@Kiezel: nee , kende ik nog niet, dank. Lijkt mij heel mooi. Zag er aardig wat te kop op ebay.
Sleper buig methode: al eens gezien, nu maar toegepast op Märklin lok en niet Märklin lok.
Märklin lok: weinig tot geen effect, bij verder doorbuigen minder contact.
Niet Märklin lok: de niet Märklin sleper haakt op de kop vast op pukko's bij een wissel.
Maar weer teruggebogen.
@MarklinDak: ik kon erg weinig terugvinden in mijn exemplaatr van de 5207 van wat jij omschreef.
Pukko's omhoogdrukken: met name middenstuk is even lastig, met een tang om het wisselaandrijvingmechaniek heen drukken.
Pukko's kwamen omhoog, helaas geen effect op stoppen middenop.
Toen bedacht ik mij iets: via een tang en stukje draad een lokje die stilstond middenop even van massa voerzien via de wielen.
En ziedaar: rijden
Het is dus een masa / flenshoogte probleem. Vrees ik.
Citaat van: Nobody op dinsdag 23 maart 2010, 00:18:52
Ik denk dat de flenshoogte onvoldoende is om massa op te pakken van de geleiders die op de bodem naast de kunstststof railstukken bevestigd zijn.
De kleine oude Märklin loks hebben er geen last van. M'n nieuwere Märklin T3 heeft ook problemen... [...]
De Märklin gebruiksaanwijzing van de T3 merkt op dat het lokje contactproblemen kan ondervinden op M-rails...
Waarschijnlijk identiek bij de Märklin Köf.
Dus: de oude type 5107 wissels kopen en neerleggen, of de bestaande aanpassen.
Ik denk nu aan ophogen van het metaal middenop waar de flensen op rijden. Dunne strips.
Nog even uitdenken hoe electrisch geleidend te bevestigen:
- solderen kan niet denk ik vanwege omliggende kunststof (vervormd vrees ik)
- electrisch geleidende lijm? Bestaat dat?
- misschien gewoon strip knippen (messing) en er in drukken, geen verdere bevestiging nodig.
Suggesties?