Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

26558 droompje...

Gestart door EgMaf vrijdag 16 april 2010, 00:27:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
26558 droompje...
EgMaf
gast

26558 droompje...
Wat zou het mooi zijn: De nieuwe staalbuizentrein (26558) samen met de extra wagens (46921) EN de Trix uitvoering (21237)..
Da's dus dubbeltractie Br44 en 23 wagens, ruim 4 meter EpIII goederen-bloktrein met stoomtracie!!

Maar....
- Is de Trix Vr44 wel om te bouwen naar 3rail MFX?
- Klinkt dat dan wel lekker, 2x dezelfde loc met dezelfde geluiden (of zou de Trix met een ESU Locsound omgebouwd kunnen worden?
- Hebben de loc & wagens uit de Trix set wel andere nummers dan die uit de Märklin set?
- En vooral: Zijn die Br44-ers wel mooi? Ik heb begrepen dat het al een erg oud model is (wat dus waarschijnlijk binnen een paar jaar vervangen zal gaan worden), en dat er een flink tandwiel bij het achterste aandrijfwiel duidelijk in het zicht zit....

Wat denken jullie? Heeft iemand die loc al IRL gezien?
Re:26558 droompje...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op vrijdag 16 april 2010, 00:27:16
Zijn die Br44-ers wel mooi? Ik heb begrepen dat het al een erg oud model is (wat dus waarschijnlijk binnen een paar jaar vervangen zal gaan worden), en dat er een flink tandwiel bij het achterste aandrijfwiel duidelijk in het zicht zit....
Het is een erg mooie set, maar reken er maar niet op dat de Br 44 binnen een paar jaar vervangen zal worden.
De Br 44 is een model dat Marklin in 1997 weer in haar programma had opgenomen en is dus relatief jong, als je kijkt naar de Br 03 die al vanaf 1973, in min of meer ongewijzigde vorm wordt geproduceerd.
Ik zou er de eerste 10 jaar nog maar niet op rekenen dat Marklin deze lok in een nieuwe constructie zal uitbrengen.
Re:26558 droompje...
Was die her-introductie van de BR44 in 1997 niet in weze hetzelfde model als jaren eerder (zelfde onderstel/drijfwerk)?
Ik heb het ook amar van horen - zeggen.

Heeft iemand misschien al goede detail foto's gezien van deze loc (of een vergelijkbare loc)?
Re:26558 droompje...
kippie usa
gast

Re:26558 droompje...
Kan wel een foto laten zien van een vergelijkbare lock
die ik heb gekocht Nr:37893




Hoop dat je wat details kan zien fotograferen is
niet mijn sterkste punt  8)

Gr Markus...
Re:26558 droompje...
Hij is mooi!
Maar ik ben dus vooral benieuwd naar dat tandwiel dat bij het achterste aangedreven wiel zichtbaar zou zijn....
Re:26558 droompje...
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op vrijdag 16 april 2010, 10:42:20
Was die her-introductie van de BR44 in 1997 niet in weze hetzelfde model als jaren eerder (zelfde onderstel/drijfwerk)?
Nee joh, hoe kom je daar nu bij?:wink:
De oude Br 44 stond onder het nummer 3047 voor het laatst in de catalogus van 1973 en was toen al zo'n 25 jaar in die vorm geproduceerd.
De Br 44 uit 1997 was destijds een geheel nieuwe constructie, maar nog wel met de bekende 5 polige motor in het machinistenhuis/ketel.
Re:26558 droompje...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:26558 droompje...
Als je een beetje geduld heb. De 22ste (afhankelijk van wat vervelende zaken) ga ik deze ophalen. Uiterlijk de 29ste bij mij thuis...  :D

Groeten

Olav
Re:26558 droompje...
digi-jacques
gast

Re:26558 droompje...
bij mij wordt de dubbel tractie de 44-er uit de heinrich set, en uit deze set, en mijn 43-er gaat dan of de buizen trein trekken, of de erts trein................
Re:26558 droompje...
Citaat van: Olav op vrijdag 16 april 2010, 19:47:17
Als je een beetje geduld heb. De 22ste (afhankelijk van wat vervelende zaken) ga ik deze ophalen. Uiterlijk de 29ste bij mij thuis...  :D
Geweldig Olav!

De kans dat ik hem voor die tijd tegenkom is minimaal.. Ik zit op het moment in Zuid Frankrijk, geen leuke treinenshop te bekennen helaas...
Re:26558 droompje...
digi-jacques
gast

Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op vrijdag 16 april 2010, 22:16:16
Citaat van: Olav op vrijdag 16 april 2010, 19:47:17
Als je een beetje geduld heb. De 22ste (afhankelijk van wat vervelende zaken) ga ik deze ophalen. Uiterlijk de 29ste bij mij thuis...  :D
Geweldig Olav!

De kans dat ik hem voor die tijd tegenkom is minimaal.. Ik zit op het moment in Zuid Frankrijk, geen leuke treinenshop te bekennen helaas...

wat ga je halen, de trix-lok? of de marklin set............
Re:26558 droompje...
Ik bedoelde: een shop om te kijken ;)

Als het bevalt, koop ik de Märklin set natuurlijk. De TRIX set komt dan later (misschien) wel als ik hem goedkoop ergens tegen het lijf loop...
Re:26558 droompje...
digi-jacques
gast

Re:26558 droompje...
sorry, dat snapte ik, bedoelde eigenlijk de vraag voor Olav.......


van de marklin set heb ik misschien morgen al foto's............ :mrgreen: :wink:
Re:26558 droompje...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:26558 droompje...
De set haal ik in Duitsland op. Wordt trouwens de 29ste, maar dat heeft te maken met wat omstandigheden in mijn directe omgeving die minder leuk zijn. Geeft altijd weer tijd voor relativeren.  :cry:

Groeten

Olav
Re:26558 droompje...
Sterkte ermee, wat die "omstandigheden" ook zijn....
Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op vrijdag 16 april 2010, 13:44:17
Hij is mooi!
Maar ik ben dus vooral benieuwd naar dat tandwiel dat bij het achterste aangedreven wiel zichtbaar zou zijn....

Bedoel je soms die uitstulping in de 'stehkessel', vlak voor het machinistenhuis????? Die hoort er niet te zitten, maar is nodig om een tandwiel te verbergen..... Deze constructie is jammergenoeg bij heel veel M stoomloks te vinden.
Re:26558 droompje...
Ik heb inmiddels een goede foto gevonden op eBay:


Helaas, ik ken mezelf: Dat tandwiel boven het 4e/5e aandrijfwiel gaat me storen.
Normaal gesproken stoor ik me niet zo aan details die niet helemaal op schaal zijn, maar zo'n tandwiel is met de beste wil van de wereld niet te verklaren op een STOOMloc met aandrijving vaniut de cylinders...

No-go dus... :? Naja, dus meer geld voor andere zaken  :)
Re:26558 droompje...
Spoorman
gast

Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op zondag 18 april 2010, 09:44:30Helaas, ik ken mezelf: Dat tandwiel boven het 4e/5e aandrijfwiel gaat me storen.

Roco heeft de 69235, net effe wat mooier afgewerkt:



Gr, Ben.
Re:26558 droompje...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:26558 droompje...
Citaat van: EgMaf op zaterdag 17 april 2010, 16:10:35
Sterkte ermee, wat die "omstandigheden" ook zijn....

Dank, komt wel goed.

Groeten

olav
Re:26558 droompje...
digi-jacques
gast

Re:26558 droompje...
ik ga morgen foto's maken........... :mrgreen:

@olav; sterkte
Re:26558 droompje...
Lid sinds: 2007

offline
Re:26558 droompje...
Citeer
Roco heeft de 69235, net effe wat mooier afgewerkt:
Zit daar de aandrijving niet in tender ?
Re:26558 droompje...
Heeft die roco loc ook geluid ?
Re:26558 droompje...
digi-jacques
gast

Re:26558 droompje...
Van de week de set van marklin binnen gekregen en ik moet zeggen dat het een imposant lange set is, langer dan de Langer Heinrich.

Ik ben nog even in strijd met het aanpassen van de instellingen van de MFX lok, maar het startgeluid van de lok is erg aardig te noemen, zeker verschillend dan die uit de Lange Heinrich set '44-er.

Wanneer ik echt op mijn buik ga liggen kun je, als je het weet, die aandrijving zoals boven beschreven, pas zien, mij stoort het niet.
Re:26558 droompje...
Spoorman
gast

Re:26558 droompje...
Citaat van: ketelbinkie op vrijdag 23 april 2010, 15:38:49
Citeer
Roco heeft de 69235, net effe wat mooier afgewerkt:
Zit daar de aandrijving niet in tender ?

De aandrijving zit zowel in de tender als in de lok. Dubbel dus. :P

Gr, Ben.

Re: 26558 droompje...
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: 26558 droompje...
Hallo Egbert,

Je schrijft in jou post van 6! Jaar geleden dat je 2 loks van de BR 044 wilt inzetten voor jou buizentransport. Hiervoor wil je de Lok uit de Trix set gebruiken en de Lok uit de Märklin set. Dan heb je dus 2 keer hetzelfde nummer 044 671-6. Beter kan je hiervoor de lok 37880 gebruiken met het nummer 044 534-6. Misschien heb je alles al aangeschaft en geniet je nog steeds van jou mooie trein met buizen. Ik heb ooit eens de rongenwagons van de Duitse bundespost van Trix aangeschaft en ik hoop ooit nog eens de BR 044 van deze set te kunnen aanschaffen.

Groet, Jasper