Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)

Gestart door Gerard dinsdag 20 april 2010, 22:04:22

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Leuke update!
Veel plezier in Berlijn en een goede jaarwisseling!
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: marklintim op woensdag 31 december 2014, 00:05:12
En welke 3 dan om precies te zijn >:-D >:-D >:-D
De geel/grijze 1211, de blauwe 1215 en de ACTS 1251.

Citaat van: Mearaluna op woensdag 31 december 2014, 11:27:45
Leuke update!
Veel plezier in Berlijn en een goede jaarwisseling!
Dank je wel.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Het jaar 2014 zit er bijna op, 2015 staat te dringen om de zaak over te nemen.

In het afgelopen jaar is er veel gerealiseerd en bijgebouwd in Driehoven. Daarvan heb ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte gehouden d.m.v. een groot aantal updates. Daar heb ik ontelbaar veel reacties op gekregen. De meeste waren positief, maar er zaten ook enkele kritische reacties bij. Daarvoor wil ik iedereen bedanken. :thumbup:

Een aantal modelspoorvrienden hebben het afgelopen jaar één of meerdere keren de moeite genomen om af te reizen naar Driehoven. Om te komen kijken, om treinen te laten rijden, om foto?s en filmpjes te maken of om me te helpen. Dat waren supergezellige dagen.

Eén vriend wil ik met name noemen. Toen ik het niet meer zag zitten en erover dacht om de baan af te breken vanwege alweer een weigerende wissel kwam Dennis (minirailz) ?even? een dagje vanuit België over om die wissel te verwijderen, een nieuwe te plaatsen en meteen 13(!) wissels elektrisch bedienbaar te maken. Na deze figuurlijke ?schop onder mijn kont? kreeg ik er weer zin in en in dezelfde week heb ik nog eens 10 wissels aangepakt. Dennis, langs deze weg nogmaals bedankt. :thumbup:

Komend jaar wil ik verder te gaan met Driehoven en wil ik jullie daarvan op de hoogte houden.

Rest mij iedereen een gezellige jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2015 te wensen en tot ziens in Driehoven.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hoi Gerard,

soms is een zetje in de juiste richting net wat nodig is. Ben blij dat het zetje goed heeft uitgepakt, want anders was er een schitterende modelbaan minder geweest. Ik ben blij dat we ook volgend jaar weer van je bouwkunsten en je baan mogen genieten.  :thumbup: :thumbup:

Ook jij en je naasten een prettige jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2015.

groeten Martin
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,

Met plezier heb ik zitten lezen maar vooral zitten kijken naar de mooie foto's van je schitterende baan.
Ik als leek in de modelbouw leer veel van je manier van werken altijd mooi omschreven met tekst en foto's. :P
Ook in 2015 blijft de notificatie aanstaan gewoon omdat ik niks wil missen van je baan en zijn avonturen. ;)

ik wens jouw en je dierbaren een gezellig uiteinde en een goed en gezond 2015. :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hoi Gerard,
Ik zeg gewoon lekker doorbouwen  :thumbup:
Ik haal veel inspiratie uit jou bouwkunsten !! Het zien van jouw zelfbouw huizen/gebouwen inspireert mij om dit ook steeds vaker te doen. Je heldere verslagen maken het voor een leek ook een stuk makkelijker om dergelijke bouwwerken na te maken of om in ieder geval de basis te begrijpen om er vervolgens mijn eigen draai aan te geven. Bovendien zijn al je updates puur genieten! Prachtige foto's van leuke scenes. Ik zie jou baan als één van de snoepjes van ons forum, wees er zuinig op!
Vriendelijke groet Arend
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,

Voor jou en je familie de allerbeste wensen voor 2015. Ik hoop weer op vele leuke updates van je baan en je inspirerende projecten te bekijken.

Dat van een weigerende wissel ken ik, ik heb toen zelfs de aandrijving en decoder vervangen en toen deed de wissel het nog niet. In combinatie met nog een paar zaken die mij niet aanstonden, heb ik toen wel besloten om mijn baan af te breken.

Top, dat je hulp heb gekregen van over grens, chapeau voor Dennis. :thumbup:

Succes met de verdere voltooiing

Groeten Ronald 😄
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
 :) Gerard , beste wensen voor 2015
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Martin, Michel, Arend, Ronald en Freddy. Bedankt voor jullie positieve reacties. :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Het is hier een lange tijd stil geweest :oops:, de laatste update werd op dinsdag 16 december 2014 geplaatst. Tijd voor een nieuwe update dus.

Een paar maanden geleden zag ik op het wereld wijde web een foto van een buitenlandse (Duits, Oostenrijks of Zwitsers) museum- of toeristische spoorlijn met een wel heel bijzondere manier van passagiers vervoeren: gewoon op een lage-boord-wagon. Op die wagon waren een aantal banken gemonteerd, een locje ervoor en rijden maar.
Het is jammer dat ik die foto niet bewaard heb, anders had ik jullie het voorbeeld kunnen laten zien van die trein, rijdend op een spoorlijn ergens in de bergen :sad:.
Maar goed, zoiets wilde ik ook voor de SSD. De bankjes had ik al een paar jaar (waar ik die gekocht heb weet ik niet meer, ik denk op een beurs), ik moest alleen nog een 2-assige lage-boord-wagen hebben, en dan bij voorkeur in de uitvoering van rongenwagen.
Waarom juist een rongenwagen? Simpel voor de veiligheid van de passagiers. Tussen de rongen worden netten gespannen zodat de Preisertjes en Nochjes niet zomaar uit de wagon kunnen tuimelen. Ik zit uiteraard niet te wachten op schadeclaims en rechtszaken.
Een zoekertje op het forum had -met dank aan Jurrien- al binnen 24 uur succes :thumbup: en toen de wagon een paar dagen later afgeleverd was kon ik aan de slag.

Plaatjes zeggen zoals altijd meer dan woorden:


<de wagon>


<de bankjes zoals ik ze ooit eens kocht>


<dezelfde bankjes, nu gespoten>

Tot zover de inleiding, volgende keer hoop ik meer te kunnen laten zien, dus...stay tuned.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Gerard
Wordt weer een tof projectje.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ga dit weer gezellig volgen. :)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Een lage boordwagen met aandrijving  :warning: zie http://www.modellbahn-apitz.de/prospekte/Viessmann_NH_2015.pdf Ideetje voor speciale attractie in Driehoven ?
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Vandaag heb ik niet alles kunnen doen wat ik van plan was, dus vandaag geen update :sad:, maar ik kan wel even de vragen en opmerkingen beantwoorden.

Citaat van: Jorg op dinsdag 20 januari 2015, 21:43:15
Wordt weer een tof projectje.
Dat hoop ik ook, ik ga in elk geval mijn best doen :wink:

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 20 januari 2015, 22:06:12
Ga dit weer gezellig volgen. :)
Welkom aan boord :thumbup:

Citaat van: brund55 op dinsdag 20 januari 2015, 23:22:46
Zomaar een 1: 1 voorbeeld
Zoiets gaat het inderdaad worden, al wordt de mijne natuurlijk veeeeeeeeeeeeeel mooier :wink:

Citaat van: brund55 op dinsdag 20 januari 2015, 23:34:36
Een lage boordwagen met aandrijving  :warning: zie http://www.modellbahn-apitz.de/prospekte/Viessmann_NH_2015.pdf Ideetje voor speciale attractie in Driehoven ?
Jammer, daar kom je net een dag te laat mee :sad: maar het zou natuurlijk wel iets heel bijzonders zijn.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ah daar had je dus die wagon voor nodig. Ik zag je advertentie staan en ik voelde een update aankomen. Dit gaat weer een mooi project worden
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Leuk idee, Gerard. :thumbup:
Doe rustig aan met de updates, want met deze kou wil er toch niemand op zo'n open wagen zitten.  :D
Straks in de zomer zal het wel storm lopen voor een plekje.

Gr.  Charlie
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: marklintim op woensdag 21 januari 2015, 23:08:51
Ah daar had je dus die wagon voor nodig. Ik zag je advertentie staan en ik voelde een update aankomen.
Huh? Kun jij mijn gedachten lezen? :eek: Nu moet ik uit gaan kijken.
CiteerDit gaat weer een mooi project worden
Ik hoop van wel :wink:

Citaat van: Charlie op donderdag 22 januari 2015, 10:59:40
Leuk idee, Gerard. :thumbup:
Vond ik ook. Bedankt.
CiteerDoe rustig aan met de updates, want met deze kou wil er toch niemand op zo'n open wagen zitten.  :D
Straks in de zomer zal het wel storm lopen voor een plekje.
Maar dan zal die wel klaar moeten zijn en de proefritten zullen gereden moeten zijn. Enige haast is dus wel geboden.


<nu eerst even de rongen plaatsen en dan de netten aanbrengen?>


< ? en dan de bankjes plaatsen (die intussen een andere kleur hebben gekregen)?>


< ? en daarna een paar Preisertjes en/of Nochjes en een SSD-conducteur?>


< ? en dan het Sikje van de SSD er voor en karren maar>

Het is niet de bedoeling dat hier mee op de vrije baan gereden gaat worden, daarvoor is de snelheid van een Sikje veel te laag. Je moet het meer zien als een soort ?excursietrein? die niet verder komt dan het terrein van SSD?


< ? en NedTrain ?>

? en het aansluitspoor naar de vrije baan?


< ? en dan dus ook langs de schapenkooi rijdt :wink:, dat vinden toeristen altijd leuk om te zien>

Zo, dat was hem dan, de bouw van een ?cabrio-wagen? (zoals een trouwe bezoeker van mijn topic het noemde).
Een idee voor jullie baan? Ga je gang en laat de resultaten maar zien op het forum. Ik ben benieuwd.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Ziet er goed uit.

Dirk-Jan
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,
Dat ziet er goed uit. :thumbup:
Maar hord dat sikje maar twee lichtjes te hebben? :P
Maar nu kan de wagon lekker rondjes rijden op het SSD terrein.

Groeten,

Remco
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Gerard op donderdag 22 januari 2015, 15:38:29


Citaat van: m-re op donderdag 22 januari 2015, 15:50:50
Maar hord dat sikje maar twee lichtjes te hebben? :P

Normaal maar 1 in het midden, maar hij maakt een bocht naar rechts ... rijrichtingverlichting  :D, zie je ook veel bij auto's ...  B)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Eric-Paul,
Ooh nu snap ik het. :P

Hallo Gerard,
Ik zie trouwens ook heel wat mooie treinen op de baan staan. O:-D

Groeten,

Remco
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Gerard

Weer zeer goed geslaagd.
Ik denk dat de preisertjes weer tevreden zullen zijn.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Mijn complimenten met het resultaat van dit leuke projectje.
De korte leuke teksten begeleiden goed de mooie foto's. :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,
Ziet er goed uit. En waarvan is dat kraansikje dan van nedtrain?
Nee ik kan geen gedachten lezen maar als ik een zoekertje van jouw zie staan is er iets speciaals en daaraan ga je dan knutselen. Anders koop je het wel in een winkel. Dus van jouw verwacht ik dan een knutselproject met hier een update.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Geweldig zo'n wagon, de reizigers kunnen goed om zich heen kijken, geen last van (beslagen) ramen of dak. En toch is zo'n wagon ook meteen heel modern, het toilet ontbreekt en de conducteur heeft vast een voorraadje plaszakken in de tas....  ;)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Leuk Idee, Gerard.
in de Harz bij de HSB rijd ook een schienencarbrio.


bron: flickr.com

groet Winno
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hoi Gerard, ziet er goed uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Ik denk dat dit een van je 'snelste' projecten is :D :D. Zeker een leuk idee en dankzij de grootspoorfoto's ook duidelijk hoe realistisch goed het geworden is. :thumbup:

groeten Martin
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 22 januari 2015, 15:43:56
:thumbup: :thumbup: :thumbup: Ziet er goed uit.
Dank je wel.

Citaat van: m-re op donderdag 22 januari 2015, 15:50:50
Dat ziet er goed uit. :thumbup:
Bedankt.
CiteerMaar hord dat sikje maar twee lichtjes te hebben? :P
Dit is rangeerverlichting, dan is 1 of 2 lampen voldoende.
CiteerMaar nu kan de wagon lekker rondjes rijden op het SSD terrein.
En op het terrein van NedTrain.

Citaat van: Eric-Paul op donderdag 22 januari 2015, 16:12:07
Citaat van: Gerard op donderdag 22 januari 2015, 15:38:29
<foto>

Citaat van: m-re op donderdag 22 januari 2015, 15:50:50
Maar hord dat sikje maar twee lichtjes te hebben? :P

Normaal maar 1 in het midden, maar hij maakt een bocht naar rechts ... rijrichtingverlichting  :D, zie je ook veel bij auto's ...  B)
:thumbup: tja, zo kan je het ook uitleggen :biggrin:

Citaat van: m-re op donderdag 22 januari 2015, 16:22:33
Hallo Eric-Paul,
Ooh nu snap ik het. :P

Hallo Gerard,
Ik zie trouwens ook heel wat mooie treinen op de baan staan. O:-D
Oh ja joh? O:-D

Citaat van: Jorg op donderdag 22 januari 2015, 16:48:32
Weer zeer goed geslaagd.
Dat vind ik eerlijk gezegd ook.
CiteerIk denk dat de preisertjes weer tevreden zullen zijn.
Ik heb nog geen klachten gehoord, ik denk dus dat je gelijk hebt.

Citaat van: h0_miessie op donderdag 22 januari 2015, 17:09:06
Mijn complimenten met het resultaat van dit leuke projectje.
De korte leuke teksten begeleiden goed de mooie foto's. :thumbup:
Bedankt voor je complimenten :thumbup:

Citaat van: marklintim op donderdag 22 januari 2015, 17:44:36
Ziet er goed uit. En waarvan is dat kraansikje dan van nedtrain?
Dank je. Als je het merk bedoelt: die is van Roco, net als de SSD-Sik.
CiteerNee ik kan geen gedachten lezen maar als ik een zoekertje van jouw zie staan is er iets speciaals en daaraan ga je dan knutselen. Anders koop je het wel in een winkel.
Ik had zo'n wagen ook in de winkel kunnen kopen, maar ik zocht eerst even op het forum. Dat gaat soms sneller (in dit geval wel), want je zal zien dat geen enkele winkel zo?n wagen in voorraad heeft als je die nodig hebt.
CiteerDus van jouw verwacht ik dan een knutselproject met hier een update.
Deze keer had je in elk geval gelijk, maar of dat een volgende keer ook zo is, is nog maar de vraag :wink:.

Citaat van: frank-103 op donderdag 22 januari 2015, 18:53:46
Geweldig zo'n wagon, de reizigers kunnen goed om zich heen kijken, geen last van (beslagen) ramen of dak.
Als je het maar weet ;).
CiteerEn toch is zo'n wagon ook meteen heel modern, het toilet ontbreekt en de conducteur heeft vast een voorraadje plaszakken in de tas....  ;)
Oeps, daar had ik nog niet eens aan gedacht :oops:, dat is wel hachelijk hè.

Citaat van: wvniersen op donderdag 22 januari 2015, 19:01:39
Leuk Idee, Gerard.
Dank je wel.
Citeerin de Harz bij de HSB rijd ook een schienencarbrio.
Zo leer je nog eens wat. Dat was overigens niet de foto die ik zag en mij een :idea: deed opgloeien.

Citaat van: martjo op donderdag 22 januari 2015, 20:26:44
Hoi Gerard, ziet er goed uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Ik denk dat dit een van je 'snelste' projecten is :D :D.
Nou, zo snel was het niet, het duurde alles bij elkaar een dag of 3. Al heb ik er natuurlijk niet 'van 8 tot 5' aan gewerkt.
CiteerZeker een leuk idee en dankzij de grootspoorfoto's ook duidelijk hoe realistisch goed het geworden is. :thumbup:
Bedankt voor je complimenten :thumbup: :thumbup:

Tot slot nog even een foto van het treintje in Preiser-view:


<op het SSD-terrein, klaar voor de proefrit, waarvan jullie de foto?s in de laatste update zagen>
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Had er niet echt een beeld bij, maar het eindresultaat ziet er prachtig uit! :thumbup:
Misschien in de toekomst nog een tweede? :D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard.
Ziet er leuk uit z'n wagon op de baan dat zie je ook niet veel op een modelbaan. :D
Dat sikje ziet er ook mooi uit zo voor die wagon en dan zit er toch ook nog een sterke motor in.

Groeten,

Remco
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Nee Gerard, ik bedoel niet het merk maar waar hoort het kraansikje bij want je zegt de groene is van de SSD. Hoort het kraansikje dan bij nedtrain of staat dat bij het staion om wagons te rangeren (of gebruik je daar zoiets als een hippel voor)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: WouterMarklin op vrijdag 23 januari 2015, 00:10:52
Had er niet echt een beeld bij, maar het eindresultaat ziet er prachtig uit! :thumbup:
Nu zie je wat het geworden is. Bedankt.
CiteerMisschien in de toekomst nog een tweede? :D
Denk het niet, zo'n combinatie wordt te groot voor het SSD- en NedTrain-terrein.

Citaat van: m-re op vrijdag 23 januari 2015, 07:22:00
Ziet er leuk uit z'n wagon op de baan dat zie je ook niet veel op een modelbaan. :D
Dat klopt, en dank zij een foto ergens uit een bergachtig buitenland kwam ik op het idee ook zoiets te gaan maken.
CiteerDat sikje ziet er ook mooi uit zo voor die wagon en dan zit er toch ook nog een sterke motor in.
Zo'n Sikje verplaatste in de 1:1-wereld ook complete locomotieven en werd gebruikt voor rangeerwerkzaamheden, dus...

Citaat van: marklintim op vrijdag 23 januari 2015, 09:45:03
Nee Gerard, ik bedoel niet het merk maar waar hoort het kraansikje bij want je zegt de groene is van de SSD. Hoort het kraansikje dan bij nedtrain of staat dat bij het staion om wagons te rangeren (of gebruik je daar zoiets als een hippel voor)
Zo'n kraansikje werd voornamelijk gebruikt bij werkzaamheden aan het spoor. (En ik gebruik hem om de waterpaswagen te verslepen, dus ook voor baanwerkzaamheden :wink:.)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Wederom geslaagd, Gerard. Ooit, als ik het nog mag beleven, kom ik het wel een keer live bewonderen. Hoop ik.  :D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Bedankt.

Wie weet gaat het misschien lukken dit jaar.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,
In het echt is het sikje wel sterk ja.
Maar omdat hij voor Marklin zo klein is kan er geen sterke motor in dacht ik eerst. :P

Groeten,

Remco
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Nou, dat valt best mee, ze kunnen wel een paar lichte wagonnetje verslepen.

Het vreemde is wel dat de groene meer trekkracht heeft en een hogere snelheid haalt dan de gele (zo zwaar is dat kraantje toch niet? :wink:).

Ik heb ze gekocht omdat ik het geinige locjes vind, waarbij meteen al vast stond dat de groene naar de SSD zou gaan. En die heeft er dus nu een extra taak bij: de 'cabriowagon' trekken.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,
Ik vind het inderdaad ook leuke treintjes. :thumbup:
Maar ik denk niet dat ze op mijn baan de heuvel op komen met wagonnetjes. :thumbdown:
Maar op U baan staan ze zeker leuk.

Groeten,

Remco
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Gerard op donderdag 22 januari 2015, 15:38:29

< ? en NedTrain ?>

volgens mij heb je dat kraansikje een beetje mishandeld? of ligt het kraantje niet goed :D
mooie 1200 ook trouwens.

Remco, gerard heeft toch ook een heuvel. het gaat van onder de grond naar het hoog gelegen station ;)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: m-re op zaterdag 24 januari 2015, 13:33:33
Maar op U baan staan ze zeker leuk.
U?:eek: Zeg maar 'jij' hoor :wink:
Ze staan en rijden in elk geval leuk op de baan.

Citaat van: marklintim op zaterdag 24 januari 2015, 13:34:42
Citaat van: Gerard op donderdag 22 januari 2015, 15:38:29
<foto met onderschrift>
volgens mij heb je dat kraansikje een beetje mishandeld? of ligt het kraantje niet goed :D
De kraan lag inderdaad niet goed en dat zag ik pas na het plaatsen van de foto. Ik ben dus weer naar boven gegaan om de kraan goed te leggen :wink:
Citeermooie 1200 ook trouwens.
Dank je.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Zo'n kraantje op een sik was best sterk. De sikjes met een kraan werden voornamelijk bij het wegonderhoud toegepast. Er kon gemakkelijk een puntstuk van een wissel of een stukje spoorstaaf mee opgetild en naar de juiste locatie gebracht worden. Misschien een idee voor "Driehoven"?

groeten,
Roel
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Misschien is het wel een idee, maar voorlopig staat hij voor de waterpaswagen. En dat is ook belangrijk bij spooraanleg en -onderhoud.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Het zal 2004 geweest zijn dat ik in een bekende winkel in Arnhem een ESU ?mobile control? kocht. Die was toen vrij nieuw (kwam in 2003 op de markt) en hiermee kun je loc?s/treinen en magneetartikelen (lees: wissels) op afstand draadloos bedienen. Je hoeft hem alleen maar aan een 6021 te koppelen en aan de rechterzijde kan evt. een (of meer) 6036 gekoppeld worden.


<dit is hem dan>


<de 2 delen>


<gekoppeld aan een 6021>

Ik had al mijn toenmalige loc?s/treinen ingevoerd en kon ze van afstand laten rijden. Dat ging een tijdlang goed, maar na ruim een jaar ging het ding kapot (en dat gebeurde natuurlijk tijdens een demo voor een ex-collega :sad:).
Omdat ik mijn baan toch moest afbreken ging de ?mobile control? terug in de doos en de doos ging de kast in. Daar lag die (totaal vergeten) tot ik hem in november vorig jaar weer ontdekte. Nog steeds kapot natuurlijk, het draaiwieltje maakte geen contact meer. Althans, dat vermoedde ik en dat werd later bevestigd.
Ik dacht Dennis er een plezier mee te doen en dus gaf ik hem aan hem mee, met de mededeling dat als het ding niet te repareren was, de kliko een goede eindbestemming zou zijn. Een rituele verbranding was de andere optie.
Dennis had er niks aan, maar kon hem wel repareren :thumbup: en dus kwam het ding in januari weer terug naar Driehoven.

En daar staat-ie dan, tussen de 6021 en de 6036?s, klaar voor gebruik. Ik gebruik hem overigens alleen voor loc?s/treinen, want voor de wissels heb ik 2 keyboards en een memory staan.


<de huidige opstelling>


<de rechterhoek met een nu ?overbodige? 6036>

Nu heb ik als afsluiter nog een vraag: als ik me niet vergis waren er vroeger kabeltjes om rijregelaars met elkaar te verbinden. Klopt dat? En zo ja, heeft iemand er nog eentje over en wil hij/zij die tegen een schappelijk prijsje overdoen? Ik heb inmiddels een kabeltje dankzij Arend (firstborneagle).
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,

zoek is op Marklin 6038 en 6039, ooit jaren mee lopen leuren voor een bekende buurman, maar die is uiteindelijk verkocht,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Dat heb ik na jouw tip gedaan, maar beide zijn vanaf fabriek niet meer leverbaar.

Bedankt voor de nummers :thumbup:, daar kan ik mee verder zoeken.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ze komen me bekend voor , ik ga eens zoeken in de duistere spelonken waar overtollig materiaal ligt opgeborgen.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Op ebay.de staan een paar van die kabeltjes met dat nummer Gerard .
Of het de juiste zijn moet jezelf beoordelen , ik ken ze niet .

Mvg. Leo
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ik heb ze niet meer gevonden, helaas.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Jammer, maar bedankt voor de moeite. Dat waardeer ik enorm :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: TomCat op donderdag 29 januari 2015, 11:43:24
Op ebay.de staan een paar van die kabeltjes met dat nummer Gerard .
Of het de juiste zijn moet jezelf beoordelen , ik ken ze niet .
Ik ga eens even kijken, bedankt voor de tip.