS 1000, en..........Kortom genoeg om naar uit te kijken.
Groetjes Martijn Tiebie
Citaat van: Arkadas op donderdag 05 oktober 2006, 15:37:53
Wat dachten jullie van een 1500, die heeft echt nog niemand behalve klein fabrikanten, gemaakt.

Of een wadloper, of een buffel of een railhopper.....

wat modernere modellen zou wel leuk zijn dus

Groet,

Arkadas
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Marklin en Fleischmann hebben een imageprobleem wat dit betreft.
Als Piko een treinstel in de markt zet roept iedereen dat de detaillering meevalt ondanks de compromissen.
Maar al met al was de hondekop een gouden greep!
Als bovengenoemde 2 dit zouden doen dan "valt de kwaliteit tegen en is het niet wat we gewend zijn".
Dit is een beetje de spagaat waarin Marklin en Fleischmann zich bevinden.
Van mij mogen ze zich best eens aan zoiets wagen in het Hobbysegment, maar daar zijn ze helaas wat te behoudend voor.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Als Marklin een gelijkend model kwaliteit neerzet voor de gelijke prijs (mag best iets duurder zijn, maar niet het huidige nivo, zoals de 1800 van 269 euro) dan vindt ik het OK.

Ze zouden aan een Buffel of railhopper kunnen denken.

Groet,

Arkadas
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Even dit:

De ACTS 1200 laat zolang op zich wachten omdat het "oude" marklin de NS 1200 heeft uitgebracht! Ze hadden toekomst plannen om meedere versie uit te brengen. Toen marklin overgenomen werd wilde ze eerst de magazijnen te legen. Dat is nu gebeurd en we zullen in 2007/2008 veel Varianten zien verschijnen. Dit zijn mijn gedachten en ik weet niet of het waar is....

Ook had heb ik liever Marklin dan Mehano omdat Marklin zijn waarde houd en als je nu op marktplaats gaat kijken zie je dat bij de marklin spullen goed geboden word terwijl als je naar Mehano gaat kijken veel minder terug verdiend....

Wat ik graag wil zien is:

- NS 1300 met Groot NS logo (Electoren komt daar mee  8) )
- Railion rode en gele 6400/6500 Dummy (liefst Märklin)
- ACTS class 58 en eventueel ook de 5814
- ACTS 1200 met dummy 6700  :D
- MEER DUMMY'S!!!!

En als klap op de vuurpijl:



Bron: Wikipedia.org

Groetjes,

Robbert
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Hey Robbert,

Ik hoop ook stiekem op een ACTS 1200.
Zal wel erg gaaf zijn dan ga ik er den ik zeker wel 1 halen.
Ik hoop ook dat Marklin meer hupac wagons gaat maken met trailers van onder andere VOS Logitcs.
Zo kan je die in nederland als duitsland inzetten.
Voor de rest zie ik wel wat er uit komt.

Groetjes Antal.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
ik denk dat marklin door de nieuwe overnemers zijn oren en ogen wijd open zet en meer let op de concurentie en luistert naar de marklinrijders.

want vroeger zei marklin dat ze de beste zijn een beetje arrogant dus.
Maar in de moderne tijd kan je dat wel zeggen maar er moet pegels verdient worden ,Want de concurentie is hard
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citeerik denk dat marklin door de nieuwe overnemers zijn oren en ogen wijd open zet en meer let op de concurentie en luistert naar de marklinrijders.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Het zou wel logisch zijn, als ze willen overleven.
Zeker nu steeds meer concurenten 3-versies van hun nieuwe modellen gaan uitbrengen.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ik heb geen flauw benul wat Märklin als selectiecriteria hanteert als ze om de tafel zitten en gaan besluiten welke modellen uitgebracht gaan worden.

Maar ik kan me voorstellen dat ze gevoelig zijn voor modellen die

- voor meerdere landen uitgebracht kunnen worden (afzetmarkt)
- in meerdere kleurvarianten uitgebracht kunnen worden (levensduur model/mallen)
- gewild zijn (vraag)

Als je het zo bekijkt vallen zaken als een 3700, een Dieselvijf of een Wadloper snel af.

Kan misschien komen doordat ik een absoluut zwak voor die dingen heb (zie Op de Rails 1991-8), maar ik denk dan toch aan de 2400 :mrgreen:



Net als dat de 6400 een toonbank-loc van MaK is (die ondertussen her en der opduikt in de Märklin-catalogus), is de 2400 een toonbank-loc van Alsthom. Dit type en allerhande afgeleides ervan zijn geleverd aan NS, SNCF, CFL, RENFE, diverse Franse industrieën en veel landen in Afrika en zelfs aan Pakistan.
Er is een metersporige en een breedspoorvariant van gemaakt en zelfs een zesassige met drie draaistellen, maar dat even terzijde :-P

Wat de kleurvarianten betreft, zie boven. Alleen al de Nederlandse machines hebben een hele rij varianten gekend. Drie kleuren, met en zonder derde frontsein, met en zonder hekwerk/zwaailichten (blauw en rood), met nummerplaten en met plakletternummers, en dan zijn ze ook nog in Frankrijk ingezet voor de aanleg van TGV lijnen. In drie kleuren en uiteraard met SNCF-logo en één of twee zessen voor het nummer.
Een aantal van die oorspronkelijk 40 locs is in dienst gekomen bij VFLI. Dat is een groot industrieel (spoor)bedrijf in de Franse mijnstreek ten zuiden van Saarbrücken, en en die hebben er een paar mintgroen (!) geschilderd. De voorloper van VFLI, de HBL, had ze zelf ook al jaren, in het donkergroen.

Naast Nederland is dus zeker ook Frankrijk een flinke afzetmarkt. Daar komt nog bij dat ze bijna overal in dubbel- of tripletractie werden ingezet vanwege hun relatief geringe vermogen (zo'n 625 kW). Reden genoeg dus voor dummy-locs. Bij de aanleg van de TGV-lijnen reden ze treinen met drie vóór en drie achter... Vier stuks multiple ging overigens niet lekker, omdat daar eigenlijk de stuurstroom te zwak voor was waardoor de vierde loc niet altijd meedeed.

Is-ie gewild? Dachut wel. Ik zie hem meerdere keren terugkomen in dit topic. Ja, hij is al eens uitgebracht, maar die waren erg mooi maar peperduur en er is nu nauwelijks nog aan te komen. En als 2400-addict kán het eigenlijk niet dat ik er geen op mijn baan heb staan... :mrgreen:

Tot slot: wie ooit zo'n ding (of twee of drie) gehóórd heeft (hint: V12 zonder demper), weet dat een sounddecoder een hele leuke extra zou zijn!

Martijn ;-)



Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
2e Hands machines van de NS hebben zelfs rondgereden in Saoedie-Arabië bij de aanleg van een spoorlijn.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Heey,
Even reactie.
Citaat van: Robbert op donderdag 04 januari 2007, 12:18:50
- Railion rode en gele 6400/6500 Dummy (liefst Märklin)
Een Railion versie is er al hoor! De 6494 namelijk!!

Citaat van: Robbert op donderdag 04 januari 2007, 12:18:50- - ACTS class 58 en eventueel ook de 5814
De 5814 is ook een ACTS class 58 hoor net als de 5811 + 12 :P. Heeft alleen een mooiere kleur ( vind ik ).
Maar die mogen ze van mij ook uiitbrengen ja !!

Citaat van: Robbert op donderdag 04 januari 2007, 12:18:50- - ACTS 1200 met dummy 6700  :D
6700......  Roco maakt deze al en denk niet dat ze daar dan mee gaan komen en al zeker geen dummy.
Ze mogen best de 6700 uitbrengen hoor van mij, maar dan wel 1tje met sound :D.

Groetjes,

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: Mister1736 op donderdag 04 januari 2007, 20:24:38
Citaat van: Robbert op donderdag 04 januari 2007, 12:18:50- - ACTS 1200 met dummy 6700  :D
6700......  Roco maakt deze al en denk niet dat ze daar dan mee gaan komen en al zeker geen dummy.
Ze mogen best de 6700 uitbrengen hoor van mij, maar dan wel 1tje met sound :D.

Een 1200 met een Dummy 6700 in 1 verpakking bedoel ik.... Snappiej?

Groetjes,

Robbert
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ja, dat zou een leuke combinatie zijn.. Maar omdat Roco al een 6700 heeft uitgebracht zie ik dat voorlopig niet gebeuren. :(
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citeer2e Hands machines van de NS hebben zelfs rondgereden in Saoedie-Arabië bij de aanleg van een spoorlijn

Yep, en er is er ook eentje (de 2500) naar de Italiaanse spoorbouwer Cariboni gegaan.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
volgens  mij was er een franse fabrikant SAI o i d welke een nederlandse en een franse versie ging uitbrengen van de 2400/2500 serie, of er een wisselstroom variant van zou komen weet ik niet.

ben toch voor een 1500, want die is echt nog nooit gemaakt in h0 behalve door philiotrain

Groet,

Arkadas

Net gezocht, kan alleen vermeldingen voor franse versies vinden, wel in bijna alle varianten en kleuren ....
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
CiteerNet gezocht, kan alleen vermeldingen voor franse versies vinden, wel in bijna alle varianten en kleuren ....

Geinig... heb je daar een linkje van?
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ja hoor:
http://www.maquettes-sai.fr

Voor degenen die het frans niet machtig zijn:
Klik op het hoofdstuk Maquettes/Vehicules/Trains en daarna
op Exclusivites SNCF rechtsonder.
Er opent zich een nieuw venster.

Overigens geen nieuws op deze site sinds 25-10-2006.
Nog iets van plannen welke modellen en wanneer men ze uitlevert.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
:shock: Die is goed... ik dacht dat je een Frans familielid van de 2400 bedoelde, maar dat zijn ex-2400-en van NS!

Dat zou leuk zijn! Ik ben benieuwd in wat voor "toestand" ze ze uitbrengen want de enige locs die een beetje fatsoenlijk in de verf zaten waren degene die met de afscheidsrit mee hebben gedaan: 2413 (blauw), 2450 (bruin) en 2444 (geel/grijs). Dus als ze een model uitbrengen wat eruit ziet alsof het net geschilderd is, klopt er eigenlijk iets niet ;-)

Ik ben meerdere keren naar die mijnstreek geweest. Voor de gein hier een paar plaatjes van 2400-en in de omgeving van Merlebach, genomen in 2004 en 2005.

Dit in het kader van: kleurvarianten genoeg! :mrgreen:


Loc BB07 van de voormalige HBL, nu VFLI, vrijwel gelijk aan 'onze' 2400


662418 en 662439 in de nieuwe VFLI kleuren. In deze uitvoering zijn er enkele in dienst rondom de grote cokesfabriek van Carling.


De twee ex-2400 die door VFLI mintgroen zijn geschilderd voor een firma genaamd LaFarge, met de nummers 1 en 2. Deze verkoop is voor zover ik weet niet doorgegaan.


De ex-2501 bestaat nog steeds, is nog altijd bruin, en krijgt langzaamaan zijn NS-vignet terug ;-)  Hier tussen ex-HBL machine BB14 en de twee LaFarge locs 1 en 2. Rechts de ex-2513.


Hier staan 19 locs hun lot af te wachten, achttien ex-2400-en en één ex-HBL loc (de BB02). Ook de voor het afscheid bruin geschilderde ex-2450 staat hier tussen.

Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
De 24/2500 komt toch van roco?

Bart
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: vardex op zondag 07 januari 2007, 22:41:47
De 24/2500 komt toch van roco?
Topic gaat over wat Marklin uit moet brengen ;).
En ja Roco komt er mee ja gelukkig wel :D.

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
tja achterhaald, maar dat geeft niet dan kan marklin mooi de 1500 uitbrengen, scheeld weer kiezen voor ze :)
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Railion 64/6500 in Railpro kleuren
NMBS 25.5 (oude Benelux lok)
ICR Benelux Bs stuurstand rijtuig
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: Albert.MS op dinsdag 09 januari 2007, 21:06:53Railion 64/6500 in Railpro kleuren
Heey,

Die komt al! Als je niet zo lang kan wachten check dan hier ;).
En trouwens die 25.5 mag ook van mij! Handig voor Cargo vervoer over de "grens" naar België ;).
Groetjes,

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
CiteerMisschien in 2008.
Liever in 2007  :?
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
[Wat dacht je van een 1500 van de NS ik weet dat ze die bij kleinspoor hebben maar die is volgens mij DC.

Maar een 3700 of een 6300 is ook niet verkeerd
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Wat ik nou wel zou willen: een Sik, maar dan op schaal en niet met die belachelijk brede huif van Roco!
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
ha binnenkort de rail-pro, die grijs-blauwe.
de fals set 46256 komt ook weer terug deze zomer. met wellicht andere ##
en als ik het mag wensen, een buffel natuurlijk!
een mooie stoomlok was trouwens ook niet misselijk.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: wibi op donderdag 01 maart 2007, 16:06:50de fals set 46256 komt ook weer terug deze zomer.
Heey,

Ik kan nergens die set terugvinden de 46256, zowel niet op de Nederlandse als Duitse site... Hoe kom je daarbij dan ?
Of bedoel je soms de 46255 ?
Citaat van: wibi op donderdag 01 maart 2007, 16:06:50met wellicht andere ##
Zie bovenstaande vraag ;).

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
dat is een set van twee FALS, bruin van kleur productie in het jaar 2006,
en een oplage van (zegt men) 500. neem dit laatste met een korrel zout.
werd op marktplaats aangeboden voor net geen honderd euro!
schande die zogenaamde liefhebbers, dit zijn dus handelaars.
laat niet door onverlaten je portemonnaie leegtrekken he.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: wibi op vrijdag 02 maart 2007, 11:25:10
dat is een set van twee FALS, bruin van kleur productie in het jaar 2006, en een oplage van (zegt men) 500.
Oh dat zijn di speciale Shop-in-shop wagons die met het NS logo der op ! Ja die heb ik lekker laten gaan ;).

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
TRAXX E186 in HSA kleuren en bijbehorende ICR-en in HSA kleuren. Leuk voor NL+B !

Oke, deze opstelling gaat volgens plan niet zo lang rijden maar die nieuwe treinstellen voor de HSA zijn er tenslotte ook nog niet. En persoonlijk vind ik die ICR-HSA kleurtjes wel mooi.

Edit: is natuurlijk E186.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: Gerard op donderdag 09 maart 2006, 12:18:49
Tja, als ik dan zou mogen kiezen zou ik een Mat 46 tweetje willen voorstellen  

Laten ze er dan gelijk een hondekop bij uitbrengen en beiden met werkende koppelingen.
Mat 46 als 273 en mat 54 als de 766, beiden rijden nog en kun je dus op een baan van het heden ook laten rijden!

En een  Benelux sluit ik me ook bij aan!

Gr. Fred
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ik ben toch echt voor de benelux stuurstand en de "gewone" blauwe stuurstand.
Dan slan ze twee vliegen in één klap want ze verschillen van buiten niet heel veel.
En je kan stammen rijtuigen maken die nu rijden.
Kleinspoor brengt de blauwe variant uit maar er is geen grote fabrikant die ze maakt , zouden ze een hondekop uitbrengen moeten ze concurreren met piko. Dat lijkt me ongunstig.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Om het Märklin vooral niet te moeilijk te maken (want anders ben ik met pensioen voordat het eens uitkomt):

1600 met Railion logo's
Belgische M2 rijtuigen met NS logo's (moeten ze wel de correcte 1e/2e klas uitbrengen)

Jeroen
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Hallo mede Forumleden,

Ik weet niet of mijn wensen al genoemd zijn maar ik noem ze toch nog maar even:

NS: DDM-1,  DD-AR (dus ook mDDM), ICR Bs (ook in BeNeLux uitvoering graag);

NS: Elok 1300;

NMBS / SNCB: Elok reeks 11.

Naar mijn idee kunnen van al deze modellen veel varianten worden gemaakt dus wellicht commerciël gezien ook haalbaar....
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: Hans Biere op vrijdag 15 juni 2007, 10:20:48
NMBS / SNCB: Elok reeks 11.
Hans,

Bedoel je dan de Benelux Reeks 11.8 of een andere loc ??
Die 11.8 komt Mehano ( ooit :lol: ) mee en denk niet daat dan Marklin daar mee komt...
Maar we zullen het zien :!:.

Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
CiteerBedoel je dan de Benelux Reeks 11.8 of een andere loc ??

Marcel, er is maar één reeks 11 in België en dat is de 11.8. De hoge nummers zijn gebruikt om doublures met de 1101-1160 van NS te voorkomen.

Je mag dus aannemen dat Hans gewoon de 11.8 bedoelt ;-)

Martijn
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Hallo Martijn / Marcel,

Citaat van: Acido op zaterdag 16 juni 2007, 11:01:32Je mag dus aannemen dat Hans gewoon de 11.8 bedoelt ;-)

Deze conclusie is geheel en al juist :wink:

Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
CiteerLaten ze er dan gelijk een hondekop bij uitbrengen en beiden met werkende koppelingen.
Mat 46 als 273 en mat 54 als de 766, beiden rijden nog en kun je dus op een baan van het heden ook laten rijden!
Ik vrees dat dat wel een eeuwig durende wens zal worden: Lima brengt een "nieuwe" Mat'46 uit, en Piko heeft de Hondekop al in het assortiment. Ik denk dus niet dat Märklin zich hier nog aan zal wagen :x. Maar het zou mooi zijn, én met werkende koppelingen :lol: zou het nog mooier worden.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Marklin kan toch makkelijk met een diesel de5 uitkomen, ze brengen al een RAM uit in de DE 5 licht vrijwel de zelfde motor dus is een DE 5 toch makkelijk te realiseren of zie ik dat verkeerd
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citeerze brengen al een RAM uit in de DE 5 licht vrijwel de zelfde motor dus is een DE 5 toch makkelijk te realiseren

Ik denk dat Marklin de RAM uitgebracht heeft, omdat die ook Zwitsers is en dus internationaal bekend is. De Nederlandse modellen hebben voornamelijk binnen Nederland gereden.

Raar dat ze in het TEE-50-jaar de nieuwe RAM alleen als Trix uitbrengen.

groetjes
Henk
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Wat me zoal opvalt is dat er kennelijk veel behoefte is aan materieel dat marklin uit zou moeten brengen, terwijl er al mooie modellen van andere merken te koop zijn. Is daar een reden voor?

Jeroen
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Je zit hier op een Märklinforum, hè :wink:. En omdat de meeste van ons Märklinliefhebbers zijn, zouden we natuurlijk graag zien dat juist Märklin die gewenste modellen uitbrengt.
Goed, andere fabrikanten brengen ook mooie modellen uit, maar toch. . .
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Citaat van: Gerard op maandag 18 juni 2007, 11:57:31maar toch. . .
het is geen Marklin,

Om het even af te maken.
Ja daar kunnen zoveel redenen aan vast zitten, zoals dat ze NL niet echt belangrijk vinden ( shock: ) en zich liever stortten op de Duitse, Zwitserse, Oostenrijkse en Amerikaanse markt... Ik noem zo maar eens wat.
En ja als leverancier moet je toch iedere keer met nieuwe locs / treinstellen komen, en niet eindeloos verder gaan op bestaande modellen en alleen een nummer variant maken..
Daar zijn andere merken beter in, alleen moet ik zeggen dat sinds de M-shops beter zijn gaan samen werken dat er meer voor de NL markt gedaan wordt :mrgreen:.

Groetjes,
Marcel
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ja, misschien kan ik me ook maar beter wisselstroomfanaat noemen dan marklinliefhebber. Ik heb meer modellen van andere fabrikanten rondrijden dan van Marklin zelf. Mij maakt het merk ook geen biet uit, als het model maar mooi is en goed rijdt.

Jeroen
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Ik zou graag de mat '46 en/of DE II (blauwe engel) zien, maar de vaker genoemde 2400 zou ook erg leuk zijn, zeker voor een tijdperk III/IV baan  :D
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Die 2400 komt eind dit jaar uit en nog wel in 2 versies: bruin en geel/grijs.
Wel bij Roco, dus Märklin zal er niet (meer) aan beginnen.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Heey,

Als je origineel wilt zijn kan je bijvoorbeeld ook een setje uitbrengen met de oude benelux trein.
Dus met die stuurstandrijtuig die op een koploper een beetje lijkt.
Of is die al eens uitgebracht??

Groetjes Antal.
Re: Welk model MOET Märklin realiseren voor NL en/of B ?
Hoi Antal,  de oude Benelux treksuwstam is nooit compleet door de grote fabrikanten uitgebracht. Er zijn wel mensen die de stam hebben rijden, maar die zijn deels zelf aan de slag gegaan.

NS Stuurstandrijtuig: Basis Roco Plan D restauratie, ombouwen met Kleinspoor
NS Plan W's: Roco
NMBS rijtuigen 1e en 1e+2e klas: Heris heeft ze uitgebracht, maar passen niet bij de Plan W's, vroeger schoijnt men ze omgebouwd te hebben uit Lima materieel geloof ik
NMBS Reeks 25.5: Komt volgend jaar uiit van........... MARKLIN!, voorheen werden ze verbouwd uit een Lima loc die veel weg had van deze reeks.

Maar een complete stam zou echt niet verkeerd zijn als die op de markt zou komen.

Jeroen