Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

hulp gezocht heel raar probleem!

Gestart door corrado zaterdag 17 april 2010, 23:17:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hulp gezocht heel raar probleem!
ik heb een 2 tal loc's de ene heeft een siemens decoder waarvan ik het adres niet meer weet. Analoog rijd hij wel en als ik hem op de digitale baan zet rijd hij er as een gek vandoor zonder dat ik zeg maar gas geef het staat gewoon op 0 op mn mobilstation. De 2de loc is delta maar deze heeft hetzelfde probleem schiet er ook vandoor en als ik een adres in stel op de delta module blijft hij nog rijden. Wie weet wat dit kan zijn. Ik snap er niks meer van.
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Citaat van: corrado op zaterdag 17 april 2010, 23:17:44
ik heb een 2 tal loc's de ene heeft een siemens decoder waarvan ik het adres niet meer weet. Analoog rijd hij wel en als ik hem op de digitale baan zet rijd hij er as een gek vandoor zonder dat ik zeg maar gas geef het staat gewoon op 0 op mn mobilstation.
Een decoder van Siemens ?. Ik denk dat je de tekst hebt gelezen vanaf het relais van een analoge lok met elektronische omschakeling. En dat is dan geen digitale lok.

CiteerDe 2de loc is delta maar deze heeft hetzelfde probleem schiet er ook vandoor en als ik een adres in stel op de delta module blijft hij nog rijden. Wie weet wat dit kan zijn. Ik snap er niks meer van.
Hoe staan hiervan de dipswitches.

Mvg,
Peter
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
oke bedankt voor je reactie, dan ben ik dus belazerd. de loc zou digitaal zijn werd mij gezegt, de vorige eigenaar reed er mee op een delta baan.

Ik heb nu alle dipswitches naar links staan en dan rijd hij er nog vandoor, en als ik hem bijv op 1 en 3 instel rijd hij nog weg.
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
fototje

dit is van de delta loc, die rijd gelijk weg als ik hem op de baan zet en ik heb nog geen adres ingesteld

edit Johan maximale fotogrote is 800x600
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
en hier een foto van de loc die blijkbaar helaas analoog is,

edit Johan maximale fotogrote is 800x600
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Heb je andere delta of digitale loks die wel goed rijden?
Als dit wel zo is, dan lijkt het dat de deltadecoder overleden is.
Met die Br 103 ben je, als de verkoper heeft gezegd dat deze lok delta/digitaal is, bedonderd.
Ik zou maar even contact met de verkoper opnemen.
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
ik denk dan ook dat de decoder kapot is, als ik hem analoog test dan rijd de koc alleen vooruit. ik snap er niks van , wisselen op het analoog werkt ook niet meer dan blijft de loc gewoon staan.
Zal maar eens naar een 2dehands decoder gaan zoeken denk ik. of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn.
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Waarmee bestuur je jouw baan (welk digitaal apparaat)?  En is die stand 1 en 3 een geldig adres? Of heb je zomaar de schakelaartjes verzet?
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
waarme......?? wat is dat nu weer????
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
In z'n eerste bericht geeft hij aan een Mobile Station. En eh, met de dipschakelaartjes op een delta decoder stel je altijd een geldig adres in, 0000 is analoog en de ander 15 zijn adressen. Staat ook op de M site (en op ons forum ook vast wel)

Walter
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Citaat van: corrado op maandag 19 april 2010, 09:29:49als ik hem analoog test dan rijd de koc alleen vooruit. ik snap er niks van , wisselen op het analoog werkt ook niet meer dan blijft de loc gewoon staan.
dat kan wel kloppen als de decoder kapot is, want de delta decoder moet ook de elektronische omschakeling regelend namelijk.
dus dat zou het dan verklaren.

en bij die br103 is inderdaad geen decoder te zien.
dus daarover moet je dan contact op nemen met de verkoper.
Re:hulp gezocht heel raar probleem!
Citaat van: corrado op zondag 18 april 2010, 11:36:28
en hier een foto van de loc die blijkbaar helaas analoog is,

edit Johan maximale fotogrote is 800x600

ik heb wel een delta decoder voor je.