Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig

Gestart door IJsengel woensdag 07 april 2010, 12:59:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Hola,
Ik heb het internet afgeschuimd naar informatie over de mogelijkheid van het vervangen van de originele Fleischmann-koppelingen door die van Marklin.
Uit het feit dat ik nu hier met deze vraag kom, kunt u concluderen dat het resultaat bedroevend is geweest.

Het betreft dit rijtuig met artikelnummer 5085


De draaistellen met koppeling zien er zo uit:

(Waardeloze camera of waardeloze fotograaf, in elk geval excuus, de foto krijg ik niet scherper)

Kan iemand mij vertellen of deze draaistellen te voorzien zijn van Marklin koppelingen?

Hasta la Pasta
Fred

EDIT: waardeloze fotograaf dus! 8)
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Citaat van: IJsengel op woensdag 07 april 2010, 12:59:30
(Waardeloze camera of waardeloze fotograaf, in elk geval excuus, de foto krijg ik niet scherper)
Hasta la Pasta
Fred

Als je detail foto maak, kan je het meestal op je camera instellen als detail. Bij mij is het een "bloem"

Teunis
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Goeie tip!
Heb er inmiddels een ander en beter!! plaatje van kunnen schieten

H la P
Fred

De vraag blijft natuurlijk wel gehandhaafd!
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Fred

Op de F website heb ik dit ding gevonden.

http://www.fleischmann.de/produkte/uebersicht/detail/cat/8237/d/3/p/11517%2C8237%2C10822/pr/schlitz-tauschkupplung.html

Ik had gehoopt alleen maar een NEM schacht tegen te komen, zodat je iedere gewenste koppeling er in zou kunnen hangen. Ik weet ook bijna zeker dat die bstaan, maar kan ze zo gauw niet vinden....

Walter
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Haha!
Super, Walter!
Dat is inderdaad de koppeling die ik hebben moet en, ook niet onbelangrijk, nog leverbaar ook!
Dank
H la P
Fred
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
En besteld!
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Mooi zo  8) 8)
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Zit met zo een zelfde probleem, heb op Eurospoor oude Fleischmann Krupp Ardelt-kraan gekocht.
Fl-haak zit geschroefd, geen idee of er een 'M-achtige'koppeling zou passen.

Peter
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Bij mijn Krupp Ardelt kraan  zitten ze net zo als bij de rijtuigen van Fred. In de Fleischmann catalogus van 1987 geven ze ook Koppeling 6523 aan als Märklin Tauschkupplung (zoals de link van Walter). Ik neem aan dat ik die ook heb gebruikt bij mijn kraan
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
gewoon ff zoeken of de Fleischmann website onder zubehör.......
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Citaat van: Jajekra op woensdag 07 april 2010, 22:46:57
Bij mijn Krupp Ardelt kraan  zitten ze net zo als bij de rijtuigen van Fred. In de Fleischmann catalogus van 1987 geven ze ook Koppeling 6523 aan als Märklin Tauschkupplung (zoals de link van Walter). Ik neem aan dat ik die ook heb gebruikt bij mijn kraan


Zelfs in de oudste Fleischmann catalogus die ik kan vinden (1973) wordt de koppeling 6523 aangegeven als Tauschkupplung.
Re:Marklin koppeling aan oud Fleischmann-rijtuig
Ja, maar dat model van die kraan is nog ouder en het is goed mogelijk dat het in eerste instantie een andere bevestiging van de koppeling had. Fotootje?