Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal

Gestart door 10103 zaterdag 17 april 2010, 21:01:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal
Vandaag ben ik met mijn nieuwe MS2 aan de slag gegaan en rij nu ook 'digitaal' rond met een delta-lok. Het valt me op dat deze lok digitaal toch minder goed rijdt dan in analoge modus. 
Bij een beetje stroomtoevoer hoor ik een geluid alsof er op een elektrische harp getokkeld wordt, bij wat meer snelheid zijn er eveneens meer motorgeluiden dan voorheen en ook de soepelheid is een stukje minder geworden. Ik had eerlijk gezegd eigenlijk verwacht dat deze lok nu nog beter zou gaan rijden, niet minder. Is dit een normaal verschijnsel bij Delta-loks die van een analoge ineens op een digitale baan ingezet worden?  :?
Re:Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal
ja dat is normaal, delta loks en oude digitale loks hebben digitaal maar 14 rijsnelheden terwijl analoog afhankelijk van de spanning alle rijdsnelheden mogelijk zijn.
dat geluid komt doordat de motor heel veel kleine stroompulsjes krijgt digitaal  ipv een constante spanning bij analoog
Re:Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal
Okay, bedankt. Goed om te weten!
Dat klinkt dus alsof daar ook een nieuwe, moderne decoder in moet.
Re:Rijeigenschappen Deltalok van analoog naar digitaal
maar het geluid blijft dan tog slecht? zit in de motor..dat harde geluid en met snelheid zit in decoder?

MVG Clint