Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Heimwee Express - Plan U 114

Gestart door Fermon maandag 15 maart 2010, 18:52:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Heimwee Express - Plan U 114
Het eerste filmpje van de Plan U 114 had ik geplaatst in het draadje van OnTraxs.
Het filmpje die hieronder staat is een vernieuwde versie. Dankzij Boskabouter (Paul) zijn er wat fragmenten toegevoegd. Hij heeft dat weekend gefilmd in Hilversum en Hollandsche Rading.

Re:Heimwee Express - Plan U 114
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Alhoewel ik het een prachtige trein vind, vind ik het erg jammer dat ook deze in het rood gestoken is. Er zijn al 3 roden, waarvan 2 sowiso binnen afzienbare tijd weer rijvaardig (immers, sinds eind Januari is de 113 weer glasdicht, heeft een hele dag keurig staan draaien tijdens het vervangen van de laatste raampjes), dus geel was wel een welkome afwisseling geweest. M.i. zou ook de 121 een goede kandidaat zijn voor geel, omdat deze ook van aircounit en sprinterramen is voorzien.
Re:Heimwee Express - Plan U 114
ik vind rood wel mooi. geeft het een leuk/speciaal/iets ouder tintje
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Precies, juist de NSM-Plan U past het beste in het rood (oude ramen en oud interieur). Die andere drie horen eigenlijk geel. Maar ach.
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Lid sinds: 2008

Als t maar Nederlands is en flensen heeft

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Beste Fermon,

Een leuke film(pje)  geworden zeg!  :D
Leuk gedaan! :wink:

Groeten Paul
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Citaat van: timtrein op woensdag 17 maart 2010, 22:26:24
Precies, juist de NSM-Plan U past het beste in het rood (oude ramen en oud interieur). Die andere drie horen eigenlijk geel. Maar ach.
Volgens mij heeft de 113 ook van die oude ramen. De 115 heeft helemaal geen ramen :( :( en de 121 is een van de laatste actieve Utjes geweest en zou dus inderdaad geel moeten zijn. Ben benieuwd wanneer men aan de HIJSM stellen gaat koppelen?
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Hoi Fermon,

Thuis kijk ik wel even naar je filmke.
Heb nu niet zo'n beste verbinding via mijn mobieltje.
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Citaat van: Laurent op woensdag 17 maart 2010, 13:56:34
M.i. zou ook de 121 een goede kandidaat zijn voor geel, omdat deze ook van aircounit en sprinterramen is voorzien.

Van mij mag de 121 ook weer geel worden, maar de 121 heeft geen sprinterramen, het stel heeft de oorspronkelijke ramen nog.

Citaat van: Laurent op donderdag 18 maart 2010, 00:36:48
Volgens mij heeft de 113 ook van die oude ramen. De 115 heeft helemaal geen ramen :( :( en de 121 is een van de laatste actieve Utjes geweest en zou dus inderdaad geel moeten zijn.

Zowel de 113 als de 115 hebben sprinterramen. En van de 115 zijn niet alle ramen (gelukkig) kapot geslagen.

Citaat van: Henk-Jan op donderdag 18 maart 2010, 04:20:52
Thuis kijk ik wel even naar je filmke.
Heb nu niet zo'n beste verbinding via mijn mobieltje.

Alvast veel plezier  :D
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Citaat van: Fermon op donderdag 18 maart 2010, 10:03:48

Zowel de 113 als de 115 hebben sprinterramen. En van de 115 zijn niet alle ramen (gelukkig) kapot geslagen.


heeft dit te maken met dat stukje vernielingswerk op de werkplaats in Haarlem waarbij bijna alle treinen zijn vernield met hamers en dat soort zaken.

Koen
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Fermon,

Mooie film geworden, in kleur.
Even genieten zonder zelf in de kou en de regen te hoeven staan. 8)

Paul bedankt , voor de prima samenwerking om de tot iets leuks te komen.

groet,
Jan
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Ik heb em ook gezien, op station Hilversum.

Groetjes Daniël
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Citaat van: MarklinKoen op donderdag 18 maart 2010, 11:05:10
Citaat van: Fermon op donderdag 18 maart 2010, 10:03:48

Zowel de 113 als de 115 hebben sprinterramen. En van de 115 zijn niet alle ramen (gelukkig) kapot geslagen.


heeft dit te maken met dat stukje vernielingswerk op de werkplaats in Haarlem waarbij bijna alle treinen zijn vernield met hamers en dat soort zaken.

Koen
Helaas wel ja... :(

Citaat van: Fermon op donderdag 18 maart 2010, 10:03:48
Citaat van: Laurent op woensdag 17 maart 2010, 13:56:34
M.i. zou ook de 121 een goede kandidaat zijn voor geel, omdat deze ook van aircounit en sprinterramen is voorzien.

Van mij mag de 121 ook weer geel worden, maar de 121 heeft geen sprinterramen, het stel heeft de oorspronkelijke ramen nog.
Ach ja, ik weet de verschillen nooit :?

Citeer
Citaat van: Laurent op donderdag 18 maart 2010, 00:36:48
Volgens mij heeft de 113 ook van die oude ramen. De 115 heeft helemaal geen ramen :( :( en de 121 is een van de laatste actieve Utjes geweest en zou dus inderdaad geel moeten zijn.

Zowel de 113 als de 115 hebben sprinterramen. En van de 115 zijn niet alle ramen (gelukkig) kapot geslagen.
Praktisch alle. Was in ieder geval eind januari een grote chaos binnen, waarbij het stel ook als opslag diende. Overigens is sinds diezelfde dag de 113 weer glasdicht. Ik was uitgenodigd samen met een collega OV Chipper die ik uit Amsterdam kende en wij hebben met zijn drieën de laatste 6 schuiframen vervangen :) Moet als ik tijd heb nog maar eens langsgaan, helaas is mijn tijd vrij schaars.
Re:Heimwee Express - Plan U 114
Citaat van: Henk-Jan op donderdag 18 maart 2010, 04:20:52
Hoi Fermon,

Thuis kijk ik wel even naar je filmke.
Heb nu niet zo'n beste verbinding via mijn mobieltje.

Heey Fermon,

Heb net zo juist het filmke bekeken.
Ik moet zeggen GEWELDIG heel mooi (misschien later nog een andere?)

Bedankt voor deze bijdrage.
Re:Heimwee Express - Plan U 114
ik kijk hem nu ook pas voor het eerst helemaal. heb eidelijk tijd.
het is een erg mooi en leuk filmpje geworden.

koen