Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe Baanplan v200marklin

Gestart door v200marklin woensdag 27 juni 2007, 22:09:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Ziet er zeer ambitieus en mooi uit, ik denk alleen dat je met zoveel loks op de baan ook al staan ze stil een probleem gaat krijgen. Als je allemaal wilt zien zet ze dan in een showkast welke aan de muur hangt, deze kun je ook zelf maken. In elk geval cus6 ermee en ik wacht op verdere updates.

Groeten

Fred Vonk.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin




Zo, even een update van wat ik allemaal aan het frommelen ben, alle M-rail is nu weg (behalve bij de locloodsen) en verkocht 8), alle elektra is nu vervangen, ben blokken aan het maken, de 4 rangeerterreinen krijgen hun eigen stroomkring, hoofdspoor 1 & 2 apart, brugspoor 3&4 apart en binnenspoor 5&6 apart, dan kan ik makkelijker zien waar een storing zit 8)

Lampjes in huisjes worden veelal vervangen door led verlichting , zeker van de loodsen die zich onder de brug bevinden 8)

Kortom , razenddruk ermee :mrgreen:, keeping you posted !

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hoi Gert,

Ziet er mooi uit! Ben de afgelopen tijd wat druk geweest (oa met vakantie  :lol: en met het krijgen van een nieuwe job), maar ik hoop binnenkort toch nog eens langs te komen om live te komen kijken. Als de uitnodiging nog steeds staat..... :D

Veel plezier met frommelen verder!



Shark.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hallo Gert.
Zo hé, jij bent zeker druk geweest, in ieder geval met de baan!
Ziet er al heel goed uit en mooi dat je nu ook gelijk de stroomvoorziening aanpast d.m.v. meerdere stroomkringen.
Met jouw aantal treinen en zeker het aantal waar je op de baan mee wilt gaan rijden is dit zeker heel belangrijk.
Hoe ga je de sporen boven de locloods doen, wordt dit een (spoor)brug of heb je iets anders bedacht?
De sfeer plaatjes zien er al erg goed uit.
Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Dag Gert,

Ziet er mooi uit. Zie ik het goed? Gebruik je Duplo om je rails te laten stijgen?

Groet, Paul
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Citaat van: Shark op woensdag 12 september 2007, 00:36:42
Hoi Gert,

Ziet er mooi uit! Ben de afgelopen tijd wat druk geweest (oa met vakantie  :lol: en met het krijgen van een nieuwe job), maar ik hoop binnenkort toch nog eens langs te komen om live te komen kijken. Als de uitnodiging nog steeds staat..... :D

Veel plezier met frommelen verder!



Shark.

Hallo Shark,

ja hoor, als je wilt kan je een keer komen kijken, dat staat nog open  :D

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Citaat van: p.ghijsen op woensdag 12 september 2007, 10:57:06
Dag Gert,

Ziet er mooi uit. Zie ik het goed? Gebruik je Duplo om je rails te laten stijgen?

Groet, Paul

Hallo Paul,

dat is voor tijdelijk om uit te proberen, en de kenners onder ons zien dat dit Lego is en geen Duplo  :mrgreen:
M'n zoon van 15 speelt er niet mee, dus gebruik ik het maar om hellingen uit te proberen alvorens definitieve steunpilaren te maken.

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hoi Gert,

Ziet er goed uit.
Ik begrijp nu hoe je aan je nick naam komt je hebt een aantal mooie exemplaren in de loc loods. 8)
Een mooie foto van deze beauty's zou zeer welkom zijn.

Gr.
René
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Weer even wat fotootjes van de nieuwe baan , deze keer is het andersom gegaan :shock:, baan uit het blote bolletje gelegd, dus nu moet ik het nog in Wintrack gaan zetten :mrgreen:, hoeft natuurlijk niet, maar vind het wel leuk om te doen :P

Baan heeft 2 hoofd(buiten)sporen 1 & 2 voor de ICE 2, TEE RAM en de TEE 3054 met stam en de SNCF Loc met stam, bochten met R5 en R4, het echte scheurwerk dus 8), en dat gaat echt met een snelheid dat je de ICE gewoon hoort langsfluiten/zoeven.
Heb het filmen met m'n nieuwe camera nog niet echt door, maar de test is gelukt, het preisertje wordt echt omver gezogen op het randje van het perron :mrgreen: wannneer de ICE vol langskomt, gelukkig schoot het manneke niet onder de wagons :roll: :mrgreen:
Vroeger als 10 jarige zette ik al plastic biggetjes op het spoor , in front of een aanstormende stoomloc 3000 8)

Dan krijgen we 2 brugsporen, voor personen en goederentreinen, hier gebruiken we de hoogvermogen Locs voor, hoe krijg je anders een stam van 25 metalen 4658 tigers naar boven van 0 naar 11 cm over 2 meter 8)

Daarnaast liggen 2/3 binnensporen , hoofdzakelijk voor goederen vervoer.
Het binnenste spoor heeft aansluiting via een 3 meter lange oprit van 0 naar 20 cm  :shock: (daar komen de hoogvermogen Locs weer te pas  :P) naar het schaduwstation, wat bij mij dus boven de baan ligt ipv er onder, beter een zichtstation te noemen, en dat is ook leuker, treinen die je niet ziet heb je niet veel aan  :mrgreen:

Rangeerterreinen heb ik er dus 3 van, bij de Locloodsen/Draaischijf , links daarvan een Raffinaderij met rangeergebeuren, en in het midden een Stoomlocdepot.
Het staat nu nog door elkaar, zit nog te twijfelen om de stomers bij de draaischijf te zetten en de V200 diesels ergens anders, met de stomers rij ik het minst, en mijn goede treinvriend Ome Dick zei dat diesels nooit in locloodsen staan :?

2/3 staat nu op de baan, rest staat op plankjes erboven, klaar om ingezet te worden :lol:
Alle analoge locs doen nu even geen dienst, de bovenleiding jongens blijven zeker, want er komt ook nog analoge bovenleiding op de baan.
Wat over blijft gaat of de vitrine in/wordt omgebouwd of komt tzt op MP terecht :mrgreen:

Wordt vervolgt,

Mvg Gert














Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hé die Gert.
Dat begint er al heel goed (vol) uit te zien, maar het zal nog niet meevallen om zoveel materiëel netjes op de baan te krijgen.
Zie wel dat "het dorp" ook al een plaats heeft gekregen en de aankleding lekker begint.
Niets kan jouw baan tegenhouden zelfs de dakspanten moeten er aan geloven! :roll: :wink:
Veel succes met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
@ Albert Jan

ja, alle ruimte wordt benut, moet schipperen met wat ik heb, bouwvergunning krijg ik niet, het is maar 1,30 hoog daar, met alleen schuine wanden, vandaar dat de baan ook maar 25 cm van de vloer af staat.
Heb het wel geisoleerd, dus dat was niet voor niets, zit geen CV in, dus met
straalkacheltje in de winter kan ik het wel redden 8), daarintegen is het er zomers niet te harden van de hitte  :mrgreen:

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hoi Gert.
Ja, dat probleem met die schuine wanden en ontbreken van CV heb ik ook!
Heb toch maar besloten om alles aan de binnenkant te isoleren, dus ook de dakspanten maar weggetimmerd, kost helaas wel flink wat ruimte, aan beide schuine kanten 25 cm, echt wel zonde! :(
Maar 's zomers redelijk koel en in de winter net zo'n beetje te verwarmen met straalkachel met 3 UV lampen (soort hoogtezon)
Wil (hoop) binnen 2 jaar nieuwgebouwde ruimte in gebruik te kunnen nemen.
Maar ja, je wilt zoveel hè! :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin


Zo, nog ff een fotootje, had er meer gemaakt maar allen niet scherp, toch maar eens een statiefje maken voor de camera en dan met de zelfontspanner, moet beter gaan volgens mij  8)

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Nice Gert,

Maar heb je zo een mooie baan, maar dan geen bovenleiding :(.
Dat zou het we helemaal afmaken vind ik.
Voor de rest ziet het er mooi uit :!:.

Marcel
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
@Marcel

er komt nog bovenleiding! , zie eerder bericht 8)

Mvg Gert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Hallo Gert.
Prachtig zo'n sfeerplaatje!
En het mooie is dat je dan ook gelijk de "bouwplaatsen" niet meer ziet! :wink:
Alleen de schoorsteen voor je locloods moet je nog een ander plekje geven, liefst bij het ketelhuis, zonde anders van de mooie foto locatie.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Beste allen,

Gister mocht ik live de baan van Gert aanschouwen. De foto's zijn mooi maar int echt is het echt indrukwekkend. Inderdaad vol (en ik zou doodsbang zijn dat ik de ene na de andere botsing zou hebben  :lol:), maar wat staan er mooie treinen, er is volop mogelijkheid tot het rijden van lange stukken en er zijn leuke rangeerplekjes. Veel loodsen, en veel lange treinen. Echt gaaf. Gert, dank je wel dat ik ff mocht komen kijken. Succes verder met de dingen die je nog wil doen. Heeft me weer voor mijn baan gemotiveerd en geinspireerd!

Groeten,



Shark.
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
ziet er erg mooi uit  :shock: :shock:
groet robert
Re: Nieuwe Baanplan v200marklin
Gert,

Je hebt echt een enorme baan zeg en hij is erg mooi.  Succes.

Groetjes, Marklin-Tim
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Hoe gaat het met de baan, of is er een nieuw topic?

Gr Eddie
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Forummers,dit is wat men noemt een Rijdersbaan,en met de grote R.
De scenery zijn DE treinen,en dan heb je eigenlijk geen andere scenery nodig :D

En Gert R4 en R5 toe maar!!!!
Dat zeggen niet veel mensen je na 8)

Tja en of diesels niet in een loods staan........volgens mij wel,maar dan bij het onderhoud.
Diesels zijn in bedrijf minder arbeidsintensief als stoomloc's,en kunnen daardoor veel meer buiten verblijven :)

Misschien zie ik het verkeerd hoor maar op de 3e foto zie ik een ruimte die geschikt is voor een dieseldepot.
Tenminste als de stomers verhuizen :D

Mvg Hans V200.0
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Er is al langggggg een nieuwe baan, welke binnenkort weer afgebroken gaat worden 8)

Mvg Gert
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Citaat van: v200marklin op woensdag 18 augustus 2010, 08:35:53
Er is al langggggg een nieuwe baan, welke binnenkort weer afgebroken gaat worden 8)

Mvg Gert

Voordat Gert deze baan ook alweer afgebroken heeft, zal ik maar snel even door verwijzen! :shock:

Kijk snel nog even :   http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14230.msg223631#msg223631

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Zo te zien heeft Gert 2 hobby's: Banen bouwen en banen afbreken :lol:
Maar ik vind het een mooie baan, die kraus-maffei vind ik geweldig :D

Gr Eddie
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Hallo Gert,

Dus van deze baan is ook al niets meer over?

En de volgende foto's moeten we dus in het achterhoofd houden,want je bent sneller met afbreken,dan met plaatsen :(

Gert,.......ik weet het niet meer,je maakt het er niet makkelijker door.

Mvg Hans V200.0
Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Aliebengalie
gast

Re:Nieuwe Baanplan v200marklin
Heeft met de snelheid van de Rotterdammers te maken denk ik....de stad is ook altijd in beweging - altijd opgebroken - altijd aan het bouwen - altijd aan het breken en slopen.... Een levende stad (overdags dan he) waar het meestal nou zeg maar bijna altijd een puinhoop is met bouwen/afbreken/bouwen/afbreken.
En dat hebben we nu allemaal als Rotterdammer is het bloed.
Ik heb de zelfde ideen als Gert...hoe meer rails hoe liever.
Heb dozen en bakken vol met huisjes en loopbruggen stations perrons.
Maar dat doet me niets.
Neh rijden moet het spul tot dat het stopt.
En na een tijdje heb je toch weer andere ideen,en voor je je wissels hebt kunnen aansluiten en je verschillende stroomkringen hebt gemaakt,ben ik althans al weer toe aan wat anders....
Bij Gert werken de wissels en de stroomkringen wel hoor...(zelf mogen aanschouwen) zijn schitterende baan....ben straks benieuwd wat het weer gaat worden. Gert veel suc6 bij het afbreken en bouwen straks.

Mvg: Alex