Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Vooruit loc zelf te maken?

Gestart door Onyx woensdag 21 april 2010, 20:10:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vooruit loc zelf te maken?
Lid sinds: 2018

offline
Vooruit loc zelf te maken?
Omdat er (zoals gevreest) niet veel reactie komt op mijn vraag om een ruitje van een motorpost ben ik een beetje over alternatieven gaan nadenken.
Wat zo bij me op kwam is bv. of het mogelijk zou zijn om zelf een soort mal te maken van het overgebleven ruitje, bv. van klei of gips oid?
Nu lees ik wel eens over van die busjes met "vloeibaar glas" (ben de juiste naam even kwijt).
Zijn er hier hobbyisten die zoiets al eens hebben geprobeerd, en zoja, met welk resultaat?

Of zijn er bv. andere opties voor vervanging, zoals een vergelijkbaar ruitje van een andere loc die aan te passen is oid?
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Kristal-Clear is een goed alternatief.
Ik zal even kijken of ik hiervan een foto kan vinden van een loc waar ik dit heb toegepast.

Grt, Ronald.
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Lid sinds: 2018

offline
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Kristal-Clear, dat was 'm inderdaad  :D
Ben benieuwd of mijn idee uitvoerbaar is en wat de problemen waren waar je (mogelijk) tegenaan bent gelopen!
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Is het een grote ruit?

Mvg,
Wilco
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Ben niet tegen problemen aangelopen, alleen moet je hier wel geduld voor hebben en redelijk dik insmeren.
Als het opgedroogd is en het is niet naar je zin haal je het gewoon weer weg want het ziet er uit als een soort vlies.
Kijk maar eens als je houtlijm op plastic laat vallen, naar verloop van tijd is het doorzichtig en je haalt het zo weg, zo werkt Kristal-Clear ook.
Ben nog aan het zoeken naar foto's, die volgen ws vandaag of morgen hier in dit topic.

Grt, Ronald.
Re:Voorruit loc zelf te maken?
Zoals beloofd:







Een drietal voorbeelden van zelfgemaakte voorruiten.

Grt, Ronald.

P.S. dank Gerard voor de link.
Re:Vooruit loc zelf te maken?
die ruitjes kan je gewoon bestellen bij je dealer
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Citaat van: marklinfan op maandag 26 april 2010, 20:44:42
die ruitjes kan je gewoon bestellen bij je dealer

die van de moterpost is neit meer leverbaar volgens velen :(
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Lid sinds: 2018

offline
Re:Vooruit loc zelf te maken?
Citaat van: wijbe op maandag 26 april 2010, 21:47:16
Citaat van: marklinfan op maandag 26 april 2010, 20:44:42
die ruitjes kan je gewoon bestellen bij je dealer

die van de motorpost is niet meer leverbaar volgens velen :(

Dat klopt, heb Keuterman gebeld en die gaf aan dat hij de ruitjes in elk geval niet meer kon leveren.
Hetzelfde geld voor bv. de bufferbalk van de motorpost.
Had nog een zoekslag gedaan met het bestelnummer van de voorruit maar kwam niet veel tegen.
Een duitse webwinkel zou 'm mogelijk hebben maar tot op heden geen antwoord helaas..  :(

Nu is deze vraag helaas/gelukkig alweer achterhaald,  voor mij dan..
Ik kreeg de loc thuis gestuurd en toen bleken er nog een aantal onderdelen te "missen", waaronder de losse buffers van voornoemde bufferbalk.
De verkoper heeft het wel netjes opggelost door de loc terug te nemen en alle verzendkosten terug te storten.
Zal dus toch mijn geluk maar gaan beproeven op de komende beurs in Houten, zo even voor de zomerstop  8)