Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin ES 800

Gestart door MarioZ maandag 28 maart 2016, 20:42:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin ES 800
Lid sinds: 2011

offline
Marklin ES 800
Deze locomotief kreeg ik in handen na het opruimen van een zolder. er staat op de zijkant Marklin SE 800, op de andere kant Germany SE 800.
Echt compleet lijkt hij niet. Hij lijkt mij wel erg oud. Weet iemand meer info over deze locomotief te vertellen?

 
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Marklin ES 800
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2011

offline
Re: Marklin ES 800
Ik heb de zaak even gedemonteerd. Dit is het motorgedeelte en het lijkt er inderdaad op dat een "handige harry" deze geschikt heeft gemaakt voor de kap. Blijft nog wel de vraag over van welke locomotief dit motorgedeelte is. Is dit dan wel van Marklin? Er staat verder niets op. Er lijkt een sleper onder te hebben gezeten maar die is er ook al niet meer. weet iemand dit? Veel van waarde zal het dan ook niet hebben denk ik. Nu heb ik twee halve locomotieven, dus.
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin ES 800
Ik heb ook wel eens een oude gezien en dat bleek een oude Piko (echte DDR Piko) te zijn.



Groet, Anne W
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin ES 800
hoy, denk niet dat het onderstel een Marklin is,

mvg,

Alain
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2011

offline
Re: Marklin ES 800
Ik heb wel het idee dat er een sleper onder gezeten heeft. Daar zal ik ook nog een foto van maken. Volgens mij was Marklin ook de enige met van die grove koolborstel schroeven aan de zijkant.
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin ES 800
foto PICO (met een C) , 1949,

het onderstel is zeker geen Marklin, het betreft een elektrische kleine locomotief, zie de 2 lampen, en wisselstroom,
volgens mij is dit een Pic(k)o onderstel

mvg,

Alain
Re: Marklin ES 800
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin ES 800
Beste Mario,

De voormalige "communistische" landen, en dus ook China, waren heel erg goed in het kopiëren van westerse spullen, in 1974 heb ik een lading graan in Sjanghai gebracht, in het zeemanshuis hing een foto van een Chinese voortstuwingsmotor, je kon duidelijk stukken herkennen van westerse motoren.

Dus zal dat lang geleden bij Piko net zo gegaan zijn.

Groet, Anne W