Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt

Gestart door dennis29 vrijdag 23 april 2010, 22:57:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Wanneer ik de pendeltreinbesturing in stel in de Ecos en daar 2 s88 terugmeldcontacten op in stel, reset de Ecos zich wanneer de trein over het eerste S88 contact rijdt.
Ik heb een Littfinsky terumeld decoder, maar dat lijkt het het probleem niet
Iemand enig idee wat dat kan zijn ?
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Bij de ECoS kun je de S88 terugmeld modules testen zonder dat ze op de baan zijn aangesloten. Werkt dat wel goed ?.

Mvg,
Peter
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Ja dat werkt goed (ik zie netjes een terugmelding verschijnen ... geen vuiltje aan de ucht), maar zodra ik een locomotief instel als pendeldienst en hij rijdt dan over het contact reset de ecos
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Dan toch eerst eens kijken of je alles ook goed hebt aangesloten.
Welke Littfisnki module gebruike je eigenlijk ?.
Gebruik je een schakelrail of geisoleerde sectie als terumeldcontact ?.

Mvg,
Peter
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
peter ik gebruik:

Littfinsky RM-88-N (conrad bestnr.: 248032 - 89 )
Ik gebruik een originele marklin schakelrail (M-rail)

mvg
Dennis

Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Schakelen kun je dus ook met de vingers over het nokje te gaan. Reset de ECoS dan ook ?. Zo ja dan lijkt het er op of je iets niet goed hebt aangesloten.
Massa van de S88 module aansluiten op de railmassa en de ingangen op de schakelrail.

Mvg,
Peter
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
dat met de railmassa zit wel snor.
Ik heb de s88 helemaal losgemaakt van alle railcontacten en handmatig met een draadje geschakeld:
dan gaat het ook mis (dus de ecos reset), dus met aansluitingen heeft het niks te maken.
Het is dus iets met de s88 module of de ecos. Iemand nog ideeen?
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Hoi Dennis.
Met dit soort problemen probeer ik altijd eerst te ontdekken waar het probleem in zit.
In dit geval zou ik eerst, indien dit mogelijk is, een andere (goed werkende) S88 aansluiten om de (defecte?) S88 uit te sluiten, daarna dan verder met de ECoS.

Misschien iemand in de buurt waar je S88 en/of ECoS even kunt testen?

Succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Citaat van: dennis29 op vrijdag 23 april 2010, 23:14:50
Ja dat werkt goed (ik zie netjes een terugmelding verschijnen ... geen vuiltje aan de ucht),

Citaat van: dennis29 op zaterdag 24 april 2010, 11:38:27
Ik heb de s88 helemaal losgemaakt van alle railcontacten en handmatig met een draadje geschakeld:
dan gaat het ook mis (dus de ecos reset), dus met aansluitingen heeft het niks te maken.

Mvg,
Peter
Re:Ecos reset wanneer trein over s88 contact rijdt
Voor de duidelijkheid:
de terugmeldingen op de terugmeldmonitor in de ecos gaan goed. niks aan de hand. Maar als ik een pendeltrein instel met hetzelfde terugmeldcontact is het feest (de ecos reset).

Ik ga eens proberen met een andere s88 module, misschien weet ik dan meer