Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

C-sinus motoren

Gestart door Swiss-fan maandag 26 februari 2007, 16:00:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
C-sinus motoren
Lid sinds: 2007

offline
C-sinus motoren
Weet iemand of deze motoren later in te bouwen zijn in bepaalde modellen.
Re: C-sinus motoren
Megahertz
gast

Re: C-sinus motoren
volgens mij zitten die dingen nogal ingewikkeld in elkar, ik denk dus van niet.
Re: C-sinus motoren
Lid sinds: 2006

offline
Re: C-sinus motoren
Begin er maar niet aan, schijnt met de nieuwe type Sinus motoren een probleem te zijn waar zelfs Marklin zelf nog niet uit is  :roll:
Re: C-sinus motoren
Lid sinds: 2007

offline
Re: C-sinus motoren
Problemen V200 ? Vertel eens
Re: C-sinus motoren
RenevKl
gast

Re: C-sinus motoren
Probleem met mijn V200 (39800), hoge start snelheid en schokkerig rijden. Ik heb hem nog geen 24 uur in mijn bezit gehad en is nu sinds Oktober 2006 weg voor reparatie (over 4 dagen 4 maanden weg). Alle V200's die ik heb gezien (3 stuks) hadden hetzelfde probleem.

Er zit zo?n duister printje tussen de nieuwe C-sinus en de decoder. Hier zal het probleem wel zitten, want er kunnen weinig instellingen van de decoder worden aangepast.

Rene

PS.
Mijn Railbus met nieuwe C-sinus heeft echt uitstekende rijeigenschappen, ook langzaam zonder schokken
Re: C-sinus motoren
Ik heb 4 locs met de nieuwe sinus motor. En ze rijden op mijn baan goed. Ze kunnen ontzettend langzaam rijden en zijn erg stille modellen.

Het zijn de nieuwe br01, br 61, railbus en een V90. Ook is het een hele sterke motor. Mijn V90 met cardan aandrijving kan een trein trekken van meer dan 100 assen. Pas bij 174 assen ging het mis. Niet slecht voor een lokje van minder dan 350 gram.

Enige nadeel ze lopen wat minder veruit dan de loks met een andere aandrijving.


Dit jaar komt er in elk geval nog een vijfde bij de nieuwe br218 dieselloc.

Re: C-sinus motoren
Lid sinds: 2006

offline
Re: C-sinus motoren
Citaat van: Flodo op maandag 26 februari 2007, 17:50:15
Problemen V200 ? Vertel eens

Ik had een V220 van de SBB gekocht net voor de kerst vorig jaar, 1 week goed gereden, daarna was het over, ligt al vet 2 maanden bij Keutermans wachtend op een onderdeel wat volgens mij nooit ging komen, dus heb ik hem geruild voor 2 andere Locs, met een 5 sterren hoogvermogenmotor.

Mvg Gert
Re: C-sinus motoren
Lid sinds: 2006

offline
Re: C-sinus motoren
Mijn ex. V220 is nu terug bij de dealer, geen idee wat er nu vervangen is, dat staat nooit op het briefje als iets terug komt van Keutermans  :roll:

Maar goed hij is niet meer van mij  8), had hem ingeruild, maar stel dat ik hem weer wil hebben, is hij nu wel ? 20.-- goedkoper  :lol:, van ? 359.-- naar ? 329.-- , ik wacht wel tot hij nog een keer of 4/5 is gerepareerd, wordt de prijs steeds leuker  8)

Mvg Gert