Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:Acido's Bouwverslag (31-07-2011: Het Hoekje, deel 1)
Heel mooi verslag ;D

Gr Elden
Re:Acido's Bouwverslag (31-07-2011: Het Hoekje, deel 1)
Wat een baan ziet er prachtig uit :D zie dit topic maar voor de eerste keer :D
Groeten Tim
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 1)
Zo... tijd voor het tweede deel van de update! :smile:

De stand van zaken was dat de weg naar het hoekje klaar is, evenals het hek langs dat stuk weg. Van de andere helft van het hek zijn alleen de paaltjes geplaatst. Verder is het "grondwerk" in het hoekje klaar en is er een bescheiden heuveltje gevormd.



De volgende stap is bepalen waar de grote bomen komen te staan en daar een vlak plekje voor maken. Dat gaat heel makkelijk met de modelliermasse, je moet zelfs oppassen niet teveel weg te halen. De witte plek links is overigens niet voor een boom, maar voor de BBQ :mrgreen:



Hier zijn de voeten van de drie grote bomen én de barbeque geplaatst. Die is afkomstig van Busch Mini-welt nummertje 7715. In een eerdere update (de Groenstrook) heb ik bosbodem strooisel gebruikt. Daar bleek ook fijn grijs zand in te zitten en dat heb ik hier gebruikt rondom de BBQ en bij het einde van het asfalt.



In het midden moet een grasveldje komen, hier zijn de randjes vast gedaan, tegelijk met het druppelen/lijmen van het grijze zand. De voeten van de bomen zijn bruin geschilderd (evenals de stammen van de bomen zelf) om van de lelijke plastickleur af te komen.



De bedoeling is dat de punt bovenin de foto mooi dicht bebost wordt. Rondom de grote bomen komen dan ook wat kleintjes. De grote bomen worden later geplaatst (handig, die losse voetjes :smile:) omdat ik er anders niet goed meer bij kan voor het strooiselen.



Van het tweede deel van het hek staan alleen de paaltjes er. Om in het strooisel een wat mooiere overgang te krijgen dan ik bij het eerste deel kreeg, heb ik het kurk schuin afgesneden met een Stanleymes.



Dat bedoel ik... Dit strookje moet de overgang vormen tussen de ballast van de baan en het bosgrondstrooisel, vergelijkbaar met wat ik bij de Groenstrook heb gedaan.



Na het strooien volgt natuurlijk het welbekende druppelen met water met afwasmiddel en daarma strooisellijm. Daarna ziet het er zo uit... Omdat er wat stukjes ballast bleken te ontbreken, heb ik dat ook aangevuld en meegenomen met het lijmen.



Snel, voordat de lijm te ver droogt of wegzakt, wat strooigrasjes erop. Dat hoeft niet netjes, het teveel wordt later met de stofzuiger wel verwijderd. Bovendien komt er nog een laagje langer gras overheen rondom het hek.



Even een overzichtsplaatje. Op de voorgromd mijn trouwe graswagen, op de achtergrond het potje met water met afwasmiddel. Voor de mensen die net inschakelen: het afwasmiddel dient om de oppervlaktespanning van het water te verminderen zodat het in het strooisel vloeit. Dit water maakt baant de weg voor de lijm die ook tussen de korrels vloeit, uiteindelijk transparant opdroogt en de korreltjes aan elkaar lijmt.



Volgende stap: wat lang gras (Heki wildgras) voor rondom het hek. Dit is simpeler dan je zou denken... Trek voorzichtig een sliert uit de grasmat zoals op de foto. Deze prik je over de paaltjes van het hek heen (daarom zitten de draden er nog niet in!) terwijl je het een beetje strak trekt.



Doordat je het wat strak trekt en de paaltjes erdoorheen prikt (kwestie van het gras aanduwen) blijft het eigenlijk al zitten. Zeker als de draden van het hek erdoorheen gaan, gaat het nergens meer heen. Desgewenst kun je er echter nog wat strooisellijm tussenfroppen om het helemaal stofzuigerbestendig te maken, zeg maar :wink:



Als de hele bende droog is, is het tijd voor het trekken (of eigenlijk: duwen) van de draden van het betonpalenhek. Ik was even bang dat ik dat vanaf de andere kant moest doen (daar kan ik slecht bij) maar tot mijn vreugde bleek het ook zo te gaan :razz:
Doe dit niet als het strooisel nog nat is, want je zult tussen de paaltjes moeten frommelen om de draden door de gaatjes in de paaltjes te krijgen.



Daarmee is het hek ook aan deze kant klaar, compleet met woekerend gras :smile:



Volgende stap: het grasveldje. Ik heb eerst gekeken naar een klein stukje grasmat maar dat had ik niet en ik had geen zin er zo'n hele rol voor te gaan kopen. Dus heb ik besloten om het met strooigras te doen op een manier die ik nog niet eerder had toegepast: direct op de ondergrond (dus niet op strooisel waar lijm in zit) en met een theezeefje. Eerst de lijm erop... Niet te zuinig, we willen wel een mooie volle grasmat :wink:



Dan het gras erop. Ook hier: niet te zuinig, wat niet vast blijft zitten zuigen we op met de stofzuiger. Uiteindelijk heb ik dit twee keer gedaan omdat het gras me na de eerste keer toch nog te mager was.



Het is ondertussen misschien al een beetje duidelijk: hier komt een recreatieplek. Een soort mini-camping, eigenlijk. Daar hoort toch op zijn minst een toilethokje bij. Ik heb me rot gezocht naar iets wat geschikt was.
Een Dixie? Nee... Alleen een houten pleehokje of zo is sowieso niet geschikt: een wasbak is op een camping, hoe klein ook, toch wel handig. Ik heb overwogen gewoon een camper neer te zetten - problem solved. Daar vind ik het hoekje echter te klein voor. Bovendien zou dat te makkelijk zijn :mrgreen: Dat niet alleen: de toegangsweg is er te smal voor!
Afijn, na veel gegraaf in de oude bouwpakketjes die ik heb kwam ik dit kapotte tankstation tegen. Hmmmm :idea2:



Het nodige zaag- en vijlwerk later had ik de onderdelen voor wat een sanitairhokje moet worden bij elkaar. De vloer is eigenlijk een stuk dakterras van één of andere villa, maar het tegelpatroontje leek me wel geschikt. Als eerste heb ik de voer op maat gemaakt voor de plek waar-ie komt te staan. Daarna heb ik de muren passend gemaakt op de vloer.
Het dak, rechtsonder, is het uiteindelijk niet geworden omdat het ruim een millimeter te smal bleek te zijn. Ik had niet genoeg van dat materiaal (overigens afkomstig van een oude bloemenwinkel) over voor een tweede poging...



Afijn, eerst de muren maar. Het moet een uiterst simpel hokje worden, er komt niet eens een deur in. Beetje vergelijkbaar met wat je op sommige parkeerplaatsen langs de snelweg aantreft.



Ondertussen wordt de plek waar het hokje moet komen gereedgemaakt :wink:



Nog een idee: een aanrechtblad annex gootsteen aan de voorzijde, waar je je (af)was kunt doen en zo :idea2: Maar hoe maak je een gootsteen? Ik heb een plaatje knutselplastic gepakt (voor de trouwe lezers: hetzelfde spul als waar ik de seintjes van heb gemaakt voor het schaduwstation) en daar een 3mm gat in geboord.



Als je dan aan de onderkant er een klein plaatje tegenaan lijmt, heb je een mooie cirkelvormige verdieping in het "blad" :smile:



Ondertussen heb ik een nieuw dak gevonden (van een oud seinhuis) en op maat gemaakt. Het hutje is geschilderd maar nog niet geweathered.



Voor de raampjes wilde ik melkglas maar ik kon nergens geschikt plastic vinden :confused:
Uiteindelijk heb ik die zoektocht opgegeven en besloten het maar zelf te maken. En eigenlijk heel simpel: met een stukje verpakkingsplastic (hier van een Viessmann lantaarn) en een stukje schuurpapier! Uitknippen en klaar :mrgreen:



En ja, dan moet er eigenlijk ook licht erin. Kneiterwit, als het even kan, want dat soort hokjes doen niet aan sfeerverlichting :wink:
Witte LEDs had ik niet op voorraad, maar nog wel wat witte LEDs in E5-fitting. Die heb ik ooit gebruikt voor verlichting in mijn 3070/4070 (TEE) en ik had er nog een paar over. Kwestie van draadjes aansolderen en het werkt net zo goed. Handig: ze zijn voor 18V, dus geen gedoe met weerstanden of een aparte voeding :smile:



Hier is het hutje verouderd met een wet wash, uitgesmeerd met de vinger. Ook is de "gootsteen" gemonteerd en zit het zelfgemaakte melkglas erin.



Vervolgens is de verlichting aan de beurt. De LEDlampfitting wordt eenvoudigweg in de hoek vastgelijmd. Hij straalt dan wel omhoog, maar da's niet zo erg. Een stukje aluminiumfolie tegen het plafond zorgt voor een mooie diffuse weerkaatsing van het licht. Ook dit heb ik in een grijs verleden al eens toegepast, namelijk in het seinhuis van de Analoge Speeltuin.



Terwijl het hokje droogt, kan ik verder met het hoekje waar de bomen komen. Hier is dat opgevuld met strooisel (bosbodem), grasjes en diverse frutsels die als struikgewas dienen. Daarvoor gebruik ik o.a. restjes boom die je los in de verpakking van grote bomen vindt.



Nu het LEDje vast zit, kan het dak erop. Om geen lichtlekkage te krijgen (lampje straalt immers omhoog) nemen we hier geen halve maatregelen :mrgreen: Die lijmklemmen zijn touwens fantastisch, onmisbaar hulpmiddel en ze zijn nog goedkoop ook.



Nou, dan kan-ie op zijn plek! Beetje wildgras tegen de zijwanden aan... Nog een roestig gemaakt lantaarntje erbij geplaatst (Viessmann 6080) en het hoekje is zo ongeveer klaar voor de Preisertjes :smile:



Hokje...



...grasveldje...



...en de bomen. De bedoeling was dus dat die punt lekker dicht begroeid zou worden om 'm enigszins ontoegankelijk te maken en nu de grote bomen op hun plek staan lijkt dat aardig gelukt :smile:



De verlichting doet het ook, die van het hokje is inderdaad lekker fel en wit (iedereen die wel eens 's-nachts naar een camping-WC is geweest weet wat ik bedoel :mrgreen:).



Geen camping zonder tentjes natuurlijk. Dit is Busch 6026, eigenlijk een uitbreidingssetje voor een grotere camping. De tentjes zijn vreselijk oubollig, echt niemand heeft nog zulke tenten tegenwoordig, dat is een beetje jammer. Wel leuk dat er ook een campingtafeltje met twee stoeltjes en nog wat frutsels bij zitten. Van de tentjes ga ik alleen de drie kleintjes gebruiken, maar uiteraard niet voordat ze geschilderd zijn want dit naakte plastic kan écht niet :razz:



Dan kunnen we gaan aankleden! Bij de Busch BBQ zaten ook twee bijpassende mannetjes en een aantal zitjes voor rondom de barbeque. De stapel hout, op de achtergrond, zat er ook bij.
Ben overigens gruime tijd met het tongetje uit de mond bezig geweest om met een pincet individuele grassprietjes van het rooster van de BBQ af te halen :confused: Dat plakt een beetje om de worsten en karbo's erop vast te houden, maar dat bleek ook te gelden voor de sprietjes strooigras...



Als laatste heb ik de tentjes, het campingtafeltje en een aantal Preisertjes toegevoegd. Het zonnetje schijnt :cool: en de worsten zijn gaar :biggrin:



Wel even je handjes wassen voor dat je aan tafel gaat :wink:



En daarmee is dit stukje scenery voltooid!


Dat was 'm weer... tot het volgende project :smile:


Martijn :cool:




Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hoi Martijn,

prachtig verslag en een mooi rapportage :thumbup:

Groetjes, John
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hallo Martijn,

Ik heb weer voldoende genoten van het verhaal, de foto's en de kunde!  :D
Het lijkt wel de camping waar ik nu zit in la douce France  ;)

groet,
Michiel
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hey Martijn,

Wat heb je weer een schitterend verslag over een klein hoekje gemaakt! Top!
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Wat je met een klein hoekje wel niet kunt doen.

succes verder

mvg

Leon
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hoi Martijn,

Geweldig te zien hoe je met hele simpele middelen zoiets moois/leuks kunt maken!

Volgens mij heb ik ooit op die camping gestaan. Letterlijk 4 meter naast de rails. Schrok je je om 5 uur 's ochtends rot omdat de trein door je tent kwam donderen  8o
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Martijn,

Gaaf, geen commentaar, ik zou niet durven!! :mrgreen: :mrgreen:

Gr. Fred.
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hoi Martijn,

Wat heb je dit weer mooi en duidelijk uitgelegt  :thumbup: :thumbup:

Het is een schitterend stukje scenery geworden, het wc gebouw is uniek en de verlichting herken ik  >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hallo Martijn,

Dat was weer genieten, een prachtig verslag met foto's van hoekje op de baan  :).
Wat zijn de prijzen voor 2012, dan kom ik een plaatsje reserveren op je camping.

We zijn benieuwd naar je volgend project, laat ons niet te lang wachten.

Gr.
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Thanx :smile:

Voor wie wil reserveren: de prijzen zijn laag, in overeenstemming met het geboden comfort en het niveau van de voorzieningen, maar.... vol is vol! :mrgreen:
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Boek mij maar voor eerste week juli 2012  :D.

Gr.
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Gewoon weer top! Bijzonder sfeervol plaatje met een leuk verslag dat lekker wegleest zoals we van je gewend zijn.

Groet,

Tom
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hallo Martijn,

Super gemaakt!!  :P

Mooi gefotografeerd en goede uitleg. Het is bij jouw op de camping tenminste wel mooi weer... :D

Groeten Ronald  :)
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Martijn,

Heel leuk idee en gaaf uitgevoerd.
Groet,

Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hallo Martijn,

Het wordt alsmaar mooier en mooier op jouw baan. De kampeerhoek is zo mooi geworden, dat ik bij wijze van spreken de BBQ geur al kan ruiken.

Ook altijd leuk hoe jij de beschrijving van de werkzaamheden voorziet van beelden van werkvoertuigen etc. die de handeling verbeelden. Daarmee gaat het nog meer leven en wordt jouw verslag echt een beeldverslag.

Zoals overigens door mijn voornaamgenoot al opgemerkt, is het weer in jouw modelwereld beter dan onze zomer in de echte wereld.

Groet,
Ronald
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Citaat van: rorail op woensdag 31 augustus 2011, 16:40:24
Het wordt alsmaar mooier en mooier op jouw baan. De kampeerhoek is zo mooi geworden, dat ik bij wijze van spreken de BBQ geur al kan ruiken.
Eigenlijk had ik er een rookgenerator in moeten bouwen :wink:


Citaat van: rorail op woensdag 31 augustus 2011, 16:40:24
Zoals overigens door mijn voornaamgenoot al opgemerkt, is het weer in jouw modelwereld beter dan onze zomer in de echte wereld.
De zon in die laatste foto's is echt, hoor... geen lamp ofzo, ik heb gewoon de luxaflex open gedaan terwijl het zonnetje scheen :cool:
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Hoi Martijn.
Geweldig om weer eens zo'n prachtig verslag met foto's van een prachtig hoekje op je baan te lezen! B)
Niet alleen het hoekje maar ook het verslag is met kennis en liefde gemaakt.

Bijzonder fijn om te zien en te lezen dat de bouw van je baan iedere keer weer een stukje verder gaat.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Echt prachtig Martijn,

Dat je zo'n klein stukje grond kunt omtoveren tot een toverwereld.
Echt heel mooi, hoop dat ik ooit zoiets soortgelijks kan produceren !

Mvg,
Elden
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Citaat van: chopper op zaterdag 03 september 2011, 23:49:12
Echt prachtig Martijn,

Dat je zo'n klein stukje grond kunt omtoveren tot een toverwereld.
Echt heel mooi, hoop dat ik ooit zoiets soortgelijks kan produceren !

Mvg,
Elden

Dit heeft niks met tovenarij te maken hoor... Het idee is, zoals altijd, dat ik het op een zodanige manier probeer uit te leggen dat anderen er ook wat aan hebben en zien dat er geen wonderen verricht worden maar dat het een combinatie is van een beetje creativiteit en een beetje handigheid :smile:

Je zegt zelf
Citaat van: chopper
Probeer zoveel mogelijk te leren van mede-forumgenoten
dus ik zou zeggen: succes! :wink:
Re:Acido's Bouwverslag (27-08-2011: Het Hoekje, deel 2)
Mijn vriendin is niet zo blij met deze update......................

Het toetsenbord plakt nu door mijn gekwijl :D

Je hebt er een geweldig verslag van gemaakt en het is een pracht plaatje geworden, ik kan niet wachten tot ik het aan de scenery toe heb. Ik hoop met een maand aan mijn nieuwe baan te gaan beginnen dus het zal helaas nog even duren voordat de eerte stukken scenery zullen ontstaan.
Maar ik zal je draadje goed in de gaten houden want met dit soort verlagen doe ik een hoop inspiratie op.

Groeten Jan Willem
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hallo allemaal,

Gisteren ging zomaar ineens de zon schijnen, precies op het moment dat ik bedacht dat ik wel zin had om wat te knutselen :mrgreen:

Er stond al geruime tijd een stukje ballastwerk op het programma waarvoor ik goed weer nodig had, omdat ik dat het makkelijkst vanaf het balkon door het raam kon doen. Tijd om dat eens aan te pakken. Het is niet veel, dus dit keer een bescheiden update :wink:


Het gaat om het stukje dubbelspoor links achterin. Dankzij het raam hoef ik niet over de werkplaats heen te hangen, maar dan moet het dus wel een beetje redelijk weer zijn. Regen is niet fijn en wind ook niet als je met kurkstrooisel aan de gang gaat... :confused:


Dus hop, spulletjes naar buiten en het raam open :cool:


Kijk, zo kun je er tenminste goed bij. Rechtsonder loopt het verbindingsspoortje van de "Analoge Speeltuin" naar de hoofdbaan.


Links heb ik nog een heel klein hoekje over. Te klein voor een tweede camping, maar groot genoeg voor een paar boompjes. Onderaan zie je het eindpunt van de analoge lijn met de wisselverbinding naar de hoofdbaan, daarachter het spoor naar de keerlus en daar weer achter de twee hoofdsporen (met reedcontacten voor de aansturing van het schaduwstation).


Een blik in het schaduwstation.


Zo, hoekje opgevuld. Ging een stuk sneller dan het vorige hoekje :wink:


Echt schokkend is het niet, maar er is toch weer een stukje afgerond. De linkerkant van de tafel is nu van voor tot achter gedaan. Ik moet er hier nog wel met de stofzuiger overheen om de overtollige grasjes weg te halen, dus het ziet er nu nog wat ruig uit.






Ik vond ook nog een paar foto's die ik nog niet geplaatst had omdat het niet echt ergens bij paste. Nog voordat ik de camping gemaakt heb, heb ik het doorkijkje naar het keerlusspoor een beetje gefatsoeneerd.


Vanuit de woonkamer (op deze foto is die achter mij) keek je namelijk zo tussen de tafelbladen en tegen de bedrading en zo aan.


Ik heb eerst een basiskleurtje gelegd met grijze muurverf.


Daarna heb ik het spoor van ballast voorzien (K-rails, dus ook netjes tussen de rails - voorzichtig) en een achterwandje gemaakt.


Boogjes er weer in, en ziedaar: een eenvoudige spoorgalerij :smile:


Tot zover deze mini-update, tot de volgende keer  :cool:

Martijn


P.S. Zonde van je toetsenbord, Jan! Volgende keer toch maar een slabbetje om doen... :razz:

Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Wat een update,
Mooi stuk rails heb je nu, toch handig dat het raam open kan, en dat je op de begaande grond zit  :D
Leuk gevonden ook de muurtjes

Groeten,
Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Marklin5 op maandag 19 september 2011, 19:18:58
toch handig dat het raam open kan, en dat je op de begaande grond zit  :D

Neehoor, ik zit op de derde etage... maar ik heb een balkon over de volle breedte :biggrin:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Dat kan natuurlijk ook, heb je er nog een uitzicht bij  ;)
Ik zie dat bij jou alles gewoon in de zon staat, ik heb een keer gehoord dat dan het een beetje verkleurd, is dat waar?
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Normaal gesproken is de zonwering dicht maar dan kan ik er via het raam niet bij... Het was bovendien vrij laat in de middag, dus het kon wel even. Maar inderdaad, ik hou alles uit de zon om verkleuren of vervormen te voorkomen, behalve als ik foto's met zon wil maken, zoals bij de 'camping'.

Ik heb overigens uitzicht op de Gooilijn, dus buiten rijden ook treintjes. Uitzicht voor zolang als het duurt, want er zijn plannen om vier meter (!) hoge geluidsschermen langs het spoor te gaan plaatsen hier :confused:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Geweldig leuk om te lezen en een goede oplossing om het zicht op de draden weg te werken!  :thumbup:

Je hebt het een paar keer over modelliermasse, ik heb even niet kunnen vinden waar je dat verder specificeert, maar welke modelliermasse is dat?

Groetjes,
michel
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hoi Michel,

Dat is Busch 7591:



Ik heb het voor het eerst gebruikt in deze update, en daarna nog een paar keer, waaronder hier en, wat recenter, hier.

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Acido op dinsdag 20 september 2011, 09:25:09
Hoi Michel,

Dat is Busch 7591:

Ik heb het voor het eerst gebruikt in deze .


Hoi Martijn,

Oja!  :)  Je Stelconplaatjes update had ik al bij mijn forumfavorieten staan. :)

Ik ga de Busch masse zeker eens proberen,


groetjes Michel
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: h0ogovens op dinsdag 20 september 2011, 12:57:54
Je Stelconplaatjes update had ik al bij mijn forumfavorieten staan. :)
:mrgreen:

Ga je ook Stelconplaatjes leggen bij je hoogoven?
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hoi Martijn,

Leuke update.
Mooie oplossing met die spoorgalerij.

Groetjes Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
hallo Martijn,

Afgelopen dagen jouw hele topic van begin tot eind doorgenomen, voor een beginnend modelspoorder, zoals ik, is dit echt het walhalla.
Ga vooral zo door, ik zal er veel van leren.

groeten,

Albert
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Columbus op zondag 25 september 2011, 22:03:04
hallo Martijn,

Afgelopen dagen jouw hele topic van begin tot eind doorgenomen, voor een beginnend modelspoorder, zoals ik, is dit echt het walhalla.
Ga vooral zo door, ik zal er veel van leren.

groeten,

Albert

:oops: Dank je, Albert! Ik hoop dat je er veel aan hebt :smile:

Veel succes en we zien je bouwverslag wel verschijnen :wink:

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hallo Martijn,

Erg leuke up-date weer. Je hebt ook een goed gevoel voor scenery en details voor je modelbaan. erg mooi om te zien en leerzaam. Veel succes met je volgende projectjes. Blijf ze met zorg volgen.

Groeten Ronald  :)
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hallo Martijn,
zit er alweer update aan te komen van jouw prachtige baan ?? Zit alweer een tijdje te wachten op al het moois,wat je nou weer gecreert hebt.
groet Robert
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
hallo martijn,

leuke en knappe foto's van je baan,heb weer leuke ideen opgedaan.ik zal ook blij zijn dat ik met gras enzo aan de slag kan gaan.


groeten en succes verder peter(ke33)
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: robert39 op vrijdag 21 oktober 2011, 18:47:35
Hallo Martijn,
zit er alweer update aan te komen van jouw prachtige baan ?? Zit alweer een tijdje te wachten op al het moois,wat je nou weer gecreert hebt.
groet Robert

Ik ben momenteel met een ander projectje bezig wat niet met de baan te maken heeft, maar waarvan jullie wel een verslag gaan krijgen als 't klaar is :smile:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hallo Martijn,

Wat een schitterend stukje bouwwerk laat je weer zien. Duidelijk weergegeven. Heb je geen last van de hoek waar je locloods staat? Het lijkt net zo dat als je een lang rijtuig erlangs rijdt, dat het hoekje van het dak raakt  :help:
Maar kan ook vertekend zijn op de foto. Verder helemaal top.

Groeten Ronald  :)
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Varekamp op vrijdag 28 oktober 2011, 22:16:00
Heb je geen last van de hoek waar je locloods staat? Het lijkt net zo dat als je een lang rijtuig erlangs rijdt, dat het hoekje van het dak raakt  :help:
Maar kan ook vertekend zijn op de foto. Verder helemaal top.

Hoi Ronald,

Dat heb je goed gezien, zeg :razz: Het ging allemaal net goed met dat hoekje. Totdat ik mijn Atritec DE-I in dienst nam... en die moet uitgerekend op dat zijlijntje gaan rijden :confused:
Er is dan ook een hoekje van de hoek van het loodsdak afgehaald om te voorkomen dat de uitlaat van de DE-I er tegenaan loopt. Nu past het weer :smile:

Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Geniaal die doorkijk :thumbup:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Welke doorkijk bedoel je? Dat galerijtje waar het keerlusspoor doorheen loopt?
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Galerijtje is idd het woord!
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Hey martijn,

Ik heb al een tijdje geen update meer gezien... :(
Hoe gaat het er nu mee :wink:

Dennis
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Met mij gaat het uitstekend :biggrin:

Zoals jullie weten ben ik twee maanden erg druk geweest met het 1218-project. Toen dat zo ongeveer op zijn einde liep, kwam ineens - eindelijk! -  de vrouw van mijn dromen mijn leven binnengewandeld :favorite: en je begrijpt dat zij even voorrang krijgt op het moment! :mrgreen:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Acido op vrijdag 27 januari 2012, 17:11:40
kwam ineens - eindelijk! -  de vrouw van mijn dromen mijn leven binnengewandeld :favorite: en je begrijpt dat zij even voorrang krijgt op het moment! :mrgreen:

Fotoooooooo :)
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Ik verwacht ook een foto in het topic "show je nieuwste niét modelspoor aanwinsten".!

Roy
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Acido op vrijdag 27 januari 2012, 17:11:40
Met mij gaat het uitstekend :biggrin:

Zoals jullie weten ben ik twee maanden erg druk geweest met het 1218-project. Toen dat zo ongeveer op zijn einde liep, kwam ineens - eindelijk! -  de vrouw van mijn dromen mijn leven binnengewandeld :favorite: en je begrijpt dat zij even voorrang krijgt op het moment! :mrgreen:

En nu zijn wij ineens afgerangeerd :cry:

...

Veel plezier met je nieuwste aanwinst* :mrgreen:

Dennis
*welke categorie deze ook uit mag komen :lol:
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Als mijn caravan er kon staan, ging ik gelijk boeken.
Ziet er top uit allemaal.
We zien je volgende update weer met spanning tegemoet.

Gr. Arno
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (19-09-2011: Ballast door het raam)
Citaat van: Acido op vrijdag 27 januari 2012, 17:11:40
Zoals jullie weten ben ik twee maanden erg druk geweest met het 1218-project. Toen dat zo ongeveer op zijn einde liep, kwam ineens - eindelijk! -  de vrouw van mijn dromen mijn leven binnengewandeld :favorite: en je begrijpt dat zij even voorrang krijgt op het moment! :mrgreen:

Integendeel, ik begrijp er helemaal niets van - volg ik jarenlang trouw je draadje, komt er opeens een vrouw langsgewandeld en wèg ben je, afgerangeerd, "down the drain" zogezegd... :mrgreen:

Zonder gekheid: veel geluk samen - ik heb geduld (en ik denk een heleboel anderen hier ook).