Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Verbouw station (naam gewijzigd)

Gestart door Wim Vogel zondag 11 april 2010, 00:12:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verbouw station (naam gewijzigd)
Goedenavond,

Een tijdje terug heb ik een aantal huisjes op de kop getikt. Sommige waren nog wel goed maar anderen waren stuk of er waren onderdelen weg.
Maar ja, weggooien kan altijd nog. Dus ik ben es aan de slag gegaan om van een paar kapotte gebouwen iets anders te maken.
Voor de zijlijn hebben we nog een stationnetje nodig. Dat kon mooi met een oud station en een kapot huisje.

Eerst een foto van het oude station:


Eerst heb ik het gebouw voorzichtig uit elkaar gehaald. Dat lukte redelijk.
Daarna heb ik de lange zijden een stuk ingekort. Aan de achterkant moest daardoor wel de deur verplaatst worden. Verder heb ik alle reclame op de gevels verwijderd.
Van het oude huisje heb ik daarna de puntgevels afgezaagd en die op de korte gevels van het station gelijmd.
Vervolgens heb ik gedeelten uit het oude dak gezaagd en die op een kant van het station gelijmd. Aan de andere kant heb ik het dak van het huisje gelijmd. Die moest ook iets worden ingekort en aan elkaar gelijmd.
Tenslotte heb ik met styreenstrips het dak afgewerkt en dakgoten gemaakt.
Ook heb ik van styreenplaat een rand onderaan het gebouw gelijmd.

Een paar foto's van het resultaat:




Zo op het eerste gezicht lijkt het wel een Nederlands station. Voor onze baan is dat eigenlijk niet de bedoeling. Wij hebben een baan in een Zuid-Duits landschap.
Maar hij moet natuurlijk nog geschilderd worden. Daarmee kun je het een heel ander aanzicht geven.
Eerst ga ik de hoeken van de gevels nog even netjes afwerken.
Daarna ga ik de gevels wit of gebroken wit schilderen. De onderrand wordt donkergrijs. De kozijnen worden wit. Er komt een randen om de ramen die waarschijnlijk bruin worden. Tenslotte wil ik de luiken in dezelfde kleur schilderen als de dakgoten en de windveren.

Als het af is, zal ik wel wat foto's plaatsen van het resultaat.

Vr.gr.
Wim
Re:Verbouw gebouwen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Verbouw gebouwen
Dag Wim.
Van een lelijk en beschadigd station heb je toch weer een mooi (en bruikbaar) gebouw weten te maken! 8)
Altijd erg leuk om te zien hoe mensen allerlei "weggooi" spullen weer om weten te toveren tot een mooi iets.

Succes met het verder verfraaien.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Verbouw gebouwen
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Verbouw gebouwen
Leuk dat je van zo'n gebouwtje nog wat kan maken,
ziet er goed uit  :D

Groeten
Martijn
Re:Verbouw gebouwen
Piwie
gast

Re:Verbouw gebouwen
Hallo Wim,

Zo zie je maar wat voor de andere niet meer bruikbaar is kan voor de ander leiden tot een volledig nieuw project.

Mooi gemaakt Wim.

Gr.
Piwie.
Re:Verbouw gebouwen
Lid sinds: 2008

offline
Re:Verbouw gebouwen
Leuk gedaan  Wim; je hebt op deze manier een compleet nieuw gebouw
gemaakt. En ik denk voorlopig nog wel uniek ook!.
Benieuwd naar je volgende projectje.
Succes.

M vr gr,

Wim
Re:Verbouw station (naam gewijzigd)
Hallo,

Ik vond nog een foto van het huisje dat ik gebruikt heb.


Inmiddels is er ook een perron bij gemaakt.


Tot zover deze update.

Vr.gr.
Wim