Afgelopen donderdagmiddag toog ik ten tweede male naar Landsmeer. De eerste keer was er toch te weinig blijven hangen, dacht ik. Met Fyra en bus 93, anderhalf uurtje, Teunis zat klaar met goede kop koffie, vervolgens naar zn atelier. Had n in Houten gekochte DHG 500 meegenomen en de vorige keer omgebouwde BR81, die verder met de 6021 afgeregeld moest worden. Merkte al snel dat er toch heel wat van de vorige keer was blijven hangen, komt ook door de door Teunis gehanteerde lesmethode, die erop neer komt dat je zelf aan de slag gaat, zie ik altijd tegenop, maar t is super effectief, door zelf te doen krijg je de ombouw sneller onder de knie, t lijkt n open deur, maar is natuurlijk wel zo! Zelf doen, Teunis controleert, simple as that! Om kort te gaan, oude zaken eruit (m.n. relais, spoeltje en condensator), motorschild en anker los en checken op vuil en andere ongerechtigheden. Vervolgens decoder erin(met dubbelzijdig tapetje) en aansluiten, e.e.a. volgens het ESU-boekje, de verbindingen worden gesoldeerd en voorzien van n stukje krimpkous. Als alles is aangesloten komt toch de lakmoesproef, kijken of tie wil lopen! Ehhh, ff niet, ah ja, wel de koolborsteltjes erin doen, oeps! Daarna, lopen!
Vervolgens met 6021 afregelen, eigenlijk een vrij eenvoudig karweitje, wederom kwestie van t volgen van t boekje en goed luisteren naar Teunis. Eerst DHG500 geregeld, vervolgens BR81. Geweldig! Kbelde om 6 uur bij Teunis aan, vertrok om half 9, met een omgebouwde, afgeregelde DGH500 en afgeregelde BR81!
Zou bijtijds weer thuis zijn geweest, ware het niet dat ik in de verkeerde Fyra stapte en zodoende werd uitgerangeerd op Watergraafsmeer!
Enfin, ben thuisgekomen, uurtje later dan gepland. Teunis, kwil je wederom, nogmaals hartelijk danken, heb weer heel, heel veel geleerd en twas weer erg gezellig, kzie er naar uit om nog een keer langs te komen met n mooi lokje! (maar dat zal wel volgend jaar worden!)
Peter