Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Advies nodig, berg met kippengaas

Gestart door RobGood maandag 05 april 2010, 23:27:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Advies nodig, berg met kippengaas
Guys,
Ik maak een fantasie zwitsersebaan, 3 lagen. Bergen maak ik met kippengaas , is goed in de vorm te krijgen. Dit ga ik straks bekleden. Wat raden jullie aan? Met wat voor materiaal werkt het fijnste?
Rob
Re:Advies nodig, berg met kippengaas
Hallo Rob,

Zelf werk ik met aluminiumgaas met daarover heen stukjes keukenrol, dan smeer ik er Rotband overheen.

Maar zo zijn er nog meer manieren maar heb daar nog geen ervaring mee, je knt het beste hier en dar de topic's doorlezen en daar doe je al heel veel ervaring van op.

De werkwijze van mij zijn te zien op eerste dioarma met scenery.

Heel veel succes, maak gewoon eerst een paar proefstukje svoor je het op je modelbaan gaat toepassen.

Groet Wim.
Re:Advies nodig, berg met kippengaas
papier machee? Kranten met behangplaksel wil ik gaan doen...
Re:Advies nodig, berg met kippengaas
Zelf gebruik ik kippengaas, daar een laag kranten op en dan papierpulp gemaakt van kranten en houtlijm, en ook nog wat brokken pur......



Succes
Jan
Re:Advies nodig, berg met kippengaas
Hoi,

Ik gebruik kippengaas, daaroverheen kranten papier in banen met behangplaksel (papier mache dus) dan een dun laagje roodband erover en waar ik het wat ruwer wil hebben wat dikkere klodders roodband welke ik dan weer in vorm breng door een paletmesje. Kijk voor mijn bergen op landendriehoek bij de scenery.

Veel succes in je keuze en met je bouw.

gr. Henk