Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

1:87 rijtuigen en standaard wissels

Gestart door Alves vrijdag 09 april 2010, 10:28:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
1:87 rijtuigen en standaard wissels
Hoi,

Ik wil in mijn schaduwstation standaard C-rail wissels neerleggen, zodat ik meer opstel ruimte over houdt, maar ik heb 1:87 rijtuigen. Nu is mijn vraag kunnen die door de standaard wissels en worden lange treinen met 1:87 rijtuigen niet uit de rails getrokken?

MVG Dewey
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
heb zelf een TEE met 10 rijtuigen soms laat ik hem even rijden met deze lange trein dan is de trein 2 meter lang heb daar geen problemen mee ook meegebogen wissels zijn geen probleem bij mij
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Oké, maar ik bedoel eigenlijk de rijtuigen van 303 mm,

MVG Dewey
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Heb zelf in mijn schaduw station c rails liggen.
Ik heb LS beneluxen er door heen laten scheuren :x geen probleem






Je moet er wel op letten dat je niet gelijk na een wissel een tegengestelde bocht neerlegt, dat kan problemen geven.

Groet,
Jan
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Dit zou helemaal geen probleem mogen vormen hoor..
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Oké, bedankt.

MVG Dewey
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Dan ben ik zeker de enigste. Wand bij mij was het een ramp. Ook bogen met een radius kleiner als radius 4 was een drama.

Gr Arnout.
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Mijn Artitec Plan W's hebben grote problemen in R1-bogen, dat wil eigenlijk net niet lekker. Grootste probleem is dat de loc ze eruit trekt omdat die geen kortkoppelingsschacht heeft. Sowieso is R1 en 303mm-rijtuigen geen aanrader.
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Ik gebruik geen R1 bogen, maar wou in mijn schaduwstations standaard wissels leggen.

MVG Dewey
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:1:87 rijtuigen en standaard wissels
de standaart wissels kunnen wel, alleen de meegebogen zou ik gaant esten (als je ze op vooraad hebt)