Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

lokloods Volmer 5758

Gestart door Meine maandag 05 april 2010, 10:16:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lokloods Volmer 5758
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
lokloods Volmer 5758
Ik heb een poooos terug de 6 delige ringloods 5758 van Volomer gekocht.
Bij het tekenen van de baan in Winrail schrok ik. IK had gedacht dat ik wel wat ruimte over had tussen de draaischijf (origineel M) en de loods.
Heel weinig dus...
Na wat zoeken kwam ik op een draadje uit 2008 : http://forum.3rail.nl/index.php?topic=7781.0

Wat is het forum toch mooi.......

Hier staat precies in wat ik wil, echter ik ben niet bedreven in het bouwen van scenery en zeker niet het ombouwen.

Hoe moeilijk is het ombouwen naar 7,5 graden??? (zie onder)

Meine

ps. Het plaatje en het citaat geleend uit het draadje van 2008

Citaat van: Jajekra op maandag 06 oktober 2008, 22:36:47
Ik heb dezelde vollmer ringloods omgebouwd naar een 7,5 grd indeling. Hierdoor kun je de locomotieven ook voor de loods opstellen. De bedoeling is om de ringloods en de draaischijf een museumfuctie te geven.  De ringloods is nu nog opgeborgen zal hem eens te voorschijn halen om er foto,s van te maken. Overigens de tip om het dak los te laten kan ik onderschrijven heb ik ook gedaan. Is handig als er iets verkeerd gaat.
Recent heb ik bij Krefelder Lokschuppen te Krefeld een 2 e exemplaar gekocht voor ? 75.00

Re:lokloods Volmer 5758
Lid sinds: 2007

offline
Re:lokloods Volmer 5758
Hallo Meine,

Het is al een hele tijd geleden dat ik de loods heb omgebouwd. Hij staat nog steeds ik een kast. maar zal nu toch eens mijn best doen hem op foto te zetten. Zover ik me kan herinneren viel het wel mee die ombouw naar 7.5 graden. Het is wel makkelijk als je een figuurzaag machine hebt om bijvoorbeeld de dakplaten te verzagen.