Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Artitec DDM

Gestart door falco1994 maandag 19 april 2010, 22:28:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Artitec DDM
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Artitec DDM
Als je op Nicospilt.com iets verder kijkt, kom je erachter dat dit een fotosoepje is (denk even na, een AK op een cargo, wat doe je verder aan het einde van de rit?). Overigens kan een mABk (mDDM is geen officiel, noch correcte aanduiding) los rijden, dus als solitair motorrijtuig. Dit wil wel eens voorkomen rondom werkplaatsen.
Re:Artitec DDM
RodeDuivel
gast

Re:Artitec DDM
DD-AR is tijdens de opzet van het project in februari 2009 niet aan de orde geweest. Fotosessie van DDM1 heeft in mei 2009 plaats gevonden bij NedTrain Zaanstraat Amsterdam.

Wat de consequentie op termijn is van het uitstromen van DDM1 voor de modellenpolitiek van Artitec is niet te voorzien. Feit is namelijk dat de ingrepen om te komen tot een DD-AR set in de mallen onomkeerbaar zijn. Het aanpassen van de mallen naar DD-AR heeft tot gevolg dat een DDM1 niet meer mogelijk is in model.

Kortom op korte termijn onwaarschijnlijk. Op lange termijn mogelijk, maar allerminst zeker!

Wat dat betreft zou ik nergens op rekenen.

Grtz,

Willem
Re:Artitec DDM
Spoorman
gast

Re:Artitec DDM
Citaat van: Laurent op zondag 20 juni 2010, 21:33:10
Als je op Nicospilt.com iets verder kijkt, kom je erachter dat dit een fotosoepje is

Inderdaad. En ik ben er in getrapt. :P


Citaat van: Laurent op zondag 20 juni 2010, 21:33:10
(denk even na, een AK op een cargo, wat doe je verder aan het einde van de rit?)

Euh... geen idee. Achteruit terugrijden? Weet zelfs niet eens wat een AK is.

Gr, Ben.
Re:Artitec DDM
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Artitec DDM
Automatische koppeling.
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Artitec DDM
kijk eens op nicosplit zijn site, ik heb zelf ooit deze combinatie zien rijden! :D
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2007

offline
Re:Artitec DDM
Een hele stam kan wel een gestrande goederentrein afslepen.
Re:Artitec DDM
marklinfanaat
gast

Re:Artitec DDM
ik heb begrepen dat de DDM-1 pas in September komt, klopt dit. Een DD-AR met en zonder motorrijtuig mag van mij ook snel komen, in de gele versie en de nieuwe DDZ
Re:Artitec DDM
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re:Artitec DDM
DDZ zal voorlopig toch nog niet komen, de RL versie daarvan rijdt nog niet eens rond en kan nog volop veranderd worden. En reken ook maar niet al te snel op DD AR, moet men de mallen veranderen dus kan er geen DDM-1 gemaakt meer worden.
Re:Artitec DDM
Tomm
gast

Re:Artitec DDM
Is er inmiddels iets meer bekend omtrent de uitlevering van de DDM? De zomer is bijna ten einde maar tot op heden is ie helaas nog niet leverbaar.

Groet,

Tom
Re:Artitec DDM
Spoorman
gast

Re:Artitec DDM
Las bij de buren dat eerst Duitsland uitgeleverd wordt, LOL:

http://drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,4319173url
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,1160167

Maar misschien net op tijd voor onder de kerstboom. :mrgreen:

Gr, Ben.
Re:Artitec DDM
Tomm
gast

Re:Artitec DDM
Ik heb een mail gestuurd naar Artitec en dit is de reactie: 

"Het DDM1-project heeft vertraging opgelopen; de elektronica kan niet op tijd geleverd worden. We zijn in onderhandeling om te kijken of we dit jaar misschien nog een kleine serie  DDM 1?s kunnen krijgen.

Zodra e.e.a. bekend is melden we dat via de winkeliers of bladen"

Balen, voorlopig komt er dus niets.

Tom
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Artitec DDM
Aan de ene kant wel balen voor iedereen, voor mij wel prettiger want dan kan ik nog nadenken omdat ik een geldboompje heb wat het niet helemaal goed doet :S
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Op de Artitec site (rechts op de knop laatste nieuws klikken) de eerste 3 nieuwsfeiten zijn nieuw, lees ze even door :)   )
En vandaag verschijnt daar ook een compleet verslag van de : 28.102 upgrade-set interieur plan E CKDRD periode IIIa 3de klas
Re:Artitec DDM
daanknoben
gast

Re:Artitec DDM
Citaat van: falco1994 op dinsdag 31 augustus 2010, 13:17:13
omdat ik een geldboompje heb wat het niet helemaal goed doet :S
Een tekort aan regenwater kan het toch niet zijn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind het ook niet erg, kan ik nog even sparen. Maar tegen die tijd zal er wel wéér iets leuks zijn.

Gr. Daan
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Artitec DDM
Nee, maar wat wel :P
Re:Artitec DDM
daanknoben
gast

Re:Artitec DDM
Hoi allen,

Is er iemand die al nieuws heeft over de levertijden van de DDM-1's? Aangezien de LSM ICRm's pas volgend jaar komen, mogen de DDM-1's van mij wel op tijd komen :-).

Groeten,

Daan
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Geen nieuws.
Re:Artitec DDM
daanknoben
gast

Re:Artitec DDM
Citaat van: Chris op vrijdag 26 november 2010, 11:48:48
Geen nieuws.
Ik heb zo'n onderbuikgevoel dat ie voor april écht niet geleverd gaat worden.
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Ik weet alleen dat de DE 2 er eerder zal zijn dan de DDM modellen.
Re:Artitec DDM
marklinfanaat
gast

Re:Artitec DDM
DDM-1 komt omstreekst kwartaal 1 a 2
Re:Artitec DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Artitec DDM
Op de beurs heb ik met de mensen van Artitec gesproken en er zijn problemen met de stroomvoerende koppelingen.

Er wordt nu overwogen om geen binnenverlichting meer toe te passen, de sluitverlichting gaat dan met een aparte sleper.

Dan wordt het toch een stuk minder leuk van, over de prijs konden ze nog geen mededelingen doen.


Fijne dagen gewenst.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Artitec DDM
Tomm
gast

Re:Artitec DDM
onlangs nog een mail naar Artitec gestuurd met de vraag wanneer deze set nu geleverd gaat worden en dit was de reactie:
"De planning is dat we eind van deze zomer de DDM 1 kunnen leveren."

Helaas zonder interieur verlichting zoals op de site staat maar daardoor wel iets goedkoper. We zijn benieuwd....

Groet,

Tom

Re:Artitec DDM
Daan
gast

Re:Artitec DDM
Citaat van: Tomm op maandag 13 juni 2011, 16:03:18
onlangs nog een mail naar Artitec gestuurd met de vraag wanneer deze set nu geleverd gaat worden en dit was de reactie:
"De planning is dat we eind van deze zomer de DDM 1 kunnen leveren."

Helaas zonder interieur verlichting zoals op de site staat maar daardoor wel iets goedkoper. We zijn benieuwd....

Groet,

Tom


Oktober dus waarschijnlijk.

Gr Daan
Re:Artitec DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Artitec DDM
Zonder interieur en verlichting zie ik het niet zo zitten, hij kan dan wel goedkoper zijn maar waar laat ik mijn poppetjes  :-( :-(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Artitec DDM
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 14 juni 2011, 18:59:00
Zonder interieur en verlichting zie ik het niet zo zitten, hij kan dan wel goedkoper zijn maar waar laat ik mijn poppetjes  :-( :-(


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Tom schreef: "Helaas zonder interieur verlichting". Er staat geen komma tussen en ook geen "en", dus ontbreekt alleen de interieurverlichting. Interieur zal er dus wel inzitten en dat mag ook wel bij een merk als Artitec. Een zelf-inbouw-verlichtingsset is in voorbereiding.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Artitec DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Artitec DDM
Peter,

Als je nou de spatie tussen interieur en verlichting weghaalt, dan staat er interieurverlichting. Dan loopt de oorspronkelijke zin ook beter :). Oftewel, ik verwacht dat er dus nog wel interieur in zit, maar deze is niet verlicht.
Hoe dan ook, het blijft jammer. Het lijkt erop alsof sommige fabrikanten eerst hard gaan schreeuwen wat ze ooit willen gaan uitbrengen en pas later nadenken over hoe en voor welke prijs ze dit kunnen maken.

Groeten,
Herman
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:Artitec DDM
Ik citeer:

Citaat van: ArtitecIn eerdere publicaties werd aangekondigd dat de DDM 1-serie standaard zou worden geleverd met binnenverlichting. Door diverse omstandigheden bleek dit niet haalbaar. Er is vervolgens voor gekozen om het koprijtuig van de DDM 1 standaard te voorzien van front- en sluitverlichting (wisselbaar d.m.v. een rijrichtingsswitch) en alle wagenbakken voor te bereiden voor de zelf-inbouw van binnenverlichting. Omdat de DDM-1 serie NIET standaard voorzien wordt van binnenverlichting, komt er een -helaas kleine- prijsaanpassing naar beneden. De firma Brelec heeft toegezegd een set te gaan leveren met binnenverlichtingstrip speciaal op maat gemaakt voor de DDM 1. De prijsaanpassing wordt begin juli bekend gemaakt.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Artitec DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Artitec DDM
 :oops: :oops: :oops:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Artitec DDM
Tomm
gast

Re:Artitec DDM
Ongetwijfeld is het een prachtig afgewerkt treinstel en heb het eerste exemplaar gezien bij Ontraxx. Maar het zal hoe dan ook toch minimaal 250 euro gaan kosten en dan vind ik 't erg jammer dat er geen interieurverlichting (zonder spatie  ;)) in zit. Zie mezelf niet snel dat treinstel uit elkaar slopen om er uberhaupt al led verlichting werkend in te proppen zonder schade aan te richten. Dat viel me overigens ook tegen van de Rivarossi IRM gezien de hoogte van de aanschafwaarde het ontbreken van interieurverlichting. Waar ligt dat toch aan?

Groet,

Tom
Re:Artitec DDM
Remie
gast

Re:Artitec DDM
Citaat van: Tomm op woensdag 15 juni 2011, 21:42:31Dat viel me overigens ook tegen van de Rivarossi IRM gezien de hoogte van de aanschafwaarde het ontbreken van interieurverlichting. Waar ligt dat toch aan?

Groet,

Tom
Bij de irm is er wel een spatie tussen intrieur en verlichting. Het is een transparante kap, dus logisch dat daar voor gekozen is.

Bij de DDM wordt er gewoon niet geleverd volgens mij.
Re:Artitec DDM
Railbouw Leerdam
gast

Re:Artitec DDM
Weet iemand al meer? Mijn 1631 staat te wachten... Ik kan nergens vinden dat het set al leverbaar is

Groet
Re:Artitec DDM
Spoorman
gast

Re:Artitec DDM
Levering onbekend, waarschijnlijk eind 2011.
bron website Artitec.

Gr, Ben.
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Er staat toch duidelijk : levering november.....

http://www.artitec.nl/index.php/nl/component/content/article/42-drawer/68-een-eerste-serie-van-de-ddm-1-wordt-in-november-verwacht-

Zonder interieur verlichting, met front en sluitseinen. Tekst op de site van artitec zal vanavond worden aangepast.
Re:Artitec DDM
Spoorman
gast

Re:Artitec DDM
Ik keek bij "laatste nieuws". En ïk ga er van uit dat bij "laatste nieuws" ook het laatste nieuws staat. Maar kennelijk was dat het één na laatste nieuws.

Maar mooi dat het er aan komt. :thumbup:

Gr, Ben.
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
 :D helemaal gelijk.
Re:Artitec DDM
Remie
gast

Re:Artitec DDM
Is de prijs zonder intrieur verlichting al bekend?
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2006

offline
Re:Artitec DDM
ik vind het wel grappig gezicht de mDDM in de goederendienst. Over het "mooi" kun je discussieren. Het vermogen is blijkbaar zo dat het kan (of is de goederentrein licht omdat-ie leeg is?).

De statische omzetter is mn. voor de overige DDM-wagens (die hier ontbreken).
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Artitec DDM
Bij die link zie ik nu toch echt "met interieurverlichting" staan, dus dan
zal het er wel bij zitten.
Ben wel benieuwd naar het model en de prijs, misschien is dit wel m'n
volgende aanwinst, wie weet!! :)

Groetjes Daniël
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Lees nou eens wat ik hier neerzet....
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2007

offline
Re:Artitec DDM
Citaat van: NS-Daniel op woensdag 28 september 2011, 21:45:08
Bij die link zie ik nu toch echt "met interieurverlichting" staan,

Nee hoor.  :o)
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Artitec DDM
Is nu dan weggehaalt. :P
Foutje, sorry!

Groetjes Daniël
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Ja dat zei ik he....
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Artitec DDM
Chris, Sorry. :oops: :oops:
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Ja, gek ,sorry is niet nodig.  :D
Ik gaf gewoon aan dat je er overheen had gelezen.  ;)
Re:Artitec DDM
Spoorman
gast

Re:Artitec DDM
Re:Artitec DDM
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:Artitec DDM
Pff lekker is dat. Weet iemand hier toevallig waarom tot nader order uitgesteld?
Nahja, wat in het vat zit,..  :)

Groeten,
Herman
Re:Artitec DDM
Chris
gast

Re:Artitec DDM
Niet afgeblazend, maar uitgesteld.
Hoe of wat weet ik niet, maar dat ze komen staat vast.
Re:Artitec DDM
Lid sinds: 2007

offline
Re:Artitec DDM
Citaat van: aleva000 op woensdag 28 september 2011, 21:42:20
ik vind het wel grappig gezicht de mDDM in de goederendienst.
Dat wel, maar nog even voor de duidelijkheid, het is dus fotosjop he? mDDM kan in theorie wel los rijden, is weleens gebeurd, alleen kan je dus niet achteruit want daar zit geen stuurstand...