Even een tussendoortje voor de nieuwsgierigen onder ons: een paar foto?s van het terrein waar de lijnwerkplaats komt te staan. Ik heb even 4 sporen provisorisch neergelegd zodat jullie een idee krijgen van de situatie ter plaatse:
<de 4 sporen nog zonder...><... en met schoenendoos werkplaats> De 2 buitenste sporen zijn opstelsporen. Daar komt materieel te staan dat de werkplaats nog in moet of klaar staat om weer opgehaald en ingezet te worden.
De ruimte tussen de 4 spoorbanen zal opgehoogd worden tot aan de railkoppen om een mooi egaal terrein te krijgen. Op die verhoging komt dan ook de werkplaats te staan.
Voor het gezicht leg ik ook nog iets tussen de spoorstaven, waarschijnlijk strookjes dun karton. De roerhoutjes die ik ook voor de bouw van de werkplaats heb gebruikt zijn jammer genoeg net iets te dik.
Op beide foto's zie je links de betonnen weg langs de werkplaats lopen die al in
post 27 langs kwam, de weg die overgaat in een zandpad en naar het koolveldje en de schapenkooi leidt. Een aantal van die betonplaten geef ik nog een paar likjes verf licht- en donkergrijs, zodat het niet zo?n egaal saaigrijze weg blijft.
Uiteraard komt er langs de weg nog een hek te staan, er komen lantaarnpalen, een paar bomen en struiken en wie weet wat nog meer voor aankleding. Ook het terrein zelf moet nog ingedeeld en aangekleed worden, maar dat is voor later...
Oh ja, in het verlengde van de sporen zie je het busstation met rechts daarvan het stationsgebouw (ook eigenbouw).