Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De Hanzelijn, 7 december: De Blokkendoos over de Hanzelijn!

Gestart door NS-Daniel maandag 26 april 2010, 15:21:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De Hanzelijn, 24 november, nog 2 weken! :D
Nou......ik denk nog een weekie, dan gaat de koningin de rit van haar leven maken.....(en ik ga kijken!!!!!!!!!)

grt, JW

Edit: Zie net op Somda een berichtje voorbij schieten en ik ben zo vrij geweest dit even te kopieëren, het gaat over het volgende:
Op zaterdag 8 december rijden naast de reguliere extra`s ook de Blokkendoos volgens de volgende drgl:
Lls 9.00 - Zl 9.47
Zl 10.04 - Lls 10.35
Lls 15.00 - Zl 15.47
Zl 16.04 - Lls 16.52
Althans, misschien nog meer slagen maar deze twee zijn mij bekend.

n.b. alleen toegankelijk met speciale vervoersbewijzen.

Met dank aan het onvolprezen forum Somda!!
Re: De Hanzelijn, 29 november, nog éééééééééééééén weeekjeee! :-)
Ik gooi er nog even een Persbericht van de firma spoorbouw en wegduiken tegen aan.... er is een boek uit... jaja... zowaar, over de aanleg en bouw van de Hanzelijn. Het geheel aan persbericht is Hier te lezen.....
Misschien is het wel wat, kan het zo niet beoordelen.

DEUVM

Grt, JW
Re: De Hanzelijn, 29 november, nog éééééééééééééén weeekjeee! :-)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De Hanzelijn, 29 november, nog éééééééééééééén weeekjeee! :-)
Volgens mij klopt de titel niet meer helemaal... :D
Donderdag komt de koningin langs...
Re: De Hanzelijn, 29 november, nog éééééééééééééén weeekjeee! :-)
Ach Ernst, kniesoor die daar op let.....tis nog twee dagen.....moet kunnen :-)

grt, JW
De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: Armsein op dinsdag 04 december 2012, 00:02:40
Ach Ernst, kniesoor die daar op let.....tis nog twee dagen.....moet kunnen :-)

grt, JW
Citaat van: ernstcramer op maandag 03 december 2012, 23:44:42
Volgens mij klopt de titel niet meer helemaal... :D
Donderdag komt de koningin langs...

Heb um aangepast hoor!

Zit te twijfelen om donderdag te gaan. Is er voor ons wat te zien/beleven?

Maar ik ga sowieso zaterdag, zin in! :)
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
wat is er zaterdag dan :O
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Hoop dat het zaterdag beetje redelijk te doen is om plaatsje te krijgen in één van de gratis ritten , ben beetje bang dat het nogal druk gaat worden .
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Och naast de baan is plaats genoeg denk ik polderlandschap, weidse blik  B)

Vrees inderdaad dat het druk wordt dus in de trein zie je me niet.

Mvg, Johan
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Ben der ook bang voor maar lijkt me wel grappig gratis ritje , en ben niet een fanatieke spotter dus hoop warm plekje samen met zoon te bemachtigen  :)
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Ach Ruud, je kunt altijd nadien nog gaan. Volgens de omroep op Zwolle verandert de dienstregeling per ingang van 9 december. dan wordt de nieuwe Hanzelijn geopend. Zoals ze het voorlas, klonk het net of er dan iedere dag vanaf zondag de Hanzelijn wordt geopend. Misschien bedoelde ze wel 'in gebruik genomen', maar dat zei ze niet. Was een beetje vreemd om te horen, maar niemand die het schijnbaar opviel.
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Wat rijdt er zaterdag dan :O  :question: :help:
Re: De Hanzelijn, 24 november, nog 2 weken! :D
Citaat van: Armsein op donderdag 29 november 2012, 00:22:16


n.b. alleen toegankelijk met speciale vervoersbewijzen.


wat zijn dat voor kaartjes?? ik heb hier thuis een groene en paarse 'dagretour' of is dat alleen een aandenken??

gr
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732 
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 13:25:29
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732

Zijn de loks een beetje schoon?... :)

Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 07:35:11
Wat rijdt er zaterdag dan :O  :question: :help:

DDZ en VIRM. :)
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: NS-Daniel op woensdag 05 december 2012, 14:25:22
Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 13:25:29
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732

Zijn de loks een beetje schoon?... :)

Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 07:35:11
Wat rijdt er zaterdag dan :O  :question: :help:

DDZ en VIRM. :)

Jep zijn erg schoon :)
Aha maar er rijden ook toch de rode duivel en blokkendoos had ik gehoord :) :help:
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Zoals het er nu voor staat de Blokkedoos, de Plan U moet de Heimwee rijden :)
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Citaat van: NS-Daniel op woensdag 05 december 2012, 19:36:17
Zoals het er nu voor staat de Blokkedoos, de Plan U moet de Heimwee rijden :)

Zaterdag? denk het wel :) ik had ergens gehoord dat die ritten gratis zijn :O klopt dat :help:
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Davio, het geheel van de som der info staat al ergens in dit topic. :) Het volgende is het geval. Morgen wordt de Hanzelijn geopend door de Koningin. Op die dag is er verder geen activiteit op of rondom de Hanzelijn. Op zaterdag 8 is er een gratis aantal ritten gepland. De eerste gratis rit start in Lelystad om 9.14, de eerste gratuis rit in Zwolle om 10.00 uur.
Reistijd is ongeveer een half uur. Vertrek uit beide steden steeds om het half uur. Geen idee of er planmatig ook al sneltreinen worden ingezet. de tijdtafel zegt daar niets over
De laatste trein uit Lelystad gaat om 16.44, de laatste uit Zwolle om 17.30. Op de stations langs de lijn schijnen ook leuke dingen gedaan te worden, maar daarvoor moet je even googelen op Opening Hanzelijn en activiteiten.
De speciale trein die rijdt is (zegt de tamtam) de Blokkendoos, beter bekend als Mat-24. Deze ritten zijn besloten en je kunt alleen mee als je een kaartje hebt. Die kaartjes zijn voor de gewone sterveling niet weggelegd, maar naar ik begreep door de diverse gemeentes aan de eerstkomende genodigden uitgegeven (genodigden die allang in de polder wonen) Als jij die kaartjes hebt, dan zou ik de tekst daarop eens lezen, want dan zal er één voor de Heenreis en één voor de terugreis zijn.

De tijden van het gehee, zowel voor morgen van de koninklijke trein als die van de dienstregeling op zaterdag, staan een bladzijde terug in dit topic.

grt, JW
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Oke dus als ik het goed begrijp zijn alle ritten gratis maar de ritten die de Blokkendoos(en Plan U??) gaat doen die zijn besloten dus daar kan ongewillige reizigers niet in  :)
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Klopt, en hij rijdt wel twee keer heen en weer (althans voor zover bekend), maar misschien nog wel een keer. Geen idee. Als je dus de kans krijgt om mee te gaan in deze Blokkendoos, meteen doen. Besef wel, de machinist staat gedurende de hele rit, lijkt me best wel vermoeiend.

grt, JW

Edit: Linkje naar de Dienstregeling op de site van de gemeente Kampen voor zaterdag Link. |Is een PDF waar alle tijden instaan, kun je zo printen
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Een eerste plaatje van de Koninklijke trein op de Hanzelijn, passage Elandweg om iets over 11.00 uur


Koninklijke trein-8818 by BlonTT, on Flickr

Grt, JW (rest volgt)
De Hanzelijn, 6 december: DE OPENING!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
De Hanzelijn, 6 december: DE OPENING!
Mooi foto JW! :)

Hier een linkje naar (de een na laatste) update van Stefan Verkerk, oftewel de website www.hanzelijn-hattem.nl.
http://www.hanzelijn-hattem.nl/nieuws/382/hanzelijn_officieel_geopend_door_koningin_beatrix/

Hier staat ook dat zaterdag dus, als het goed is, de gratis ritten zijn. Daarna nog één of twee update's en dan gaat de site
uit de lucht... Jammer!

Ik ben vandaag niet gegaan, maar ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Groetjes Daniël
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Zaterdag met de kids een gratis treinritje maken, als ze rijden met die sneeuw  :D
Ik ben zelf betrokken geweest bij de bouw van de aansluiting Hanzelijn/Veluwelijn, dat was een mooi project.
Dus dat moet pappie ff laten zien natuurlijk.
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Citaat van: Frako op donderdag 06 december 2012, 21:24:01
Zaterdag met de kids een gratis treinritje maken, als ze rijden met die sneeuw  :D
Ik ben zelf betrokken geweest bij de bouw van de aansluiting Hanzelijn/Veluwelijn, dat was een mooi project.
Dus dat moet pappie ff laten zien natuurlijk.

Zat je toevallig bij Dura Vermeer?  :D
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Nee ik zat op de Elandweg :) en hier zie je de foto's die ik gemaakt heb.

wou jullie ze niet onthouden, maar het kostte even tijd, dus toch maar even een van de serie op Flickr neergezet,
even doorklikken daar levert allemaal mooie dingen op

De eerste.....

Kon-trein-2983 by BlonTT, on Flickr


de een na laatste, maar wel de laatste van de Koninklijke Trein


Kon-trein-8873 by BlonTT, on Flickr

veel kijkplezier,

grt, JW
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 13:25:29
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732
Ik zie op alle foto's 1 lok+3 wagons+ 1 lok. Welke trein heeft Davio gezien dan? Zijn er 2 Koninklijke treinen. Of zit ik ernaast???

Groet, Jasper
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Hallo Allemaal,

Is er trouwens nog iets bekend over een nieuwe documentaire van de bouw van de Hanzelijn. Toen de Flevolijn in 1987 geopend werd, is er een documentaire geweest over de bouw en oplevering van de Flevolijn. Nu 25 jaar later is de Hanzelijn klaar en hoop ik erop om een documentaire te zien over de totstand koming van deze nieuwe lijn.

Groet, jasper
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Uit de laatste hand .................

Blokkendoos-ritten op Hanzelijn afgelast!
In overleg met het Spoorwegmuseum heeft NSR besloten om in verband met het slechte weer de geplande extra-ritten met de Blokkendoos op 8 december af te lassen.


Bron SF

Mvg, Johan
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
CiteerZat je toevallig bij Dura Vermeer?

Jawel, gaat u door voor de koelkast?  :-)
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: Jasperkc op vrijdag 07 december 2012, 09:41:06
Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 13:25:29
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732
Ik zie op alle foto's 1 lok+3 wagons+ 1 lok. Welke trein heeft Davio gezien dan? Zijn er 2 Koninklijke treinen. Of zit ik ernaast???

Groet, Jasper

Ik kan het ook fout hebben want ik zat op meer dan 50meter afstand maar kwa lengte waren het er 2 :O en wat ik ook raar vind is dat lok nummer 1748 is omgewisseld met de 1757 dus ik denk dat de 1757 de extra wagon mee heeft gebracht ;)
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 07 december 2012, 12:04:47
Uit de laatste hand .................

Blokkendoos-ritten op Hanzelijn afgelast!
In overleg met het Spoorwegmuseum heeft NSR besloten om in verband met het slechte weer de geplande extra-ritten met de Blokkendoos op 8 december af te lassen.


Bron SF

Mvg, Johan

Balen zijn er dan wel andere ritten die worden gereden bijv. de ddz en zijn die ritten dan ook gratis???
Re: De Hanzelijn, 4 december. NOG TWEE DAGEN!!!!!!!!!
Citaat van: Davio op vrijdag 07 december 2012, 17:23:26
Citaat van: Jasperkc op vrijdag 07 december 2012, 09:41:06
Citaat van: Davio op woensdag 05 december 2012, 13:25:29
Kennelijk is de koninglijke trein al gearriveerd in lelystad want ik zag hem toen ik naar huis reed van school voorbij rijden (#Almere) voor wie geïnteresseerd is in de nummers van de lok: 1748+2 wagonnen+1732
Ik zie op alle foto's 1 lok+3 wagons+ 1 lok. Welke trein heeft Davio gezien dan? Zijn er 2 Koninklijke treinen. Of zit ik ernaast???

Ik kan het ook fout hebben want ik zat op meer dan 50meter afstand maar kwa lengte waren het er 2 :O en wat ik ook raar vind is dat lok nummer 1748 is omgewisseld met de 1757 dus ik denk dat de 1757 de extra wagon mee heeft gebracht ;)

Woensdag is er proef gereden met 2 rijtuigen van de koniklijke trein met 2 loc's. Donderdag was de echte opening en was de trein compleet. Donderdag had de 1748 maar 50% tractie, dus dat zou de mogelijke oorzaak kunnen zijn dat de loc omgewisseld is.

mvg,
Robin
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Wederom van SF:

Er rijdt zaterdag 8 dec:

- 8 bakken DDZ gekoppeld
- 10 bakken IRM gekoppeld
- 10 bakken SLT gekoppeld

Mvg, Johan
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: De Hanzelijn, 5 december. Morgen de grote dag! :D :D
Citaat van: Blausee-Mitholz op vrijdag 07 december 2012, 23:57:57
Wederom van SF:

Er rijdt zaterdag 8 dec:

- 8 bakken DDZ gekoppeld
- 10 bakken IRM gekoppeld
- 10 bakken SLT gekoppeld

Mvg, Johan

En alle drie gratis. :)
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Hallo allemaal,

Nog even een berichtje voor degene bij wie het nog niet helemaal duidelijk is:

Zaterdag 8 December Hanzelijn:
De ritten (VIP) met de Blokkendoos gaan helaas niet door, dit ivm de weersomstandigheden.
Morgen rijden er wél gewoon treinen over de Hanzelijn, waarbij je gratis mee mag.
Ik heb hier een schema liggen van de ritten die worden gereden met 8 bakken DDZ en 10 bakken VIRM, maar Johan zegt dat er ook SLT rijdt. Alle treinen komen in ZWOLLE aan op spoor 1, in LELYSTAD op spoor 1 of 2.

Op de diverse stations worden verschillende activiteiten gehouden.

Ik ben sowieso van de partij met m'n vader, eerst even langs de baan en later in de trein. :)

Groetjes Daniël
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Jasper, van die documentaire weet ik niks af, dat kun je beter even vragen aan Jos van Zetten op Flickr, die werkt bij die afdeling van Prorail. Er komt wel een boek uit over de bouw van de Hanzelijn....effe zoeken... raar.... ik weet zeker dat ik dat gelezen heb, kwam van Prorail. Het boek is te koop in de boekhandels in de steden die aan de Hanzelijn liggen, dus als je in een van die steden woont dan moet het daar te koop zijn of komen..... even vragen dus.
Vond nog wel dit Linkje, over een toontenstilleng..:D
in Hattem. Deze loopt tot 21 december, dus als je die wil zien.....Markt 1

groet, JW (ik typte het woord in aanvang al verkeerd, dus ik heb de rest ook maar even verkeerd getypt :) )
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
 :| Grrrr... Mag niet komen van me ouders :thumbdown:, vraag me niet wrrm :help:
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Zelf kan ik niet het gratis treinritje maken omdat ik de hele dag in het centrum van Lelystad rondloop om eventueel te helpen (Rode Kruis hulpverlener) bij de festiviteiten. Maargoed, dat ritje maak ik nog wel een keertje :)
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Hallo allemaal,

Heb inmiddels via het you tube kanaal van oproep flevoland een documentaire van 25 min gevonden over de bouw van de hanzelijn. Ook vond ik een uitzending van ongeveer 2 uur waarin de opening en de documentaire zit. Kortom ik ben aardig aan mijn trekken gekomen. Heb de documentaire al op mijn computer gezet. Nu is het nog een kwestie om samen met de documentaire uit 1987 van de opening van de Flevolijn ze op een DVD te gaan branden. Ook deze documentaire staat inmiddels op mijn computer. Het gaat dus wel lukken denk ik.

Groet, Jasper
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
SLT rijdt in het pad van de Blokkendoos

Mvg, Johan
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Hanzelijn in trek ,door drukte nu treinen extra ingelegd ,overvolle treinen maar leuk ritje zittend kunnen maken :-)
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Zo, dat hebben we ook weer gehad, vandaag met de kids op en neer naar Zwolle geweest.....wat een gekkenhuis.

Het was verschrikkelijk druk (gratis hè :))

Ik kan me wel voorstellen dat er extra materieel wordt ingezet.
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Er is ook nog een CD of DVD van de brug, die is uitgegeven door prorail. Op de Hanzelijn rijdt nu een SLT-6 voor de niet gekomen Blokkendoos. Vanmorgen heen en daarnet 16.04 uur V Zwolle. Werd al gemeld dat deze voor Kampen-Zuid stilstond, maar de andere 'speciale extra trein', was 4 minuten daarvoor stampvol richting Lelystad vertrokken. Dus die liepen waarschijnlijk wat op elkaar in. De dienstregeling klopte tot het begin van de middag, daarna moest ik er telkens minuten bijtellen. Uiteindelijk liep het geheel zeker een kwartier achter op de opgegeven diensten. Een eerste foto van vanmorgen, SLT 2656 in het rode morgenlicht, passage Hondweg, als vervanger van de Blokkendoos. Leuk detail, de omroep had eht steeds over speciale extra trein vanaf spoor 7a. Dat duurde even totdat de meute bedacht dat ze daar dan ook wel mee naar Lelystad konden. Niet dus. Vanaf dat moment werd omgeroepen dat het een Extra trein was met alleen genodigden.....:)


Hanz-8968 by BlonTT, on Flickr

De rest volgt zo snel mogelijk....

grt, JW
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Retourtje Zwolle - Lelystad over de nieuwe Hanzelijn was superleuk. Wel ontzettend druk in de trein, en in Lelystad nog een heel mooi vest gekocht.  Het was prachtig weer om uit te kijken over de velden.

Albert.
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
op deze prachtige winterse en besneeuwde en koude dag heb ik ook de rit mogen mee maken. Hier mijn plaatjes.





groeten
willem
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Wat glimmen ze nog mooi... :D
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Ook ik ben van Zwolle naar Lelystad gegaan samen met een ander forumlid, en het was inderdaad erg druk.





En aangekomen in Lelystad...


Gr, Myron
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Nou dan maar wat plaatjes langs de lijn van vandaag  :)





Kampen Zuid was me te druk dus meteen rechts omkeerd gemaakt. Geen rit meegemaakt dus.

Mvg, Johan
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
ja ja ja eerste foto , zie je me zwaaien in laatste bovenste raampje net voor achterste stuurstand  :D

stond je auto een aantal meters achter je grijze jas ?
Re: De Hanzelijn, 8 december: Hele dag gratis ritten Hanzelijn!
Mooie foto's komen er hier voorbij zeg! En alles bij elkaar is dit van begin tot eind toch wel een erg mooi verslag geworden.

Vanaf morgen is het standaard dat er daar treinen rijden; nu is het nog speciaal. Best grappig eigenlijk. ;) :thumbup: