Dat is inderdaad het nadeel van het 3-rail systeem. Ook als wanneer je iets tussen de sporen wil leggen bij bijvoorbeeld een overweg of in dit geval de sporen naar de werkplaats. Het mag niet te hoog zijn anders heeft de sleper geen contact met de puco's.
Het kan wel, alleen moet je er iets van een draadje overspannen waar door het er gelijk niet meer uit ziet.
snap ik , ik sloop ook niets.maar zo diep in de loods ziet niemand, of je moet er echt naar kijken en het weten, slim.Groeten,Martijn
De koningin was in Driedam gisteren dus moest er gefeest en niet gewerkt worden
Het begint hier een Cafe te worden ivp een zelfbouwproject.
:owaar is de update van 30 april gerard?ik kan hem namelijk niet vinden
Gerard wordt wel lekker aan het werk gezet zo...
Je bent goed bezig Gerard. Zeer orgineel en leukGr
Ik zei al eerder in dit draadje dat er nergens zo gigantisch veel over een schoenendoos wordt gel*lt als hier in dit draadje.
Er is wel een oplossing voor het derde-railprobleem maar dan mag je inderdaad wel behoorlijk klussen. Een stuk M-rails demonteren door de derde rail er uit te halen, kopse kanten aflopend vlakken aan de onderkant, rail ondersteboven plaatsen nadat je een draadje eraan hebt gesoldeerd. Voordeel is dat het heel smal blijft maar 100% weg krijg je het natuurlijk nooit.Kijk ook eens bij Noch, die hebben er een speciale overweg voor met ingebouwde strip.
Een andere mogelijkheid voor de inspectiekuil zijn zwartgeverfde spijkers als een soort verlengde puko s.
Met stroomgeleidende verf........................
de c-rails zelf zijn de puko's ook soort van geverft toch? dus dat zou moeten werken dacht ik met verf
ik denk als je de nieuwe midden geleiding spuit met de spuit bus dat je dan als nog contact heb.met de spuit bus spuit je zoon dunne laag verf er op dat het wel moet blijven geleiden een bijvoorbeeld een fiets frame is toch ook gespoten en deze geleid ook dus spuit verf mag de geleiding niet belemmeren
Gewoon zwarte schoenensmeer nemen.
Het solderen van de lasmodule is met al dat priegelwerk nog lastiger dan ik dacht , dat viel even goed tegen en is dus nog niet klaar .
Gerard, na de soldeer cursus in Limboland lukt jouw dat wel. Duurt misschien ff, maar het komt goed.
Mooi hoor !!
alleen moet mss het gras wat donkerder worden als je naar de rest van je baan ziet, het is nu erg ligt.maar wel erg mooi!
ga je de wissels ook nog "betoneren" met plankes? of is dat niet te doen?
Railz miniworld is er helemaal niets bij, wat een oppervlak dat ook nog eensrijkelijk wordt gedetailleerd.Complimenten het ziet er fraai uit.
Nu weer snel terug naar de offtopic mode
Gerard, mag ik jou er op wijzen dat boven nooduitgangen (nood-) verlichting aanwezig dient te zijn!Voordat de A.A. begint te klagen, is het misschien wijzelijk om dit voor de oplevering c.q. opening nog te realiseren?
ik mis nog steeds de update van 1 mei, dus ik neem aan dat dit die van 1 mei was, dus nu komt die van 2 mei nog?
maare, laat je die witte stroken tussen de rails ook wit of worden die ook rood? (of word het rood wit? )
Is het de bedoeling dat bij alle sporen bovelijding komt?
sorry gerard, dan was ik dat vergeten, meestal zit ik alleen naar de foto's te kwijlen
Tuurlijk wel, die worden dan met een rangeerloc onder de draad weggetrokken of eronder gezet.