Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Welke TEE Ram

Gestart door catzeiler zondag 11 april 2010, 21:56:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke TEE Ram
catzeiler
gast

Welke TEE Ram
Ik heb een oude, kaarsrechte, analoge, M Tee uit ca. 1975. Ik heb er een mooi interieur ingebouwd. Echter, de rijeigenschappen worden slechter en slechter. Ik heb alles geprobeerd, totale reiniging van de motor, nwe koolborstels, etc. Is het zinvol om om te laten bouwen naar digitaal of is een nieuwe van bijvoorbeeld LS of Roco een betere optie?
Re:Welke TEE Ram
ATSF2
gast

Re:Welke TEE Ram
Ik heb en model van Roco, Ben er zeer tevreden over
Re:Welke TEE Ram
Spoorman
gast

Re:Welke TEE Ram
Hier rijdt de Trix met een sleper eronder. Als je geen R1 bogen hebt gaat dat prima. Loopt een draadje over op dit forum.

Gr, Ben.
Re:Welke TEE Ram
Een "oude" Ram TEE  van Marklin is het altijd waard om te digitaliseren  8)

Eventueel met een hoogvermogen motor erin en je hebt een van de mooiste modelen van Marklin op je baan rijden  :D

Groetjes Fulco
Re:Welke TEE Ram
Populier
gast

Re:Welke TEE Ram
Heb deze onlangs gedigitaliseerd. Gewoon met de originele motor. Loopt prima. Heb ooit ook zo'n probleem gehad met een ander motortje wat niet goed liep. Begreep er geen snars van. Bleek een van de boutjes van het schild bij het vastdraaien tegen de raderen aan te lopen. Met een korter boutje was alles opgelost. Een andere motortje zou ook een optie kunnen zijn. Mocht het probleem aan het relais of zo liggen: heb ik nog liggen dus daar kan ik je aan helpen. Mocht je er niet uitkomen en de lok toch kwijt willen: ik zoek nog steeds naar het interieur van de 3071. Is niet meer aan te komen dus ik ben in de markt.

Succes Hennie
Re:Welke TEE Ram
Lid sinds: 2007

offline
Re:Welke TEE Ram
De nieuwe modellen zijn totaal onvergelijkbaar met het aloude model van Märklin. Alleen jij kan beslissen of je de Märklin nog goed genoeg vindt. Zo ja, lekker digitaliseren. Zorg wel voor een goed lopende motor, want een slecht rijdend model wordt digitaal niet plotseling een goed rijdend model.
Re:Welke TEE Ram
catzeiler
gast

Re:Welke TEE Ram
Ik denk toch dat ik doe wat ik eigenlijk van plan was: om (laten) bouwen.
Re:Welke TEE Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Welke TEE Ram
Ik heb onlangs een ESU setje 52630 ingebouwd in een oude 3075 (BR216) en ik ben zeer tevreden over het resultaat. Het setje bevat een LokPilopt v3.0 decoder en een permanentmagneet voor een grote schijfcollectormotor. Je maakt dus gebruik van het bestaande driepolige anker.
Inbouw is eenvoudig en de loc loopt nu mooier dan-ie ooit gelopen heeft! Ik heb ook een 3070 en ik ben van plan die met dezelfde set uit te rusten.

Zie bijvoorbeeld hier.

Er is ook een ESU setje voor de kleine schijfcollectormotor (52631) en de trommelcollectormotor (52632).

Enne... het is TEE RAm en niet "Ram"... ;-)
Re:Welke TEE Ram
catzeiler
gast

Re:Welke TEE Ram
Sorry  :(
En de Esu 52443?
Re:Welke TEE Ram
Blausee-Mitholz
gast

Re:Welke TEE Ram
Citaat van: catzeiler op dinsdag 13 april 2010, 22:03:32
Sorry  :(
En de Esu 52443?

Klopt die is voor de RAm

Martijn heeft de 52630 ingebouwd in een ander type lok nl de BR 216
Lezen is blijkbaar ook een kunst  :wink:

Mvg, Johan
Re:Welke TEE Ram
catzeiler
gast

Re:Welke TEE Ram
Wat mag een esu 52443 kosten, op internet zie ik e. 113,00,  maar zal wel ergens voor minder te vinden zijn.
Re:Welke TEE Ram
Lid sinds: 2007

offline
Re:Welke TEE Ram
Niet voor heel veel minder, want dat is een geluiddecoder.
Re:Welke TEE Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Welke TEE Ram
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 13 april 2010, 22:10:11
Citaat van: catzeiler op dinsdag 13 april 2010, 22:03:32
Sorry  :(
En de Esu 52443?

Klopt die is voor de RAm

Martijn heeft de 52630 ingebouwd in een ander type lok nl de BR 216
Lezen is blijkbaar ook een kunst  :wink:

Mvg, Johan

Klopt, maar ik was van plan diezelfde set in de 3070 in te bouwen. Op dit moment zit daar een 6080 decoder in plus de originele motor. Is er een reden waarom ik die 6080 niet zou kunnen vervangen door de ESU 52630? Ik heb geen behoefte aan een geluidsmodule.
Re:Welke TEE Ram
Populier
gast

Re:Welke TEE Ram
Zie mijn opmerking hiervoor: Het loopt als een zonnetje
bewijs bijgaand filmpje:
groet Hennie
Re:Welke TEE Ram
Blausee-Mitholz
gast

Re:Welke TEE Ram
Wat een racewagen, lijkt F1 wel..........

Mvg, Johan
Re:Welke TEE Ram
Populier
gast

Re:Welke TEE Ram
Goed gezien Johann: Schummi war dabei!
Het afregelen van de decoder komt wel een ander keertje. Er moet nog verlichting en interieur in.

groet Hennie
Re:Welke TEE Ram
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Welke TEE Ram
Citaat van: Populier op woensdag 14 april 2010, 20:58:01
Goed gezien Johann: Schummi war dabei!
Het afregelen van de decoder komt wel een ander keertje. Er moet nog verlichting en interieur in.

groet Hennie

Ik ben gisteren samen met mijn buurman bezig geweest om mijn 3071 TEE om te bouwen.

We zijn nog niet klaar maar ik lees hierboven interieur??? waar kan ik dit bestellen de mijne is kompleet leeg en het zou leuk zijn als er reizigers in paste.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Welke TEE Ram
Populier
gast

Re:Welke TEE Ram
@Peter
Helaas Pindakaas. Er is alleen het interieur van de 3471 coupewagen te krijgen art.nr. 497010 (? 1, 67). restauratie en stuurstand niet meer te krijgen.

groet Hennie
Re:Welke TEE Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Welke TEE Ram
@ Peter / degeluidsman:

Ken je dit topic: TEE ombouw + uitbreiding ?

Daar vind je veel informatie over het ombouwen, verbeteren en verfraaien van de oude Märklin TEE RAm-treinstellen 3070, 3071 en 3471. Het is een fors topic maar zeker de moeite van het bekijken waard! Meerdere mensen hebben er hun bijdrage aan geleverd waardoor het een soort naslagwerk is geworden ;-)

Martijn
Re:Welke TEE Ram
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Welke TEE Ram
Citaat van: Populier op woensdag 14 april 2010, 23:36:59
@Peter
Helaas Pindakaas. Er is alleen het interieur van de 3471 coupewagen te krijgen art.nr. 497010 (? 1, 67). restauratie en stuurstand niet meer te krijgen.

groet Hennie

Erg Jammer, dat moeten er alleen maar staande poppetjes in komen, wel jammer want er zit wel verlichting ( led strips ) in mijn TEE.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Welke TEE Ram
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Welke TEE Ram
Citaat van: Acido op donderdag 15 april 2010, 13:20:58
@ Peter / degeluidsman:

Ken je dit topic: TEE ombouw + uitbreiding ?

Daar vind je veel informatie over het ombouwen, verbeteren en verfraaien van de oude Märklin TEE RAm-treinstellen 3070, 3071 en 3471. Het is een fors topic maar zeker de moeite van het bekijken waard! Meerdere mensen hebben er hun bijdrage aan geleverd waardoor het een soort naslagwerk is geworden ;-)

Martijn

Hoi Martijn,

Wij zijn al een aardig eindje op weg maar ik ga er zeker kijken er staan vast handige en nutige tips in dit draadje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Welke TEE Ram
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Welke TEE Ram
Er staat bijvoorbeeld in wat je precies met de interieurs moet doen om ze er passend in te krijgen - mits je ze nog te pakken weet te krijgen natuurlijk ;-)