Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Er staat een wit kruis op. Dat betekent dat-ie genomineerd is voor sloop dus afgekeurd is hij sowieso... Er is echter geen treinverkeer meer op de baan dus met wat beleid kun je 'm best verplaatsen. Hij rijdt namelijk nog wel. Er is in werkelijkheid ook vaak genoeg onberemd sloopmaterieel over het spoor naar de sloper vervoerd :wink:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
dat klopt maar op het echte spoor zit het sloop materieel tussen twee remwagons ingeklemt
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Hoi Martijn,

Wat weer een leuk verslag.
Die dieplader wagon is dat een bestaande wagon of is dat zelf bouw?, ik heb zo een nog nooit gezien.

Groetjes Jac.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Leuk verslag Martijn!

Hoop dat je in je nieuwe woning weer zo'n gave baan kan maken.
Succes en houdt ons bezig met deze leuke updates aub  :D
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Citaat van: loc6400 op zaterdag 21 september 2013, 15:41:24
dat klopt maar op het echte spoor zit het sloop materieel tussen twee remwagons ingeklemt
Voor dat stukkie van de werkplaats naar het station hoeft dat niet hoor, da's gewoon een rangeerbeweging. Maar: als-ie echt op pad gaat zal ik ervoor zorgen dat er voldoende remgewicht is. Al verwacht ik dat-ie gewoon naar spoor 1 gerangeerd wordt om vervolgens in een oude schoenendoos te verdwijnen waar nog meer ongebruikte kneuswagentjes in zitten... Lima, Jouef en zo... Dit is overigens ook een Lima-wagen.

Citaat van: wacojaco op zaterdag 21 september 2013, 16:07:07
Die dieplader wagon is dat een bestaande wagon of is dat zelf bouw?, ik heb zo een nog nooit gezien.
Die komt dus ook uit bovengenoemde schoenendoos :razz: Ik kan u even niet checken van welk merk hij is (zit niet thuis) maar het is een zes-assige wagen van het Amerikaanse leger. Hij zal bij de allereerste wagentjes die ik gekregen heb toen ik een jaar of negen was. Hij is toen door mijn vader van een lading van drie boomstammen voorzien, van echt jout, netjes vastgezet met messing miniatuurkettingen. Die lading is echter al lang verdwenen... denk ik. Misschien liggen ze nog in de schoenendoos...

Anyway, het is een wagen met gelijkstroomassen en dat maakt hem nogal ontsporingsgevoelig op Märklin-wissels. Bij de korte geduwde rit met het roestlocje erop stond-ie ook ineens op twee sporen :wink: Daarom zat hij in de schoenendoos en was-ie niet in de actieve dienst. Als ik eraan denk zal ik even kijken van welk merk hij is, misschien kunnen we er iets over terugvinden. Ik heb bijvoorbeeld geen idee wat de originele belading was. Gezien het feit dat er "United States Army" op staat zal er wel een legervoertuig op gestaan hebben. Mijn oom, waar de wagen oorspronkelijk vandaan kwam, had wel meer legermodellen.

Citaat van: Ronald op zaterdag 21 september 2013, 16:54:16
Hoop dat je in je nieuwe woning weer zo'n gave baan kan maken.
Dat hoop ik ook! Ik ga er wel vanuit... Zoals gezegd gaat er sowieso niks weg van de spullen. Er borrelen ook al ideeën en gedachten over dingen die ik anders zou doen. Wat dat betreft was deze baan een uitstekend leerproject :smile:

Martijn :smile:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Hoi Martijn,

Erg leuk verslag heb je weer gemaakt. Het net een omgekeerde wereld, zo kijk je vaak naar bouwverslage van hoe het e.e.a. Wordt opgebouwd, maar bij jouw is het andersom.
Heb je nog een bepaalde nummering of opbergsystematiek erin zitten?

Groeten Ronald  :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Hoi Martijn,

Jammer dat zo,n mooie baan uit elkaar gehaald wordt, treinen horen niet in dozen maar dienen te rijden  :)



Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 20-9-2013: Leegmaken werkplaatsterrein)
Hoi Martijn,

Zoals altijd maak je van alles een boeiend verhaal dat je ook nog eens op knappe wijze weet weer te geven via een mooie fotoreportage.
Da's een sport op zich :thumbup:
Jammer van je mooie baan, maar de gedachten erachter zijn bekend en ik hoop (uiteraard in de eerste plaats) voor jou en je vriendin dat jullie toekomst plannen snel gerealiseerd kunnen worden. En wanneer jullie tzt gesetteld zijn dan hopen we weer van een dergelijke pakkende reportage te mogen genieten van de wederopbouw.

Groet,

Tom
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hallo allemaal,

Na een flinke aanloop gaat het dan toch gebeuren: de eerste sloopwerkzaamheden... Ik heb besloten te beginnen met het achterterrein van de werkplaats, bij het sloophoekje. Dat is een mooi teststukje met vanalles erin: kurk, modelliermasse, strooisel, grasjes en diverse dingen die misschien wel bewaard kunnen blijven.

Eerst gaan we echter even wat ruimte maken. Doordat de tafel naar elders is verhuisd, heb ik geen werkblad meer en dat maakt het lastig om dingen te sorteren als je spullen aan het uitzoeken bent.


Daar kwam ik namelijk achter toen ik deze plank ging uitmesten om plek te maken voor wat grotere kwetsbare zaken zoals de loopbrug en de locloodsen. Het uitmesten was een flinke klus, de plank lag vol met losse frutseltjes, motoronderdelen, autootjes, modelbouwmaterialen enzovoort. Allemaal netjes uitgezocht en in de verhuisdoos gedaan waar ik eerder de verfspullen in had gedaan die op de tafel stonden.


Ruimte maken gaan we doen door de sporen 1 en 2 en het tussengelegen perron op te breken, samen met de kopspoortjes 11 en 12 op de achtergrond. Op die manier komt de rand van de treintafel beschikbaar als werkblad.


Enkele wissels zullen eruit moeten en dus moesten er even wat draadjes preventief worden doorgeknipt. Ik heb overigens besloten de bedrading niet los te gaan solderen, dat wordt echt veel te veel werk. De soldeeroogjes waar alles aan zit ga ik toch niet hergebruiken: nieuwe koop je per 200 tegelijk voor een paar euro. In plaats van de draden los te solderen knip ik ze dus netjes en zo dicht mogelijk bij het soldeeroogje los.


Da's pech... perron weg :wink:


Ook aan de andere kant van het emplacement moest geknipt worden.


Als de bedrading eenmaal los is, is opbreken zo gebeurd.




Alleen bij voormalig wissel 13 en 14 ligt het spoor een stukje ingebed.


Al snel werd duidelijk dat het inbedden ervoor gezorgd heeft dat het spoor rotsvast is komen te liggen :razz:
Gelukkig breekt het steenachtige strooimateriaal vrij makkelijk van de rails los. Als je het een beetje helpt met een schroevendraaier of zo kun je daarna de rails er met wat beleid uit tillen. En: doordat het vrij makkelijk van de rails losbreekt blijven er vrijwel geen sporen op de rails achter :smile: :thumbup:


Hier is wissel 13 er ook uit en vervangen door een gebogen stuk spoor, zodat spoor 3 intact blijft.


Met de oogst wordt een tijdelijk depot aangelegd :wink:


Dat gedaan hebbende was het tijd eens voorzichtig te proberen hoe vast de scenery nou werkelijk zit. Nou... VAST! :eek:
Het eerste probleem waar ik direct tegenaan liep was dat hobbylijm sterker is dan kurk. Alles wat direct op kurk gelijmd zit (en dat is bijna alles) zal schoongemaakt moeten worden omdat het kurk scheurt en meekomt als je het loshaalt.


Sommige dingen kunnen beter uitgesneden worden en daarna van kurk ontdaan worden.


Goed, de spullen en materialen die van de baan los komen moeten we ergens kwijt, tijd dus om de werktrein van stal te halen. Daarvoor worden de 2418 + 2433 opgestart :smile:


De locs rangeren een werktrein bij elkaar die uit bakwagens van divers pluimage bestaat.


De relaiskasten zijn van kurk ontdaan en op de trein geplaatst.


De boom wordt losgesneden.


Nu de boom weg is (en de twee kliko's die daar - vastgelijmd - stonden), kan de lantaarnpaal uitgegraven worden.


Een oude onderzetter (van kurk :wink:) kun je prima gebruiken als ondergrond bij het verwijderen van overtollig kurk.


Volgende stap: het hek. Dat bleek werkelijk muurvast te zitten.... Het is met hobbylijm op het kurk gelijmd, maar daarna is er nog strooisel en gras en dus ook een hoop latexlijm overheen gegaan. Dat stooisel moest eerst weg, om daarna het hek aan de onderkant los te snijden. Ook aan de andere kant moest eerst gesneden worden. Daarna kon ik met een schroevendraaier het hek voorzichtig loswrikken...


Uiteindelijk gaat het toch om! Maar wel op een zodanige manier dat het nog een keer te gebruiken is :smile:


De schade viel mee: wat kurkresten aan de onderkant en één gebroken diagonaal.


De ophoging bestaat uit drie lagen kurk, die met een klein beetje lijm aan elkaar zitten. Ik had na de ervaringen met de heggetjes en het hek al bedacht dat ik de stelconplaten nooit fatsoenlijk van dat kurk af zal kunnen krijgen... Dus heb ik maar even wat groter gereedschap gepakt.


Wat snij- en steekwerk later is er een mooi plakkaatje kurk-met-stelconplaten vrijgekomen, compleet met onkruid, wat best nog te gebruiken is. :smile:


Exact hetzelfde heb ik toen maar gedaan met het roestige onkruidspoortje waar de materiaalwagen en het roestlocje op hebben gestaan.


De linker drie rijen platen heb ik nog als een plakkaatje eruit weten te halen, maar de die op het hellinkje zijn direct op de witte Modelliermasse gelijmd. Dit gips-achtige spul verkruimelt als je er een schroevendraaier in steekt en er blijven grote stukken aan de plaatjes zitten...


Die platen heb ik er dus maar gewoon uitgesloopt en in een bakwagen gekieperd. Die gaan we later wel een keer schoonmaken :wink:


Al dat gesloop geeft wel een hoop rommel...


Afijn, nu de bovenste laag kurk eraf is, kunnen de onderste twee lagen eruit gesneden worden. De tafel gaat netjes schoon tot op het hout :smile:


De grotere delen die ik heb kunnen redden voor hergebruik, naast natuurlijk de lantaarnpaal, het hutje en de losse stelconplaatjes.


En zo is het eerste echte gat geslagen in de scenery...


Het is de bedoeling dat op deze manier de hele tafel gestript gaat worden.

Kortom: wordt vervolgd... :razz:

Martijn :cool:






Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Het opbouwen was altijd al een genot om te zien en gaf steeds nieuwe ideeën en inspiratie maar het lukt je om dit zelfs bij het afbreken voor elkaar te krijgen.
Tot in detail is nu opnieuw te zien hoe je je scenery gemaakt hebt, onderdelen, ideeën en details van je baan leven voort in andere banen...hahahaha...succes met de demontage en veel geluk met je lief!
Vriendelijke groeten,
Paul
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Citaat van: Kawa op donderdag 03 oktober 2013, 08:31:36
Tot in detail is nu opnieuw te zien hoe je je scenery gemaakt hebt

Haha, inderdaad... Ik denk ook geregeld "Oh ja, zó had ik dat gedaan..." :razz:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Acido,

niet alleen het opbouwen neemt tijd in beslag, maar het afbreken op een nette manie zo te zien nog veel mee.

leuk om dit zo eens te zien

gr  Ed
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hoi Martijn.
Prachtig om te zien dat je van het afbreken net zo'n "feest" maakt als tijdens het opbouwen! :thumbup:
Natuurlijk heb je nu ook als voordeel dat alles netjes verwijderd wordt en daarna meteen goed opgeruimd wordt.
Het begint al wel behoorlijk kaalslag te worden, dus het eind komt al enigszins in zicht.

Veel "plezier" en succes met dit geweldige afbraak project.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hallo Martijn,

Wat Albert Jan ook al schreef, je maakt er een feest van. Wel goed van je om ons te laten zien dat je je baan kan afbreken en met wat voor soort "problemen" je tegen komt en hoe je weer netjes de boel kan slopen. Want de spullen zijn duur genoeg en om het straks weer te hergebruiken geeft alleen maar voordelen.
Succes met het verloop ervan en ik blijf graag je werkzaamheden volgen.  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hallo Martijn,

Je kunt wel een boek gaan schrijven "Hoe een modelbaan te verhuizen"  :thumbup: hartstikke leuk zo'n fotoverslag. :thumbup: :thumbup:

Groet, Ronald
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hallo Martijn.

Leuk verslag en vooral mooie foto's van het afbreken (slopen klinkt zo difinitief ) van een deel van je baan.
Ik vind dit een leuke trent om zoiets te maken van het afbreken van een baan. :thumbup:
Nu wordt een baan toch anders in het licht gezet met de foto's erbij en doe ik weer nieuwe inspiratie op. ;)

Bedankt Martijn blijf je volgen.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Hoi Martijn,

Het blijft heerlijk om je verslagen te lezen, zelfs van de eerste echte afbraak.

Groetjes Jac.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Prachtig verslag van het afbreken.
Dat is toch ook een vak apart om het zo netjes mogelijk te doen.

Tony
Re: Acido's Bouwverslag (Update 2-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats)
Dank, eenieder, voor de lovende woorden! :smile: :thumbup:

Ik moet zeggen, ik vind het nog knap lastig. Om te beginnen is het absoluut leuker om dingen te maken... Daarom maak ik er maar fotoreportages en updates voor jullie van, dan maak ik tenminste nog iets :wink:

Lastige momenten vind ik de momenten waarop ik besef hoe enorm veel werk en uren erin zijn gaan zitten. Als ik zelf dit topic doorlees duizelt het me soms... heb ik dat echt allemaal gedaan? :eek: "Gelukkig" gaat demonteren een stuk sneller. Als ik daar net zo lang over zou doen als het bouwen ben ik nog drie, vier jaar bezig haha :razz:

Wat ik ook tegenkom zijn voorbereidingen op dingen die ik nog van plan was te gaan maken. Zo 'ontdekte' ik dat alle verlichting van de werkplaats is aangesloten op een gescheiden groep; dat moest ooit nog apart schakelbaar worden. Oh, ja... Of bedrading voor wissels die al getrokken is maar nooit aangesloten... De zijlijn die nog nergens heen gaat - de bruggen waarmee deze over het emplacement gevoerd zou gaan worden liggen ongebruikt op de plank. Je zou er bijna sentimenteel van worden :wink:

Maar: ik heb wel lol in het maken van de verslagen, en aangezien het proces is nu echt in gang gezet (ik ben nu dingen aan het doen die echt onomkeerbaar zijn) ga ik het doorzetten ook. En dan kun je er maar beter wat leuks van maken :wink:

Inmiddels is er nog een deel scenery verdwenen. Fotootjes volgen binnenkort. Eerst ga ik nog een rondje 'slopen', dan heb ik weer genoeg plaatjes voor een update :smile:

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Aloha :smile:

De graafmachines en bulldozers zijn weer gestart, we gaan nog een stukje slopen... sorry - demonteren :wink: ...want ook bij het nu volgende stukje 'opruimwerk' zijn er verschillende dingen die bewaard en hergebruikt kunnen worden.


De boom op de achtergrond is gerooid, het toilethokje is van zijn plek getild en de gele container wordt uitgegraven.


De container blijkt overigens knap vast te zitten - ook al :wink:


Na het verwijderen van de onderdelen die nog te redden zijn, kan de bovenste laag kurk eruit, met struik en al. De rail ligt echter op de onderste laag kurk, die komt zo aan de beurt.


Eerst worden de sporen opgebroken. Op deze plek heb ik geen mooie zwarte ballast gelegd maar een mengsel van bruin, groen en grijs strooisel. Het zijn immers weinig gebruikte en deels overwoekerde spoortjes.


Dat blijkt meteen een les te zijn voor de volgende baan: niet ballasten met kurkstrooisel want dat is alleen met veel moeite van de rail af te krijgen, in tegenstelling tot de steen-achtige zwarte ballast die ik elders (gelukkig!) gebruikt heb :idea2:


Na het opbreken van de sporen rukt het sloopteam verder op. De struiken worden gerooid en ook de bomen moeten eraan geloven, met dat verschil dat die bewaard zullen blijven.


Nu de bomen weg zijn, wordt de schroothoop goed zichtbaar. Als één geheel uit het kurk snijden bleek hier geen optie omdat het gras en het strooisel los liet bij de eerste snijpoging :confused:


Daarom heb ik voorzichtig de verschillende onderdelen uit de berg onkruid gepeuterd en schoongemaakt. Die kunnen we vast nog wel een keer gebruiken in een rommelhoekje, dus worden ze netjes verzameld op één van de bakwagens in de werktrein :smile:


Wat dan overblijft is rijp voor de vuilnisbak. Nu de sporen weg zijn kan de onderste laag kurk eruit gesneden worden. Ook deze zat nog aardig verkleefd met het hout, vandaar het plamuurmes...


De laatste restjes. Een deel zat enorm vast... Ik heb bij de aanleg van dat stuk namelijk wat problemen gehad: door de vele strooisellijm was het kurk bol gaan staan. Ik heb toen een stukje opnieuw moeten ballasten en ik heb er aardig wat lijm tegenaan moeten moeten gooien om het kurk (en daarmee de scenery er bovenop) weer in het gareel te krijgen. Zie ongeveer halverwege deze foto-update...


Het is goed te zien wat al die verdunde latex aanricht als het eenmaal bij het MDF komt. Dat spul kan absoluut niet tegen water en zwelt helemaal op. De zwarte vlekken zijn van de zwarte ballast die langs het spoor lag dat nog aanwezig is. Het is dan wel makkelijk van de rails te verwijderen, het geeft kennelijk wél af bij het verlijmen.


Dit is het volgende stuk wat aan de beurt is. Behalve de bomen valt hier niets aan te redden, hoe mooi het er misschien ook uit ziet...


En dus gaan eerst de bomen eruit. Enkele zaten ingegraven in de Modelliermasse maar deze kwam vrij makkelijk los.


De bomen zijn weg en met een smalle beitel breek ik de ballast van de rails af, zodanig dat ik daarna een stanleymes langs de rails kan halen om zo het kurk (dat onder de rails doorloopt) eruit te snijden.


In twee delen gaat het hele zaakje eruit, compleet met de lagen Modelliermasse, strooisel en grasjes.


Na het stoffer en blik en de stofzuiger ziet het er dan zo uit.


Tot slot heb ik hier nog een strook kurk eruit gehaald, voor zover er geen bedrading doorheen liep. Voor dat ik hier verder kan zal eerst het sein en de bijbehorende electronica ontmanteld moeten worden. Als ik nu alleen de draden losknip werkt het sein niet meer en heb ik geen rijstroom in de stopsectie voor het sein. Bovendien zal het sein zelf ook veiliggesteld moeten worden :wink:


Dit wordt ook nog een leuke. Ik moet nog even bekijken wat ik precies met het hekje ga doen. Het hek vrijmaken van onkruid en strooisel bleek geen probleem. De plaatjes zitten echter nogal klemvast in de gaatjes in het MDF, en ik weet nog niet of ik ze daar heelhuids uit kan krijgen... En, als ik het spul wil behouden, wordt het ook een uitdaging om het ijzerdraad eruit te krijgen zonder de paaltjes te slopen. Of misschien haal ik eerst alle paaltjes los om ze daarna van het ijzerdaad af te halen... :razz:


U ziet, er komt nog best wat bij kijken als je een modelbaan niet wil slopen maar wil demonteren... Vooral als je de gewoonte hebt ervoor te zorgen dat alles goed vast zit! :mrgreen:

Wordt dus vervolgd,

Martijn :cool:

Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Toch blijft het een triest gezicht, ondanks dat je het demonteert en niet sloopt. :-( :-( :-(

Groetjes Jac.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Wat een mooie foto's weer Martijn van de demontage van je baan.
Ook zijn de teksten helder en duidelijk heb er met veel plezier naar zitten kijken.
Veel succes met het verwijderen van de paaltjes met ijzerdraad maar ik weet zeker dat het jouw en je sloopbedrijf gaat lukken. ;)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Ik blijf het jammer vinden!

Maar goed, je ziet wel wat het goed vastmaken ermee doet. Loslaten doet het ui zichzelf niet!

Groeten,
Bas.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 08 oktober 2013, 20:23:14
Veel succes met het verwijderen van de paaltjes met ijzerdraad maar ik weet zeker dat het jouw en je sloopbedrijf gaat lukken. ;)
Ik kan alvast mededelen dat zowel het uit de 'grond' halen van de paaltjes als het uit de paaltjes halen van het ijzerdraad geen probleem blijkt te zijn :smile:

Citaat van: treinfan070 op vrijdag 11 oktober 2013, 19:20:14
Maar goed, je ziet wel wat het goed vastmaken ermee doet. Loslaten doet het ui zichzelf niet!
Zeker! De hele baan is stofzuigerbestendig, op de losse poppetjes en autootjes en zo na. Ik wilde het makkelijk stofvrij kunnen maken en ook voorkomen dat mijn scenery wegwaait als ik het raam open zet. Nou, da's gelukt :razz:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Hallo Martijn,

Je krijgt steeds meer echo in je kamer zo te zien  :D

Prima tips weer om je baan zo gunstig mogelijk te demonteren. Heb je dat kurk of ondergrond tussen de rails eerst losgeweekt? Succes met rest.

Geoeten Ronald  :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 6-10-2013: Sloop achterterrein werkplaats (2))
Je sloopt het netjes.
Maar ik krijg er altijd een raar gevoel bij als je je baantje aan het slopen bent.

Tony
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Aloha,

De fotootjes beginnen zich een beetje op te stapelen, dus tijd voor een update!



Dit is de aansturing van het sein van spoor 4. Dat sein is het volgende onderdeeltje dat gaat verdwijnen. De printplaat blijft echter nog even zitten. Voorlopig worden overal alleen de draadjes 'naar boven' afgeknipt. Ik wil proberen de rest zoveel mogelijk te laten zitten totdat ik de plaat eraf kan halen en om kan draaien zodat ik de bedrading makkelijk kan verwijderen.


De 2200 en het Bakkie met de op afstand bestuurbare kraan komen in actie...


...om het sein van zijn plek te tillen...


...zodat het veilig kan worden gesteld :smile:


Zoals reeds verklapt bleek het demonteren van het betonpalenhekje niet echt een probleem. Met wat kracht zijn de paaltjes uit het hout te trekken, en het ijzerdraad laat zich vrij gemakkelijk uit de paaltjes trekken. Dat valt dan weer mee ;-) Er zijn er uiteindelijk maar drie afgebroken.


De afvalwagens van de werktrein beginnen aardig vol te raken...


...tijd dus om ze eens te legen :wink:


De 2275 rangeert de wagens met veilig te stellen scenery naar het opstelterrein.


Daarna begint een vrij grootscheepse operatie: heel spoor drie wordt opgebroken, inclusief een zestal wissels. Dat betekent dus eerst draadjes knippen...


Met het verdwijnen van spoor 3 verdwijnt bijna al het bovengrondse spoor dat tot de buitenbaan behoort. De trajecten naar beneden, naar het schaduwstation, blijven nog even dubbelsporing (links in beeld). Dat betekent dat er twee overlopen (beide bestaande uit meegebogen wissels) helemaal verdwijnen en er twee "gehalveerd" worden.


Het depot voor rails moest even plaats maken om het kurk dat er nog onder lag te kunnen verwijderen. Spoor 3 en de overlopen aan de rechterkant van het station zijn hier al opgeruimd.


Kurk weg en dan kan alles weer gestald worden.


Dit is de overloop aan de andere kant van het station, het intensief gebruikte wissel 12. Het railstukje dat het binnenste wissel moet vervangen ligt al klaar.


Dit stuk is van ballast voorzien, dus: afvalwerktrein erbij en slopen maar weer... :wink:


Het buitenbaanspoor wordt opgebroken tot en met de helft van de andere overloop, wissel 10 (rechts onderin in beeld).


Daar wordt het spoor weer netjes aangesloten, want ik hou niet van open eindjes :razz:


Steken met het plamuurmes om het kurk eraf te krijgen. Niets te redden, hier: dit is alleen maar kurk met strooisel.


Als het puin geruimd is...


...kunnen de sporen die nog even blijven weer teruggelegd worden.


Daarna is het betonpalenhekje aan de beurt.


Het "betonnen" keermuurtje, bestaande uit luciferhoutjes, wordt meteen even meegenomen...


Aansluitend wordt de plakbestrating verwijderd. Dat ging niet zonder slag of stoot, het is taai spul! :razz:


Het witte wat eronder vandaan komt is modelliermasse, dat ik gebruikt heb om wat hobbels in het wegdek te maken. Het was een oud weggetje, en dat ligt natuurlijk niet zo strak als een spiegel... of een plaat MDF :wink:





Het tweede deel van deze update gaat over de wissels die voor de werkplaats liggen. Als eerste gaat de lichtmast eruit.


Daarna wordt begonnen met het losbreken van de ballast van de rails, zodat het kurk eronder vandaan gehaald kan worden. Uiteraard zijn de aansluitdraden van de wissels vantevoren losgeknipt.


Van de gelegenheid wordt gebruikt gemaakt om de overbodig geworden aftakking naar de (reeds verwijderde) sloopspoortjes eruit te halen.


De sporen zijn tijdelijk verwijderd zodat het kurk met het strooisel weggehaald kan worden.


Daarmee wordt tijdelijk een behoorlijk gat geslagen in de baan...


De stelconplaatjes en het werkplaatshek blijven behouden en worden voorzcihtig losgehaald.


De plaatjes zitten direct op het hout gelijmd en hadden de neiging om weg te springen bij het loswrikken. Ik heb ze allemaal kunnen achterhalen, op één na. Die verdween enkele dagen later per abuis in de stofzuiger :wink:


Het hele pad naar het voormalige achterterrein is nu opgebroken en de laatste rommeltjes worden bij elkaar geveegd.







Het derde deel van de update gaat over dit stukje hoofdbaan plus het spoortje dat in de binnenbocht ligt.


De werktrein wordt weer in positie gebracht...


De twee hoofdsporen in het midden van de foto was het allerlaatste stukje scenery dat ik gemaakt heb, onder de naam "Ballast door het raam". Je kunt hier namelijk het beste bij vanaf het balkon, door het open raam. In het kader van "Ballast UIT het raam" wordt er ook nu weer vanaf het balkon gewerkt.


Deze drie wat verloren opgestelde boompjes zijn uiteraard gered voor hergebuik :smile:


Eerst wordt het strooisel aan de rand van de tafel verwijderd, met een opvangbak eronder.


Daarna worden ook hier de sporen tijdelijk verwijderd om het kurk weg te kunnen halen. Op de drie geredde bomen na, gaat alles in de vuilniszak: het kurk en het strooisel zijn niet meer bruikbaar.




Bij het lossnijden van het kurk werd ik eraan herinnerd dat dat taludje voor het grootste deel uit Modelliermasse bestaat. Dat wordt nog wat...  :confused:


Schoon! De zwarte vlekken zitten in het hout en zijn ontstaan doordat de zwarte ballast afgeeft als je het met verdunde latex vastlijmt.


Vanwege het te verwachten breekwerk om het talud weg te krijgen, worden de hoofdsporen nog niet teruggelegd. Eerst wordt het spoor dat ooit de zijnlijn had moeten vormen opgebroken.


Kurk eraf en keermuurtjes verwijderd.


Tijdens het slopen kwam dat bruine plaatje modelbouwplastic tevoorschijn.


Dat had ik gebruikt om een vloeiende overgang te krijgen van de helling naar de hoofdplaat. De helling is gemaakt van 8mm MDF, maar ligt bovenop de hoofdplaat. Er moest dus nog 8mm hoogte 'overwonnen' worden.


Slopen geeft best veel rommel...


Dan is toch echt het talud aan de beurt en volgt het betere sloop- en breekwerk.


De ruimte onder de plank had ik opgevuld met kurk, zodat ik niet tot in het oneindige Modelliermasse erin aan het duwen zou zijn. Gelukkig maar :wink:


Dit is de eerste schroef die eruit gaat!


De eerste oogst: drie schroeven, een krom stuk hout en enkele houten blokjes.


Als de houten helling weg is, kunnen de laatste restanten opgeruimd worden van wat nooit de zijlijn is geworden.


Een klein stukje van het spoor wordt herlegd als tijdelijk extra opstelspoortje bij de werkplaats.


De bomen achter de dieselloods, die altijd voor het grootste deel achter de zijlijn verscholen gingen, zijn nu goed te zien.


Naast de camping, waar hardnekkig verder gebarbequed wordt, is de werkplaats nu het laatste stuk scenery op de hoofdbaan, en het volgdende deel dat gaat verdwijnen - al gaat me dat wel aan het hart :cry:


Wordt vervolgd,

Martijn :cool:


Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Vind dit erg triest om te zien :|

Mvg Gert
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk, maar ik zou scheiden als ik hier doorheen moest.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Tja een verhuizing is niet niks, andere omgeving andere mensen, maar toch vindt ik dit verslag top :thumbup:

Want de sloop van je baan in een verslag brengen......dat doet niet iedereen, en de afscheidsritten kan ik bijzonder waarderen.

Niet zomaar kwak in de doos en weg ermee, nee netjes worden de lok's en het overige materieel langs de camera getrokken ;)

Echt iemand die al zo'n baan heeft gebouwd, en dan ook nog dergelijke aandacht heeft voor de sloop, die stopt niet meer B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Citaat van: v200marklin op woensdag 23 oktober 2013, 00:44:07
Vind dit erg triest om te zien :|
Citaat van: Jan22 op woensdag 23 oktober 2013, 01:13:15
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk, maar ik zou scheiden als ik hier doorheen moest.
Het is mijn eigen keuze en nee, het is niet altijd leuk... Maar ik krijg er heel veel voor terug, dus scheiden? No way, dude :razz:

Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 23 oktober 2013, 01:29:08
Echt iemand die al zo'n baan heeft gebouwd, en dan ook nog dergelijke aandacht heeft voor de sloop, die stopt niet meer B)
Exact! Het leukste van een modelbaan vind ik het bouwen :biggrin: Er zijn genoeg modelbouwers die de boel afbreken als het af is, zodat ze weer iets anders, iets nieuws kunnen bouwen. Nou is deze baan niet af, maar dat er iets nieuws komt, staat voor mij vast. Ik doe niet voor niets zoveel moeite om zoveel mogelijk te behouden :wink:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Hoi Martijn.
Het begint er nu toch wel op te "lijken" dat de sloop definitief naar zijn einde loopt! :-(
Na einde sloop- en schoonmaak werkzaamheden ontstaat er natuurlijk het "bekende" modelspoorgat.
Heb je al plannen hoe je dit gaat vullen?
Misschien eindelijk eens tijd en gelegenheid om jouw modelspoor belevenissen in boekvorm uit te gaan geven!? ;)

Veel succes en sterkte met de laatste loodjes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Hoi AJ,

Nou aan de laatste loodjes ben ik nog niet toe hoor.... Ja, qua scenery, dat wel. Overigens blijft de Analoge Speeltuin behouden, inclusief scenery :smile: :thumbup:

Er moet nog genoeg gebeuren:

- ontmantelen van de werkplaats en de camping
- inpakken van de losse scenery-details die apart zijn gelegd
- nog even rijden zolang het nog kan :wink:
- werktreinen deels veilig stellen, deels inpakken
- opbreken sporen hoofdstation dwz alle C-rails, laatste kurk van de bovenplaat af
- ervoor zorgen dat de driedelige bovenplaat eraf kan, door op strategische plaatsen bedrading door te knippen aan de onderkant
- alle peertjes van de schaduwstationverlichting eruit draaien (zijn nogal kwetsbaar)
- platen eraf en omdraaien voor het verder verwijderen van bedrading, printplaatjes en de schaduwstationverlichting
- ontmantelen van het van veel bedrading en contacten voorziene schaduwstation, veiligstellen schakelingen, seintjes etc
- opbreken K-rails (waaronder veel zorgvuldig vastgespijkerde flexrail)
- verwijderen stroomvoorziening
- ontmantelen hellingen en het onderste deel van de tafel
- uitmesten/inpakken van de berg zooi die nu onder de treintafel ligt
- iets maken (!) zodat de Analoge Speeltuin in dienst kan blijven en te zijnertijd als één geheel eruit getild kan worden

...en dan ben ik vast nog e.e.a. vergeten :wink:

Citaat van: AlbertJan op woensdag 23 oktober 2013, 07:49:01
Na einde sloop- en schoonmaak werkzaamheden ontstaat er natuurlijk het "bekende" modelspoorgat.
Heb je al plannen hoe je dit gaat vullen?
Misschien eindelijk eens tijd en gelegenheid om jouw modelspoor belevenissen in boekvorm uit te gaan geven!? ;)

Gezien de bijzonder wankele huizenmarkt weet ik echt nog niet wanneer ik daadwerkelijk hier weg ga. Dat zou best nog even kunnen duren, maar dan heb ik in ieder geval wél mijn baan verantwoord en in mijn eigen tempo gedemonteerd. Wie weet komt er een speelbaantje, maar eerst moet de treinkamer zelf opgeknapt worden: de kozijnen moeten geschilderd, er moet eigenlijk nog dubbel glas in en de vloerbedekking ziet er niet meer uit.

Verder is het "gat" eigenlijk al redelijk gevuld... :favorite: het is niet voor niets dat ik niet meer aan bouwen toe kwam :razz:
Maar we weten allemaal: vroeg of laat gaat het weer kriebelen!

Bouwverslag in boekvorm... ja, dat zou leuk zijn :smile: Wel heel veel werk, vrees ik. En als ik dat bijvoorbeeld via Albelli zou doen, gaat me dat een klein kapitaal kosten: de in laatste update ging ik over de 1300 foto's heen :eek: (overigens loop ik er wel over te denken om een Albelli-boek te maken van mijn verslag over de 1218 maar ook dat is best veel werk).
Wat ik alvast wel doe is alle pagina's van dit topic lokaal opslaan inclusief alle foto's, zodat ik een reservekopie heb van dit verslag. Wie weet dat ik daar nog iets mee kan, een versie maken waar alleen de foto-updates in zitten bijvoorbeeld :wink:

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Mooie reportage Martijn.
Van mij krijg je een dikke 10 voor slopen hoor.
We weten waar we moeten zijn als er gesloopt moet worden :-) :-)

Tony
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Niet slopen! Demonteren... :razz:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Het is weer een schitterend foto en tekst verslag van het demonteren van je baan Martijn.
Heb er met plezier naar zitten kijken. :thumbup:
Kijk uit naar de volgende demontage update. :P
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Hoi Martijn,
Ik blijf met plezier je draadje volgen, scroll regelmatig omhoog en omlaag om te kijken hoe het opgebouwd werd om weer te eindigen bij de "demontage".
Een baan demonteren voor de liefde van je leven blijft altijd vele malen beter dan slopen door een scheiding...
Veel succes weer met alles,
Vriendelijke groeten,
Paul
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Citaat van: Kawa op woensdag 23 oktober 2013, 23:57:40
Een baan demonteren voor de liefde van je leven blijft altijd vele malen beter dan slopen door een scheiding...
Zo is 't maar net, Paul :smile:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Hallo Martijn,

Dit draadje is net zo interessant als het opbouwen van een  modelbaan.... ;)

Groeten Ronald  :)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Citaat van: Acido op woensdag 23 oktober 2013, 10:42:44
Bouwverslag in boekvorm... ja, dat zou leuk zijn :smile: (overigens loop ik er wel over te denken om een Albelli-boek te maken van mijn verslag over de 1218, maar ook dat is best veel werk).

Ey Martijn,

Ik blijf genieten van de wijze waarop je de ontmanteling weergeeft.  :thumbup:

Qua fotoboek kun je ook nog eens kijken bij Fotogoed.nl .
Zit goede software bij om offline het boek klaar te maken en daarna te uploaden. Werkt volgens mij alleen voor Windows (da's wel een beetje jammer voor zo'n bedrijf)

Ik heb hier inmiddels een aantal boeken besteld en ben zeer tevreden. Hebben (doorlopende) actie 2e boek 50% korting of 3 halen 2 betalen.  Voordeel tov bijvoorbeeld Albelli is dat hier geen irritante reclame en streepjescode in staan.

Gr. Joachim
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Hoi Joachim,

dank voor de tip, zal er eens naar kijken. Dat het alleen op Windows draait vind ik geen enkel probleem.

Citaat van: jj_marklin op zondag 27 oktober 2013, 16:26:42
Voordeel tov bijvoorbeeld Albelli is dat hier geen irritante reclame en streepjescode in staan.
Reclame? Waar? Op de site, in de software of in je fotoboek?

Martijn
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
In je fotoboek ;)
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Ey Martijn,

Albelli zet op de eerste en laatste pagina een logo van hun en op de achterzijde een streepjescode.
Ik vind dat persoonlijk niet mooi. Bij Fotogoed heb je dat niet. :thumbup:

Voor een vergelijkend waren onderzoek kun je hier eens kijken. Fotogoed en Fotofabriek maken gebruik van precies dezelfde ontwerp-software.

Gr. Joachim
Re: Acido's Bouwverslag (Update 22-10-2013: Ballast en kurk verwijderen)
Dank voor de tip! Zodra ik bedacht heb waar ik in hemelsnaam de tijd vandaan ga halen ga ik er wat mee doen :wink:
Het staat echter wel op mijn lijstje...
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Hallo Allemaal en de Beste Wensen! :biggrin:

Het is even stil geweest: om verschillende redenen heeft de demontage enige tijd stilgelegen. Ik heb de draad echter weer opgepakt, en hoe. Eén van de redenen voor de stilte is dat ik er tegenop zag om de werkplaats te demonteren. In de Kerstvakantie had ik genoeg moed verzameld en is-ie in één middag en avond van de treintafel gevaagd... :wink:


Als eerste heb ik alle losse onderdeeltjes, die eerder op het parkeerterrein van de werkplaats verzameld zijn, ingepakt.
Bij de Hornbach heb ik een kistje gekocht met daarin vier opbergbakken. Met losse tussenschotjes kun je de vier rijen in een bak naar believen opdelen. Ze blijken ideaal te zijn om scenery-onderdeeltjes in op te bergen - en dat was ook de bedoeling :smile:


Hela hola, de loods blijkt nog niet leeg te zijn :razz: De DE-I is 'stiekum' achtergebleven... Eigenlijk was hij bedoeld voor het transporteren van werklieden, maar dat is er nooit van gekomen omdat ze het leuker vonden om met zijn allen in de cabines van de werklocs te kruipen :wink:


Omdat ook de Blauwe Engel ingepakt gaat worden, wordt besloten nog een rit te rijden met de laatste op de hoofdbaan aanwezige reizigerstrein. Het stel wordt daartoe naar het vertrouwde zakspoortje gerangeerd.


Klaar voor vertrek...


...maar eerst worden de werklocs 2418 + 2433 de baan op gestuurd met de beide veegwagens. Er is al een tijdje niet gereden en een poetsbeurtje kan vast geen kwaad.


De veegtrein rijdt een aantal rondjes om een soepele passage voor de DE-I te garanderen :smile:


Terwijl de veegtrein zijn baantjes trekt wordt het laatste deel van het hekwerk van de werkplaats neergehaald. Ook de portiersloge is verwijderd.


Daarna gaat 't dieseltje de baan op om - inderdaad probleemloos - een flink aantal ronden te rijden. Gezellig ronkend :simle:


Verwijderen van een lichtmast die vrij diep in de plantenbak ingegraven stond.


De Eloc-loods is (nu echt) leeg...


...evenals de dieselloods. Tijd om ze van de baan te tillen.


De dieselloods gaat op de plank maar de Eloc-loods krijgt een tijdelijke plek aan het eind van de opstelsporen van het station, zodat er in ieder geval nog onderhoud aan de vier werklocomotieven gegeven kan worden.


Zo ziet het terrein er zonder loodsen uit. Nou... daar gaat-ie dan :confused:


Stap één: bomen rooien.


Daar komen nog aardige details bij tevoorschijn, zoals dit trappetje.


Kaal!


Na het verwijderen van de laatste twee lichtmasten is het de beurt aan de 'stelconplaten'.


Dit ging even mis... Ik dacht de strookjes er wel af te kunnen wippen door er gewoon een schroevendraaier onder te steken, maar de lijm bleek sterker dan het (erg dunne) plastic... :confused:


De plaatjes kwamen echter zonder al te veel problemen los.


Overzicht van mijn werkplek :smile:


Nieuwe manier gevonden om de strookjes tussen de rails heelhuids te verwijderen. De lijm bleek niet bestand tegen de zijdelingse krachten van de beitel, maar het plastic wel :smile:


Het verwijderen van de laatste zes plaatjes... Ook het trappetje moest eraan geloven. Zowel de plaatjes als het trappetje zijn uiteraard bewaard gebleven :wink:


Alle plaatjes weg.


Dit is het laatste stuk scenery van de werkplaats dat behouden kan worden: de tankplaat (zie hier voor het bouwverslag).


Nu alle scenery weg is, kan de rails eruit.


Wat er daarna overblijft is kruk, strooisel, bestrating en losse rommel. Het hele zaakje gaat de vuilniszak in.


De bestrating zat echter direct op de houten plaat geplakt en gaf zich niet zomaar gewonnen! :razz:


Maar: de nodige zweetdruppeltjes later is het er allemaal af en is de werkplaats.... verdwenen :eek:


Het werkmaterieel is geconcentreerd in wat er over is van het station.


Een mooie verzameling stelconplaatjes, die alleen nog wel even schoongemaakt moeten worden.


De boel staat behoorlijk vol ondertussen. Een volgende stap zal dan ook het inpakken van een deel van het werkmaterieel zijn, zodat er één werktrein over blijft. Die zal op de helling geparkeerd worden, waarna de laatste sporen van het station opgebroken kunnen worden.


Nog even een overzicht van de nieuwste kaalslag... By the way: de camping is er nog (buiten beeld) :wink:


Volgende keer: Meer grote stappen...

Wordt vervolgd,

Martijn :cool:
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Hoi Martijn,

Je maakt er een prachtig verslag van met een lach en een traan :D :-(

We weten nu zeker dat er ook dingen behouden blijven, maar 1 ding vindt ik wel erg triest, n.l. dat halve glas cola op je baan :-)

En dat was nog wel met zonsondergang, en een paar foto's verder heb je maar een slok eruit genomen, of was dat al een nieuw glas? :D

Veel succes bij het inpakken :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Het lijkt wel een soort rouwproces wat hier wordt ondergaan. Ik zou zeggen: pak even door en breek de boel in ene af i.p.v. er maanden over te doen. In een dag is het gepiept en dan kun je je weer richten op het nieuwe. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Ha die Martijn.
Niet zo'n goede start om het nieuwe jaar met deze "kaalslag" te starten maar, zoals Ben ook al opmerkte, even flink doorpakken en je kunt weer een nieuwe start maken!
Maar wel erg leuk om, als je daar de tijd voor hebt, de zorgvuldig opgebouwde baan op een even zorgvuldige manier netjes af te breken en al het werk, energie en tijd in omgekeerde volgorde op te zuigen! :thumbup:
Daarbij zijn de plaatjes weer prachtig om te zien en geeft een mooi overzicht van jouw vertrouwde manier van perfect werk!

Natuurlijk ook nog de beste wensen voor jou, vriendin en nieuwe toekomst op een andere plaats.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 07 januari 2014, 01:49:16
1 ding vindt ik wel erg triest, n.l. dat halve glas cola op je baan :-)

En dat was nog wel met zonsondergang, en een paar foto's verder heb je maar een slok eruit genomen, of was dat al een nieuw glas? :D
? Wat is er triest aan een colaatje bij het werk? Enne... die laatste foto's zijn na het eten genomen en dat is idd een nieuw glas :razz:

Citaat van: Frotter op dinsdag 07 januari 2014, 05:52:18
Het lijkt wel een soort rouwproces wat hier wordt ondergaan. Ik zou zeggen: pak even door en breek de boel in ene af i.p.v. er maanden over te doen. In een dag is het gepiept en dan kun je je weer richten op het nieuwe. :thumbup:
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 07 januari 2014, 08:36:39
Niet zo'n goede start om het nieuwe jaar met deze "kaalslag" te starten maar, zoals Ben ook al opmerkte, even flink doorpakken en je kunt weer een nieuwe start maken!
In een dag gepiept? Nee, dat gaat echt niet lukken :razz: Nu de meeste scenery weg is gaat het tempo wel flink omhoog. Rails en hout gaan nu snel verdwijnen. Als de bovenplaten eraf zijn, kan ik het schaduwstation gaan doen. Daar zit een hoop electronica in die ik netjes wil verwijderen. Veel spullen moeten uitgezocht en ingepakt worden en er ligt nog veel op de planken en onder de tafel. In één dag krijg ik het alleen voor elkaar als ik er bij wijze van spreken een bijl in zet en alles over de balkonrailing in een klaarstaande container kieper :wink: En dat is nadrukkelijk niet de bedoeling.

Is het een rouwproces? Ja, natuurlijk. Maar daar is toch niks mis mee? Ik heb ondertussen het punt breikt dat ik er vrede mee heb, dus kan ik nu zonder hartepijn verder met demonteren. Ik doe dat echter wel in mijn eigen tempo én ik maak er verslagen van, o.a. voor jullie. Vergeet niet dat fotograferen, bewerken en schrijven ook tijd kost... Het belangrijkste lijkt me echter dat ik het leuk vind om het op deze manier te doen. Ja, de werkplaats was even slikken, maar zoals gezegd kan ik nu aardig gaan doorstomen :smile:

Tot slot, er komt op heel korte termijn geen nieuwe baan, ondanks het feit dat de vertrekplannen iets minder actueel zijn geworden (kan zijn dat mijn lief naar mij toe gaat komen, maar dan moet ik evengoed die kamer vrijmaken). Haast heb ik in ieder geval - gelukkig - niet.

Citaat van: AlbertJan op dinsdag 07 januari 2014, 08:36:39
Natuurlijk ook nog de beste wensen voor jou, vriendin en nieuwe toekomst op een andere plaats.
Dankjewel! :biggrin:


Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Acido's Bouwverslag (Update 06-01-2014: Demontage werkplaats)
Hoi Martijn,

Het trieste eraan was, dat het glas maar half gevuld is :-) ;)

M.v.g.

Hans V200.0