Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

SBB loc 39420

Gestart door Mog zaterdag 23 december 2006, 16:33:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SBB loc 39420
Lid sinds: 2006

offline
SBB loc 39420
Hallo mede Marklinisten,

Afgelopen week heb ik via mijn handelaar de SBB loc Re4/4 I no. 39420 binnengekregen. Erg mooi model, en is ook beschreven in de laatste Marklinmagazine. Mijn baan bestaat uit een gedeelte C-rail en K-rail. Nu ondervond ik een probleem bij alle K-rail wissels. De sleper komt bij de iets hoger liggende contactpunten van deze wissels en drukt de gehele loc een klein beetje omhoog. Het gevolg is, dat de wielen het gripcontact met de rails verliezen en de loc met draaiende wielen blijft steken, met name als er een paar wagens achterhangen, niet alleen op een helling maar ook bij een vlak gedeelte in de baan.
Ben terug gegaan naar mijn handelaar en hij constateerde hetzelfde. De sleper komt duidelijk klem te zitten tussen de contactpunten van de wissel en het draaistel waaronder deze is bevestigd, maw. daar zit te weinig ruimte.
Nu valt er vrijwel niets aan de betreffende sleperhouder evt. wat te veranderen om wat meer ruimte te creeën, zoals soms bij andere modellen wel tot een oplossing kan leiden.
Voor de goede orde, deze loc is hagelnieuw en zo uit de doos.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, en dan met name deze loc?

Groet, Gerard
Re: SBB loc 39420
Davy
gast

Re: SBB loc 39420
Als ik stummi's forum mag geloven is er geen enkel probleem op c-rails.
Maar ik lees niets over k-rails.

http://stummi.foren-city.de/

En kijk dan bij testberichte

Kijk ook eens op Marklin users net forum.
http://www.marklin-users.net/
Topic:  Another new Märklin beauty - the SBB Re 4/4-I
En stel een vraag aan Hemmerich. Deze meneer weet nog veel meer dan ik en koopt alles wat los en vast zit.

Groeten,
Davy

Re: SBB loc 39420
Blausee-Mitholz
gast

Re: SBB loc 39420
Wel Gerard, met de SBB Cargo Am 842 had ik één zelfde sleper probleem kijk dit draadje.

De Re 4/4 I is een mooi model maar past niet in mijn thema (anders had ik hem al gehad).
Ongelofelijk dat bij een nieuw model Märklin weer dit zelfde euvel niet onderkent........... lijkt er op dat het een Mäklin kwaaltje gaat worden.

Mvg, Johan.
Re: SBB loc 39420
Lid sinds: 2006

offline
Re: SBB loc 39420
Beste Davy

Op het Marklin users.net heb ik ook al een reaktie geplaatst op een topic die over dit model gaat en daar wordt inderdaad  niet over K-rail gesproken. Heb wel een reaktie gehad van iemand die deze loc ook net binnen had en K-rail heeft, alleen er nog niet mee gereden had. Ben benieuwd naar zijn bevindingen.

Beste Johan,

Je draadje wb. de SBB Cargo AM 842 had ik al gelezen, alleen de sleper bij deze Re4/4 I is weer van een wat andere constructie, waarbij dit niet ging. Ik ben wel een beetje verbaasd over het feit dat er dus meerdere loc's zijn van Marklin die dit euvel blijkbaar hebben.
(ps. , complimenten vwb.je website. Ik bekijk 'm al jaren. Ben zelf ook SBB/BLS fan)

Met vriendelijke groet,
Gerard
Re: SBB loc 39420
Lid sinds: 2006

offline
Re: SBB loc 39420
Hallo Peter,

Je bedoelt de oplossing die Johan bij de SBB Cargo AM 482 gevonden heeft waarschijnlijk. Helaas lukt dat bij deze sleper niet omdat deze constructie anders is. Heb helaas geen fotootje omdat de loc alweer op zijn retour is naar Marklin. Mijn vakhandelaar vond dat Marklin maar een oplossing moest vinden. Dus afwachten maar.

Met vriendelijke groet,
Gerard
Re: SBB loc 39420
Blausee-Mitholz
gast

Re: SBB loc 39420
Citaat van: Mog op zaterdag 23 december 2006, 18:52:41
Heb helaas geen fotootje omdat de loc alweer op zijn retour is naar Marklin. Mijn vakhandelaar vond dat Marklin maar een oplossing moest vinden. Dus afwachten maar.

Met vriendelijke groet,
Gerard

Mee eens, Prima om Märklin er mee te confronteren alleen zo jammer dat jij nu een mooi model moet missen.........

Mvg, Johan.
Re: SBB loc 39420
Lid sinds: 2006

offline
Re: SBB loc 39420
Beste Forumleden,

Het volgende wil ik jullie toch even laten weten:

Vanavond heb ik mijn SBB Re 4/4 I weer retour ontvangen. En waar ik al bang voor was, is inderdaad gebeurd: HET PROBLEEM BESTAAT NOG STEEDS! Ook na kritisch bekijken van het model is de indruk sterk aanwezig dat er werkelijk niets aan gedaan is, en het model zo'n 7 weken in de doos op een plank heeft gelegen. Als mijn vakhandelaar terug is van de beurs in Neurenberg gaat hij zoeken naar een oplossing. Ik vind dat Märklin in deze veel te kort door de bocht gaat en zich niet erg bekommert om zijn klanten. Zonde....!!

Met vriendelijke groet,
Gerard Moggré
Re: SBB loc 39420
Blausee-Mitholz
gast

Re: SBB loc 39420
Gerard, mag ik vragen. Rij jij met Motorola II of met MFX Systems?

Mvg, Johan.
Re: SBB loc 39420
Lid sinds: 2006

offline
Re: SBB loc 39420
Hallo Johan,

Ik rij met Motorola II. Ik gebruik een CS voor het testen en programmeren, maar mijn vaste baan bestuur ik met de Tams Master Control ( MM II) en het programma WinDigipet 9.2.

Met vriendelijke groet,
Gerard