Zo dan, even laten weten wat de status is weer.
Om te beginnen: gebouwd wordt er op dit moment aan het station, een afgeleide van Kibri's station Bonn, wat aanmerkelijke overeenkomsten heeft met het station van Mannheim.
Er zal uiteindelijk nog veel aangepast moeten worden, het wordt daarom de grootste kitbash op mijn modelbaan. Zo zal de breedte moeten toenemen (12 cm), het middendeel en met name de centrale hal worden behoorlijk aangepakt tot het allemaal lijkt op Mannheim Hbf anno 1983.
Dan is er eindelijk een update voor de liefhebbers van de boulevard: de verlichting kwam eindelijk binnen en na het leggen van de kabels en het plaatsen van de voetjes een eerste impressie van de sfeer in de duisternis:
Tenslotte heb ik nog een bijzondere werkwijze uitgedacht voor de samenstelling van gebouwen, met name daar waar het gaat om de hoeken.
Ik stoorde mij aan het feit dat de hoeken niet altijd goed sloten en er dus bij duisternis licht doorheen kon komen, masker of niet.
Een aantal gebouwen hebben bij mijn baan ook nog eens de functie van elektrisch verdeelstation, dat wil zeggen: daar komen enkele leidingen samen en zitten de nodige verdeelplaten in. Zo hoef ik niet meer onder de baan te kruipen als een stekker los moet, ik til het gebouw op of...ik open een zijkant. Om dat laatste mogelijk te maken en het doorschijnprobleem op te lossen vond ik een pak carrosseriekit van 3M, normaal bedoeld om bijvoorbeeld ruiten of lampen van een auto mee af te dichten. Blijft flexibel, plakt als de ziekte en dicht perfect af. Ook te gebruiken voor fonteintjes en andere waterobjecten.
Zie onderstaande foto's voor de toepassing (je hebt er heel weinig van nodig!)
To be continued...