Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Banenplan kent een fout

Gestart door Aar zaterdag 20 maart 2010, 16:59:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Banenplan kent een fout
Lid sinds: 2018

offline
Banenplan kent een fout
Ten eerste mea culpa, mea culpa... :P

Ik ben een jaartje geleden bij het vernieuwen van mijn baan totaal verkeerd bezig geweest. Je moet altijd eerst ontwerpen op de PC, en dan de baan uitleggen.
Door te meten en tig keer in de Marklin Catalogus te kijken heb ik deze baan gebouwd (had geen WinTrack toen):


Nadat hij gelegd was heb ik WinTrack aangeschaft, en de baan uitgetekent, maar de mensen die goed kijken zien bovenin twee foutjes ;)

Iemand enig idee hoe je die zou kunnen oplossen? Ik heb ook al een tijdje zitten te kijken, maar ik zie niet echt een oplossing. Door de speling sluit hij gelukkig nog wel aan, maar netjes is het niet.
Iemand die ideeen heeft ;)?

Gewoon benieuwd.
Re:Banenplan kent een fout
Hallo Aar.
Ik denk dat ik zie waar je fout zit:
rechts in de parralelle buitenbocht tussen de wissel 24672 het stukje rail 24064 moet een 24130 komen. Dan zit je radius daar al goed. Begin daar eens mee en dan kijk je waar je eventueel nog een compensatie rail(s) nodig hebt.
Mvg, Geert.
Re:Banenplan kent een fout
Je zou het opnieuw kunnen proberen maar dan blijft er één probleem en dat is dat je alleen maar rondjes kunt rijden en dat gaat op den duur vervelen ben ik bang voor.
Dit is iets waar veel mensen de fout in aan door een baanplan "over" te nemen uit een banenplan boek, veel rails en weinig mogelijkheden doordat er alleen rondjes gereden kan worden.
Probeer eens eerst uit te zoeken met welk materieel je wilt gaan rijden en welk tijdperk jij wilt uitbeelden.
ICE's, TGV's en lange IC's en goederentreinen kun je bij voorbaat uitsluiten bij dit soort oppervlaktes.
Succes met het uitvinden van een baanplan en baanbouw en je kunt mij altijd om hulp vragen.

Grt, Ronald.
Re:Banenplan kent een fout
Lid sinds: 2018

offline
Re:Banenplan kent een fout
Ja Ronald, ik weet het. Ik heb op dit moment een 4 tal IC's van elk 4 bakken op gesteld, maar een grotere baan staat zeker op de planning om die te bouwen.
het feit is gewoond at ik geen onbeperkte grootte ervoor heb ;). Maar ik ben zeker niet de enige met dat probleem. Doorzat ik al een hoop flauwe bochten gebruik valt het rijden met een lange IC nog best wel mee.
Re:Banenplan kent een fout
hoi
Zo past het wel


Groet Manus
Re:Banenplan kent een fout
Lid sinds: 2018

offline
Re:Banenplan kent een fout
Thnx, kan je ook aangeven WAT je precies veranderd hebt :)?
Re:Banenplan kent een fout

Zo duidelijk

Groet Manus
Re:Banenplan kent een fout
Lid sinds: 2018

offline
Re:Banenplan kent een fout
Beetje late reactie, maar in iedergeval bedankt. :)
Re:Banenplan kent een fout
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Banenplan kent een fout
Aar,

Ik kan niet inschatten wat voor ruimte je hebt, maar is een baan langs de muur rondom de kamer mogelijk? Geeft vaak veel meer rijlengte.

Groeten

Olav
Re:Banenplan kent een fout
Citaat van: Olav op donderdag 19 augustus 2010, 12:11:18
Aar,

Ik kan niet inschatten wat voor ruimte je hebt, maar is een baan langs de muur rondom de kamer mogelijk? Geeft vaak veel meer rijlengte.

Groeten

Olav

daar heb je gelijk in ik heb de afgelopen weken liggen plannen heb verscheidenen baan plannen gemaakt
en heb ook ontdekt dat je als je de muur volgt veel meer baan hebt tegen over een recht hoek

mvg niko
Re:Banenplan kent een fout
Voorbeeldje:


Of zo iets:


Grt, Ronald.
Re:Banenplan kent een fout
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re:Banenplan kent een fout
Niko,

Als je er maar aan denkt dat als je de hele kamer rond gaat je een goede oplossing voor de deur maakt.

En hoop natuurlijk dat de deur naar de goede kant, naar buiten dus, open gaat.  :D

Wel leuke plannen trouwens.

Groeten

Olav

Re:Banenplan kent een fout
ja  Olav heb daar rekening mee gehouden zal even het plan hier poste bij wijze van voorbeeld
de deur gaat er mischien uit voor zo'n vouw schuif deurtje maar dat is nog niet zeker


de deur zit links onder
mvg niko