Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)

Gestart door Gerard dinsdag 20 april 2010, 22:04:22

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Denk je dat dat schorem uit Driehoven zich laat tegenhouden door een paar van die dranghekken?
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Schienenbus2012 op donderdag 30 oktober 2014, 19:38:47
CiteerNah, voor olie moet er een te diep gat komen. En of de bevolking van Driehoven daar nou op zit te wachten... Ik betwijfel het.
Alsof B&W van Driehoven zich ooit iets van de bevolking heeft aangetrokken  >:-D
Een kwestie van ?Schone Schijn?. O:-D

Citaat van: Jurrien op donderdag 30 oktober 2014, 20:27:49
Hear! Hear! Hear! :D :D :D
Het heeft even geduurd, maar je hebt (eindelijk?) een medestander gevonden. Gefeliciteerd. :thumbup:

Citaat van: Jan Bergsma op donderdag 30 oktober 2014, 21:02:48
Typisch een officiers trekje  >:-D
:mrgreen:

Citaat van: WouterMarklin op donderdag 30 oktober 2014, 21:40:31
lijkt net of ze bij dat archeologisch onderzoek vis en groenten aan het verhandelen zijn  >:-D
:eek:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 30 oktober 2014, 21:57:19
Citaat van: Gerard op donderdag 30 oktober 2014, 19:23:11
Het schiet dus niet echt op.
8o Die bus ook niet, die stond er maandag ook al. Is het Charlie die ligt te maffen achter het stuur?  :-)
Ik heb nog geen tijd gehad om eens te gaan kijken. Bel hem even op zijn 06. (Je hebt het niet van mij hè. O:-D)

Citaat van: Ronald69 op vrijdag 31 oktober 2014, 02:10:55
Na veel positieve reacties vind ik dat er ook een paar kritische noten neergezet mogen worden.
1.
Citaat van: Gerard op zondag 19 oktober 2014, 12:11:35

Het wachten is nu op het wegdek voor het stuk weg linksboven.
<foto>

Op veel banen wordt er behoorlijk geïnvesteerd in het rijdend materieel maar op het gebied van de scenery wordt er heel veel bezuinigd.
* Op bovenstaande afbeelding kan er in mijn ogen het volgende verbeterd worden:
Ik zou de goedkoop ogende grasmat tussen de sporen weghalen en deze vervangen door ballast want juist tussen deze sporen zou er weinig gras groeien i.v.m. as, roet en andere viezigheden die stoomtreinen met zich meebrengen, zie Depot VSM.(tenzij de GROTE LEIDER van Driehoven heel veel "vrijwilligers" heeft aangesteld om dit gazon in deze staat te houden)
* In de handel zijn hele mooie bosschages, heggen en struiken te koop die ik in de plaats zou maken waar nu de groene bestrooide pannesponsjes staan en de groen strook zou ik behandelen volgens de "vliegenmepperstrooier" methode met grassen van verschillende lengtes.
* Je maakt van de loods iets moois maar je vergeet de binnenkant met baksteen te bekleden wat wel jammer is.

2.
<foto>
<de 2 "kuilen">

* Ook hier geldt, i.p.v. de goedkoop uitziende grasmatten is het mooier om hier ook de grasstok te hanteren.
* Ik hoop dat je het zand nog een beetje donkerder maakt zodat het op "aarde" lijkt want op "zandbakken zand" groeit geen gras.
* Tijdens het aanbrengen van het gras met de grasstok zou je rupsband afdrukken in het vers gestrooide gras kunnen maken zodat het lijkt dat een graafmachine deze opgraving heeft blootgelegd.( tenzij de GROTE LEIDER van Driehoven "vrijwilligers" heeft ingezet om dit met de hand te doen)
* Tevens zou je, voor de gaten, een berg zand kunnen maken want dit soort gaten leveren veel zand op en die zie ik nu niet terug.
* Ik hoop dat je ter afscheiding van deze opgraving nog een hek maakt want deze opgravingen moeten wel beschermd worden tegen diefstal van de eventuele kostbaarheden.

Bovenstaand is geen aanval op jouw vaardigheden maar m.i. een verbetering om het nog mooier te maken.

P.s. Grote leider is niet persoonlijk bedoeld maar figuurlijk zoals in de diverse commentaren die hier boven vermeld staan.
Als je goed gelezen zou hebben zou je gezien hebben dat het gras op de SSD-terrein en de opgraving slechts de ondergrond vormt en nog verder afgewerkt moet worden.
De loods krijgt uiteraard een dak en dan heeft het bekleden van de muren weinig zin omdat je er toch niks van ziet. Ook dat staat ergens in dit topic te lezen.
Dranghekken en bergjes zand komen er ook nog, net als de archeologen zelf.
Helaas kan ik net als ieder ander maar één ding tegelijk doen en zoals ik al eerder schreef: in dit project kun je maar kleine dingen doen en dan is het weer wachten tot lijm / verf droog is. Dus ik vraag wat geduld.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 31 oktober 2014, 06:50:43
Leuk gedaan Gerard die op opgravingen.
Mis alleen wat bouw of drang hekken want het zou zonde zijn als de historie van Driehoven bij iemand op de schoorsteenmantel staat dan in een museum.
Even geduld a.u.b., die dranghekken komen nog. Ze liggen al klaar om t.z.t. geplaatst te worden.

Citaat van: Charlie op vrijdag 31 oktober 2014, 10:29:41
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 30 oktober 2014, 21:57:19
Citaat van: Gerard op donderdag 30 oktober 2014, 19:23:11
Het schiet dus niet echt op.
8o Die bus ook niet, die stond er maandag ook al. Is het Charlie die ligt te maffen achter het stuur?  :-)

Dirk-Jan

Ik moet je teleurstellen, maar ik werk niet in Driehoven op de bus. De arbeidsvoorwaarden van de Grote Leider zijn mij veel te slecht.  >:-D
En toen "Late Night" geopend werd claimde je de route waarvan het eindpunt bij "Late Night" staat...

Citaat van: Kappa op vrijdag 31 oktober 2014, 11:41:45
Denk je dat dat schorem uit Driehoven zich laat tegenhouden door een paar van die dranghekken?
Nou zeg...
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hoi Gerard
Als je de dranghekken plaatst vergeet dan niet camera bewaking te installeren.
En dan heb ik nog een tip van Flip.
Zet spanning op de hekken dat zal het schorem van Driehoven wel tegen houden.
Maar je bent op de goeie weg
Succes met de verdere bouw van je mooie baan Driehoven.
Mvg Jan.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Jan Bergsma op vrijdag 31 oktober 2014, 12:40:35
Als je de dranghekken plaatst vergeet dan niet camera bewaking te installeren.
En dan heb ik nog een tip van Flip.
Zet spanning op de hekken dat zal het schorem van Driehoven wel tegen houden.
Wat dacht je van "bewaking met honden"? Dat moet jou toch bekend voorkomen. :wink: Dan heb je de vandalen meteen te pakken en hoef je achteraf geen camerabeelden te analyseren. :wink:
CiteerMaar je bent op de goeie weg
Succes met de verdere bouw van je mooie baan Driehoven.
Bedankt & bedankt.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Dus na de schapen, komen we nu met invasie voor de kostbaarheden en museumstukken in de Driehovense grond?

Wordt een drukke tijd, Wijbe.....  ;) >:-D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Als leider van de Democratiesche Beweging Driehoven wordt er niet geïnvasiteerd, voordat ik heb besloten! :twisted: :twisted:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Nouja, Jurrien, het is samen met het FDVD (Front Democratisch Vrij Driehoven) om te zorgen dat de "Grote Leider" shoarma ter beschikking stelt..... ;) >:-D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Dan moet er een shoarmatent komen in Driehoven.
Wordt dit een nieuw project Gerard?  ;)
Mvg Jan.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Ronald op zondag 02 november 2014, 13:20:14
Dus na de schapen, komen we nu met invasie voor de kostbaarheden en museumstukken in de Driehovense grond?
Krijgen we dat weer. :eek:
CiteerWordt een drukke tijd, Wijbe.....  ;) >:-D
Hèhè, kun of durf je het niet alleen?

Citaat van: Jurrien op zondag 02 november 2014, 13:55:46
Als leider van de Democratiesche Beweging Driehoven wordt er niet geïnvasiteerd, voordat ik heb besloten! :twisted: :twisted:
Toe maar, de DBD denkt ook iets te vertellen te hebben.

Citaat van: Ronald op zondag 02 november 2014, 14:19:31
Nouja, Jurrien, het is samen met het FDVD (Front Democratisch Vrij Driehoven) om te zorgen dat de "Grote Leider" shoarma ter beschikking stelt..... ;) >:-D
Ik stel niks beschikbaar voor terreurgroeperingen. Het is maar dat je het vast weet.

Citaat van: Jan Bergsma op zondag 02 november 2014, 14:28:56
Dan moet er een shoarmatent komen in Driehoven.
Wordt dit een nieuw project Gerard?  ;)
Ik heb geen plaats meer voor een shoarmatent of wat voor gebouw dan ook.

Zoals op deze foto?s  te zien is, is er vanaf het begin rekening gehouden met verschillende soorten ?aarde?.


Ik heb eerst een laagje heel fijn echt zand in de hele kuil gestrooid en gefixeerd met verdunde houtlijm en daar overheen op de hogere delen een laagje donkere ?aarde? vooral ook om diepte na te kunnen bootsen. (Of dat gelukt is laat ik aan jullie over.) Ook dat materiaal is gefixeerd.
Hoe ik het doe? Het oppervlak (in dit geval de bodem van de kuil) insmeren met houtlijm en dan het materiaal strooien. Dat laten drogen en dan verdunde houtlijm om de boel te fixeren daar weer over heen. Weer laten drogen. En zo ben je al snel een paar uur kwijt voor een oppervlak van een paar lullige cm².


<de ?betegelde? bodem - 1>


<de ?betegelde? bodem - 2>

De tegels komen van Noch, cat.nr. 14220 ?Betonplatten?. Ze zijn lichtgrijs en 5 x 5 mm groot.
De helft van de 100 tegels heb ik de kleuren vaalgeel, oranje en roodbruin en bruin gegeven. Omdat de verf te fel was heb ik ze daarna behandeld met verdunde lichtgrijze verf. En daaroverheen kwam weer een laagje matte blanke lak.
De grijze tegels zijn alleen geweatherd en daarna met matte blanke lak behandeld.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
mooi!!! :O
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ziet er goed uit Gerard. :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Shoarma? Kostbaarheden? :mrgreen:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Mooi heur Gerard!

Het FDVD staat al klaar om deze tegels en onderliggende schatten tot zich te nemen!

Gerard wanneer hij een plan beraamd  >:-D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Wedden, dat de opgraving de restanten zijn van een shoarmatent.   >:-D

Gr.  Charlie
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: marklinfan op zondag 02 november 2014, 15:27:15
mooi!!! :O
Dank je wel.

Citaat van: h0_miessie op zondag 02 november 2014, 15:32:17
Ziet er goed uit Gerard. :thumbup:
Bedankt voor je compliment.

Citaat van: Wijbe op zondag 02 november 2014, 15:34:37
Shoarma? Kostbaarheden? :mrgreen:
Iemand uit Fryslân wordt wakker. :mrgreen:

Citaat van: Ronald op zondag 02 november 2014, 15:51:54
Mooi heur Gerard!

Het FDVD staat al klaar om deze tegels en onderliggende schatten tot zich te nemen!
Mijn verdediging is in de hoogste staat van paraatheid, dus make my day. :twisted:
CiteerGerard wanneer hij een plan beraamd  >:-D
:mrgreen:

Citaat van: Charlie op zondag 02 november 2014, 21:54:04
Wedden, dat de opgraving de restanten zijn van een shoarmatent.   >:-D
Wat durf je in te zetten? :twisted:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hallo Gerard,

Ik dacht al wat wordt dat nou voor project, maar het is een kunstwerk geworden  :-) knap hoe je al die tegeltjes behandeld heb. Kijk graag weer naar het vervolg wat je verder nog in je hoge hoed heb... >:-D

groeten Ronald  :)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Varekamp op maandag 03 november 2014, 22:22:44
Ik dacht al wat wordt dat nou voor project, maar het is een kunstwerk geworden  :-) knap hoe je al die tegeltjes behandeld heb.
Dank je wel voor je compliment. :thumbup:
CiteerKijk graag weer naar het vervolg wat je verder nog in je hoge hoed heb... >:-D
Daar kan ik alleen maar op zeggen: ?stay tuned?.

Vandaag maar weer eens een (foto)update over wat er de laatste dagen gebeurd is.
Voor er iemand begint over het welzijn van de onderzoekers: ik zal ook nog dixi?s bestellen en een ruimte waar ze even kunnen relaxen (een kleine caravan of bouwkeet ofzo).


<er wordt zorgvuldig gezocht naar (nog meer) 'schatten'>


<ook hier hoopt men nog wat te vinden>


<deze berg zand kan t.z.t. afgevoerd worden>

Zo, voor vandaag lijkt me dit weer voldoende. Op naar de volgende update. :wink:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Leuke update en mocht je nog wat hulp nodig hebben voor terreur in Driehoven dan wilt deze burgervader je graag helpen. :-)
Zou de plaatselijke Luntershovense economie ook wel fijn vinden. :P

Groetjes,

Antal
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ziet er goed uit Gerard  :thumbup: wordt steeds mooier ;). En eh....kan je een paar van die bouwvakkers die werken aan dhv hierheen sturen? >:-D nee hoor maar GZD!
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Zeer mooi geworden Gerard  :thumbup: :thumbup:
Ik blijf je volgen en die kleine pucco smurf uit Friesland kan hier alleen maar van dromen
Mvg Jan
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Kijk, dat begint er als een opgraving uit te zien, nog wat hekjes en spullen voor de onderzoekers en het is af  :D

Staat er nu iemand alcohol te nuttigen onder werktijden? (foto 2) >:-D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Antal op dinsdag 04 november 2014, 15:15:06
Leuke update en mocht je nog wat hulp nodig hebben voor terreur in Driehoven dan wilt deze burgervader je graag helpen. :-)
Bedankt voor je aanbod. :thumbup:
CiteerZou de plaatselijke Luntershovense economie ook wel fijn vinden. :P
In welk opzicht?

Citaat van: marklintim op dinsdag 04 november 2014, 16:29:48
Ziet er goed uit Gerard  :thumbup: wordt steeds mooier ;).
Dank je.
CiteerEn eh....kan je een paar van die bouwvakkers die werken aan dhv hierheen sturen? >:-D
:eek: Jij maakt fouten: archeologen betitelen als bouwvakkers. Ik zal het ze maar niet vertellen, anders breekt hier de hel los.
Citeernee hoor maar GZD!
Ik GZD.

Citaat van: Jan Bergsma op dinsdag 04 november 2014, 17:18:02
Zeer mooi geworden Gerard  :thumbup: :thumbup:
Bedankt.
CiteerIk blijf je volgen en die kleine pucco smurf uit Friesland kan hier alleen maar van dromen
:mrgreen:
(Heeft hij je nog niet benaderd over een invasie in Driehoven?)

Citaat van: WouterMarklin op dinsdag 04 november 2014, 18:09:05
Kijk, dat begint er als een opgraving uit te zien, nog wat hekjes en spullen voor de onderzoekers en het is af  :D
Dat komt nog, ik heb ze alleen (nog) niet in huis, m.u.v. de hekjes, kijk maar in de eerstkomende update.
CiteerStaat er nu iemand alcohol te nuttigen onder werktijden? (foto 2) >:-D
Iemand zet een fles aan zijn mond en meteen zijn er weer mensen die aan alcohol denken. :sad: Deze zeer gewaardeerde medewerker drinkt hier geen alcohol, maar frisdrank.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ik bedoel nie de archeologen maar ik bedoel de bouwvakkers die driehoven zo mooi maken
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ah, bedoelde je dat. Ze zijn nogal duur en veeleisend, dus als je ze kunt betalen zou ik willen voorstellen ze te laten solliciteren. :wink: Wie weet wat het oplevert.

Morgen komt er weer een nieuwe update, waarschijnlijk de laatste van dit "opgravingsproject".
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ben benieuwd naar wat het eind resultaat geworden is/wordt.  :help:

Gr.  Charlie
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ik ben vooral benieuwd naar de laatste resultaten van de opgravingen, gezien de inmiddels rijke historie van Driehoven  ;)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ik denk dat de archeologen binnenkort een enorme vondst gaan doen in de vorm van een opgraving van een prehistorisch shoarma-schaap. >:-D
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Charlie op donderdag 06 november 2014, 20:04:57
Ben benieuwd naar wat het eind resultaat geworden is/wordt.  :help:
Nou, kijk dan maar eens hieronder. Ik hoop dat je niet teleurgesteld bent.

Citaat van: 1200Blauw op donderdag 06 november 2014, 20:31:17
Ik ben vooral benieuwd naar de laatste resultaten van de opgravingen, gezien de inmiddels rijke historie van Driehoven  ;)
Er wordt nog volop archeologisch gegraven, dus wie weet wat ze nog allemaal vinden. :wink:

Citaat van: Kermit65 op donderdag 06 november 2014, 20:35:12
Ik denk dat de archeologen binnenkort een enorme vondst gaan doen in de vorm van een opgraving van een prehistorisch shoarma-schaap. >:-D
There we go again. :sad: Hoe is het mogelijk dat jij meer weet dan ik of het archeologisch team? :eek: Of speelt je grote duim weer eens op? :biggrin:

De laatste update over dit project, deze keer met 7 foto?s.

Ik wist dat ik nog een bouwdoos met een paar caravans (mét wc) had, maar ik moest even zoeken waar die was gebleven. Nadat ik die doos gevonden had heb ik de kleinste caravan even in elkaar gezet en de archeologen hebben nu een ruimte waar ze kunnen pauzeren, lunchen, vergaderen of zich even "terug kunnen trekken".
Dixi?s zijn dus ook niet meer nodig, dat scheelt weer tijd (= geld).


<de dranghekken zijn geplaatst - 1>


< de dranghekken zijn geplaatst - 2>


< de dranghekken zijn geplaatst - 3>


<bezoekers zijn welkom, zolang ze maar niet in de kuil komen (voor alle duidelijkheid: de linker persoon is een medewerker)>


<een paar bezems, ook niet onbelangrijk bij een opgraving :wink:>


<en tot slot de caravan>


<heli view>

Ik vond het leuk om te maken (logisch want anders begon ik er niet aan).
In dit geval had ik eigenlijk maar één voorbeeld en ik vroeg me eerst wel eens af of ik er wel aan moest beginnen met zo weinig info en dan maar afwachten waar het schip strandt, óf dat ik het project gewoon maar moest vergeten. Uiteindelijk ben ik er toch maar aan begonnen en waar het schip gestrand is hebben jullie kunnen zien.
Eigenlijk ben ik wel benieuwd of iemand anders ook zoiets op zijn/haar baan heeft of zoiets wil gaan bouwen.

Dit was dus het archeologisch projectje. Bedankt voor jullie aandacht en alle al dan niet nuttige en/of serieuze op- en aanmerkingen. :biggrin:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
erg mooi gemaakt Gerard.
Heb Bram ook maar eens gezegd dat hij hier eens moet gaan kijken voor de aankleding van onze eigen baan.
mooi voorbeeld, van niet alles tegelijk willen maar beetje bij beetje,
en stuk voor stuk delen van de baan aanpakken.
:thumbup:

groet Winno
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
ik ben sprakeloos!!!!
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Gerard
Knap gedaan met veel oog voor detail.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Mooi gedaan Gerard. :thumbup:
Een verrijking voor je baan. :P
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ziet er prachtig uit! Maar die dranghekken, zijn die wel hoog genoeg voor de hufters uit Driehoven?  8o
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Toppie Gerard  :thumbup:
Mvg Jan.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ziet er goed uit, Gerard.  :thumbup: :thumbup:

gr.  Charlie die binnenkort misschien eens in de Talent stapt richting Driehoven.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Gerard,
ik vind het mooi geworden
Ik ben zelf nog steeds bezig met de opgraving van de mammoet/dinosaurus
maar daar moet nog het een en ander aan gebeuren en heb daar even geen tijd voor nu


maar ik vind het jouwe geweldig geworden met oog voor detail(zoals gewoonlijk)

Gr Ed
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ik reageer niet vaak, maar tot nu kan ik hier alleen maar van dromen..........

Ziet er mooi uit.... ga vooral zo door.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Bedankt voor de leuke reacties. :thumbup: Ik zal ze eens beantwoorden.

Allereerst nog even een bedankje richting Wijbe die de voorbeeldfoto maakte en naar mijn PC stuurde. :thumbup: Dat was in oktober 2012. Het heeft dus 2 jaar geduurd voor ik iets met die foto gedaan heb.

Citaat van: wvniersen op vrijdag 07 november 2014, 14:36:44
erg mooi gemaakt Gerard.
Dank je.
CiteerHeb Bram ook maar eens gezegd dat hij hier eens moet gaan kijken voor de aankleding van onze eigen baan.
mooi voorbeeld, van niet alles tegelijk willen maar beetje bij beetje,
en stuk voor stuk delen van de baan aanpakken.
:thumbup:
Ik zou leuk vinden als Bram hier iets bruikbaars kan vinden. Ik wens hem veel succes met de (archeologische :wink:) zoektocht in dit topic.

Citaat van: marklinfan op vrijdag 07 november 2014, 14:37:27
ik ben sprakeloos!!!!
Owjee. :eek:

Citaat van: Jorg op vrijdag 07 november 2014, 14:51:59
Knap gedaan met veel oog voor detail.
Bedankt voor je compliment. :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 07 november 2014, 15:01:20
Mooi gedaan Gerard. :thumbup:
Bedankt.
CiteerEen verrijking voor je baan. :P
Fijn dat jij er (net als ik) ook zo over denkt. :thumbup:

Citaat van: WouterMarklin op vrijdag 07 november 2014, 17:25:51
Ziet er prachtig uit!
Bedankt!
CiteerMaar die dranghekken, zijn die wel hoog genoeg voor de hufters uit Driehoven?  8o
Wie heeft jou wijsgemaakt dat er hufters in Driehoven wonen? Er wonen hier alleen respectabele Preisertjes en Nochjes.
Maar als het je gerust kan stellen: ?s nachts wordt de caravan gebruikt door een beveilingingsdienst met een speciaal getrainde hond. Die bijt en stelt geen vragen.

Citaat van: Jan Bergsma op vrijdag 07 november 2014, 18:23:03
Toppie Gerard  :thumbup:
Bedankt Jan.

Citaat van: Charlie op vrijdag 07 november 2014, 18:27:35
Ziet er goed uit, Gerard.  :thumbup: :thumbup:
Dank je wel.
Citeergr.  Charlie die binnenkort misschien eens in de Talent stapt richting Driehoven.
Richting Driehoven zei je hè. Blijf je dan zitten tot in Driehoven of stap je onderweg al uit? :mrgreen:

Citaat van: eddyflame op vrijdag 07 november 2014, 18:36:00
ik vind het mooi geworden
Dank je wel.
CiteerIk ben zelf nog steeds bezig met de opgraving van de mammoet/dinosaurus
maar daar moet nog het een en ander aan gebeuren en heb daar even geen tijd voor nu
Die zijn nogal groot en die liggen meestal wat dieper omdat ze er al wat langer liggen. Succes met opgraven, we horen wel hoe dat afgelopen is. :wink:
Citeermaar ik vind het jouwe geweldig geworden met oog voor detail(zoals gewoonlijk)
Bedankt voor je compliment. :thumbup:

Citaat van: BR 66 op vrijdag 07 november 2014, 23:43:25
Ik reageer niet vaak, maar tot nu kan ik hier alleen maar van dromen..........

Ziet er mooi uit.... ga vooral zo door.
Dank je en ik beloof je dat ik zo door ga.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Gerard op zaterdag 08 november 2014, 12:54:35
Citeergr.  Charlie die binnenkort misschien eens in de Talent stapt richting Driehoven.
Richting Driehoven zei je hè. Blijf je dan zitten tot in Driehoven of stap je onderweg al uit? :mrgreen:

Helaas voor jouw blijf ik zitten tot station Driehoven en stap dan uit.  >:-D

Gr.  Charlie
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Owjee, dat heb ik weer. :|
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
20 mm nodig, Gerard om die bus door te zagen? >:-D
Je geeft maar een call en dat regelen we voor jou. :mrgreen:
Mvg Jan. ;)
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hij komt met de trein  :mrgreen:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: Jan Bergsma op zaterdag 08 november 2014, 22:35:32
20 mm nodig, Gerard om die bus door te zagen? >:-D
Hij komt met de trein en dat geeft zo'n rotzooi op het spoor en dat levert alleen maar vertraging op.
CiteerJe geeft maar een call en dat regelen we voor jou. :mrgreen:
Alweer bedankt voor de aangeboden hulp. :thumbup: :thumbup: Altijd fijn als je ex-collega's nog steeds klaar staan om te helpen. :thumbup:

Citaat van: brund55 op zaterdag 08 november 2014, 22:51:00
Hij komt met de trein  :mrgreen:
Inderdaad.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Ha die Gererd.
Altijd weer leuk om op de (vroege) zondagmorgen eens naar allerlei bouw vorderingen te kijken!  O:-D
De opgravingen zijn bijzonder leuk gemaakt en de details en verhaaltjes (en commentaar! >:-D) zijn erg leuk om te zien en te lezen! :thumbup:
Natuurlijk zijn wij allemaal erg benieuwd wat er uiteindelijk (ooit eens?) tevoorschijn gaat komen maar of je daar diep genoeg voor gaat? :P

Jaren geleden heb ik op de modelbeurs in Dortmund een aantal "opgravingen" bewonderd, niet alleen met skeletten uit de pré-historie of middeleeuwen maar ook recentere uit de 2e wereldoorlog.
Hiervoor kon je artikelen kopen (merk weet ik niet meer) die voor de opgravingen gebruikt koneden worden, o.a. ruïnes, Juncker enz.
Bij de action hadden ze een paar jaar geleden prachtig bruikbare setjes met skeletten van pré-historische dieren.

Ik zal eens zoeken of ik nog een paar foto's hiervan kan vinden.

Veel succes en plezier met de verdere aankleding van jouw prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Klopt AlbertJan,

Is van Modellbau Luft.

Groeten,
Ton.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Citaat van: AlbertJan op zondag 09 november 2014, 07:38:36
Ha die Gererd.
Altijd weer leuk om op de (vroege) zondagmorgen eens naar allerlei bouw vorderingen te kijken!  O:-D
De opgravingen zijn bijzonder leuk gemaakt en de details en verhaaltjes (en commentaar! >:-D) zijn erg leuk om te zien en te lezen! :thumbup:
Natuurlijk zijn wij allemaal erg benieuwd wat er uiteindelijk (ooit eens?) tevoorschijn gaat komen maar of je daar diep genoeg voor gaat? :P
Bedankt voor je reactie en je complimenten.
CiteerJaren geleden heb ik op de modelbeurs in Dortmund een aantal "opgravingen" bewonderd, niet alleen met skeletten uit de pré-historie of middeleeuwen maar ook recentere uit de 2e wereldoorlog.
Hiervoor kon je artikelen kopen (merk weet ik niet meer) die voor de opgravingen gebruikt koneden worden, o.a. ruïnes, Juncker enz.
Bij de action hadden ze een paar jaar geleden prachtig bruikbare setjes met skeletten van pré-historische dieren.
Die heb ik ook eens gezien. Sterker nog, op de laatste beurs in Heumen was ook een opgraving van een vliegtuigwrak te bewonderen. Nadeel is dat ze te groot zijn voor de beperkte ruimte die ik heb.
CiteerIk zal eens zoeken of ik nog een paar foto's hiervan kan vinden.
Graag, dat lijkt me leuk om te zien.
CiteerVeel succes en plezier met de verdere aankleding van jouw prachtige baan.
Dank je, dat gaat wel goed komen. :wink:

Citaat van: Yeoman op zondag 09 november 2014, 11:37:14
Klopt AlbertJan,

Is van Modellbau Luft.
Ja, zoiets zag ik in Heumen.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hoi Gerard.
Ondanks het zonnige weer toch maar even het donkere archief ingedoken! :D



Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Die opgraving is erg mooi :thumbup:, maar helaas te groot voor mijn baan.

Bedankt voor het graven in je archief. :thumbup:
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Hi Albertjan,

Mooi gemaakt, maar ik wist niet dat ze deze in Duitsland ook gevonden hebben .....  :-)

groet
Harald
Re: Mijn baan "Driehoven" (althans, wat er van klaar is)
Vandaag geen update over bouwactiviteiten in Driehoven, maar iets heel anders. Ik heb iets verzonnen dat me even van de straat hield: het verbeteren van de bevestiging van de elektrische leidingen die aan de achterkant mijn bedieningstafel lopen.
Eerst liepen die draden door boekbinders (is dat het juiste woord?), maar na verloop van tijd begon dat aan het einde door te zakken, zie de foto?s.


<oud - 1>


<oud - 2>

Ik dacht er aan om die boekbinders te vervangen door schroefogen, maar ineens viel mijn oog op 2 oude ringmappen en het :idea: begon spontaan te branden: ik kon hier ook de ringen van die 2 banden voor gebruiken. Dus werden de mappen gesloopt en de ringen aan de achterkant van de bedieningstafel geschroefd. Hieronder zie je het resultaat.


<nieuw - 1>


<nieuw - 2>


<nieuw - 3>

Dit scheelde me weer een ritje naar de dichtstbijzijnde bouwmarkt en het voordeel is ook nog eens: de draden kunnen niet uit de schroefogen vallen als het aantal draden (te) groot wordt. En hier kan ik nog wel een aantal leidingen in kwijt. Ringen open klappen, draadje erin en de ringen weer dicht drukken.
Ik ben er tevreden over en misschien heeft iemand anders wat aan dit idee. Je kunt dit kosteloos overnemen, er zit geen © en/of ® op. (Je moet wel zelf voor de ringen zorgen. :wink:)

NB: De trafo's op de foto's verzorgen de elektriciteit voor de verlichting en beweging in Driehoven. Mijn treintafel is daarvoor is 5 secties opgedeeld.