Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Acido's Bouwverslag (Update 06-09-2021: Het Talud)

Gestart door Acido donderdag 21 december 2006, 00:52:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hallo Martijn,

We hebben weer lang moeten wachten om van jouw mooie update's te genieten :lol:.

Ook deze update is weer de moeite waard om te bekijken en te lezen, dit getuigd weer van hoge modelbaan bouw en prachtige foto's.

Op naar de volgende update.

Gr.
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hallo Martijn,

Dat zijn weer leuke lessen voor op mijn M baan.
Ziet er nu een stuk mooier uit  :D

Gr Einte
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,

Ziet er weer super uit. 8)
Bedankt weer voor het leerzame verslag.

Gr.
René
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,

Wat weer een leuke en leerzame update.
Je weet er weer een mooi verhaal bij te schrijven.

Groetjes Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Dag Martijn,

duidelijk verslag met nuttige tips en mooie foto's!
Ik heb net ook al op het forum gereageerd met:
Weer ééntje om te onthouden!  :wink:

Nog wel een vraagje: ligt de m-rails los of vast?

Groeten,

Erik
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Gave, en zeer realistische weergave van het spoor. En dat met M-rail! 8)
Dit ga ik later ook zeker zelf proberen  :)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hallo Martijn,


jaja, dat ziet er weer mooi en goed uit.
We hebben het even moeten missen dat wel.
Maar het was het wachten waard zullen we dan maar zeggen.  :wink:

Erg leuke update weer van je.



mvg Frans
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
prachtig, hier heb ik lang op gewacht, :D

WE WANT MORE
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn.
Al gaat het maar om een klein stukje, de update is prachtig op de foto gezet en (indien mogelijk) nog mooier beschreven! 8)
Bijzonder fraai om het einde van de baan met een heg aan het oog te onttrekken, een hek had ook gekund maar de heg werkt toch mooier af.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 12 maart 2010, 19:29:03
Nog wel een vraagje: ligt de m-rails los of vast?

Aanvankelijk had ik de zaak met een paar strategisch geplaatste schroeven vastgelegd. Na het strooiselen heb ik die schroeven er weer uit gehaald, omdat het strooisel en de lijm daarin de boel ook goed fixeert. Het antwoord is dus ja en nee: ja het ligt vast maar nee, niet met schroeven ;-)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)

ik vind het echt heel mooi geworden  :shock: :shock: :D

Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Mijn verzoek heeft een verbluffend resultaat gehad, erg mooi! Ik wist niet dat het zo werkte, maar nu dat eenmaal bekend is zal ik er vaker gebruik van maken :mrgreen:
Dat is weer genieten. Zelf heb ik (nog) geen baan, dus dit is hèt draadje om ideeën op te doen.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hallo Martijn,

Zeer fraai gemaakt, uitstekend beschreven en gefotografeerd. Complimenten.

Groetjes,

Minto Tighfield :D
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Super mooi gemaakt en erg veel mooie foto,s.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
mooi geworden
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Wederom de complimenten Martijn, niet alleen vanwege het resultaat maar ook door je smakelijke manier van vertellen.

Groet,

Tom 

Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,

Mooi gemaakt, complimenten. Succes verder met de bouw van je baan!

Groet,
PJ
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
hallo Martijn.

leuk afgewerkt!

veel succes verder.
groetjes Daniël
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Ziet er weer super uit :)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Martijn,

leuk om weer eens een update van je te lezen en het mag gezien worden, vooral de waterkraan vind ik zeeeer geslaagd.

Groetjes, John
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
na bijna een maand is het weer tijd voor update? :D
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Mooi gedaan hoor....prachtige waterkraan trouwens !!...complimenten  :)

SUCCES !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
hallo martijn,

wauw seg knappe foto's en ook een duidelijke uitleg;hoe jij je strooisel aanlegt en uitlegt.handige tips voor een beginner als ik,want ga deze keer ook strooisel gebruiken.



groeten en succes verder;peter(ke33)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
verdorie hans en peter, hadden jullie die schitterende update een maand geleden niet gezien? :shock: foei, jullie zijn zeer stout, ik wacht alweer een maand op de volgende o zo geweldige update :lol:
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,

Was ik toch bijna je draadje vergeten  :oops:
Maar werd herinnert door onze forumleden die reageren op uw foto's.
Even kijken wat Martijn laat zien.
En  :shock: wouw zeg! dats mooi geworden. Mooie update.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Dank je, Henk-Jan :-)

Citeerna bijna een maand is het weer tijd voor update?
Citeerik wacht alweer een maand op de volgende o zo geweldige update
Wijbe, volgens mij is het nu jouw beurt!




Geen update, maar een klein fotoverslagje van het bezoek van iemand die ik ken die die andere site waar ik actief op ben: www.formule1nieuws.nl. Tot mijn verrassing bleek deze persoon ook Märklin-spulletjes te hebben, verstopt in dozen. Op een avond had hij wat dingen meegenomen, voor zover hij ze terug kon vinden na zijn verhuizing...

Alles analoog, dus werd de buitenbaan weer omgebouwd naar analoog bedrijf terwijl op de binnenbaan digitaal gereden werd. Aangezien de Analoge Speeltuin is aangesloten op de buitenbaan, kan in deze setting leuk heen-en-weer gereden worden tussen het hoofdstation en de Speeltuin. Ook het volautomatische schaduwstation blijft gewoon werken bij analoog bedrijf :-)


Uiteraard werd er ook meteen onderhoud verricht aan de locjes, die lang hadden stilgestaan. Zijn 1139 mocht na een smeerbeurt op pad met de olietrein.


...evenals zijn BR24 (3003), die er een hele kluif aan had maar zich dapper de helling op worstelde :-P


Met zijn 1139 erbij waren er niet minder dan zes 1100-en aanwezig. Dát vraagt natuurlijk om een line-up!


Allemaal neusjes...


Ook meegekomen: de 1607, alsmede enkele DDM1-rijtuigen. De dubbele deksels mochten achter mijn 1631, die nog nooit met DDM gereden had. Het is zelfs nog nooit op mijn baan aanwezig geweest. Leuk!


Kort treintje, wél een leuke combi. Past nog prima in mijn tijdperk ook :-)


Tot slot waren daar de drie "Langste Reizigerstrein" ICR rijtuigen. Samen met mijn zes ICR vormde dat een leuke sleep. Geen 60 stuks natuurlijk, maar op mijn baantje is 9 rijtuigen al best indrukwekkend...


Het past in ieder geval niet langs het perron! ;-)


Sfeerplaatje van de werkplaats...


...en eentje van het station.




Tot slot nog even mijn nieuwste aanwinst: de 1310 met het gemeentewapen van mijn woonplaats! Destijds, in 1988, heb ik nog foto's gemaakt van de doop van de loc... Je begrijpt, dat was een must have ! :-D









Martijn 8)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Leuke en mooie foto's.

MVG Dewey
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Leuke foto reportage. 8)

Gr.
René
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hey acido

bedankt voor de mooie foto's :D altijd schitterend om te zien, ga je op de 1310 ook nog de andere lichtbak/seinbak op doen, die chriss van groterdam heeft? :D

groetjes
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hallo Martijn,

Leuk foto verslag.

Gr.
Piwie.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Martijn,

een prachtige update :D

Groetjes, John
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,

Weer een leuk verslag met mooie foto's.

Groet Jac.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Citaat van: wijbe op vrijdag 09 april 2010, 16:33:03
Hey acido

bedankt voor de mooie foto's :D altijd schitterend om te zien, ga je op de 1310 ook nog de andere lichtbak/seinbak op doen, die chriss van groterdam heeft? :D

groetjes

Jazeker, ze zijn besteld, al wordt de beste man bij wie je ze kunt bestellen een beetje overstelpt want iedereen wil ze hebben... Ook moeten de lampen nog geel licht gaan geven want dat felwitte licht is geen pan (en niet volgens voorbeeld).

Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Ha die Martijn.
Leuk om weer zo'n tussentijdse update te kunnen bewonderen! 8)
Het is altijd weer een leuke aanleiding om, na een bezoek met mooi materieel, weer een update te plaatsen.
De line-up van de 1100's is al een hele leuke, maar met de rest van de foto's is dit weer een prachtige foto update!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Citaat van: Acido op vrijdag 09 april 2010, 11:47:37Tot slot nog even mijn nieuwste aanwinst: de 1310 met het gemeentewapen van mijn woonplaats! Destijds, in 1988, heb ik nog foto's gemaakt van de doop van de loc... Je begrijpt, dat was een must have ! :-D

Hoi Martijn,

Ja, dat waren nog is tijden! Ik snap werkelijk niet waarom het nou zo moeilijk is dit stadswapen op een 1700 over te zetten.  :cry:

Overigens gefeliciteerd met je 1310-aanwinst! Ja daar ontkom jij eigenlijk niet aan.  :D Veel plezier ervan!

Ook leuk de update van je baan (waar ik nog steeds de beste herinneringen aan heb  :wink: ).
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)

mooie foto's  :shock: 8)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
en ik zag dat je project 66000 x was bekeken 8)
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hoi Martijn,
Prachtige reportage en unieke foto's.
Re:Acido's Bouwverslag (12-3-2010: Afronding van de Speeltuin)
Hele gave foto's
:cool:

Mathijs
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Hallo allemaal :-)

Het is een tijdje stil geweest maar jullie hebben niets gemist, hoor ;-)

Er is wel gereden maar weinig geknutseld, je hebt soms zo van die perioden... Maar: ik heb de draad weer opgepakt :-)

Deze update gaat over het eerste deel van De Zijnlijn. Letterlijk het eerste deel, namelijk het begin van de helling in het spoor dat achter de werkplaats langs loopt. De bedoeling is om dan aan de andere kant van de baan, met de welbekende Old Skool metalen M-railbruggen, de hoofdsporen over te steken. Zo ver is het echter nog lang niet...

De eerste stap is zowaar nog een stukje houtwerk:



Uit een stuk afvalhout kon ik mooi een flink stuk van het spoor achter de werkplaats langs uitzagen :-)

Het was lekker weer, dus werd er gezaagd op het balkon 8)



De treinkamer is aan de andere kant van het glas.

Na het zagen is het een kwestie van met stukjes kurk en blokjes hout net zo lang pielen tot er een nette helling ontstaat.



De 6409 assisteert met de werktrein met de waterpaswagen, een handig hulpmiddel wat nog steeds prima van (water)pas komt ;-)



En zie: netjes 3% :mrgreen:



Hieronder even een overzichtsplaatje, genomen vanaf het balkon, om te laten zien wat nou de bedoeling is met die bruggen en zo.



Het spoor over de brug houdt op bij de badkamerdeur. Hoewel ik de deur niet gebruik (badkamer heeft nog een ingang) is onlangs weer eens gebleken dat dat het bij warm weer essentieel is dat-ie open kan. Kan dat niet, dan kan ik de helft van het huis niet laten doorwaaien, inclusief mijn slaapkamer. En da's niet fijn als het binnen 30 graden is... :-S

Kortom: Als ik daar verder wil bouwen, moet er iets uitneembaars komen. Dat wordt nog een hele uitdaging, maar wel eentje die nog ver weg is ;-)

Terug naar de helling in de zijlijn... De plank is te dik voor het eerste stukje en ik kan 'm met goed fatsoen niet (meer) laten verzinken, dus is het tijd voor wat creativiteit met kurk ;-)



Om het geheel wat stevigheid te geven had ik iets duns nodig als om eroverheen te leggen. Daarvoor heb ik een stuk Busch bouwplastic gebruikt, van het dikste type wat in het pakketje (7203) zit.



Vervolgens een laagje kurk er overheen en het begint al ergens op te lijken :-D



Een blik aan de achterkant van de werkplaats:



Nadat de rijstroomaansluitingen in orde waren gemaakt en hele zaak op zijn plek was vastgezet, ben ik gaan graven in mijn rommeldoos en vond daarin een paar stukken stokoud karton-met-muurmotief. Er zat een mooie donkerbruine bij (zie rechts in beeld) en die heb ik gebruikt om een keermuurtje te maken aan de binnenkant van de boog. Er is daar geen plaats voor iets anders dan dit...



De werkwijze is eenvoudig: het karton een beetje kron maken zodat je geen vijf handen nodig hebt om het op zijn plek te houden, tegen het de houten oprit aanzetten en dan even een pennetje erlangs.

Even snijden met een Stanleymes, een beetje kliederen met hobbylijm en ziedaar: een keermuurtje ;-)



Het voorvormen van het karton maakte dat het mooi op zijn plek bleef zitten. Hobbylijm aan de bovenkant en op de onderrand deed de rest.



Vanwege de beperkte ruimte wist ik nog niet zeker of ik het spoor wel van ballast zou gaan voorzien, dus heb ik het kurk in ieder geval vast geschilderd. Daarmee is ook meteen de lelijke witte rand van het muurkarton verdwenen :-)



Doorkijkje:



Aan de binnenkant van de boog was maar net genoeg ruimte voor een muurtje, de buitenkant van de boog gaat voorzien worden van een talud, dat hier moet komen:



Het talud wordt gemaakt van Modelliermasse, maar om te voorkomen dat dat allemaal onder de oprit verdwijnt heb ik die ruimte provisorisch opgevuld met ...jawel... kurk. Daar zie je straks toch niks meer van :-P

Tijd om te flotsen met dit merkwaardige spul. Het ziet eruit als gips of cement maar voelt totaal anders aan. Het is heel licht en houtachtig.



Hier zit de eerste laag erop - wég kurkvulsels :-)



Het talud is nog wel een beetje steil, maar ik wilde niet zoveel ineens aanbrengen. Deze ronde had al meer dan 24 uur nodig om goed droog te worden.



Toen de eerste laag eenmaal goed uitgehard was, kon de tweede erop om er een meer glooiend geheel van te maken :-)



...en weer drogen...





Op dit punt moest er weer even geïmproviseerd worden. De helling wordt steeds steiler tot er eigenlijk alleen nog ruimte is voor een keermuur. Dat komt doordat de hoofdsporen die aan de buitenkant liggen op dat punt beginnen te dalen op weg naar het schaduwstation.



Hoewel het de achterkant van de baan is heb ik er toch nog een stukje  keermuur neergezet. Dat loopt echter niet helemaal door.

Het talud:



Op het werkplaatsterrein bevindt zich nog een onafgewerkt stuk. Dat is als eerste aan de beurt, dus het is weer tijd voor ballast en strooisel! :-)



Hieronder is het bewuste stukje opgevuld met strooisel, maar nog niet helemaal van grasjes voorzien. Ook is er een boom bij gekomen.



De andere kant, het talud, is echt schreeuwend wit door de Modelliermasse, dus daar gaat eerst een basiskleur overheen. Dit is gedaan met sterk verdunde verf op waterbasis, want het ruwe oppervlak van het talud vréét verf...



Omdat ik het wil bedekken met grasjes, en niet wil dat deze bruin kleuren door de verf, heb ik het deel waar het gras komt groen gemaakt.



Tussen de bedrijven door is het spoor toch maar geballast. Doordat het kurk donkergrijs geschilderd is, luisterde dat gelukkig niet zo heel nauw 8)



Volgende stap: méér strooisel. Te beginnen met de bruine randen die de overgang moeten vormen tussen ballast en gras.



Normaal gesproken gebruik ik het gras als afweking bovenop een laag strooisel. Hier heb ik het direct op de ondergrond aangebracht. Dat was een experiment, dus het was spannend hoe dat uit zou pakken ;-)



By the way: dit is mijn werkplek :mrgreen:



Ik sta dus gewoon lekker buiten terwijl ik hiermee bezig ben 8)

De volgende sectie: eerst flink wat Busch strooisellijm, daarna een ruime overmaat aan grasvezeltjes.





By the way: Wie weet waar ik nog Busch 7593 Boden + Schotter Kleber kan kopen? Busch schijnt het uit het sortiment gehaald te hebben, tot mijn verdriet... :cry:



Vanwege slechte ervaringen met strooiselnattigheid op kaal MDF, heb ik het stukje tussen de sporen waar geen Masse lag, opgevuld met een laagje kurk, en daarna afgewerkt met strooisel en grasjes.



Kijk eens aan, het begint al ergens op te lijken! :-D

Op de foto hieronder ligt er nog veel te veel gras. Ik pas, zoals gezegd, een ruime overmaat toe, zodat zoveel mogelijk gras in de lijm kan blijven plakken. Alles wat niet vast zit verdwijnt in de stofzuiger. Uiteraard laat ik alles minimaal een nacht drogen,  je wil niet dat je halve ballastbed de stofzuiger in verdwijnt... ;-)





Zó ziet het er dan uit als de stofzuiger er overheen is geweest:



De laatste stap is wat Heki Wildgras (1576) om het wat ruiger te maken.





En daarmee is het eerste stuk van de Zijnlijn gereed! :-D


Dat was 'm weer voor nu... Ik weet nog niet zeker wat de volgende update gaat worden, maar het zou wel eens héél iets anders kunnen zijn dan dit... ;-) :mrgreen:

Martijn 8)


Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Leuk leesvoer!
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Hallo Martijn,

Dit is een mooi update met veel duidelijke foto's en uitleg.

Van dat gras strooien kan ik ook nog wel ideen van gebruiken.

Gr Einte
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Wauw.......... 8)

Gr Martijn
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
hey
ik heb met bewondering heel je verslag door gelzen en ik vind je analoge speeltuin heel mooi geworden en de rest van de baan zeker weten ook ook je locomotieven vind ik heel erg mooi.
ik zal zeker weten jou modelbaan gebruiken voor inspiratie voor mijn baan. :D

greetzz sander. :D
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Das weer een leuke update acido. je hebt dat met die helling heel mooi gedaan. Enne die andere update is dat in de vorm van een kleine of moeten we wel binnen modelbaan termen blijven hihi

mvg
Reinder
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Dag Martijn.

Mooie en duidelijke fotoreportage!
Tevens erg interessant te zien en
te lezen hoe je de scenery aanpast.

Groeten,

Erik
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Wat een update,

Dit is avond vullend  :D erg leuk allemaal om te zien.

Je hebt mooi materiaal op je baan staan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Leuke gedetailleerde update weer. 8)

Gr.
René
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Mooi stukje werk!
Re:Acido's Bouwverslag (7-7-2010: De Zijlijn: Deel 1)
Hallo Martijn,

Het wachten was de moeite waard 8), je hebt er weer een pracht werkje van gemaakt.

Het is altijd een genot om jouw update's te lezen, er zitten voor veel mensen idee en leer momenten in.

Wij wachten weer in spanning op de volgende update, wat dat ook moge zijn :lol:.

Gr.
Piwie.