Naar aanleiding van bovenstaande opmerking, toch nog wat zitten puzzelen en volgens mij nu echt een definitief plan, wat klopt qua hoogtes, stijgingspercentages, speelplezier en vooral ook "bouwplezier".
Op de korte poot onder, nog een klein kopstation gecreëerd om meer spel afwisseling en wat rangeer werk tussen Interlaken Ost (HBf in dit plan) en het kopstation ( gebasseerd op Schwarzenberg, CH) te krijgen. Ook ontstaat er hierdoor variatie in het personen verkeer. Lange afstandstreinen (EC/ICE/TGV-LYRIA) rijden van Thun (Schaduwstation met keerlus recht-boven) via Interlaken West (zichtbaar) naar Interlaken Ost (Schaduwkopstation linksonder). Regionaal verkeer zal vanuit Interlaken West afwisselend naar Interlaken Ost of naar Schwarzenberg rijden.
Achter Interlaken Ost is naar mijn idee genoeg ruimte om een leuk stadsplein te creëren waarbij de trein achter deze bebouwing op de helling weer zichtbaar worden. Schwarzenberg ligt op een berg met daarin de kleine klimspiraal die ook deels zichtbaar wordt in een lawinegalerij.
Onderstaand de volledig uitwerking in WinTrack....
Mochten er nog mensen tips hebben om een-en-ander te fine-tunen hoor ik dit natuurlijk weer graag!!