Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De Hanzelijn, 7 december: De Blokkendoos over de Hanzelijn!

Gestart door NS-Daniel maandag 26 april 2010, 15:21:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->26 aug, oplevering brug over 4 weken!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->26 aug, oplevering brug over 4 weken!
Daar gaan heel wat liters rode verf in zitten.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->2 Sept. Nu gaat het snel!
Nou, nu gaat het echt snel met de brug en de rest daar omheen!

Ik zag weer een update op de site staan:

"Bij de onderdoorgang vanaf de brug richting Amersfoort ligt nu ook ballast, ook tussen de Geldersedijk en Hilsdijk ligt nu ballast. Ook zie je langs de baan al nieuwe dwarsliggers klaar liggen voor straks.
Op de brug staan al bovenleidingsmasten, bij de boog is een speciale constructie ontworpen zodat de palen de bogen niet hoeven te raken."

Bij het station van Zwolle is het startsein gegeven voor de verbouwing van station Zwolle:

"In de toekomst gaan de reizigersstromen - met de komst van de Hanzelijn - toenemen met zo'n 28 procent. De 5 meter brede voetgangerstunnel onder het station door is niet berekend op die drukte wat op dit moment in de ochtend- en avondspits al tot knelpunten zorgt. De 17 meter brede nieuwe tunnel zal worden gebouwd zodra van het najaar een traverse is gerealiseerd. Deze zal de reizigersstromen opvangen zolang de tunnel gesloten is.
Ook komt er een nieuw, 4e perron, zodat er (door de komst van de Hanzelijn) meer treinen kunnen stoppen zonder dat er vertraging wordt veroorzaakt. De werkplaats van NedTrain moet daarvoor ruimte gaan maken; wat inhoudt dat deze gesloopt zal worden."
LET OP!!
Tekst: www.hanzelijn-hattem.nl

voor foto's kijk op bovenstaande site :wink:

Dat was em weer!

Groetjes Daniël

Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Eén weekje niet kijken :o en je ziet de bouw met sprongen vooruit gaan :shock:.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Citaat van: Gerard op vrijdag 03 september 2010, 22:41:42
Eén weekje niet kijken :o en je ziet de bouw met sprongen vooruit gaan :shock:.

Niet zo verwonderlijk nu de bouwvak vakantie is weer achter de rug is  :lol:

Mvg, Johan
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Dank voor de update. Ik begrijp nu pas dat de oude brug gesloopt zal gaan worden. Ik had altijd gedacht dat het verkeer vanaf de Hanzelijn over de nieuwe brug zou lopen en het verkeer van de Veluwelijn over de oude zou blijven gaan. Duidelijk niet dus.

Wat ik dan ook niet begrijp is dat er gekozen is de drukbezette 2 sporige oude brug te vervangen door een straks nog drukkere 2 sporige nieuwe brug. In mijn beleving kan dit alleen met een hele krappe en dus vertragingsgevoelige dienstregeling of met het schrappen van treinen op de Veluwelijn.

Kortom: net als bij andere grote infrastructuur projecten is de nieuwbouw alweer te krap als deze wordt opgeleverd. Het openen van de brug vervalt. (= iets meer ruimte voor de dienstregeling), een 3 of 4 sporige brug was volgens mij echter beter op zijn plaats geweest. Straks win je 20 minuten op het traject en sta je er 10 extra te wachten voor je de brug over kan om Zwolle binnen te rijden....
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Citaat van: ucsdcom op zondag 05 september 2010, 16:15:13
Dank voor de update. Ik begrijp nu pas dat de oude brug gesloopt zal gaan worden. Ik had altijd gedacht dat het verkeer vanaf de Hanzelijn over de nieuwe brug zou lopen en het verkeer van de Veluwelijn over de oude zou blijven gaan. Duidelijk niet dus.

Wat ik dan ook niet begrijp is dat er gekozen is de drukbezette 2 sporige oude brug te vervangen door een straks nog drukkere 2 sporige nieuwe brug. In mijn beleving kan dit alleen met een hele krappe en dus vertragingsgevoelige dienstregeling of met het schrappen van treinen op de Veluwelijn.

Kortom: net als bij andere grote infrastructuur projecten is de nieuwbouw alweer te krap als deze wordt opgeleverd. Het openen van de brug vervalt. (= iets meer ruimte voor de dienstregeling), een 3 of 4 sporige brug was volgens mij echter beter op zijn plaats geweest. Straks win je 20 minuten op het traject en sta je er 10 extra te wachten voor je de brug over kan om Zwolle binnen te rijden....

Hallo Ucsdcom,

Dat snap ik ook nog steeds niet, precies wat jij zegt!
Ik denk ook dat het veel handiger had geweest om een 4-sporige brug te maken, want als de op de Hanzelijn al 4 PERSONEN treinen gaan rijden, en de Veluwelijn ook al zo druk wordt bereden, zal dit vast een knelpunt gaan worden in de dienstregeling... :?

Raar......

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Hier staat ook een heel stuk over in de nieuwe RM!

Roy
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Citaat van: ucsdcom op zondag 05 september 2010, 16:15:13
Ik begrijp nu pas dat de oude brug gesloopt zal gaan worden. Ik had altijd gedacht dat het verkeer vanaf de Hanzelijn over de nieuwe brug zou lopen en het verkeer van de Veluwelijn over de oude zou blijven gaan. Duidelijk niet dus.

In het oorspronkelijke plan is voorzien dat na sloop van de oude brug op die plaats een tweede nieuwe brug gebouwd zou worden. Dus wel 4-sporig.
Je voelt hem al wegens kosten overweging is de tweede brug in de ijskast beland.

Gisterenavond nog even wezen kijken.


Zo ligt het er nu bij.


De overweg met rijke historie op de Geldersedijk is straks ook verledentijd

Mvg, Johan
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 2 September, nu gaat het snel!
Citaat van: RoWi op zondag 05 september 2010, 20:20:05
Hier staat ook een heel stuk over in de nieuwe RM!

Roy

Dat zag ik ja, moet em alleen nog even kopen :D
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 september, weer een update!
Hallo Allemaal,

Weer een updateje over de brug en omgeving!

Eerst wat over de brug die 2-sporig is gebouwd:

De huidige brug kent openingstijden voor het scheepvaartverkeer. Met de nieuwe brug die op rijnvaart hoogte ligt ontstaat er ruimte in de dienstregeling. Die tijdswinst is zo groot dat er geen vier sporen nodig zijn.

Dat is dus de reden waarom er geen 4-sporige brug is gebouwd! :wink:

"Afgelopen weken zijn de nog kale plekken van de Nieuwe Brug rood geschilderd, dat veroorzaakte nog behoorlijk wat lege potten verf! Ook zijn de eerste palen langs het fietspad geplaats ten behoeve van de glazen bescherming."

"Er zijn ook weer werkzaamheden aan de zandlichamen verricht. Je kunt nu ook veel beter zien hoe de sporen in de toekomst gaan liggen. Het nieuwe onderstation schiet ook al erg op."

Een paar foto's, gemaakt door Stefan Verkerk:


De zandlichamen van de waar de sporen komen te liggen is nu duidelijk zichtbaar.


De brug is voor het grootste deel al mooi geverfd!


De palen waar straks de glazen platen tussen komen.


De brug vanaf de IJssel.


Het nieuwe onderstation.

LET OP!!
Foto's en tekst: www.hanzelijn-hattem.nl / www.stefanverkerk.nl


Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!
Bedankt voor de link naar de update. Op deze manier wordt het ons wel makkelijk gemaakt om de vorderingen te volgen.

De oude imposante brug lijkt nu ineens heel erg klein geworden als je hem met zijn opvolger vergelijkt.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!
Mooi stukje vakwerk. Had ik wel als lasklusje willen hebben!  :shock: (denk wel, dat het dan een paar jaar langer geduurd had)

Roy
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!

Moet het spoor richting Lelystad nu over die betonnen duct heen?
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 6 sept: weer een update, met foto's!!!
Citaat van: Kappa op maandag 06 september 2010, 22:21:42

Moet het spoor richting Lelystad nu over die betonnen duct heen?

Ja, de sporen naar/vanuit Lelystad gaan over die viaduct heen :wink:
De sporen vanuit Amersfoort gaan er langs en dan de brug op.
En de sporen vanuit Zwolle richting Amersfoort gaan onder dat viaduct door, en komen vlak voor de brug weer bij elkaar.

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 14 september, alleen maar foto's!
Hallo allemaal,

Vandaag geen tekst-update, maar alleen maar foto's!
Zie voor alle foto's op:

http://www.hanzelijn-hattem.nl/nieuws/298/fotos_maandag_13_september/

Veel kijkplezier!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn--> 14 september, alleen maar foto's!
Bedankt voor het melden van de update :).
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik er dan eindelijk even wezen kijken: bij Lelystad Noord zijn we even uitgestapt om een paar foto's te maken van de daar al bijna gerede spoorlijn Hanzelijn.



De lijn voorbij de A6 richting Lelystad Opstel (Lso)


De lijn onder de brug van de A6


Bij de Hanzelijn eindigt de bovenleiding nu nog voor de inhaalsporen, maar gaat straks uiteraard verder.

Verder staat er ook weer een update op de site: www.hanzelijn-hattem.nl

Veel kijk plezier!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Ik ben weer bij, bedankt voor de update.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Citaat van: NS-Daniel op zondag 19 september 2010, 17:25:36Gisteren ben ik er dan eindelijk even wezen kijken: bij Lelystad Noord zijn we even uitgestapt om een paar foto's te maken van de daar al bijna gerede spoorlijn Hanzelijn.

Ook van mijnkant bedankt voor deze mooie update.

Ik zie ter hoogte van Almere al regelmatig goederentreinen van Structon doorkomen (beladen richting Lelystad / ledig van Lelystad) met materialen die doen vermoeden dat het met spooraanleg te maken heeft... :lol: :lol:
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Citaat van: Hans Biere op zondag 19 september 2010, 21:21:21
Citaat van: NS-Daniel op zondag 19 september 2010, 17:25:36Gisteren ben ik er dan eindelijk even wezen kijken: bij Lelystad Noord zijn we even uitgestapt om een paar foto's te maken van de daar al bijna gerede spoorlijn Hanzelijn.

Ook van mijnkant bedankt voor deze mooie update.

Ik zie ter hoogte van Almere al regelmatig goederentreinen van Structon doorkomen (beladen richting Lelystad / ledig van Lelystad) met materialen die doen vermoeden dat het met spooraanleg te maken heeft... :lol: :lol:

Hallo Hans en Gerard,

Bedankt voor jullie antwoord!
Dat zou goed kunnen ja, nu gaat het echt snel!

ff off-topic, dat bericht van jou heb je gisteren (19 Sept) om 21:21:21 uur geplaatst :P grappig!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Zie ik het nu goed dat er nu een vermoedelijk tijdelijke boog wordt aangelegd onder het viaduct door die nog naar de oude brug loopt? Het spoor Zwolle-Amersfoort lijkt onder dat viaduct door de nieuwe brug namelijk totaal niet te gaan halen. Of is dat gezichtsbedrog? Wordt dan toch tijdelijk de oude brug nog gebruikt als 3e spoor?
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->19 september, eindelijk foto's van mij!
Citaat van: ucsdcom op vrijdag 24 september 2010, 23:31:04
Zie ik het nu goed dat er nu een vermoedelijk tijdelijke boog wordt aangelegd onder het viaduct door die nog naar de oude brug loopt? Het spoor Zwolle-Amersfoort lijkt onder dat viaduct door de nieuwe brug namelijk totaal niet te gaan halen. Of is dat gezichtsbedrog? Wordt dan toch tijdelijk de oude brug nog gebruikt als 3e spoor?

Hallo Ucsdom,

Bedankt voor je reactie, misschien moet je het eens op de site gaan vragen.

Onder dat tunneltje vanuit Zwolle richting Amersfoort is inderdaad maar tijdelijk. De oude brug wordt wel in z'n geheel gesloopt.
Alleen vraag ik me inderdaad ook wel af hoe ze dat willen gaan halen. Nu heb ik het nog niet goed met mn eigen ogen kunnen zien (ja, alleen vanuit de trein). Alleen HOOP ik dat dit alleen maar gezichtsbedrog is :D

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->25 Sept, de bovenbouw gaat daar ook snel
Hallo allemaal,

Er staat weer een update online!

de bekende site: www.hanzelijn-hattem.nl

Veel kijkplezier!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->25 Sept, de bovenbouw gaat daar ook snel
Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 25 september 2010, 10:24:57
Veel kijkplezier!
Bedankt voor de nieuwe info. Prachtig dat je ons op deze manier op de hoogte houdt van de vorderingen.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Vanaf vanavond half 11 gaat het spoor tussen Zwolle en Amersfoort buiten dienst. De buitendienststelling duurt tot maandagochtend vroeg.

Dit in verband met het aansluiten van de boog onder de fly-over voor de veluwelijn.
Zie voor meer informatie op www.hanzelijn-hattem.nl

Hij verwacht dit weekend de volgende updates te kunnen maken:

"De planning (onder voorbehoud): vrijdag rond 15.30u, zaterdag rond 19.00u, zondag rond 07.00u en 19.00u, maandag 15.30u."

ook ik probeer jullie op de hoogte te houden! (m.u.v. morgen, dan ben ik naar Eurospoor!)

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Alweer bedankt voor de update :D.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Hoi Daniël,

Weer bedankt voor de update, leuk om telkens de vorderingen te zien.
Maar nu mijn vraag/probleemstelling.
Als je onderstaande foto bekijkt, dan zie zie je links het nieuwe, tijdelijke spoor dat door het viaduct loopt en later zal aansluiten op het bestaande spoor over de oude brug.
Dit spoor zal in een nog later stadium, moet worden aangesloten op de sporen over de nieuwe brug, maar als ik de foto bekijk is daarvoor veel te weinig ruimte.
Het spoor moet dan wel een hele scherpe bocht naar rechts maken en snel stijgen om aansluiting te vinden op de nieuwe sporen.

Het zal ongetwijfeld allemaal correct berekend en ontworpen zijn, maar het lijkt me zo krap.
Op onderstaande animatie lijkt het veel ruimer opgezet.

Kan iemand dit misschien toelichten?
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Hetzelfde is mij ook opgevallen. Ik ga er eigenlijk stiekem van uit dat er geen bavianen aan het ontwerpen zijn geweest en dat alles goed gaat komen.

Maar kijkend naar de foto heb ik ook zo iets van aansluiten op de nieuwe brug? Dat gaat niet lukken.
Er zou echt wel over na gedacht zijn, dus ik ga uit van gezichtsbedrog.

Groeten, yuri
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Als je op de site kijkt, en op somda, zie je idd dat daarover ook veel wordt gediscuseerd (spelling:??)

Maar ik hoop wel dat ze het redden, we zullen het zien!

Bedankt voor je reactie!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
En weer een update online!

'de bovenleidingen op het rechterspoor (gezien vanaf zwolle) zijn al weggehaald en het spoor wordt al omgezet. ook de seinen bij de brug zijn al overgezet op het nieuwe spoor.'

Zie voor meer informatie, en een update rond 23:00 op www.hanzelijn-hattem.nl !!! :!:

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Citaat van: Gerard op vrijdag 29 oktober 2010, 21:49:14
Alweer bedankt voor de update :D.
Even citeren: lekker makkelijk :wink: :mrgreen:
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->01 Nov., buitendienststelling voorbij
En de treinen rijden door de nieuwe tunnel!

Zie voor de update's van afgelopen weekend, EN over de treinen door de tunnel, inclusief filmpje!

http://www.hanzelijn-hattem.nl/

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
En alweer bedankt voor deze update :D.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Het blijft toch leuk om te zien dat er in Nederland toch met enige regelmaat flink aan het spoor gebouwd wordt. :D
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->29 Oktober, voorbereiding buitendienst.
Citaat van: yuri op zaterdag 30 oktober 2010, 15:19:18
Hetzelfde is mij ook opgevallen. Ik ga er eigenlijk stiekem van uit dat er geen bavianen aan het ontwerpen zijn geweest en dat alles goed gaat komen.

Maar kijkend naar de foto heb ik ook zo iets van aansluiten op de nieuwe brug? Dat gaat niet lukken.
Er zou echt wel over na gedacht zijn, dus ik ga uit van gezichtsbedrog.

Groeten, yuri


Maar als je op deze foto kijkt, lijkt het wel dat ze het gaan redden! :D

http://www.dejongluchtfotografie.nl/gallery/2010/10%20Hanzelijn/content/20101021_3214_large.html

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Nou, eigenlijk lijkt het er niet op, vind ik.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Ik zie 'm ook nog niet :?

Maar het kàn toch niet verkeerd gelegd zijn?!
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Het spoor wat nu gelegd is en aansluit op de oude lijn is tijdelijk. Het definitieve spoor wat op de nieuwe brug uit gaat komen moet dus nog worden gelegd.
Met Pasen 2011 gaat het spoor Amersfoort -  Zwolle in dienst over de nieuwe brug. Dan wordt het andere spoor aangesloten en wordt dan pas het spoor definitief gelegd. Dat spoor komt met Pinksteren 2011 in dienst.

Mvg, Johan
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Citaat van: Rutger op dinsdag 02 november 2010, 17:18:51
Ik zie 'm ook nog niet :?

Maar het kàn toch niet verkeerd gelegd zijn?!

Nee, dat lijkt me wel een HELE domme actie.... En wat dan? dan ben je weer 1 á 2 jaar verder...

Het spoor wat er nu ligt is idd tijdelijk, maar het lijkt op die foto te kunnen, ik ben benieuwd en wacht het af!

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Een leuk filmpje over het leggen van de sporen.
Het is tijd voor gebak want de laatste spoorstaven zijn gelegd bij het eindpunt Hattem.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->9 november, ballasten op de brug
Citaat van: Kappa op zaterdag 06 november 2010, 18:40:14
Een leuk filmpje over het leggen van de sporen.
Het is tijd voor gebak want de laatste spoorstaven zijn gelegd bij het eindpunt Hattem.

Ja, handig om dat zo te zien! :D

Er staat weer een update online! www.hanzelijn-hattem.nl

Veel kijkplezier.

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->1 november, buitendienststelling voorbij
Bedankt. Het is maar goed dat je me er regelmatig aan herinnert dat er weer een update is :D, zelf zou ik het helemaal vergeten :(.

Die serie luchtfoto's is ook erg mooi.
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Hallo allemaal,

Als je over de A6 bij Lelystad Noord rijdt, kun je al aan de kant richting Dronten vele seinen zien, tot wel 4 blokken ver! (aangezien ze ATB ook nog gaan gebruiken op de Hanzelijn: de problemen op de HSL willen ze niet nog es laten gebeuren :mrgreen:) Helaas stonden ze wel allemaal op rood. :( :lol:

Verder niet veel bijzonders te melden denk ik.

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Citaat van: NS-Daniel op zaterdag 13 november 2010, 23:21:06
... Helaas stonden ze wel allemaal op rood. :( :lol:
Dus voorlopig hoeven we er nog geen trein te verwachten :wink:. Dan kunnen de spotters in ieder geval rustig thuisblijven :).
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Bestaat er eigenlijk al zoiets als een "ontwerp dienstregeling" voor het traject Weesp-Zwolle (via Lelystad uiteraard)? Ik ben daar zeer benieuwd naar, zeker nu ook de eerder geplande uitbreidingen op het traject Weesp-Lelystad van de baan zijn....
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Citaat van: 3rail op zondag 14 november 2010, 10:35:36
Reed er afgelopen vrijdag avond langs en het is in mooi gezicht zo in het donker. :shock:

Heb je nog nooit een sein zien branden?  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Moet je is naar de Flevolijn kijken als je over de A6 "Hollandsebrug" rijdt.....  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Citaat van: 3rail op zondag 14 november 2010, 10:35:36
Mocht je van de week nog van Lelystad naar Swifterbant rijden, ook daar
branden alle seinen al.
Reed er afgelopen vrijdag avond langs en het is in mooi gezicht zo in het donker. :shock:

Spoorse, Edward.

Dat is zeker een mooi gezicht, wel jammer dat ze rood zijn :(
Eigenlijk wel raar dat bij Lelystad alles al klaar is, en bij de IJssel het spoor er nog maar net ligt...

Groetjes Daniël
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Citaat van: NS-Daniel op zondag 14 november 2010, 12:03:07
Eigenlijk wel raar dat bij Lelystad alles al klaar is, en bij de IJssel het spoor er nog maar net ligt...

Kun jij alles tegelijk bouwen  :roll:
Rome en Keulen zijn per slot van rekening ook niet in één dag gebouwd  :wink:

Mvg, Johan
Re:De brug over de IJssel / de Hanzelijn-->13 nov. Overal seinen!
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 14 november 2010, 12:20:54
Rome en Keulen zijn per slot van rekening ook niet in één dag gebouwd  :wink:

Nee, en ondanks dat er vele wegen naar Rome leiden, Keulen en Aken ook niet.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: