Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan Steenberg van Daniël --> 20-04-21: Een nieuw begin!?

Gestart door NS-Daniel vrijdag 23 april 2010, 23:05:52

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 2 mei, oplossing voor een 2e keerlus.
de eerst volgende beurs :wink:, het maakt mij nu nog niet zo veel uit.
Als ik het heb, is het fijn. Maar het is niet noodzakelijk
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes.
Hallo Allemaal,

laatst had ik geprobeerd mijn seinen aan te sluiten op de Viessmann 5548 schakelkast.
Maar het lijkt alsof de schakelkast geen stroom krijgt van de trafo :(
Terwijl alles goed is aangesloten en er stroom vanaf de trafo komt. (getest met een lampje)
Mijn vraag:
Waar kan dit aan liggen??

Verder ben ik nog op zoek naar geluidsdempend materiaal, kurk hebben wij al in alle tapijt/vloeren zaken gezocht in Heerenveen, maar nergens te vinden. Is dat blauw/groene spul van de Gamma/karwei goed?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
die blauwe platen zijn goed, die gebruiken veel mensen ook, maar dat kan geloof ik wel indeuken, dat is een nadeel dacht ik, helaas weet ik niks over je seinen :(
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
Oke, dankjewel! indeuken is zo erg niet nee!
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
Het probleem heeft zich nog steeds niet opgelost, ik denk dan toch dat ie kapot is. :(
Wat ik eigenlijk wel raar vind, omdat ik hem met de kerst heb gekocht.
Iemand nog een oplossing?

groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes
Citaat van: NS-Daniel op dinsdag 11 mei 2010, 21:48:07
Het probleem heeft zich nog steeds niet opgelost, ik denk dan toch dat ie kapot is. :(
Wat ik eigenlijk wel raar vind, omdat ik hem met de kerst heb gekocht.
Iemand nog een oplossing?

groetjes Daniël

Voordat je denkt dat het kapot is, zou je eerst even het sein los moeten testen.
Kijken of de seinbeelden het wel doen.
En alle aansluitingen goed controleren.

Groeten,
Ton.
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 13 mei, ze doen het nog steeds niet
Citaat van: Yeoman op dinsdag 11 mei 2010, 21:58:24
Citaat van: NS-Daniel op dinsdag 11 mei 2010, 21:48:07
Het probleem heeft zich nog steeds niet opgelost, ik denk dan toch dat ie kapot is. :(
Wat ik eigenlijk wel raar vind, omdat ik hem met de kerst heb gekocht.
Iemand nog een oplossing?

groetjes Daniël

Voordat je denkt dat het kapot is, zou je eerst even het sein los moeten testen.
Kijken of de seinbeelden het wel doen.
En alle aansluitingen goed controleren.

Groeten,
Ton.

Ik heb het geprobeerd, maar ze reageren niet (beide).De seinen en de schakelaar heb ik in December gekocht. Daarom vind ik het een beetje raar dat ze nu beide er mee ophouden. Alles is goed aangesloten, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik ga het vanmiddag nog wel een keer proberen. Hopen dat het nu wel lukt.
Anders maar ermee terug :(

Groetjes Daniël en een fijne hemelvaartsdag!
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, blauwe platen gekocht!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, blauwe platen gekocht!
Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik de blauwe platen van de Gamma gekocht.
Ik ga er straks mee bezig, dan krijg je ook foto's :wink:
Lijmen jullie de platen vast met (hout)lijm, of laten jullie ze los liggen?


Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, Blauwe platen gekocht!
meesten lijmen ze vast met houtlijm :)
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, Blauwe platen gekocht!
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, Blauwe platen gekocht!
oke! dankjewel.
______________________________________________________________________________

De seinen doen het nog steeds niet, aantal keren geprobeerd :(
foto's van de blauwe platen komen hopelijk morgen! (school :? )

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 15 mei, Blauwe platen gekocht!
Heb je de seinen nu los getest? Je zegt dat het goed is aangesloten, iedereen kan zich vergissen dus loop dat waarvan jij denkt dat het wel goed zit nog maar een keertje na. Als ze echt stuk zijn dan is de enige oplossing:terug naar de winkel.
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Hallo allemaal,

Hier dan de beloofde foto's van de blauwe platen!



Overzicht.


Wisselstraat.

Ook kwam vandaag de Hondekop een proefrit maken naar/door station Steenberg!

Aankomend.


Aangekomen op station Steenberg op spoor 5.

Graag reacties :lol:

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
jaja , is die nieuwe hondekop van dit jaar niks voor jouw? ik denk dat die geweldig bijd eze staat :D waarom doe je trouwens niet over de hele tafel blauwe platen?
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
zou kunnen, maar ik ben nu aan het sparen voor de Koploper of de IRM, weet nog niet welke :o
Over de hele baan? waarom, is toch zonde. Ik gebruik het liever voor andere dingen.
Ideeen vind ik hier elders ook op het forum :lol:

Groetjes Daniël!
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
dat klopt :D gewoon voor 1 sparen en 1 schooien :lol:
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Ziet er goed uit Daniël
Succes met de verder bouw. Jammer dat het weer nu weer warmer wordt..geen tijd meer voor de bouw! :mrgreen:
Ik had die extra blauwe platen eigenlijk niet nodig. Maar als je bij de Gamma die dingen tegenkomt denk je kan ik wel gebruiken, neem nog maar 2 pakken mee.  :oops:  Kan er altijd nog de ramen mee isoleren toch?

gr. Hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Mooi hoor die wissel straat  :D
En netjes, dat blauwe spul!

Ik wauw dat ik een kruising had ...  :lol:

Groeten,
Martijn
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 10 mei, een paar vraagjes.
Citaat van: NS-Daniel op maandag 10 mei 2010, 09:14:43
Hallo Allemaal,

laatst had ik geprobeerd mijn seinen aan te sluiten op de Viessmann 5548 schakelkast.
Maar het lijkt alsof de schakelkast geen stroom krijgt van de trafo :(
Terwijl alles goed is aangesloten en er stroom vanaf de trafo komt. (getest met een lampje)
Mijn vraag:
Waar kan dit aan liggen??

Verder ben ik nog op zoek naar geluidsdempend materiaal, kurk hebben wij al in alle tapijt/vloeren zaken gezocht in Heerenveen, maar nergens te vinden. Is dat blauw/groene spul van de Gamma/karwei goed?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël


Kopen in de bricco 2mm = +- 22 euro, 4mm= 44 euro
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties

Citaat van: minitreintje op vrijdag 21 mei 2010, 19:00:54
Citaat van: NS-Daniel op maandag 10 mei 2010, 09:14:43
Hallo Allemaal,

laatst had ik geprobeerd mijn seinen aan te sluiten op de Viessmann 5548 schakelkast.
Maar het lijkt alsof de schakelkast geen stroom krijgt van de trafo :(
Terwijl alles goed is aangesloten en er stroom vanaf de trafo komt. (getest met een lampje)
Mijn vraag:
Waar kan dit aan liggen??

Verder ben ik nog op zoek naar geluidsdempend materiaal, kurk hebben wij al in alle tapijt/vloeren zaken gezocht in Heerenveen, maar nergens te vinden. Is dat blauw/groene spul van de Gamma/karwei goed?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël


Kopen in de bricco 2mm = +- 22 euro, 4mm= 44 euro

Als je toch teveel van die platen hebt, is het alleen maar beter. Toch?

___________________________________________________________________________________________________________________________________

De problemen met de seinen zijn nog steeds niet opgelost. :( 
Alles heb ik gecontroleerd, opnieuw aangesloten en nogmaals gekeken hoe het moest worden aangesloten, maar het helpt niet. Ik denk dat ik met de seinen terug ga naar Henckens, helaas. ik heb ze met de Sint gekregen, en 2 weken terug stopte ze er mee...  :?

Raar, maar niet anders.

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Daniël,
Eerste opmerking: als er garantie op zit dan terug naar de zaak en niet zelf gaan prutsen.
Het klinkt gek maar heb je al geprobeerd stap voor stap te kijken of je het probleem met de seinen kunt oplossen. Ik bedoel het volgende. Als je het sein helemaal los hebt en je zet er spanning op. Liefst via een aparte voeding , een batterij of zo zodat je niet per ongeluk sluiting maakt, brand het sein dan wel? Beide standen?  Zo ja dan is dat dus het probleem niet. Dan het schakelkastje. Ik ken het helaas niet. Heb je daar de handleiding nog van, of kan ik die ergens vinden om te lezen? Schakel je er alleen seinen mee of ook andere dingen? Je zegt dat er spanning op staat. Is dat aan de trafo kant of de viessmann kant i.v.m. draadbreuk? welke draden lopen er allemaal heen en waarvandaan? Krijgt het schakelkastje opdrachten of schakel je het met de hand?
Zijn alle draden goed? even controleren met b.v. een lampje. Misschien lukt het nog. Je kunt ook een poging doen en dan een berichtje plaatsen over wat er gebeurd en kijken of er een reactie komt. Vandaag is de zaak denk ik nog wel open anders..!
Succes

gr. Hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
hey.
hoe heb jij die blauwe platen gesneden/gezaagt?

greetzz sander.
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Als hey  staat voor hennie dan is het antwoord: niet zagen maar gewoon snijden. Leen van je moeder een groot stevig mes. Geen kartels. Neem iets, ik gebruik een stuk aluminium, om langs te snijden. Het mes niet te steil houden anders gaat de plaat scheuren. Regelmatig even langs een wetstaal halen dan blijft het mes goed scherp. Voorzichtig met je handen. Bochten kan je volgens mij ook lang de rail snijden of een soort mal van hout? Heb het nog niet geprobeerd.
succes met snijden.

gr. hennie

ps. eigenlijk is het: u hey  Altijd met twee woorden spreken. :mrgreen:
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Ik heb het gewoon met een stenleymes gesneden, niet te diep. dan krijg je ook mooi resultaat!

Citaat van: Populier op zaterdag 22 mei 2010, 10:55:21
Daniël,
Eerste opmerking: als er garantie op zit dan terug naar de zaak en niet zelf gaan prutsen.
Het klinkt gek maar heb je al geprobeerd stap voor stap te kijken of je het probleem met de seinen kunt oplossen. Ik bedoel het volgende. Als je het sein helemaal los hebt en je zet er spanning op. Liefst via een aparte voeding , een batterij of zo zodat je niet per ongeluk sluiting maakt, brand het sein dan wel? Beide standen?  Zo ja dan is dat dus het probleem niet. Dan het schakelkastje. Ik ken het helaas niet. Heb je daar de handleiding nog van, of kan ik die ergens vinden om te lezen? Schakel je er alleen seinen mee of ook andere dingen? Je zegt dat er spanning op staat. Is dat aan de trafo kant of de viessmann kant i.v.m. draadbreuk? welke draden lopen er allemaal heen en waarvandaan? Krijgt het schakelkastje opdrachten of schakel je het met de hand?
Zijn alle draden goed? even controleren met b.v. een lampje. Misschien lukt het nog. Je kunt ook een poging doen en dan een berichtje plaatsen over wat er gebeurd en kijken of er een reactie komt. Vandaag is de zaak denk ik nog wel open anders..!
Succes

gr. Hennie

Hoi Hennie,

Bedankt voor je reactie!!

Zelf ga ik niet prutsen, kans dat het 'erger' wordt is dan groot :D
Ik heb beide seinen apart getest, maar niet d.m.v. een batterij. Zelfs dan doen ze het niet. :(

De handleiding van het schakelkastje zal ik voor je scannen, is niet in het Nederlands, maar Duits of Engels.
Ik schakel er die 2 seinen mee, verder niets. Zoal ik al zij, alles is aangesloten volgens beschrijving.
Hoe en wat alles loopt, daar heb ik een paint tekening van gemaakt!:


Ik ga het aan het 'eind' van het draad testen met een lampje, weet wel bijna zeker dat die het doet! :mrgreen:
Henckens heb ik ook al gemaild, nog geen antwoord, en van mijn dealer wel, hij wil mij wel een nieuw schakelkastje geven om te kijken of het daaraan ligt. Zo niet, dan terug met die seinen.

Groetjes en een fijne pinksteren iedereen!

Daniël





Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Je baan ziet er leuk uit tot nog toe NS-Daniel , moet binnenkort zelf ook maar eens beginnen .

ps. eigenlijk is het: u hey  Altijd met twee woorden spreken. :mrgreen:
[/quote]


Ja ja
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Hallo Daniël
En ik maar zoeken bij viessmann naar 5540. kennen ze niet. even zoeken blijkt 5548 te zijn :(
Helaas krijg ik bij de download geen handleiding maar ik begrijp uit de beschrijving dat je de seinen ( 3 standen?)  handmatig bedient met de knoppen. Ik zou niet verder zoeken maar bij  electronica de vraag nog een keer stellen. Freak (Peter) is een deskundige en die zal je best wel willen helpen. Mensen lezen nu eenmaal niet alle onderwerpen. Grote kans dat je daar ook mensen tegen komt die hetzelfde spul gebruiken en een antwoord of tips kunnen geven. Ik merk het wel. Ben zelf ook benieuwd naar de oplossing. Kan mij niet voorstellen dat de seinen en het kastje plotseling allemaal kapot zijn. Tenzij je natuurlijk 230V op de baan hebt gezet :mrgreen: maar dat zal wel niet.
succes verder en prettige dagen verder.

gr. Hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Ik heb geen verstand van electra , maar ik zie twee draden op 1 aansluiting van de trafo , grijs en rood (of bruin) meen ik te zien , hoort dit zo of mis ik ergens iets ?

Ik dacht dat er altijd twee aansluitingen gebruikt dienden te worden , tenzij ik het natuurlijk verkeerd zie .

gr. Leo
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Zie ik ook, maar er staat "weerstand" bij dus het zal wel zo horen. Bovendien heeft het vanaf december gefunctioneerd, dus ik neem aan dat die weerstand er ook al tussen zat, al weet je dat inderdaad nooit zeker.

gr. Hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Citaat van: TomCat op zaterdag 22 mei 2010, 19:58:02
Ik heb geen verstand van electra , maar ik zie twee draden op 1 aansluiting van de trafo , grijs en rood (of bruin) meen ik te zien , hoort dit zo of mis ik ergens iets ?

Ik dacht dat er altijd twee aansluitingen gebruikt dienden te worden , tenzij ik het natuurlijk verkeerd zie .

gr. Leo

Dat hoort zo. op deze manier hebben ze het altijd gedaan, en 2 weken terug stopte ze ermee...
2 aansluitingen? hoe bedoel je dat en hoe zou ik dat moeten doen??


Sorry dat het slecht te zien is, maar het is inderdaad de 5548.
Het zijn 3 standen: rood,geel,groen. (NS hé!)

Ik zal het bij elektronica nog een keer vragen, dankjewel!!!!!

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Citaat van: TomCat op zaterdag 22 mei 2010, 18:31:22
Je baan ziet er leuk uit tot nog toe NS-Daniel , moet binnenkort zelf ook maar eens beginnen .

ps. eigenlijk is het: u hey  Altijd met twee woorden spreken. :mrgreen:

Citaat van: TomCat op zaterdag 22 mei 2010, 18:31:22
Ja ja

Dankjewel, ben er zelf ook erg blij mee!

Groetjes en nog een fijne pinksteren!

Groetjes Daniël

Edit Herman05: Quote gerepareerd
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Het Viessmann 5548 schakelkastje is een kastje met momentschakelaars en bedoeld voor het schakelen van formsignalen of lichtsignalen met een elektromagnetische aandrijving.
Het kastje is dus niet bedoeld voor het schakelen van lichtseinen die uitgevoerd zijn met lampjes of led?s (met voorschakelweerstand).
Zie handleiding: http://www.viessmann-modell.com/pdf/5548.pdf

Henckes daglichtseinen zijn uitgevoerd met leds.

Verder kan je aansluitschema niet kloppen. Zowel de grijze als bruine draden zijn op het zelfde punt aangesloten. Of je bruine draad of je grijze draad (met weerstand) moeten dan aangesloten worden op de gele aansluiting van de trafo.

Mvg,
Peter
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Citaat van: Freak op zaterdag 22 mei 2010, 21:21:39
Het Viessmann 5548 schakelkastje is een kastje met momentschakelaars en bedoeld voor het schakelen van formsignalen of lichtsignalen met een elektromagnetische aandrijving.
Het kastje is dus niet bedoeld voor het schakelen van lichtseinen die uitgevoerd zijn met lampjes of led?s (met voorschakelweerstand).
Zie handleiding: http://www.viessmann-modell.com/pdf/5548.pdf

Henckes daglichtseinen zijn uitgevoerd met leds.

Mvg,
Peter

Hallo Peter,

Bedankt voor je snelle reactie! Die link had ik zo snel niet gevonden :wink: :mrgreen:
Mijn dealer zij dat ik die ervoor moet gebruiken :?
Welke zou ik dan moeten gebruiken??

Citaat van: Freak op zaterdag 22 mei 2010, 21:21:39
Verder kan je aansluitschema niet kloppen. Zowel de grijze als bruine draden zijn op het zelfde punt aangesloten. Of je bruine draad of je grijze draad (met weerstand) moeten dan aangesloten worden op de gele aansluiting van de trafo.

Mvg,
Peter

Maar als ik ze apart aansluit, doen ze het ook niet :?  :(
Dat is ook het rare, als ik ze bijelkaar doe doen ze het niet, en apart ook niet...

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 18 mei, foto's blauwe platen.
Hallo Daniël,

Begin bij het begin. Kijk eerst of de lichtseinen goed werken.
Sluit de grijze draad aan op de gele aansluiting van de trafo.
Sluit de rode, groene of oranje draad aan op de bruine aansluiting van de trafo.

Mvg,
Peter
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Zelfs dan doen ze het niet :( :cry:
ik heb ze alle 6 getest, maar nee.
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
En hetzelfde maar dan met de gele en rode draad van het sein aan Gele resp. Bruine draad van de trafo. Let wel schakelkastje er tussen.

Mvg,
Peter
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Hallo Henny,

ik snap niet helemaal wat je bedoelt :? Sorry. :oops:
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Citaat van: NS-Daniel op zondag 23 mei 2010, 10:42:54
Hallo Henny,

ik snap niet helemaal wat je bedoelt :? Sorry. :oops:

Dan ben je niet de enige,  :roll: :roll:
ik denk dat je Freak bedoeld: misschien kan hij het nog eens uitleggen.  :wink:
volgens mij moet je in plaats van de grijze draad aan de trafo nu de gele aan geel en de bruine aan bruin van de trafo doen, maar wel met het kastje er tussen dus niet de seinen rechtstreeks aan de trafo. Beter is het misschien om even op de reactie van Freak te wachten want voor je het weet zijn de seinen, als ze dat al niet zijn, naar de seinen hemel.  :mrgreen:Ik ken het kastje helemaal niet vandaar dat ik erg voorzichtig ben.

gr. hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Oke, dankjewel!

Ik wacht het af, wat ie er nou mee bedoelt :wink:
Met het kastje ertussen heb ik het ook al geprobeerd, maar je raad het al: nope.

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Ik heb alles al geprobeerd, maar ik wacht de reactie van Peter nog even af!

Van Henckens heb ik ook nog geen reactie gekregen. :(

We wachten het rustig af!

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
je vroeg wat je dan moest gebruiken ik doe het zo
een schakelrail (andere contacten zijn ook goed als het maar schakelt) die dan een relais schakelt ( Viessmann 5552) waar 2 lichtseinen aan zitten (hp 0 en 1) het relais schakelt ook de baanspanning.

! Ik gebruik voor mijn schaduwstation dit op mijn baan zelf heb ik geen seinen en het zijn geen NL-seinen het zijn gewone seinen die rood en groen aanduiden !

Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Hallo,

Bedankt voor je reactie!
Jij zegt een schakelrail, maar dat is toch automatisch? Ik wil het liefst nog met de hand schakelen.
Anders vind ik het zo saai worden, dat het automatisch gaat :mrgreen:
Wat zo ik dan moeten gebruiken?

Groetjes Daniël



Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
schakelrail vervangen door drukknopje :lol:
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Wat bedoel je dan met Hp 0 en 1? :oops:
baanspanning? Dat de trein daar dan ook stopt?

Alvast bedankt!

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
Hp 0 is de Duitse aanduiding voor een rood sein (stop) bij armseinen staat de arm horizontaal. Hp1 is een groen sein (fahrt frei), arm schuin naar boven. De trein hoort voor een rood sein gestopt te zijn.

Walter
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 26 mei, nu even iets anders: verandering!
Hallo allemaal,

Ik heb een aanpassing in mijn baan bij het station gedaan!
Door Remie zijn baanplan vond ik het toch wel erg leuk om een doodlopend spoortje erbij te doen.
Die komt hier:

Het stationsgebouw komt daaronder.
(de engelse wissel en de 3wegwissel moet ik nog kopen :? )

Ook heb ik 2 boogwissels erbij gedaan aan de rechterkant om te kunnen wisselen (ook vanuit de keerlus)
Hier nog 2 foto's van hoe het nu is:

binnenkomend vanuit de linkerkant.


Wissels in de rechterbocht.


Ook ben ik aan het experimenteren met close-up/diepte foto's (o.a met de Hondekop):



Die laatste is goed gelukt vind ik :mrgreen: 

Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
CiteerIk wauw dat ik een kruising had ...

sorry hoor, wil niet gaan klinken als johnny, maar hier moest ik wel even op quoten.........

Wauw............
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 22 mei, nu weet ik het ook niet meer...
woef woef waar staat wauw? Ik zoek me r*
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 26 mei, nu even iets anders: verandering!


Die laatste is goed gelukt vind ik :mrgreen: 

Ik vind het echt een goede en mooie foto lijkt net echt
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 26 mei, nu even iets anders: verandering!
Citaat van: pixon op woensdag 26 mei 2010, 18:45:01


Die laatste is goed gelukt vind ik :mrgreen: 

Ik vind het echt een goede en mooie foto lijkt net echt

Dankjewel voor je compliment, ik vind em ook erg goed gelukt!
Nu nog gras enz erbij en het is net echt!

Citaat van: Populier op woensdag 26 mei 2010, 18:04:37
woef woef waar staat wauw? Ik zoek me r*

Ik kan em ook niet vinden, zeker verwijderd :D


Groetjes Daniël
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 26 mei, nu even iets anders: verandering!
Daniel
Wat voor camera gebruik je? Kan je iets met instellen voor scherpte/diepte of doet de camera alles? Foto's zijn netjes hoor.

gr. Hennie
Re:Baan Steenberg van Daniël -> 26 mei, nu even iets anders: verandering!
hallo Hennie,

bedankt voor je compliment :D

Ik heb gewoon een simpele Kodak camera van de Blokker :oops: (Kodak EasyShare C180)
maar doet het goed, er zit een "close-up" functie op waardoor die de voorwerpen die op ong
20cm afstand staan het scherptst maakt :D

Handig hoor!

Groetjes Daniël