Weer even wat fotootjes van de nieuwe baan , deze keer is het andersom gegaan
, baan uit het blote bolletje gelegd, dus nu moet ik het nog in Wintrack gaan zetten
, hoeft natuurlijk niet, maar vind het wel leuk om te doen
Baan heeft 2 hoofd(buiten)sporen 1 & 2 voor de ICE 2, TEE RAM en de TEE 3054 met stam en de SNCF Loc met stam, bochten met R5 en R4, het echte scheurwerk dus
, en dat gaat echt met een snelheid dat je de ICE gewoon hoort langsfluiten/zoeven.
Heb het filmen met m'n nieuwe camera nog niet echt door, maar de test is gelukt, het preisertje wordt echt omver gezogen op het randje van het perron
wannneer de ICE vol langskomt, gelukkig schoot het manneke niet onder de wagons
Vroeger als 10 jarige zette ik al plastic biggetjes op het spoor , in front of een aanstormende stoomloc 3000
Dan krijgen we 2 brugsporen, voor personen en goederentreinen, hier gebruiken we de hoogvermogen Locs voor, hoe krijg je anders een stam van 25 metalen 4658 tigers naar boven van 0 naar 11 cm over 2 meter
Daarnaast liggen 2/3 binnensporen , hoofdzakelijk voor goederen vervoer.
Het binnenste spoor heeft aansluiting via een 3 meter lange oprit van 0 naar 20 cm
(daar komen de hoogvermogen Locs weer te pas
) naar het schaduwstation, wat bij mij dus boven de baan ligt ipv er onder, beter een zichtstation te noemen, en dat is ook leuker, treinen die je niet ziet heb je niet veel aan
Rangeerterreinen heb ik er dus 3 van, bij de Locloodsen/Draaischijf , links daarvan een Raffinaderij met rangeergebeuren, en in het midden een Stoomlocdepot.
Het staat nu nog door elkaar, zit nog te twijfelen om de stomers bij de draaischijf te zetten en de V200 diesels ergens anders, met de stomers rij ik het minst, en mijn goede treinvriend Ome Dick zei dat diesels nooit in locloodsen staan
2/3 staat nu op de baan, rest staat op plankjes erboven, klaar om ingezet te worden
Alle analoge locs doen nu even geen dienst, de bovenleiding jongens blijven zeker, want er komt ook nog analoge bovenleiding op de baan.
Wat over blijft gaat of de vitrine in/wordt omgebouwd of komt tzt op MP terecht
Wordt vervolgt,
Mvg Gert