Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Korte & Lange fluisterslepers Roco ~

Gestart door daanknoben zaterdag 17 april 2010, 15:44:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Hoi allen,

Heb een vraagje. Ik heb enkele locomotieven van Roco geschikt voor wisselstroom. Daar zit af fabriek een korte fluistersleper onder. Ik merk dat op de slanke K-rail wissels hij nogal eens stil wil vallen. Herkennen jullie deze problemen, en zijn deze eenvoudig met een lange fluistersleper op te lossen?

Groeten Daan
Re:Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re:Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Hoi Daan,

Ik herken de problemen wel, maar bij mij is het altijd wel de viezigheid van de puko's
Bij de slanke k-rail wissels raakt de sleper soms maar 1 puko door het hoogteverschil van de puko's. Als die puko net vies is dan heeft de loc meteen geen prik meer.

Bij schone wissels heb ik geen enkel probleem met korte slepers in het algemeen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :D

Groetjes,
Menno
Re:Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Ik heb ook zo'n Roco loc. Van elende de Roco sleper ervanaf gehaald en een M* sleper eronder gezet. Oke, ik rij dan wel op behoorlijk vuile M-rail. Loc loopt nu als een 'trein' :mrgreen:
Re:Korte & Lange fluisterslepers Roco ~
Hallo,

Ikzelf heb deze problemen nog niet ervaren.
Of je eenvoudig een korte door een lange fluistersleper kunt vervangen, weet ik zo niet. Bij bepaalde modellen zal dat niet gaan, of je moet er materiaal van het onderstel wegfrezen/vijlen. Het kan natuurlijk ook zijn, dat de stroomafnemers op de wielen niet schoon zijn en zorg ook voor schone rails.

Groetjes

Harry