Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Digitaal op analoge baan

Gestart door Henk (Kaleb) woensdag 07 april 2010, 21:54:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitaal op analoge baan
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Digitaal op analoge baan
Ik heb een probleempje. Sinds kort heb ik een digitale roco loc die er op mijn analoge baan (M-rail) als een speer vandoor gaat. Nu is mijn vraag:

Is het mogelijk de snelheid te beperken middels het "omprogameren" van de snelheid in de decoder of wordt dit na het van de rail afhalen en op analoge baan terugzetten weer gereset op maximaal?
Re:Digitaal op analoge baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:Digitaal op analoge baan
Hallo Kaleb,


Nou rijd ik zelf ook nog analoog.
Maar wat ik altijd begrepen heb is dat een digitale lok altijd op een analoge baan kan rijden met een trafo.

Maar een analoge lok niet op een digitale baan, die gaat er dan in één keer van door.


Dus nu twijfel ik ook eventjes..... :shock:



gr Frans
Re:Digitaal op analoge baan
Frans, niet twijfelen uw info klopt. Geen idee van het probleem van kaleb.
Re:Digitaal op analoge baan
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Digitaal op analoge baan
Het probleem is dat op een bepaalde stand van de trafo waar andere locs een nette snelheid hebben deze loc als een dolle zijn rondjes maakt. Hoe kan ik die snelheid beperken zonder de trafo terug te draaien waardoor andere locs te langzaam gaan lopen?
Re:Digitaal op analoge baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Digitaal op analoge baan
Dan moet de Vmax omlaag zetten.
Dan dien je de decoder te programmeren en daar heb je, afhankelijk van de decoder, een digitale centrale voor nodig.
Misschien iemand in de buurt, of je dealer, die dit voor je wil doen.
Re:Digitaal op analoge baan
Wil hier even op reageren: ik heb mij de laatste maanden een een tweetal nieuwe locs en een ICE-treinstel aangeschaft, ik rij nog met de blauwe trafo 's en mijn treinen rijden voortreffelijk. Het verschil met mijn (oudere) locs is enorm.
Re:Digitaal op analoge baan
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Digitaal op analoge baan
Citaat van: marklinjm op woensdag 14 april 2010, 18:13:52
Wil hier even op reageren: ik heb mij de laatste maanden een een tweetal nieuwe locs en een ICE-treinstel aangeschaft, ik rij nog met de blauwe trafo 's en mijn treinen rijden voortreffelijk. Het verschil met mijn (oudere) locs is enorm.


En zo is het :mrgreen: en soms gaat er één als een speer vandoor.
Het advies om de Vmax lager in te stellen ga ik zeker proberen. Thnx.