Hallo,
Onlangs heb ik een Roco 43929 (SBB Am 4/4 [ex DB V200]) op de kop getikt.
Het is een wisselstroomuitvoering.
Mijn plan was 'even' een decoder inbouwen en klaar is kees!
Ik heb dat al vaker gedaan dus zo gepiept, dacht ik....
Na verwijderen van lampjes en oude schakeleenheid, etc. de decoder ingebouwd.
De motor draait goed in beide richtingen op de rollenbank.
Eerst een drupje olie want het is een ongebruikt model uit de jaren 80...
De verlichting werkt ook naar wens.
Vervolgens heb ik de loc 5 minuten laten draaien (gemiddelde snelheid) in beide richtingen.
Toevallig ontdekte ik dat de decoder wel erg warm (tot heet) was geworden.
De verlichting was niet ingeschakeld.
Weet iemand wat er aan de hand is?
De loc is aangesloten volgens de handleiding van ESU.
Het enige wat mij is opgevallen dat de rode draad (middencontact) via een schroefje contact maakt met het metalen gewicht/frame van de loc. Het contact verloopt verder via het metaal naar de sleper (zonder draadje).
De massa van de wielen wordt via contacten en draadjes naar de decoder geleid. Roco past deze methode vaker toe.
Alvast bedankt voor de tips.
Henk