Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Led verlichting SBB Re 620

Gestart door Re460 woensdag 17 maart 2010, 10:10:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Led verlichting SBB Re 620
Zeer recent heeft M de nieuwe Re 620 uitgebracht. In dit model zit warmwitte led-verlichting.
Nu bestaat misschien de mogelijkheid om deze led-plaatjes ook te plaatsen in oudere modellen van de Re 4/4 II? Wel borrelen onderstaande vragen op;

-Zijn de ledplaatjes uit de Re 620 qua afmetingen omzetbaar in de Re 4/4 II?
-Hebben de nieuwe ledplaatjes ook 4 aansluitingen?
-Zijn de nieuwe ledplaatjes identiek als die in de Re 4/4 II of is mogelijk een andere lichtgeleider toegepast?

Groet,
Erwin
Re:Led verlichting SBB Re 620
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Re:Led verlichting SBB Re 620
Hoi Erwin,

Volgens mijn winkellier zitten de zelfde led-plaatjes in als in de Re 4/4 II 37356.

Dit is het artiekelnummer 137084
Leiterpl. Stirnbel. weiss

Maar het stoplicht staat nog rood bij Marklin, dus nog heel even wachten

Groet, Dennis
Re:Led verlichting SBB Re 620
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re:Led verlichting SBB Re 620
De witte led verlichting moet wel andere voorschakel weerstanden hebben.
welke waarde weet ik niet maar de doorlaatspanning van de witte leds is anders dan bij de gele.

mvg

Erik
Re:Led verlichting SBB Re 620
Nog een aanvulling; de ledplaatjes uit de Re 4/4 II nr. 37356 hebben het artikelnummer 137084. Dit zijn warmwitte leds met de voorschakelweerstanden op het ledplaatje (let op: niet voor de schijnwerpers). Deze ledplaatjes heb ik ingebouwd in de Cargo Re 4/4 II uit set 29481. Resultaat is geweldig.
Nu heb ik hier model 34345 (Re 4/4 II mintgroen) liggen. De ledplaatjes 13084 wil ik ook hier inbouwen, helaas staat het stoplicht op rood.
De Re 620 heeft volgens de stuklijst andere ledplaatjes (afwijkend artikelnummer) dus vandaar mijn vraag. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er andere ledplaatjes zijn toegepast.
Maar met M weet je het nooit.
Groet,
Erwin
Re:Led verlichting SBB Re 620
Ik heb de ombouw reeds voltooid, dit is het resultaat, waarbij ik moet opmerken dat ik een  diode schakeling heb moeten maken om de correcte 3 om 1 lichtwissel te realiseren, deze was nog niet geïnstalleerd op de foto.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18476.msg303743#msg303743
Zonder schijnwerpers:

Met schijnwerpers: