Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wie wil mijn Tee ram ombouwen?

Gestart door catzeiler maandag 12 april 2010, 22:07:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Wie wil, tegen gepaste betaling uiteraard, mijn Tee ram ombouwen. Graag ook met verlichting en geluid.
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Je hebt een PB

Teunis
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Ik heb een half jaartje geleden mijn RAm TEE 3471 omgebouwd.
De decoder is bij mij een lokpilot geworden, er is geen Loksound decoder met passend geluid voor dit diesel treinstel.

Als het een oudere 3070 is, heb je toch wel een paar avondjes werk om deze om te bouwen.

Cor
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Citaat van: Brenner op dinsdag 13 april 2010, 21:33:05
er is geen Loksound decoder met passend geluid voor dit diesel treinstel.

Zie ESU nr 52443  8)

Mvg, Johan
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Ech wel. :shock:

52443 TEE RAm   TEE Triebwagen RAm, auch Northlander Zug, heute umgebaut zu NS DE IV 

Zit in mijn TEE van Ls Models.

wil je luisteren, kijk hier..
http://www.esu.eu/download/geraeuschdateien/generation-3/loksound-v35/diesel/

groet,
Jan
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Dat klinkt wel poepmooi zeg!
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Misschien dat ik het toch zelf ga proberen. Ik heb een oud sloopmodel staan, kan ik als oefenproject gebruiken. Als dat lukt kan ik de ander ook doen en heb ik er 2! :) :) :)
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Je blijft leren hier...  :)
Toen ik een jaar geleden hiernaar zocht was ie er nog niet.
Blijf ik nog wel met de vraag zitten hoe die jongens uit Ulm dit opgenomen hebben...
Het enige overgebleven treinstel is volgens mij nog niet rijvaardig.
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Citaat van: catzeiler op dinsdag 13 april 2010, 21:54:19
Misschien dat ik het toch zelf ga proberen. Ik heb een oud sloopmodel staan, kan ik als oefenproject gebruiken. Als dat lukt kan ik de ander ook doen en heb ik er 2! :) :) :)

OK, bedankt voor de info. Dan hoef ik er geen rekening meer mee te houden.
Mocht je vragen hebben.............

Succes en groet van Teunis
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Citaat van: Brenner op dinsdag 13 april 2010, 23:59:07
Je blijft leren hier...  :)
Toen ik een jaar geleden hiernaar zocht was ie er nog niet.
Blijf ik nog wel met de vraag zitten hoe die jongens uit Ulm dit opgenomen hebben...
Het enige overgebleven treinstel is volgens mij nog niet rijvaardig.


Er is sowieso geen motorwagen bewaard.
Ze zijn gemaakt voor de Roco TEE en die is van halverwege 2007. Ik weet niet precies wanneer ESU de files op de site heeft gezet, maar dat is toch ook alweer even geleden dacht ik.
Voor zover we weten hebben ze het geluid van de oorspronkelijke dieselmotor uit de plan U opgenomen. De TEE had dezelfde motor, maar dan twee stuks.
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Citaat van: henkv op woensdag 14 april 2010, 14:43:54
Voor zover we weten hebben ze het geluid van de oorspronkelijke dieselmotor uit de plan U opgenomen. De TEE had dezelfde motor, maar dan twee stuks.

Plan U is ontwikkeld uit de TEE en had idd dezelfde motor. Maar is die motor nog wel voor handen, Plan U heeft bij revisie destijds een nieuwe motor gekregen toch  :roll:

Een iedergeval is op opname gemaakt van een motor die dicht bij het orgineel komt  8)

Mvg, Johan
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Ja, maar slechts een deel van de stellen is geresiveerd. Een paar jaar geleden waren er nog plan U stellen die de oorspronkelijke motor hadden
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re:Wie wil mijn Tee ram ombouwen?
Hi

Ik weet niet of je ombouw inmiddels gereed is maar als de mijne gereed is kan ik de jouwe eventueel wel ombouwen.
Bekijk mijn ombouw: http://www.railclubutrecht.nl/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=53:marklin-loc-ombouwen-naar-digitaal&catid=35:bouwen-en-ombouwen&Itemid=25

Groet Harald